Strona 1 z 2

[KS]Conflict - nowy set

: sob lip 18, 2009 4:47 pm
autor: S810
Witam.
Jak można zauważyć rozmnożyło się ostatnio tematów o nowych, autorskich setach. Idąc w ślady kolegów postanowiłem też spróbować swoich sił.
Postanowiłem wskrzesić dawno zapomniane krasnoludy :)
Set nazywa się "Conflict" i w ogólnym zarysie ma przedstawiać konflikt między krasnoludami a orkami. Jeżeli czas i cierpliwośc pozwoli będę na bierząco dodawał kolejne karty. Każdy komentarz ze strony użytkowników jest mile widziany :wink:

Zapraszam :)

EDIT: niestety musiałem przyznać rację że ten Gate Keeper jest bardziej W niż R :wink: poprawiona wersja 'kompromisowa' :wink: R ze względu na krasnoludzkie pochodzenie :razz:

UPDATE KONKURSOWY
Szalone zadanie stworzenia całego setu mnie przerosło :huh: Powstało tylko ok.100 kart ale jako że to ma być zajawka setu to poniżej wybrane karty z setu Conflict - przedstawiającego, z grubsza rzecz biorąc, krasnoludy.
P.S. poniżej zebrałem wszystkie karty ze wszystkich postów
P.S. Jeżeli na którejś karcie brakuje nick'u/ nazwiska autora to przepraszam ale takowych mogłem nie znaleść.
Enjoy!



A oto najnowsze nabytki setu, wcześniej nie prezentowane :)


Dziękuję wszystkim użytkownikom za wszystkie rady i komentarze, które pomogły w stworzeniu tego setu :wink:

: sob lip 18, 2009 5:09 pm
autor: Filciu702
Wszystko naprawdę fajne. Podoba mi się baardzo (może niektórzy pomyślą, że się po prostu podlizuję, ale co mnie to obchodzi...), krasnoludki, te klimaty ;D

Odpowiednie CMC (choćby wg mnie), ciekawe umiejętności i flavoury, do których sam chyba łba nie mam (a chociażby nie próbowałem).

Tylko pogratulować i czekać dalej.

P.S. Aha, jedna rzecz - kiedyś tak się pisało, tribal creature? Bo kurczę nigdy chyba takiej krity nie widziałem, i tak jakoś się pytam :P Jakby ktoś mógł mi wyjaśnić, to proszę.

Edyta: i na Gathererze chyba nie ma tribal creature. Więc można poprawić xD

Edit2: jest parę byczków językowych zdaje się, jeden to np. "gains +2/+2" - gets +2/+2 and gains double strike chyba ;) Pozdrawiam

: ndz lip 19, 2009 12:11 am
autor: Rojek
Hej, bardzo fajne karty :) Przyczepiłbym się tylko kilku drobiazgów -
a) do Gate Keepera średnio pasuje kolor czerwony bo po 1 kolor ten ma niedużo defenderów/ścian, po drugie efekty typu "przeciwnik nie może atakować, jeśli nie zapłaci" pasują bardziej do [mtg=Propaganda]niebieskiego[/mtg] albo [mtg=Ghostly_Prison]białego[/mtg] Czerwony to chaos, atak, a nie jakieś sztuczki obronne i kunktatorstwo ;)
Druga to bardziej subiektywna sprawa - nie pasuje mi "Assassin" przy Dwarf Slayers, kolesie wyglądają bardziej jak barbarzyńcy, a zimny morderca-assassin też bardziej pasuje do czarnego niż czerwonego (na 33 karty które mają w nazwie/typie "assassin" w gathererze, tylko 4 mają w sobie czerwony, z czego tylko 2 są monored)

: ndz lip 19, 2009 11:47 am
autor: S810
Dzięki za uwagi :)
Śpieszę z wytłumaczeniem

1. Defender w Gate Keeper'ze jest uzasadniony. Jego zadaniem jest pilnowanie bramy i ma się nigdzie nie ruszać :wink: dlatego też jest Soldier'em, nie Warrior'em.
EDIT: co do płacenia. Gate Keeper to typowy krasnolud, łasy na złoto. Pilnuje bramy i nie przepuści nikogo 'nieupoważnionego'... chyba że mu zapłacisz :wink:

