Strona 1 z 1

Evernight - Czerwony Rycerz niemożliwy na początku gry

: sob lis 03, 2012 11:09 am
autor: DarkStar
Już przy pierwszym czytaniu podręcznika coś było nie tak. Patrząc na wymagania dla Czerwonego Rycerza wychodzi, że rozpoczęcie gry taką postacią jest po prostu niemożliwe, ponieważ brakuje co najmniej jednego punktu na wymagane cechy (zakładając nawet, że 1pkt dostajemy za poważną zawadę Bohaterski). W jaki sposób stworzono archetyp udostępniony na stronie wydawnictwa? Zastanawiam się czy gdybym wymienił się z graczem za jednego fuksa na sesje (zawsze będzie miał 2 zamiast 3 - nie wiem tylko czy go wyrzucić czy może wziąć dla siebie? :evil: ) i dał mu tą jedną kostkę cechy za darmo - to byłaby sprawiedliwa wymiana? Jak to rozwiązaliście u siebie?

Evernight - Czerwony Rycerz niemożliwy na początku gry

: ndz lis 04, 2012 6:51 pm
autor: Amdir
Dobra robimy Czerwonego Rycerza.
By być CzR postać musi mieć Przewagę "Czerwony Rycerz" która ma wymagania:
Duch k8, Siła k6, Wigor k8, Wiara k6, Walka k8.
Zaczynamy z k4 na każdej z cech i mamy 5 punktów do wydania na te cechy. Duch k8 to 2 punkty, Siła k6 to 1 punkt, Wigor k8 to kolejne 2 punkty. Wydaliśmy przysługujące nam 5 punktów i mamy Cechy na wymaganym poziomie. Teraz umiejętności na które mamy 15 punktów. Wiara k6 to 2 punkty a Walka na k8 to 5 punktów. Czyli zostało na 8 punktów na umiejętności. Teraz z w ramach darmowej przewagi (CzR musi być człowiekiem) wykupujemy Przewagę "Czerwony Rycerz". Dzięki niej otrzymuje Zdolność Nadprzyrodzona (Cuda) (wybieramy dwie moce ale że pierwsze musi być leczenie to leczenie i jedną inna :wink:). I proszę mamy CzR.
Oczywiście można jeszcze wydać pozostałe punkty na umiejętności, wybrać ewentualne zawady i przewagi zgodnie z zasadami w SWEPLu i voila!

A na archetypy nie patrz bo są skopane. :wink:

Pozdro

Re: Evernight - Czerwony Rycerz niemożliwy na początku gry

: pn lis 05, 2012 9:20 am
autor: DarkStar
Doh! :oops: Już wiem z czego wynika błędne liczenie punktów. :) Nie jesteśmy przyzwyczajeni do tego jak zapisywane są postaci w Savage Worlds / Evernight jak również nie znamy na pamięć nazw współczynników, umiejętności, itd. W wymaganiach stoi: Duch k8+, Siła k6+, Wigor k8+, Wiara k6+, Walka k8+. Wszystko jest napisane jednym ciągiem i cechy są wymieszane z umiejętnościami, więc kiedy zaczynamy liczyć, to idzie tak, że: Duch za 2, Siła za 1, Wigor za 2, Wiara za 1 (!), Walka za 2 (!) i tym sposobem zabrakło punktów. :D Ani ja ani gracz nie zauważyliśmy, że dwie ostatnie nie są cechami...

Amdir pisze:
Dobra robimy Czerwonego Rycerza.
A na archetypy nie patrz bo są skopane. :wink:


Wychodzi na to, że chyba Czerwony Rycerz nie jest skopany. Co tam jest źle w tych archetypach?

Re: Evernight - Czerwony Rycerz niemożliwy na początku gry

: pn lis 05, 2012 10:32 am
autor: Amdir
Z tego co pamietam to nie zgadzały się pieniądze i ekwipunek. :razz:

Pozdro