Strona 1 z 1

prosba o pomoc

: sob kwie 12, 2014 2:11 pm
autor: dagar
Witam mam pytanie dotyczące Kira, Great Glass-Spinner-jak ta kartę można zniszczyć,oraz czy jeśli ta karta już na polu to czy inne dostają efekt np. creatures you control get +1/+1,(dotyczy to kreatur pod moja kontrolą),2 pytanie jak można zniszczy kreaturę która ma umiejętność niezniszczalność jak np.Ulamog, the Infinite Gyre,a 3 pytanie dotyczy karty Windbrisk Heights oraz Surgical Extraction i Wilt-Leaf Liege, tutaj chodzi o efekty tych kart co robią. Bardzo dziękuje za udzielenie pomocy

prosba o pomoc

: sob kwie 12, 2014 4:34 pm
autor: Specu
Kira, Great Glass-Spinner

Można ją zniszczyć, tak samo jak każdą inną kreaturę gdy ona jest na stole. Zasada jest prosta. Albo używasz removalu, który dziąła na wszystkie kreatury (np. Pyroclasm albo Wrath of God), albo walisz dwa czary zamiast jednego (ponieważ pierwszy zostanie skontrowany przez umiejętność Kiry). Inne kreatury dostają normalnie dopaki +1/+1 itp.

Ulamog, the Infinite Gyre

Są w zasadzie tylko trzy sposoby na pozbycie się takiego kabana. Jeden z nich to efekt Exile, który nie jest zniszczeniem, lecz wyrzuceniem kreatury do całkowicie innej strefy, która znajduje się poza grą. (np. Path to Exlie)
Druga to użycie znaczników -1/-1. Masz zarówno spelle jak i kreatury, które nie zadają obrażeń standardowych. Ponieważ Ulamog jest niezniszczalny, oznacza to że są niwelowane wszelkie efekty posiadające efekt destroy, oraz kreatura ta nigdy nie zejdzie od obrażeń zadanych w walce albo przez spelle (np. [mtg[lightning bolt). wyjątek stanowią obrażenia w postaci znaczników -1/-1 (umiejętność wither np. [mtg]boggart ram-gang, które zamiast bić kreatury za 3 w obronę, kładą na niej znaczniki -1). Podobnie jest z czarami które powodują że statystyki kreatury spadają. Zasady gry mówią jednoznacznie, że toughtness kreatury osiągnie 0, automatycznie spada ona do grobu.

Trzecim sposobem jest zmuszenie przeciwnika do poświęcenia kreatury (np Cruel Edict)

Windbrisk Heights - jak zagrywasz ten land, możesz sprawdzić 4 wierzchnie karty z biblioteki i jedną z nic, która jest wyrzucić poza grę nie pokazując jej przeciwnikowi. Jeśli atakujesz 3 bądź więcej kreaturami, możesz zapłacić 1 białej i tapnąć Windbrisk Heights żeby zagrać wyrzuconą kartę bez płacenia jej kosztu mana.

Surgical Extraction - wybierasz jedną kartę z dowolnego cmentarza (nie basic land) i wyrzucasz ją poza grę. Potem szukasz w bibliotece i na ręku przeciwnika takich samych kart i również je wyrzucasz poza grę.

Wilt-Leaf Liege - kiedy jakaś umiejętność albo spell każe ci wyrzucić tę kartę z ręki do grobu, możesz ją wrzucić do gry bez płacenia kosztu mana. wszystie zielone i białe kreatury dostają +1/+1 (jeśli są zeiolo/białe dostają +2/+2)

prosba o pomoc

: sob kwie 12, 2014 10:41 pm
autor: dagar
czyli co do kiry jak używam masowego niszczarkę np. Wrath of God to nie muszę 2 razy go używać,bo ostatnio użyłem Goldmeadow Harrier (płacac koszt tapowania) a potem Swords to Plowshares i nie jestem pewien czy tak mogłem

prosba o pomoc

: ndz kwie 13, 2014 8:56 am
autor: Specu
Wrath of god można powiedzieć że targetuje stół (skrót myślowy, ale tak mniej więcej on działa). Kira natomiast ma w tekście o targetowaniu, czyli wyznaczaniu przez właściciela. Ponieważ Wrathem nie wyznaczasz kreatur, Kira nie ma nic do powiedzenia.