2. Co do Asasynów. Też jest uzasadnone :wink: To brygada dwarf'ów 'wyspecjalizowana' w zabijaniu creatur - stąd mogą atakować jeśli tylko opp takowe posiada. Z zalożenia nie mieli być bandą berserkerów, atakujących co się da, ale właśnie zimnych morderców. A że wyglądają jak wyglądają :razz:

: ndz lip 19, 2009 12:04 pm
autor: Maelstrom
S810 pisze:
1. Defender w Gate Keeper'ze jest uzasadniony. Jego zadaniem jest pilnowanie bramy i ma siê nigdzie nie ruszaæ :wink: dlatego te¿ jest Soldier'em, nie Warrior'em.
EDIT: co do p³acenia. Gate Keeper to typowy krasnolud, ³asy na z³oto. Pilnuje bramy i nie przepu¶ci nikogo 'nieupowa¿nionego'... chyba ¿e mu zap³acisz :wink:

Co nie ma znaczenia, bo jego zdolno¶ci s± tak wybitnie :w:, ¿e obrazki Serry powinien mieæ nawet w lodówce ;)

Powtrzymywanie atakuj±cych nie le¿y w :r:.

: ndz lip 19, 2009 12:54 pm
autor: Specu
Exalted w :b: i :r: ? troche dziwne, zważywszy że Exalted to abilitka kolorów Bant. Prędzej Unearth

: ndz lip 19, 2009 1:18 pm
autor: S810
Wiem że zupełnie nie pasuje do koloru ale tu chodzi o coś innego. Ma dostawać +1/+1 za to że walczy sam, ewentualnie ktoś inny dostaje bonus za samotną walkę. Exalt to wychwalać, wywyższać i tu ma 'promować' samotnych wojownikow. Dopasowuję zdolności do kreatur, sytuacji nie kolorów / chyba że rzeczywiście nie pasują do danego koloru --> Gate keeper :razz: /. A Unearth do krasnoluda mi nie pasuje ni cholerki :neutral:

: ndz lip 19, 2009 1:25 pm
autor: myken
Myślę że Dwarf Slayers troche za tani. Za 5 many krita co wali za 12 i ma jeszcze hasta..?

: ndz lip 19, 2009 2:52 pm
autor: Maelstrom
S810 pisze:
Wiem ¿e zupe³nie nie pasuje do koloru ale tu chodzi o co¶ innego. Ma dostawaæ +1/+1 za to ¿e walczy sam, ewentualnie kto¶ inny dostaje bonus za samotn± walkê.

Dlaczego :r::b: mia³by dawaæ innym bonusy, tym bardziej, ¿e to wojownik o czarnym sercu?

Zrób "Whenever Blackhearted warrior attacks alone, it gets +2/+1" ([mtg=Unholy%5D+%5BStrenght]Unholy Strenght[/mtg] - to czarny Creature, wiec niech sobie po¿ycza z klasyki czarnego) i zwiêksz koszt do :1::b::r:.
Ju¿ teraz jest bardzo tani jak na efekt - 2 mana za 3/4 z evasion? U :b::r:? Oni nawet Grizzly Bears dostaj± z minusami ;)

Albo zrób z nim co¶ na kszta³t [mtg=Errantry]Errantry[/mtg].

myken pisze:
My¶lê ¿e Dwarf Slayers troche za tani. Za 5 many krita co wali za 12 i ma jeszcze hasta..?

O ile nie ustawi siê pod niego sytuacji na stole, to nie zadaje obra¿eñ graczowi. Koszt odpowiedni dla karty tylko dla Johnny'ego

: pn lip 20, 2009 4:58 pm
autor: S810
Kolejna porcja kart :wink: zebrało się około setki kart, które wejdą w skład tego setu. Póki co są dopracowywane, przerabiane i nadal tworzone :) mam nadzieje że dodawanie kilku kart w formie [spoiler][/spoiler] nie będzie uzane za spamowanie lub za sprzeczne z regulaminem :wink:

Maelstrom
Zrób "Whenever Blackhearted warrior attacks alone, it gets +2/+1" (Unholy Strenght - to czarny Creature, wiec niech sobie pożycza z klasyki czarnego) i zwiększ koszt

podążając za Twoją radę, zmieniłem tę kartę, dzięki za wskazówkę :)

