Strona 1 z 10

Ravager w T1 nie syci, w T2 nie ma, tylko tu jeszcze żyje

: sob maja 29, 2004 2:10 pm
autor: Arcanus
W tym oto wątku pragnąłbym rozpocząć dyskusje nad możliwością przystosowania wszystkim znanego i (nie)lubianego decku, którym to mianowicie jest Ravager Affinity. Na wstępie proszę o rzeczowe i elokwentne odpowiedzi. Mile widziane takze będą spisy decku, chciałbym natomiast unikac offtopicu jaki często wkrada się na tym forum. Zgóry dziekuję(być może to błąd).

Obecnie testuje ten deck w takiej postaci:

Lands(18)
4x Glimmervoid
3x Vault of Whispers
3x Great Furnace
3x Tree of Tales
3x Darksteel Citadel
2x Blinkmoth Nexus

Creatures(24)
4x Arcbound Ravager
4x Arcbound Worker
4x Disciple of the Vault
4x Ornithopter
3x Myr Enforcer
3x Frogmite
2x Myr Retriever

Others(18)
4x Skullclamp
4x Shrapnel Blast
4x Cabal Therapy
3x Naturalize
3x Tangle Wire

A teraz parę pytań:
Jakie macie propozycje na side i jak się side'ować ?
Czy lepiej grać przedstawioną powyżej wersją RGB czy może ograniczyć się do RB ?
Czy macie jakies pytania odnośnie tego decku ?
Czy leci z nami pilot ?! :P

Jeśli ktoś to testował - to prosił bym go o przedstawienie match-up'ów z popularnymi archetypami decków.

Czekam na posty :wink: .

: sob maja 29, 2004 4:02 pm
autor: Macros
Jedno, co mi sie rzuca w oczy to to, ze przedstawiona przez Ciebie wersja naprawde niewiele korzysta na szerokiej puli kart z extended. Jest duzo wiecej kart, ktore bym widzial w tym decku niz tylko terapia i druty. Chociazby sphere of resistance czy moze City of Traitors.. Poza tym main Naturalize'y nie sa dobre w ext i wolalbym chyba grac niebieskim i miec Stifle w main, zeby miec jakas odpowiedz na Deedy..

: sob maja 29, 2004 5:17 pm
autor: Arcanus
Nad city of traitors warto by pomyśleć, ale sphere of resistance niby po co :? ?? Przeciwko jakim deckom miałoby się to przydawać, oświeć mnie, bo na razie jakoś tego nie widzę, a co do naturalize vs stifle : muszę to przetestowac być moze to rzeczywiscie lepszy pomysł, wrzuciłem naturalize ze wzgledu na sceptera, deeda i WoWa, stifle wyłącza deeda i jednocześnie sceptera ale jest praktycznie bezużyteczny na WoWa, chociaż daje mi przewagę przy paternie, poza tym jest tańszy. Chyba faktycznie się do tego przychylę. A poza tym czekam na oświecenie odnośnie tej sfery,bo jakoś mi to tu nie pasuje :|.

: sob maja 29, 2004 6:26 pm
autor: Arcanus
Aktualizacja mojej wersji:

Lands(18)
4x Glimmervoid
3x Vault of Whispers
3x Great Furnace
3x Seat of the Synod
3x City of Traitors
2x Blinkmoth Nexus

Creatures(24)
4x Arcbound Ravager
4x Arcbound Worker
4x Disciple of the Vault
4x Ornithopter
3x Myr Enforcer
3x Frogmite
2x Myr Retriever

Others(18)
4x Skullclamp
4x Shrapnel Blast
4x Cabal Therapy
3x Stifle
3x Tangle Wire

Sideboard(15)
3x Chill - wygrywa mecze z RDW, Gobasami, Mono Red Ponzą
3x Planar Void - reanimator, czasem UG(wonder, geneza ,rurki)
3x Shatter - contra na sceptery i damping matrixy
3x Pyroclasm - nas trochę boli ale inne napory bardziej
3x Gensis Chamber - świetna na controle

Na koncu wyrażam podziękowania Macrosowi za trafne sugestie :beer: i czekam na kolejne.

: sob maja 29, 2004 7:09 pm
autor: NeVeS
Ja bym z decku wywalił kolor zielony, i mozliwe że czerwony :) Zrobiłbym UB. Jak na mój mały rozum idealna karta była by Tolarian Academy, ale że nigdy nie grałem w Ext to moge sie mylić :).