Porblem raczej leży w czymś innym. Jeśli przeciwnik gra na Kirze, znaczy się że ma też inne kontry, które może zagrać z ręki :/

prosba o pomoc

: pt maja 30, 2014 3:45 pm
autor: dagar
Witam mam prośbę czy zna pan możne jakaś stronkę z "szkieletami" tali, oraz czy doradził by mi pan jakie karty wybrać do deki opartej na Kithkin,białej ewentualnie biało czarnej. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc

prosba o pomoc

: ndz cze 01, 2014 10:03 pm
autor: Specu
Talia na kithkin'ach to z reguły karty z bloku Lorwyn. Talia powinna być mono biała (możliwy delikatny splash w stronę koloru z jakimś removalem).

Przykładowa talia to:

4xWindbrisk Heights
4xRustic Clachan
10xPlains
2xForbidding Watchtower - świetna opcja do bloku

4xGoldmeadow Harrier
3xKinsbaile Borderguard
4xGoldmeadow Stalwart
4xWizened Cenn - podstawa talii
4xBallyrush Banneret
4xPreeminent Captain - od 4 tury napędzasz nim szybkość ataku. W połączeniu z Windbrisk Heights potrafi wygrać grę w 4 turze.
4xField Marshal
3xMirror Entity

2xMilitia's Pride - świetne budowanie przewagi, bądź mięsa do bloku
3xOblivion Ring
3xPath to Exile
2xTemporal Isolation

Talia szybka, potrafi zabić w 4 turze, 5-6 to powinine być standard. Parę złociszy trzeba wydać, ponieważ jest kilka dobrych i stosunkowo starych kart.Do typowo kompetytywnego grania się średnio nadaje, ale FNM'a można wygrać na luzie, a starsi gracze przeżyją chwilę nostalgii :)

prosba o pomoc

: pn cze 02, 2014 4:22 am
autor: dagar
Dziekanuje za pomoc

prosba o pomoc

: pn cze 02, 2014 3:40 pm
autor: dagar
jeszcze wracając do tali świadomość trochę kaski pójdzie ale czy mogę zastąpić co nie który karty tymi co mam z staje tali : 4-honor of pure, 4-sword to plowshare,4-burrenton Forge-Tender,4- Armored Ascension, $- Disenchant,4-Celestial Purge a co do landów 4- Sejiri stepper, 4-Kabira Crossroads i pytanie co z artefaktami ??? Bo posiadam 2- umezawa jitte

prosba o pomoc

: wt cze 03, 2014 8:05 am
autor: Specu
Honor of the pure, StP, burrenton Forge-Tender, Celestial Purge to dobre opcje sideboardowe.

Obydwa landy które podałeś są fajne, ale w przypadku tego decku mają podstawową wadę - wchodzą tapnięte, a na to szybki deck sobie pozwolić nie może.

Disenchant jest opcjonalny, bo masz bardziej uniwersalne Oblivion Ringi. Jitte jest kartą rewelacyjną, jednak traktowałbym ją jako dodatek. Jeśli pokusisz się o grę na FNM to nikt o zdrowych zmysłach nie dopuści tej tali z dzidami w spisie - jest to karta zwyczajnie zbyt mocna. Jeśli jednak grasz tylko z kumplami - wrzucaj śmiało. To samo tyczy się z Swords to Plowshares - karta wymienna na Path to Exile, jednak nie mieści się w formacie Modern, więc IMO warto przyinwestować w Pathy, żeby móc sobie na jakimś turnieju pyknąć.

