Strona 1 z 6

Początkujący w Warhammera 40k

: wt wrz 20, 2005 10:16 am
autor: [CORVUS]
Chcałbym zacząć grać w Warhammera 40k. Bardzo proszę o rady, bo jestem w tym zupełnie zielony.

A jeżeli ktoś mógłby dać linka na jakąś stronę o warhammerze 40k gdzie mógłbym poczytać o zasadach to z góry dziękuję.

: wt wrz 20, 2005 2:54 pm
autor: Neverwinter
O zasadach raczej nie poczytasz, bo są w podręczniku...chyba ze go kupisz...
Skąd jesteś?

: wt wrz 20, 2005 4:10 pm
autor: [CORVUS]
Dzięki, a ile kosztuje podręcznik?
Jestem z Lublińca (kolo częstochowy)

: pt wrz 23, 2005 5:26 pm
autor: Neverwinter
Bard jest w Katowicach....chyba dosyc daleko...przejedz sie, zobacz jak ludzie graja, nie boj sie pytac ;) !

: pt wrz 23, 2005 5:32 pm
autor: Alchemique
Wiem ze w Czewie jest jakieś srodowisko graczy :) Własciwie na dworcu jest sklep Hobby 3 i tam można sie dowiedzieć :)

: wt wrz 27, 2005 10:01 am
autor: [CORVUS]
Dzięki za informacje

Re: Początkujący w Warhammera 40k

: czw wrz 29, 2005 8:54 am
autor: SkeezaPhrenyak
[CORVUS] pisze:
Chcałbym zacząć grać w Warhammera 40k. Bardzo proszę o rady, bo jestem w tym zupełnie zielony.

A jeżeli ktoś mógłby dać linka na jakąś stronę o warhammerze 40k gdzie mógłbym poczytać o zasadach to z góry dziękuję.


Najlepiej kup podręcznik podstawowy. Kosztuje on chyba niecałe 200pln, ale na prawdę jest wart swej ceny. Ewentualnie możesz kupić za ponad 200pln starter Bitwa o Maccrage, gdzie, oprócz prawie 30 figurek i modeli terenu znajduje się podręcznik z samymi zasadami. Zaletą tej opcji jest to, że zasady są po polsku (w polskiej wersji BoM oczywiście). Później wybierzesz sobie armię i kupisz do niej codex, itd. Myślę, że to najlepsza droga...

pozdrawiam

:spoko:

: pt wrz 30, 2005 7:21 am
autor: [CORVUS]
Dzięki za rady.
Chciałbym się jeszcze spytać jaką armię najlepiej grać (tamten drugi temat jest chyba o Fantasy Battle). Myślałem nad Chaosem, Spece Marinsami albo Gwarią Imperialną.

: śr paź 19, 2005 7:25 am
autor: [CORVUS]
Czy jest tu na forum jakis gracz z Lublinca z ktorym moglbym pograc??

: pt paź 21, 2005 7:53 pm
autor: Dark Storm
Ja ci zaraz dam dawać tu brzydkie posty! I do tego brzydki post po poście! =)) No nic, teraz uciekaj i tyle! =) Najlepszą armią do grania i kolekcjonowania są:

- Space Marines (mam kilka figurek w zakonie Krwawych Kruków, szczycę się nimi pośród kumpli =))

- Orkowie (mój kumpel zbiera, zbiera i będzie zbieral swoich zielonych jako jedyne figurki jakich nie sprzeda. A sprzedal armię Chaosu która byla powyżej 3000pkt)

: pt paź 21, 2005 9:46 pm
autor: Suseł
Zbieraj gwardię imperialną. Imperator potrzebuje właśnie ciebie :)

: pt paź 28, 2005 3:04 pm
autor: [CORVUS]
Zbieram Gwardię imperialną.
Odpowiada mi gra dużą ilością słabej piechoty i silnych czołgów 8)

Początek - Warhammer 40k

: pn lis 07, 2005 7:10 pm
autor: Alek
Zaglądam głównie na fora MTG i DND, ale od pewnego czasu, gdy zobaczyłem w sklepie parę zestawów do Warhammera i zaciekawiła mnie ta gra. Odpowiedzcie znawcy na kilka moich pytań :
- Na czym ta gra w ogóle polega i jak się w to gra (pokrótce)?
- Jakie są armie?
- Jak zacząć w to grać?
- Czy muszę mieć zdolności malarskie :P?
- Czy są jakieś programy na kompa do tego?
- Ile mniej więcej trzeba w o wpakować kasy, żeby móc sobie fajnie pograć?

: pn lis 21, 2005 6:20 pm
autor: the czart
Ja tak jak autor tematu mam małe pytanie. Czy ktoś wie gdzie w KOSZALINIE lub okolicach jest jakiś sklep, gdzie mógł bym zakupić podręcznik do W40k i ten do SM albo chociaż gwardii ????

PLZ dajcie odpowiedz na adres [email protected]

: pt lut 03, 2006 12:58 am
autor: Dudi Moria
Ja bym zajrzał do jakiegoś sklepu internetowego z figurkami np do cytadeli.
Alek zagraj w Dawn of War. Jest to strategia na kompa.

: ndz lut 05, 2006 1:40 pm
autor: Neverwinter
Dawn of War ma niezbyt wiele wspólnego z zasadami Wh40k. IMHO klimat też średnio trzyma ...

: ndz lut 05, 2006 2:31 pm
autor: Lastaad
O przepraszam, przeszedlem go chyba 3 razy (ale mi sie nudzi xD, teraz gram w Dark Omena) i wedlug mnie klimat jest w miare dobry!
Jedynie koli w oczy ostatnia misja (budujesz 10 tych poduszkowych skuterkow, treminatory lub mase Assaltow i Deamon Prince ma papa) i Dreadnoughty, najlepsza jednostka w calym Warhammerowym uniwersum :) Sa malutkie. o 2 glowy wyzsze od marinka...
ale to nie topic o grze!! Zbyt sie rozpedzilem.