Filciu702
Edit2: jest parę byczków językowych zdaje się, jeden to np. "gains +2/+2" - gets +2/+2 and gains double strike chyba

poprawione, dzięki za cynk :)

A oto i kolejne karty:
[spoiler]
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
[/spoiler]

Z góry dziękuję za wszelkie komentarze i uwagi :razz:

EDIT
Jak to mówią 'diabeł tkwi w szczegółach' :wink: dzięki wielkie za
spostrzegawczość :)
Morale miało tak właśnie działać jak napisałeś. To ja nie potrafiłem dobrze tego napisać :razz: i dorzuciłem jeszcze jedną kartę :D

EDIT 2:
Dwarf's Rage / teraz powinien pasować na commona :) / i Grand Artificer zmienione :)

: pn lip 20, 2009 5:17 pm
autor: Filciu702
Fajne, jak na początku. A byczki... Cóż, w treshholdzie (covenant) powinno być "get +1/+1 and gain vigilance" zdaje się, a w artificerze - nie covered, a converted mana cost ;)

I tak przy okazji - nie wiem, czy covenant nie powinno być z dużej (chyba często na kartach właśnie z dużej się pisze litery takie wyrazy). Też w Mungarze wdarły się dwie kropki po control, a chyba jednej nie miało być xD

Jesio jedno: morale to Twoja abilitka, tak? Mam pytanko: jak to działa? To tylko "jednokrotny" bonus (to until end of turn)? A później nic nie daje? A może chodzi o to, żeby dostawała +1/+1 as long as you control two or more creatures? Bo tak nie jestem pewien...

Same kosmetyczne zmiany, ogólnie wszystkie karty ciekawe, trzymające się kupy w pewien sposób (czyli nie tak, jak u mnie :P), no i krasnoludach. Powodzenia w dalszych pracach.

: pn lip 20, 2009 11:37 pm
autor: Aureus
Dwarfs Rage w obecnej formie działa jako superpotężny czerwony Terror, bo można rzucić go na krita przeciwnika. ; ) (Nie znam tutaj jednej zasady: czy celem może być tylko kraś, czy dowolny krit?)

: wt lip 21, 2009 12:21 am
autor: Shadow Shaman
Przy Grand Artificerze powinno być chyba "token, that is copy", bo teraz nie wiadomo co trzeba wstawić do gry do końca...

Przy kartach które coś kopiują jest "~this comes into play as copy" lub "~this becomes a copy", a tutaj nie może być nieprzedstawiającej kopii...

: wt lip 21, 2009 4:36 pm
autor: S810
Dwarfs Rage ma działać tak jak działa :wink: i wydaje mi sie że zostanie w formie takiej jak jest, tzn. że będzie go można rzucić i na kreatury swoje i przeciwnika. Nie jest to za mocne jak na commona? / zmieniłem byka - był bez "until end of turn" /

Co do Grand Artificer'a. Tu nadal się zastanawiam. On wkłada do gry już "copy of that artifact" / zmieniłem że tylko swój artefakt może targetować / a nie artefact, ktory później "becomes a copy". Nie wiem czy może tak być ale taki był początkowy zamysł że wchodzi już kopia. Poprawcie mnie, proszę, jeśli tak nie może być :)

Dziękuję za uwagi i prosze o dalsze uwagi i komentarze :wink:

EDIT: no rzeczywiście 'mocnawe' może być. Nawet jeśli sacrifice w następnej turze :wink: zmieniłem że można targetować ttylko swoją. Dzięki :)

: wt lip 21, 2009 4:53 pm
autor: Aureus
Sacrifice jest o wiele potężniejszy od Destroy. Możesz tym zabić krita z regeneracją, a nawet [mtg=Darksteel%5D+%5BColossus]Darksteel Colossus[/mtg]. Innymi słowy - to jest fpytę za mocne jak na commona.

: wt lip 21, 2009 5:44 pm
autor: Shadow Shaman
Ale ta kopie nie może być niczym. A jak chcemy przedstawić coś, co "nie istnieje" jako karta, która została przez ciebie zagrana z ręki/ cmentarza/ czegokolwiek innego to taki permanent zwiemy tokenem. I tylko o to nazewnictwo mi chodzi.