Armoded Ascension jest kartą zwyczajnie słabą. Za 4 mana lepiej wystawić kreatury, zwłaszcza, że w 4 turze przeciwnicy grający kontrolą lubią puszczać mass removal typu Wrath of God, więc lepiej dociągnąć kolejną kreaturę, niż Ascension. Jeśli chcesz jakiś dopak do kreatur to wystarczający jest Loxodon warhammer

prosba o pomoc

: wt cze 03, 2014 9:45 am
autor: dagar
ostatnie pytanko czy nie było by warto zastąpić Loxodona, Hall of Triumph ewentualnie Godsend albo coś o umiejętnościach takich bo wszystkie w/w artefakty koszt many maja 3

prosba o pomoc

: wt cze 03, 2014 1:36 pm
autor: Specu
Loxodon warhammer - jak najbardziej. pPrzebijasz się obrażeniami przez blokerów i masz dość cennego lifelinka w grze z aggro

Hall of Triumph - o wiele słabsze w tym przypadku od Honor of the Pure

Godsend - również słaba karta w porównaniu do Loxodona, który daj Ci w momencie ataku konkretne korzyści, łatwe do przeliczenia. Aggro lubi się przebić przez blok i zadawać konkretne obrażenia, dzięki czemu korzystasz ze strategii decku. Kombinowanie z Godsend można zostawić taliom kontrolnym albo mid-range.

Pamiętaj, że grając tribalem na kithkinach, musisz mieć karty tego rodzaju żeby zachować synergię, oraz o tym że grasz aggro. Twoim planem na grę jest wystawianie stworków, usuwanie największych zagrożeń ze stołu (O-Ringi, Path/StP) i kutanie przeciwnika, żeby jak najszybciej go zabić. Każde przeciąganie jest kolejnym gwoździem do trumny. Jak nie wygrywasz do 5-6 tury, to najprawdopodobniej przegrałeś.

prosba o pomoc

: wt cze 03, 2014 4:51 pm
autor: dagar
Dziękuje za wyczerpująca odp i rady to teraz kaska na bok i talia skladac

prosba o pomoc

: śr cze 04, 2014 12:40 pm
autor: Specu
Pojawił się w sieci nowy produkt Wizardów - Modern Event Deck

http://www.wizards.com/Magic/Magazine/A ... ature/299a

Można go kupić za ok 300zł, jednak wartość samych kart jest prawie 100zł większa, a dostajesz dodatkowo deckboxa, protektorki i inne dodatki warte ok 50zł, Jest tam sporo kart które można wykorzystać w kithkinach, resztę sprzedać albo się wymienić. Najwazniejsze, że masz dobrego planeswalkera pasującego do talii, komplet Windbrisk Heights, 3 Pathy i inne fajne karty. Przerabiając trochę tego event decka można zrobić bardzo skuteczne white weenie. Dorzucając do spisu Captain of the Watch, Ranger of Eos można pokusić się o deck oparty na creature type - soldier

prosba o pomoc

: śr cze 04, 2014 10:07 pm
autor: dagar
Ok dzięki za info popatrzę co do tego to tak właśnie allegro kukam i nawet można wyhaczyć to za 260 zł z kosztami wysyłki

prosba o pomoc

: czw cze 05, 2014 7:10 am
autor: dagar
A szukając "szkieletu" kart znalazłem http://www.mtgdecks.net/decks/view/48472 i prosiłbym o wypowiedz na ten temat

prosba o pomoc

: czw cze 05, 2014 8:30 am
autor: Specu
Talia dobra, szybka i skuteczna. Nie proponuję jednak takiego rozwiązania ponieważ komplet Marsh Flats i 3 sztuki Mutavault kosztuje ok 600zł

prosba o pomoc

: wt cze 17, 2014 7:47 pm
autor: dagar
witam znów mam pytanko co do kart, chodzi mi o umiejętności kart : Mirror Entity , Temporal Isolation

prosba o pomoc

: wt cze 17, 2014 10:27 pm
autor: Specu
Mirror Entity nadpisuje statystyki kreatur: za :x: stają się x/x i zyskują każdy rodzaj kreatury. Czyli dajmy na to, że jako X płacisz 5, to wszystkie twoje kreatury robią się 5/5 i są wszystkimi typami kreatur.