: sob maja 29, 2004 7:28 pm
autor: !Developer
Tolarian Academy jest zbanowane w extended.

: sob maja 29, 2004 9:25 pm
autor: Piotrek____
a czerwony i niebieski kolor muszą być obowiązkowo - shrapnel blast i disciple of the vault chyba wystarczą jako uzasadnienie

: sob maja 29, 2004 9:31 pm
autor: Arcanus
Kurcze sam nie wiem czy lepszy zielony czy niebieski ale chyba niebieski daje lepsze mozliwosci sidu
a i mala zmiana w sidzia:
shattery out
smothery in

Czekam na opinie na temat
RGB vs RUB

: sob maja 29, 2004 10:12 pm
autor: Macros
Sphere of Resistance - moze dlatego, ze wszystkie Twoje spelle beda i tak kosztowaly 1-2 mana, dla przeciwnika doplacanie 1 do wszystkiego moze byc bardzo bolesne...

: sob maja 29, 2004 10:20 pm
autor: Arcanus
No tak, ale jesli ja wrzucam w turze powiedzmy 3 czary po 1 mana każdy to, to czy one bedą po 1 czy po 2 mana jest dla mnie bardzo ważne. Załózmy, że mam na ręce clampa , workera i terapie, a na stole 3 mana to wtedy zamiast w jednej będę te czary wrzucał na raty w 3 turach, nie widzę tu za bardzo sensu, a ty?

: sob maja 29, 2004 11:20 pm
autor: Eld
To może ty nam wyjaśnisz dlaczego w T1 w ravagerze gra się spherami ?

: sob maja 29, 2004 11:30 pm
autor: Macros
A ja widze, ale widze tez, ze logiczna argumentacja do Ciebie nie przemawia... Idac Twoim rozumowaniem to Tangle Wire tez jest slabe... Idac Twoim rozumowaniem wszystkie symeetryczne karty sa slabe (wir, ensnaring bridge, trinisphere itp. itd.), a tak nie jest, bo sa decki, ktore te karty mniej bola, a sa takie, ktore te karty bola bardziej...

: sob maja 29, 2004 11:56 pm
autor: Arcanus
Eld: nie wiem, może się mylę, ale wydaje mi się, że meta T1 odrobinę różni się od Extendowego, mogę potestowac Sphere, ale ta karta jakos tu do mnie nie przemawia wydaje mi się, że ona spowalnia ten deck.
I jeszcze jedno Macros jakie decki ta karta boli bardziej niż mnie, bo wydaje mi sie, że ta karta najbardziej karci decki, które:
A) wystawiają dużo spelli w jednej turze, ponieważ wtedy muszą oni najwiecej płacić;
B) wykorzystują swój mana base do oporu, bo wtedy są turę w tył nie mogac wypuścić kluczowych spelli na czas.
W tym decku oba te czynniki są spotykane, ale to wy jesteście tutaj bardziej doświadczeni zatem potestuje :? .
I podajcie przykład decku, którego ta karta boli bardziej ode mnie, ponieważ ja należę do grona tych nieoświeconych :( .

: ndz maja 30, 2004 12:06 am
autor: Macros
W zasadzie kazdy inny deck ta karta boli bardziej niz Ciebie. Ty jestes w stanie zagrac Frogmite'a za 1, wiec w 3 turze mozesz zagrac 3 frogmite'y, a np. tog musi wtedy zuzyc 3 countersepelle/mana leaki - ty za kazda zabe placisz 1, on za kazda kontre 3. Kogo bardziej boli sfera? Rock, zeby z Toba wygrac musi szybko wstawic deeda i odpalic za jak najwiecej. Sfera to deed ture pozniej, co czesto decyduje o wygranej lub przegranej. I tak dalej.... Naprawde zastosowan sfery w tym decku nie trzeba daleko szukac, spelniaja dokladnie ta sama role, co druty (mam nadzieje, ze wiesz do czego dokladnie sluza druty w tym decku?)

: ndz maja 30, 2004 12:33 am
autor: Arcanus
A odnośnie kart symetrycznych, to uważam, że odpowiednie stosowanie wzmacnia decki, ale powtarzam odpowiednie sulfuric vortex w slighu - prosze bardzo, to sligh ma przewagę hit pointów. Trinisphere, czemu nie skoro nie mamy praktycznie czarów za mniej niż 3 many. A odnośnie drutów pragnąłbym zauważyć, że akurat ta karta nie jest idealnie symetryczna, poniewaz opp tapuje 4 permanenty a my tylko 3( a właściwie 2, bo się druty jeszce tapuje) widoczny jest tu więc advantage, chyba, że się mylę.