Artificer akurat mocny nie jest. Kiedyś był ten artefakt Izzetów, co za 1BR stawał się kopią innego niezależnie od jego CMC i do tego mógł się zmieniać dalej...

: wt lip 21, 2009 6:01 pm
autor: Specu
Broken Will mi się nie podoba. Takie jakieś dziwne. Idąc w myśl seta wrzuciłbym coś a'la [mtg=Treachery]Treachery[/mtg], czyli coś w stylu "You control enchanted creature. If you control five or more dwarf permanent, you may untap up to five lands" ze zmianą rarity na erkę.

: wt lip 21, 2009 10:41 pm
autor: S810
Shadow Shaman
A jak chcemy przedstawić coś, co "nie istnieje" jako karta, która została przez ciebie zagrana z ręki/ cmentarza/ czegokolwiek innego to taki permanent zwiemy tokenem. I tylko o to nazewnictwo mi chodzi.

jak najbardziej rozumiem. problem w tym że nie spotkałem się jeszcze z czymś takim jak artifact token / przynajmniej czegoś takiego sobie w tym momencie nie przypominam :wink: ani niczego w tym rodzaju, w tym mój problem w nazwaniu tego. jedyne co w tym momencie przychodzi mi do głowy to coś takiego: "X, T: Choose target artifact you control with converted mana cost X or less and put artifact ,that's copy of target artifact, into play" wychodzi z tego masło maślane. Jak myslisz? teraz to brzmi poprawnie?
Brałem przykład z karty [mtg=Copy%5D+%5BEnchantment]Copy Enchantment[/mtg]:
As Copy Enchantment comes into play, you may choose an enchantment in play. If you do, Copy Enchantment comes into play as a copy of that enchantment.
Tu wybierasz enchantment i to co zagrywasz wchodzi jako kopia. wydawało mi się że w tym przypadku też tak może być.

Siła tej karty jest dyskusyjna. [mtg=Mizzium%5D+%5BTransreliquat]Mizzium Transreliquat[/mtg], o którym mowiłeś to artefakt który zmienia się "until end of turn". tu wchodzi kopia na stałe /lub do najbliższego [mtg=Path%5D+%5Bto%5D+%5BExile]Path to Exile[/mtg] :wink: /, do tego można odtapować go i kopiować dalej. ale to już dyskusja dla znawców :wink:

Specu
Idąc w myśl seta wrzuciłbym coś a'la(...)


zgodzę się, ale... :wink: to nie koniec tego setu(seta?) :) / mam nadzieję 8) / oprócz krasnoludów jest tu też druga strona tego "conflict'u" :wink: i Broken Will jest przykładem jej obecności tutaj. Nie wiem tylko czy nie 'przytłoczy' mnie ilość kart które są w produkcji i czy stworzenie całego, pełnego setu / czyli wyważenie go w kolorach, zdolnościach, nowościach itd. / nie będzie ponad moje siły :razz: mam nadzieję nie tylko zasypać forum masą nowych kart / co nie jest wyczynem :papieros: / ale chcę stworzyć pełny set mający ręce i nogi :wink: być może pokuszę się o jakąś fabułę do niego. Ale to kupa czasu do tego :] dlatego chciałbym aby wszscy patrzyli na te karty przez pryzmat pewnego 'wyważenia' tych kart wobec innych,pewnej calości.nie jak na pojedyncze parę kart o krasnoludach :]

Mimo wszystko dziękuję za te uwagi i czekam na dalszą, gorącą krytykę :wink:

: wt lip 21, 2009 10:52 pm
autor: Maelstrom
Shadow Shaman pisze:
Przy Grand Artificerze powinno byæ chyba "token, that is copy", bo teraz nie wiadomo co trzeba wstawiæ do gry do koñca...

Przy kartach które co¶ kopiuj± jest "~this comes into play as copy" lub "~this becomes a copy", a tutaj nie mo¿e byæ nieprzedstawiaj±cej kopii...

Nie, nie powinno tak byæ. S³ownictwo jest poprawne, Twoja propozycja natomiast nijak ma siê do ustalonych precedensów.