Tempolar Isolation jest kartą, która wyłacza blokerów. Zenchantowana kreatura dostaje shadow, czyli blokuje i może być zablokowana tylko przez kreatury z Shadow. Ponadto sprawia, że zenchantowana kreatura nie zadaje obrażeń. Jest to świetna opcja do usuwania niewygodnych blokerów (np z regeneracją, deathtouchem itp) albo dużych kabanów z którymi ciężko byłoby sobie poradzić.

prosba o pomoc

: czw wrz 04, 2014 7:23 pm
autor: dagar
witam co do tali to ładnie śmiga i mam pytanko co do Mutavault , czy jeśli na polu jest np : Crusade, to czy land rożnie, oraz czy można prosić o "szkielet" tali czarnej, opartej na zombi albo wampirach, styl mniej więcej jak kitikini, szybkość i zbieranie hp. Z góry dziękuje za pomoc,oraz mam pytanie co Mass Calcify, to jeśli ta karta jest rzucana to co się dziej z Creature, która staje się po wejściu Creature ,która jest każdego rodzaju albo koloru (jest taka czerwona karta o obrazku byka jak się nie mylę)

prosba o pomoc

: czw wrz 04, 2014 10:21 pm
autor: Specu
Prośba - przeredaguj posta, ponieważ nic nie rozumiem z tego co napisałeś...

prosba o pomoc

: pt wrz 05, 2014 5:26 pm
autor: dagar
Witam co do tali to ładnie śmiga i mam pytanko co do Mutavault , czy jeśli na polu jest np : Crusade,albo inna arta kóra daje 1/1 alboe więcej, to czy land rośnie, oraz czy można prosić o "szkielet" tali czarnej, opartej na zombi albo wampirach,talia mniej wiecej oparta na szybkości i zbieranie hp. Z góry dziękuje za pomoc,oraz mam pytanie co Mass Calcify, to jeśli Creature, która jest Creature każdego jest każdego rodzaju (jak się nie myle to jest taka czerwona )albo koloru (artefie dzieje,z ta kartą aktyczny golem), to co się z tą kartą dzieje ???

prosba o pomoc

: pn wrz 08, 2014 7:23 pm
autor: Specu
Land oczywiście rośnie

Mass Calcify niszczy wszystkie białe kreatury, czyli każda kreatura która w koszcie mana ma biały, jej zasada mówi, że jest dodatkowo biała, albo jej kolor został nadpisany/dopisany (np. przez Painter's Servant) zostanie zniszczona

Czarny kolor jest średnio dobry do gromadzenia życia.

Talia zombie?

4Cemetery Reaper
4Death Baron
4Lord of the Undead
4Undead Warchief
2Zombie Master
4Gravecrawler
4Stillmoon Cavalier
4Carnophage

reszta to dorzucenie albo kreatur za 1-2 mana, albo jakiś removal. do tego 18 landów do z bani...

prosba o pomoc

: wt wrz 09, 2014 4:04 pm
autor: dagar
ok co do karty chodziło mi o http://www.cardkingdom.com/catalog/item/131324 i dzięki za "szkielet" tali, i jeszcze pytanko czy można skontrować,kartę za która płace życiem

prosba o pomoc

: wt wrz 09, 2014 7:38 pm
autor: Specu
Oczywiście że tak. Karty które w momencie rzucenia spella zabierają Ci życie (np przez phyrexiańską manę) mogą być normalnie skontrowane.

Inną sytuację masz np. w przypadku Skeletal Scrying gdzie dociągasz karty i tracisz hp na resolvie a nie przy rzuceniu.