EDIT:I o ile ię nie myle chodiz o blokowanie kontroli many, ponieważ tog, czy też UW ma zazwyczaj mało permanentów, oprócz lądów.

Czekam teraz na odpowiedzi po których zmienie zdanie na temat sphery, a na razie ją troche potestuje, żeby nie było...

: ndz maja 30, 2004 11:55 am
autor: Macros
Zarowno druty, jak i sfera sluza do przedluzenia early game, bo na tym etapie gry napory maja najwieksza przewage. I sphera jest w affinity karta dobra, bo Ty majac 4 mana ze sfera na stole mozesz zagrac 3-4 spelle, a atog majac tyle samo mana bedzie mogl rzucic tylko jedna kontre, tak samo rock tylko jeden removal i tak dalej..

: ndz maja 30, 2004 12:26 pm
autor: Angel_
Oto Dark Ravager czyli Ravager dark_wonderera. Wydaje mi się o niebo stabilniejszy i warty poświęcenia uwagi

Mainboard:

4 Arcbound Ravager
4 Arcbound Worker
4 Ornithopter
4 Disciple of the Vault
4 Frogmite
4 Myr Enforcer

4 Shrapnel Blast
3 Genesis Chamber
3 Welding Jar
4 Skullclamp
4 Cabal Therapy

4 Great Furnace
4 Glimmervoid
4 Vault of Whispers
4 Seat of the Synod
2 Darksteel Citadel


Sideboard:

4 Stifle
4 Overload
1 Genesis Chamber
3 Pyroclasm
3 Perish

Co o nim sądzicie?
Angel

: ndz maja 30, 2004 12:47 pm
autor: pirateofthesevenseas
ja bym się zastanawiał czy nie opłaca się grać wersją na genesis chamber/opposition która potrafi założyć szybkiego locka do tego parę innych bajerów (porty, druty, static orb czy sphere of resistance - tylko nie wszystko na raz :P ) i szybki napór powinny dawać zwycięstwo...

stifle RACZEJ do sidu

: ndz maja 30, 2004 1:08 pm
autor: Bartek
Wydaje mi sie, ze jednak ta sfera była by o wiele lepsza niz chambery.Ona spowalnia rocka ktory moze byc gorszym match up'em. Wogole robi tez niezle vs . Goblin Bidding ktory za duzo nie zrobi ze srev. Imo lepiej wypada wersja bardziej kontrolna niz taki bezsesowny napor.

: ndz maja 30, 2004 3:15 pm
autor: Arcanus
Dobra, zostałem przekonany co do tej sphery, całkiem nieżle spowalnie rocka, wtedy faktycznie stifle w side, na razie przemyślę powyższe opinie i spróbuje uzyskać jakiś optymalny cardlist, chyba, że ktoś inny zasłuży się i da własny spis takiej trochę bardziej kontrolnej wersji.

: pn maja 31, 2004 4:37 pm
autor: Bazil, BrokenTail
juz rozkminialem ten dq.. tylko ze jeszcze przed darksteelem wiec nie cieszyl sie taka popularnoscia.
najlepszym buildem jest chyba RBu.
koniecznie sfery 4 i druty w 3 sztukach.
porty sa za wolne. tzn dobre sa atogi, uwc itp. ale takiemu gobbo slighowi, ponzie czy rg beatz malo robia i im trudno screw zrobic.

teraz gralbym czyms takim:

4 Arcbound Worker
4 Disciple of the Vault
4 Arcbound Ravager
4 Myr Enforcer
4 Frogmite
3 Myr Retriever

4 Skullclamp
4 Shrapnel Blast
4 Cabal Therapy
3 Tangle Wire
4 Sphere of Resistance

4 Glimmervoid
3 Vault of Whispers
3 Great Furnace
3 Seat of the Synod
3 City of Traitors
2 Blinkmoth Nexus

SB:

3 Stifle //rock, mdnss
4 Chill //gobbo, ponza
4 Arcane Laboratory //WOW, Aluren i inna kupa
4 Genesis Chamber //sam nie wiem bo nie widzialem w akcji

