Strona 1 z 1

SZYBKA RADA

: sob kwie 09, 2011 1:20 am
autor: avatar86
Ostatnio pojechałem na trening (kolarstwo nie MTG) i trener dał mi tak zwaną "szybką" radę. Oczywiście nie miała ona nic wspólnego z karcianką ale była:
Krótka, łatwa do przeanalizowania, trafna, przydatna.....

W wielu miejscach, sytuacjach możemy spotkać się z short poradnikami i tu chciał bym stworzyć coś o podobnym charakterze. A mianowicie żeby nie rozpisywać się za wiele nad daną kartą, działaniem, proponuje abyśmy podawali szybkie rady.

System jest prosty. Piszemy krótką radę do: karty(działanie,kombo,umiejke,dziwne wykorzystanie.....) zagrania(odpowiedzi na.....),open handzie, mulliganie....... Po prostu piszemy prostą poradę która aktualnie przychodzi nam na myśl i czasem taka banalna prosta rada jest lepsza niż cały opis w jakimś temacie.

Zacznę więc:

Moja rada to:
Jeżeli dobrałeś land i chcesz go wystawić, to weź go na rękę "przetasuj" ją i dopiero wystaw land. Często u mało wprawionych graczy widzę że mają odruch dobrania i od razu z "biblioteki" wystawania landu co pozwala łatwo stwierdzić co dobrał i czego nie ma na ręce.

SZYBKA RADA

: sob kwie 09, 2011 9:00 am
autor: 27383
Zawsze jak chcesz dobrać coś konkretnego, bo przeciwnik Cię zabije w następnej turze, to pomyśl, jaka DOKŁADNIE karta Cię ratuje. Nie myśl: "muszę coś dobrać". Myśl: "muszę dobrać dokładnie to". Jeśli będziesz wiedział, co chcesz dobrać, łatwiej będzie podejmować decyzje o ewentualnych odpalaniach fetchy itp. Może to brzmieć słabo, ale naprawdę pomaga.

No i ważniejsze, nigdy się nie składaj (no chyba, że grasz szybkim naporem/kombem i zbliża się powoli terminacja). Najlepszym przykładem będzie znany filmik, w którym grając na modo Conley Woods mógł wygrać tylko i wyłącznie wtedy, gdy podejdzie mu Explosive Revelation i z góry szedł będzie jedyny Emrakul, the Aeons Thorn. Doszedł ER, Conley skomentował, że to niemożliwe, aby na topie był Emrakul, jednak dograł Explosive. Z topa oczywiście podszedł Eldrazi...

SZYBKA RADA

: ndz kwie 10, 2011 11:00 am
autor: Specu
Thoctar pisze:
Jeśli będziesz wiedział, co chcesz dobrać, łatwiej będzie podejmować decyzje o ewentualnych odpalaniach fetchy itp. Może to brzmieć słabo, ale naprawdę pomaga.


Poprawianie statystyki niedociągania landów, oczywiście pomaga, ale topdeckowanie to nic innego jak przyfart. Najlepszy przykład - Pasek na wczorajszym LegMobie. Przeciwnik był na 6hp. Pasek wcześniej grał LB, miał na ręku jednego, a w następnej turze byłby na 100% dead. Ratował tylko kolejny Bolec. Co Pasek dociąga z topa ?

SZYBKA RADA

: pn kwie 11, 2011 2:15 pm
autor: avatar86
Specu pisze:
Co Pasek dociąga z topa ?

Pasek zawsze dociąga to co chce czyli tu bolca :mrgreen:

Re: SZYBKA RADA

: ndz kwie 17, 2011 2:08 pm
autor: lost64
Wspaniały temat. Będę go śledził. Dzięki!

SZYBKA RADA

: ndz kwie 17, 2011 3:38 pm
autor: Zephyel
Jeśli chodzi o landy, to w late game warto czasem pokisić je trochę na łapie, poudawać, że ma się jakąś odpowiedź, coś zaskakującego. Dociągnąć, pomyśleć, porozglądać się po stole, zostawić ;)

SZYBKA RADA

: ndz kwie 17, 2011 5:03 pm
autor: 27383
Trzeba jednak pamiętać, że jest masa decków (np. dzisiejszy Boros), w których trzeba landy wykładać od razu jak dojdą.

SZYBKA RADA

: ndz kwie 17, 2011 7:42 pm
autor: Specu
Thoctar pisze:
Trzeba jednak pamiętać, że jest masa decków (np. dzisiejszy Boros), w których trzeba landy wykładać od razu jak dojdą.


