Strona 1 z 1

RAVEHARD - magiczna gra karciana

: czw sty 31, 2019 2:51 pm
autor: RAVEHARD
Cześć wszystkim!   :wink: 

Jakiś czas temu ufundowaliśmy na wspieram.to naszą pierwszą grę planszową, casualowe PENNY DREADFUN: DUCHY, DEMONY, DICKENSY. Zachęceni ciepłym przyjęciem w internecie postanowiliśmy spróbować stworzyć coś bardziej skomplikowanego – rozbudowaną grę karcianą :) 

Obrazek
(przykładowe karty :) jest to oczywiście wersja stricte prototypowa i layouty i wszystko będzie zmieniane!)

RAVEHARD to karcianka inspirowana zarówno przez Magic: The Gathering (bo klasyczek), jak i karcianymi grami wideo, które czasem mogą sobie pozwolić na trochę więcej niż gry bez prądu. Chcieliśmy jednak wprowadzić sporo twistów do klasycznej formuły, stąd też połączyliśmy tradycyjną karciankę z grą towarzyską pokroju Mafii oraz dodaliśmy losowo generowany „Stosik Fabularny”, zbudowany z kart bossów, zdarzeń, etc., który tworzy niejako fabułę gry i prowadzi graczy przez ich przygodę. Sama gra rozgrywa się na corocznej magicznej imprezie czarodziejów, w trakcie której ktoś zamordował Arcymaga – a gracze muszą rozwiązać zagadkę zbrodni, wiedząc, że to jedno z nich jest mordercą

To tak w dużym skrócie :) na chwilę obecną w wersji podstawowej gracze wybierają na początku gry swoje talie (klasyczną, współczesną lub majestatyczną – bo to jednak poważna – choć techno – impreza i niektórzy magowie chcieli prezentować się jak najbardziej imponująco  :wink: ); poza tym na stole dostępne są talie zaklęć ogólnych oraz karty czarnej magii, które są bardzo potężne – ale ryzykowne, bo mogą graczom zaszkodzić!

Obrazek
(prototypowe karty postaci! chcielibyśmy, żeby postać każdego gracza miała swoje własne unikalne cechy i umiejętności; można też zauważyć powyżej, że nasze ilustratorki bawią się z różnymi konwencjami - chcieliśmy oddać hołd klasycznym karciankom ilustrowanym przez różnych artystów :) )

Jeśli chodzi o setting i art-style, postanowiliśmy spróbować sił w stylistyce lat 80. połączonych z rave party – czyli można spodziewać się dużo kolorów, laserów, nawiązań do końcowych 20 lat minionego wieku, cudownego kiczu, etc. Jednocześnie gra jest komediowa (w nastroju – mechanika jest potraktowana poważnie i ma być podstawą gry!) i rozgrywa się w magicznym świecie, więc mamy różne magiczne stwory pokroju Nieżywiołaków ognia (spala się takowy bardzo szybko :( ) lub Społem Golemów (czyli niezadowolonych golemów stworzonych przez magów do pracy w sklepach spożywczych) :D

Naturalnie, gry karciane są gatunkiem bardzo rozbudowanym i wymagającym, stąd też najważniejsza jest dla nas mechanika – i dlatego też postanowiliśmy zacząć ten wątek, licząc na Waszą pomoc. Chcielibyśmy poznać Wasze opinie na temat wielu zagadnień, które pomogą nam zrobić z RAVEHARD coś naprawdę imponującego – a pytanie na dziś brzmi:

Jakie Waszym zdaniem są najbardziej podstawowe/częste błędy popełniane przez twórców karcianek? Gier z tego gatunku jest na rynku mnóstwo – zarówno analogowych, jak i cyfrowych; każdy jednak ma swoich faworytów... a więc jakie błędy są popełniane przy tych karciankach, które Wam nie przypadają do gustu? :)

Obrazek
(fotka - i pozdrowienia! - z magicznej rave'owej imprezy! :D)

Re: RAVEHARD - magiczna gra karciana

: sob lut 02, 2019 9:41 am
autor: Exar
Mnie osobiście boli, gdy gra jest od 1 do 4 osób, a podstawka na taką grę nie pozwala.