: wt lip 21, 2009 10:56 pm
autor: Shadow Shaman
Tutaj mamy takie coś, co po prostu jeszcze w takiej formie nie powstało w naszym ukochanym Magicu, nieprawdaż. Do tera kopiami stawały się permanenty. A teraz powstaje permanent z many, który przyjmuję formę innego permanenta. Po prostu czegoś takiego jeszcze nie było...

[mtg=Mizzium%5D+%5BTransreliquat]Mizzium Transreliquat[/mtg], o którym mowiłeś to artefakt który zmienia się "until end of turn".


2 opcja...

EDIT: Masło Maślano Maślane, z dodatkiem Masła wyszło, ale chyba ogólie powyższa wypowiedź (po analizie) jest zrozumiała :wink:

: wt lip 21, 2009 11:08 pm
autor: S810
Shadow Shaman
2 opcja...

racja, przepraszam, moje niedopatrzenie :)

Skoro to precedens i czegoś takiego nie było...to jak powinno to brzmieć :razz:
"X, T: Choose target artifact you control with converted mana cost X or less and put artifact, that's copy of target artifact, into play"
:help:

: śr lip 22, 2009 8:18 am
autor: Zephyel
Może artifact token that's copy of chosen artifact?

: śr lip 22, 2009 11:46 am
autor: Shadow Shaman
Dokładnie tak mówiłem i Maelstrom mówił, że jego zdaniem jest źle. Ale coś musi reprezentować w grze ten artefakt... A jako, że nie ma karty, to chyba token... (A może "xerocopy of target artifact into battlefield" ;D)

: śr lip 22, 2009 1:28 pm
autor: Filciu702
Powiem tylko, że nie wyobrażam sobie tokena artefaktu. Co innego symbol krita (jak dla mnie), a co innego symbol artefaktu...

Skoro to precedens i czegoś takiego nie było...to jak powinno to brzmieć Razz
"X, T: Choose target artifact you control with converted mana cost X or less and put artifact, that's copy of target artifact, into play"


To jest całkiem ciekawa opcja, tylko ciągle się głowię nad tym, jak to powinno wyglądać.
":X:, :T:: Choose an artifact you control with converted mana cost X or less and put artifact that is copy of the chosen(this) artifact onto the battlefield." - Może coś koło tego... Ale nie jestem pewien.

: śr lip 22, 2009 1:34 pm
autor: Zephyel
A skąd weźmiesz kartę artefaktu? Musi być token, jak dla mnie

: śr lip 22, 2009 6:02 pm
autor: Erykz
@Filciu702 - Jeden, dwa, trzy, cztery. Nie musisz sobie wyobrażać.

@Zephyel - Proszę o dokładniejszą lekturę wątku przed dawaniem jakichkolwiek rad.

edit down. Jaki znowu Pan? ;P

: śr lip 22, 2009 6:25 pm
autor: Filciu702
Panie Erykz, czy przypadkiem pokazane przez Pana tokeny nie są też kreaturami? Proszę mi pokazać tokena "czystego" artefaktu, to uwierzę i nie będę sprawiał problemów. Oczywiście mogę się mylić, ale nie wiem, czy takową kartę można nazwać tokenem...

Edit: może niezbyt to połączone ze sobą, ale np. kopiowane spelle nie zawsze mają "kartę"...

Edit2: No, jak są tokeny Enchantów, to niech i będą artefaktów :P

: śr lip 22, 2009 6:31 pm
autor: TommyTree
[mtg=Imperial%5D+%5BMask]Imperial Mask[/mtg] tworzy tokeny niekreatur, i artificer powinien mieć podobny wording.

Poza tym, jak na razie calkiem przyjemny set :).

: śr lip 22, 2009 8:24 pm
autor: S810
Na podstawie tego co wszyscy tu napialiście, stworzyłem takie oto cudo:
"X, T: Choose target artifact you control with converted mana cost X or less and put token into play that’s a copy of that(target/chosen) artifact."

tadaaaam :razz: teraz prawidłowo? :)

: śr lip 22, 2009 10:39 pm
autor: Zephyel
chyba powinno być 'artifact token' ale nie jestem do końca pewny