Nie jest to reguła i bardzo często robi się wyjątki. Wszystko zależy od sytuacji na stole i ogólne pojętego midbalansu.

SZYBKA RADA

: ndz kwie 17, 2011 9:52 pm
autor: 27383
No akurat w Borosie nie opuszczasz żadnego land dropa, wystawiasz jak możesz. Obv obv sa sytuacje, że opp ma 2 życia, ty ostatni ląd na ręku i Lynxa dociągasz, to wtedy jak go zagrasz nie dostawisz landa. No ale ogólnie rzecz biorąc podczas gry Borosem natychmiast wysypujesz się z lądów, to jeden z najbardziej manożernych aggro decków jakie widziałem :P

SZYBKA RADA

: ndz kwie 17, 2011 10:51 pm
autor: Specu
Boros manożerny? LOL :D

Manacurve jest bardzo przyjazny i raczej mało wymagający.

Land drop w late game można śmiało pominąć. Wszystko jak zwykle sprowadza się do liczenia, jak zresztą w każdej grze.

Re: SZYBKA RADA

: pn kwie 18, 2011 11:14 am
autor: Gizmoo
Specu... Chodzi o LANDFALL. Czym będziesz karmił Lynxy i Gejopedałów? :razz:

Rada nr1: Nigdy nie zakładaj, że przeciwnik ma słabą rękę. Zawsze przyjmuj najgorszy możliwy dla siebie wariant. Tylko grając rozważnie i ostrożnie osiągniesz dobre rezultaty.

Rada nr 2: Po sajdzie zawsze zakładaj, że przeciwnik ma na ręku hejt na twoją talię. Bierz muligany dotąd, aż będziesz miał hejt na jego deck i/lub odpowiedź na jego hejt. Czasem nawet mulligan to trzech kart może uratować Ci grę.

SZYBKA RADA

: pn kwie 18, 2011 3:26 pm
autor: 27383
Boros manożerny? LOL :D

Manacurve jest bardzo przyjazny i raczej mało wymagający.

Land drop w late game można śmiało pominąć. Wszystko jak zwykle sprowadza się do liczenia, jak zresztą w każdej grze.

Polecam pograć trochę deckiem. To co mówię zauważysz po dziesięciu grach, mi starczyło kilka na FNMie plus partyjka lub dwie przez neta.

EDIT:
Rada nr1: Nigdy nie zakładaj, że przeciwnik ma słabą rękę. Zawsze przyjmuj najgorszy możliwy dla siebie wariant. Tylko grając rozważnie i ostrożnie osiągniesz dobre rezultaty.

To jest dobra rada, ale korzystanie z niej jest strasznie frustrujące. Przegrałem sporo gier zakładając, że przeciwnik ma removal i grając dookoła niego :D

SZYBKA RADA

: pn kwie 18, 2011 4:01 pm
autor: Specu
Thoctar pisze:
Polecam pograć trochę deckiem. To co mówię zauważysz po dziesięciu grach, mi starczyło kilka na FNMie plus partyjka lub dwie przez neta.


Wszystko zalezy od wspomnianego midbalansu. Od tego jak się gra układa i od umiejętności liczenia wiesz co wstawiać landa czy też nie. Czysta matematyka.

Gizmoo pisze:
Specu... Chodzi o LANDFALL. Czym będziesz karmił Lynxy i Gejopedałów?


Wiem przecież że chodzi o landfall.

Thoctar pisze:
To jest dobra rada, ale korzystanie z niej jest strasznie frustrujące.


Wstrzemięźliwość jest frustrująca? No może jak się ma małe doświadczenie wyrobione przy grach typowo strategicznych może i tak, ale wszędzie gdzie liczy się taktyka oraz długo-planowe działanie rozciągnięte na 3-4 posunięcia w przód, trzeba wstrzemięźliwość zachować. Pójście na pałę (mniej lub bardziej) jest często zbyt ryzykowne, zwłaszcza w starszych formatach gdzie łatwiej o tech.

Ba... Sam się na taki nadziałem - Grając z Kubą rzuciłem Slaughter Pact żeby przyoszczędzić hp przy ataku, krita poszła do piachu, a na stół w drugim mainie Cataclysm i nie miałem z czego zapłacić upkeepu. Mimo że sumarycznie miałem advantage - przegrałem przez pójście na pałę.

SZYBKA RADA

: pn kwie 18, 2011 4:10 pm
autor: 27383
Wszystko zalezy od wspomnianego midbalansu. Od tego jak się gra układa i od umiejętności liczenia wiesz co wstawiać landa czy też nie. Czysta matematyka.