Re: RAVEHARD - magiczna gra karciana

: sob lut 02, 2019 2:47 pm
autor: Exar
Jeszcze kilka:
1. Ta sama funkcja karty, a inny koszt. Przykład z M:tG: Cancel 1UU, Counters Pell (UU) - obie robią to samo a jedna jest droższa.
2. Karty, którymi nie da się grać, bo są po prostu strasznie słabe. Masę tego jest w M:tG, było jeszcze więcej w Star Wars CCG. Każda (dosłownie) karta powinna być przydatna w tej lub innej konfiguracji. Było tak w Android: Netrunner (przynajmniej w dużej mierze).
3. Do zastanowienia liczba kopii w talii i liczba kart dostępnych w podstawce/dodatkach. Bzdurą było w Androidzie, że niektórych kart nie było wystarczająco dużo w podstawce a z kolei w dodatkach dawali 3 kopie kart, których jedna wystarczyła (Netrunner).

Re: RAVEHARD - magiczna gra karciana

: wt lut 05, 2019 3:32 pm
autor: RAVEHARD
Exar pisze:
Mnie osobiście boli, gdy gra jest od 1 do 4 osób, a podstawka na taką grę nie pozwala.

Cześć! Dzięki wielkie za odpowiedź! :)
My na chwilę obecną celujemy w grę dla 3-5 osób, bardziej towarzyską niż pojedynkową 1v1 :) Ale bardzo chcemy też zrobić tryby dla 2 osób, i pojedynkowy, i drugi, coopowy - ale to liczymy na sukces naszej kampanii na wspieram.to, żeby móc rozwinąć grę w każdym kierunku :)
Exar pisze:
Jeszcze kilka:
1. Ta sama funkcja karty, a inny koszt. Przykład z M:tG: Cancel 1UU, Counters Pell (UU) - obie robią to samo a jedna jest droższa.
2. Karty, którymi nie da się grać, bo są po prostu strasznie słabe. Masę tego jest w M:tG, było jeszcze więcej w Star Wars CCG. Każda (dosłownie) karta powinna być przydatna w tej lub innej konfiguracji. Było tak w Android: Netrunner (przynajmniej w dużej mierze).
3. Do zastanowienia liczba kopii w talii i liczba kart dostępnych w podstawce/dodatkach. Bzdurą było w Androidzie, że niektórych kart nie było wystarczająco dużo w podstawce a z kolei w dodatkach dawali 3 kopie kart, których jedna wystarczyła (Netrunner).

1. Taak, Magici potrafią być trochę wtórne; ile goblinów 1/1 człowiek może mieć w talii? :D my na szczęście nie robimy gry kolekcjonerskiej z odgórnym wymogiem ile w danej serii musi się znaleźć kart, a grę karciano-towarzyską, gdzie talie są z góry ustalone - więc wszystko ma swoje własne i unikatowe funkcjonowanie :)
2. To j/w :) widzę, że nie podobają Ci się podobne rzeczy, co naszem teamowi, gdy zaczynaliśmy budować RAVEHARD! :D ale tak, no to jest problem wielu karcianek, nawet najfajniejszych :(
3. Na chwilę obecną, jako że nie robimy gry kolekcjonerskiej, mamy sporą swobodę i myślimy o 24 kartach w talii - gra ma być szybka i dynamiczna, a gracze łączą swoje talie z ogólnodostępnymi kartami ze stosiku kart ogólnych i ze stosiku kart czarnej magii (potężny, ale jednorazowy efekt); pomaga to nauczyć graczy relatywnie szybko jak działa ich talia - a jednocześnie pozwala na różne kombosy i przemyślane strategie, gdy gracz się zagłębi w grę :) planujemy jednak w trakcie kampanii dodawać więcej kart do każdej talii (ale nie na tyle, by się rozjechał balans i podstawowa dynamika gry oczywiście, bo jednak mechanika jest priorytetem).
Jeśli masz jeszcze jakieś uwagi i rady albo może pytania co do gry - wal śmiało! :D zapraszamy też na fanpage RAVEHARD po różne nowinki! Powoli się rozkręcamy :)