: pn maja 31, 2004 6:44 pm
autor: MortiS_
nio nie wiem czy Arcane Laboratory będzie tutaj dobre... ten deck powinien raczej szybko się wysypać, a karty dociągnięte ze Skullclampa powinny szybko wejść na stół. Już druty poważnie opóźniają WoWa, a Stifle też są niczego sobie :)

Reszta jest nawet ok, ale boli brak Ornitoptherów, które potrafią wygrać grę w krytycznych momentach, a także pozwalają na szybsze wystawienie frogmite'a i enforcera i dobrze działają w połączeniu z terapią. Sycą także przy grze z UG :)

: wt cze 01, 2004 3:39 pm
autor: Arcanus
Ja też mam mieszane uczucia co do tego arcane laboratory, poza tym mysle, że side na combo decki jest wystarczający a zamiast tego mozna wrzucic 3 planar voidy, które naprawdę się sprawdzają przeciwko UG, a Match-up z reanimatorem po sidzie to po prostu mulliganować dopóki nie dostaniemy voida i czarnej many :) .

Zresztą mortiS trochę testuje ten deck może ma jakieś pomysły ??

: pt cze 04, 2004 7:26 pm
autor: Arcanus
Moja 1.03 version tego decku wygląda mniej więcej tak:

Mana Base(18)
4x Glimmervoid
3x Vault of Whispers
3x Great Furnace
3x Seat of the Synod
3x City of Traitors
2x Blinkmoth Nexus

Creatures(24)
4x Arcbound Ravager
4x Arcbound Worker
4x Disciple of the Vault
4x Ornithopter
3x Myr Enforcer
3x Frogmite
2x Myr Retriever

Others(18)
4x Skullclamp
4x Shrapnel Blast
4x Cabal Therapy
3x Tangle Wire
4x Sphere of Resistance

Sideboard(15)
3x Stifle
3x Chill
3x Smother
3x Planar Void
3x Genesis Chamber

Czekam na opinie odnośnie tego buildu.

: ndz cze 06, 2004 4:38 pm
autor: Czajfoos
Nawiaze troche do wypowiedzi macrossa odnoscie deedow wiem ze zabrzmi to dosc kontrowersyjnie i dziwnie ale nie uwazam zeby den deck zasadniczo bal sie deedow po pierwsze deeda trzeba wylozyc na stol (2/3 tura ) i odpalic go (teoretycznie odpalic mozna 3/4 tura ale wtedy ty nie masz nic, stapowany caly jestes a opponent ma wielkiego zlego i grubego myr enforcera z duza iloscia counterkow potrzebnych do zabicia cie, a jesli affinity przed deedem wylozy Apostola to juz strasznie miekko jest, gralem z aff ok 20 gier i musze powiedziec ze deed tylko czasem jest skuteczny jak opponent nie ma (discipla/enforcera/czasem nawet frogmity),

Co do konstrukcji talii zastanawiam sie czy nie warto by bylo przetestowac goblin welderow do SB ot chociazby na kontrole (wiem ze szybko dostaje fire/ice ) lub Aether vial.

: pn cze 07, 2004 8:04 pm
autor: Bazil, BrokenTail
nad welderami to bym sie nawet mainowymi zastanawial... ale wtedy druty do 4 :P

problemem moze byc miejsce wolne.. a raczej jego brak :(

ale w sb jak czajfooz napisal bedzie dobry

: wt cze 15, 2004 11:30 pm
autor: Tragboo
Creatures:
4xArcbound Ravager
4xArcbound Worker
4xDisciple of the Vault
4xFrogmite
4xMyr Enforcer
3xOrnithopter
2xAtog

Other spells:
3xGenesis Chamber
4xShrapnel Blast
4xSkullclamp
4xWelding Jar
4xPyrite Spellbomb

Lands:
4xGlimmervoid
4xDarksteel Citadel
4xGreat Furnace
4xVault of Whispers

Co myslicie o tym jak narazie spisuje sie dobrze choc mialem pewien problem z birdami...

: śr cze 16, 2004 4:44 pm
autor: qbalonek
eeeee.....z exta tu nie ma nic poza skullclampem który jest banned w T2...ten spis zdecydowanie mi nie odpowiada bo nie korzystasz z możliwości kart jaki są w formacie ext

: ndz cze 20, 2004 11:21 pm
autor: Tragboo
Moze jakies wskazówki ja jestem jeszcze poczatkujacy...

: pn cze 21, 2004 3:36 pm
autor: Piotrek____
Wskazówki masz kilka postów wyżej...