Polecam ogólnie przeczytanie mojego nowego artykułu na newsach, jest tam kilka słów o Borosie :)

Wstrzemięźliwość jest frustrująca? No może jak się ma małe doświadczenie wyrobione przy grach typowo strategicznych może i tak, ale wszędzie gdzie liczy się taktyka oraz długo-planowe działanie rozciągnięte na 3-4 posunięcia w przód, trzeba wstrzemięźliwość zachować. Pójście na pałę (mniej lub bardziej) jest często zbyt ryzykowne, zwłaszcza w starszych formatach gdzie łatwiej o tech.

Proszę o cytowanie całych moich wypowiedzi, napisałem przecież, czemu uważam to za frustrujące.

SZYBKA RADA

: pn kwie 18, 2011 4:59 pm
autor: Specu
Thoctar pisze:
Polecam ogólnie przeczytanie mojego nowego artykułu na newsach, jest tam kilka słów o Borosie


Przemyślenia może i dobre. Wszystko jednak zależy od stylu gry. Nawet Gizmo przy którejś tam z gier jak grałem Rybami, powiedział że dziwnie gram. Strategia grania z użyciem midbalansu skutkuje tym że zawsze wygrywasz (pod warunkiem że nie popełnisz błędu w tak zwanym międzyczasie, albo przegrywasz przez własny deck, bo się np. zaciął). Grając midbalans zawsze będziesz lepszy niż przeciwnik. Udowodnił to jeden człowiek na własnym przykładzie w połowie XX wieku.

Thoctar pisze:
napisałem przecież, czemu uważam to za frustrujące.


A ja z premedytacją przytoczyłem tylko ten fragment Twojej wypowiedzi. Uważam po prostu że tzw. granie swojego jest najtrudniejszym elementem w każdej grze, gdzie nabyło się już jakieś określone skille. Łatwo dać się ponieść emocjom i tym samym wtopić.

SZYBKA RADA

: pn kwie 18, 2011 8:51 pm
autor: Gizmoo
Gizmoo pisze:
Nigdy nie zakładaj, że przeciwnik ma słabą rękę. Zawsze przyjmuj najgorszy możliwy dla siebie wariant.


Zacytuję sam siebie. Bo nigdy nie zakładaj, że Pasek ma wszystko. Po dzisiejszej grze z Maćkiem zakładam, że Pasek ma WSZYSTKO +1,

Mam na stole Flagstones of Trokair. Rzucam drugiego, by wyfetchować dwie Savannah. Co zagrywa Pasek? DWA RAZY STIFLE!!!!!! :shock: :x :cry:

K#rwa! to jest dopiero frustrujące!!! :x

Rada więc prosto z demotywatorów:

Nigdy nie zakładaj, ze wygrasz. Przeciwnik miał, ma i będzie miał odpowiedź na wszystkie twoje zagrania!

SZYBKA RADA

: wt kwie 19, 2011 8:28 pm
autor: avatar86
RADA:
Inwestuj w landy. Dobrze złożona mana base pozwala "grać" nawet z gorszymi kartami włożonymi w deck. Odwrotnie nie pograsz.

SZYBKA RADA

: wt kwie 19, 2011 8:45 pm
autor: Zephyel
Mana base możesz również uzyć w innych konstrukcjach, a reszty już nie zawsze :)

SZYBKA RADA

: sob lip 02, 2011 9:07 pm
autor: avatar86
Ostatnio przekonałem się na własnej skórze że wygrywa się Sideboard-em. Dobrze złożony (uniwersalny) wygrywa.

SZYBKA RADA

: ndz lip 03, 2011 7:42 pm
autor: 27383
Na nieznane meta aggro>kontrola.

SZYBKA RADA

: ndz lip 03, 2011 8:06 pm
autor: Specu
Thoctar pisze:
Na nieznane meta aggro>kontrola.


To już niestety zależy od formatu, bo dajmy na to w Legacy opcje sidowe w aggro deckach są znacznie mniej wszechstronne (z reguły obcięte przez opcje mainowe) niż w kontrolkach, przez co spada uniwersalność i możliwość że deck siądzie w meta.

SZYBKA RADA

: pt wrz 02, 2011 10:45 pm
autor: avatar86
Składać BARDZO uniwersalne sideboardy.
Ostatnio przekonałem się że to one wygrywają.

SZYBKA RADA

: ndz wrz 04, 2011 8:26 pm
autor: avatar86
Lepiej jest mieć dobry mana base a słabszy main niż odwrotnie.