Jak ktos chce zgrubsza "obczaic" 40k to polecam DoWa ale tylko spatchowanego do najnowszej wersji i z wgranymi Tau, Tyranidami i Deamonhunterami... i z "Scale modem", zbliza on skale do figurkowego czyli Dread jest juz DUZY.

Polecam rowniez wspomniana tu cytadele, masa artykow, tekstow, "roznoskopow"...

Pozdro ;)

: pn lut 06, 2006 5:59 pm
autor: legolas38
ja sie w to bawie! widze alek ze tez jestes z walbrzycha? Jakbys dalje chcesz grac to napisz na gg do mnie albo na maila: [email protected], gg: 5227608

: wt lut 07, 2006 11:04 am
autor: Arnie
Czesc wam. Chcialbym sie was spytac co musze kupic zeby zagrac w Warhammera i ile moze to w przyblizeniu kosztowac.

: wt lut 07, 2006 12:01 pm
autor: Lastaad
Człowieku patrz wstecz!!
SkeezaPhrenyak juz wszytsko napisał...

PS: Warhammera FB czy 40k ?? :(

: wt lut 07, 2006 4:31 pm
autor: Neverwinter
Lastaad pisze:
PS: Warhammera FB czy 40k ??

Patrz nazwa tematu :? ?

A armię, którą można pograc na małe punkty możesz kupić za jakies 400-450 złotych, na allegro taniej.

: wt lut 07, 2006 11:53 pm
autor: Lastaad
Teoretycznie skaplem sie o ktorego chodzi ale to pytanie bylo bardzo... ekhym chaotycznie wcisniete, zwlaszcza ze wczesniej pisali ludzie jak zaczac, co kupic...
Polecam allegro, sam kupuje tam figsy, nowki za 2 razy taniej...(np za 100 mam regon skinkow, a na allego mam za 80zl regon skinkow i 14 saurosow)
Czysty zysk i oplacalnosc...

: śr mar 01, 2006 11:07 pm
autor: Xin
Neverwinter pisze:
A armię, którą można pograc na małe punkty możesz kupić za jakies 400-450 złotych, na allegro taniej.



Kurs funta wynosi w tej chwili 5.53zł. czyli za 450 zł mam trochę ponad 80 funtów. Jeżeli by kupować same modele, bez kodeksu i rulebooka, to za te 72 funty (+8 funtów za przesyłkę poza teren anglii) można bez problemu uzbierać armię na jakieś 1000-1200 punktów. A to już jest prawie armia turniejowa.

A wszystko ze sklepu on-line na uk.games-workshop.com

: ndz mar 26, 2006 10:15 pm
autor: Soren
Witam wszystkich- zainspirowany grą W40K: Dawn Of War zaczynam zbierać armię do bitewniaka- Tyranidów- i mam kilka pytań: 1.Czy jest Polska werjsa książki z zasadami-tj. ang. Rulebook? 2. Czy są polskie Codexy? 3. A tak na szybko czy mógły podać jako takie objaśnienia tych skrótów: WS BS S T W I A Ld Sv? z góry dziękuje

: sob kwie 01, 2006 12:48 pm
autor: SkeezaPhrenyak
Soren pisze:
Witam wszystkich- zainspirowany grą W40K: Dawn Of War zaczynam zbierać armię do bitewniaka- Tyranidów- i mam kilka pytań: 1.Czy jest Polska werjsa książki z zasadami-tj. ang. Rulebook? 2. Czy są polskie Codexy? 3. A tak na szybko czy mógły podać jako takie objaśnienia tych skrótów: WS BS S T W I A Ld Sv? z góry dziękuje


AD.1. Zdaje mi się, że na poprzedniej stronie to wyjaśniłem, ale... tak, jest polska wersja z zasadami, ale tylko i wyłącznie w pudle Bitwa o Maccrage (czyli Battle of Maccrage, tyle, że po polsku :wink: ). Znajduje się w niej wszystko, co jest potrzebne do gry; pełen spis zasad. Od normalnego rulebooka różni się tym, że w podręczniku z BoM brakuje dodatkowych misji, rozdziałów szerzej opisujących fluff (czyli tło, historię i świat gry) oraz poradnika malarsko/modelarskiego... ale jest to pełnoprawny podręcznik z pełnymi zasadami gry.

AD.2. Tak, są polskie kodeksy. Jednak, na razie, tylko dwa: Kosmiczni Marines i... Tyranidzi właśnie, tak więc masz szczęście :D do tego oba te kodeksy są nowe i w pełni dostosowane do najnowszej, czwartej edycji WH40k...

AD.3. Proszę...
WS - Weapon Skills - czyli umiejętności w walce wręcz. Porównuje się je z WS przeciwnika.
BS - Ballistic Skills - czyli strzelanie; szansa na trafienie.
S - Strenght - siła. Porównuje się ją z T przeciwnika.
T - Toughness - wytrzymałość. Porównuje się z nią S przeciwnika w CC (Close Combat, czyli walka wręcz), lub S broni podczas strzelania.
W - Wounds - rany, czyli żywotność. Ile ran może wchłonąć model, zanim zostanie wyłączony z walki. Zazwyczaj jest to 1, czyli żołnierz pada po pierwszej ranie...
I - Initiative - czyli inicjatywa. Używana w CC. Zależy od niej, kto pierwszy uderza i jakie oddział ma szanse na taktyczny odwrót z CC, unikając rozbicia w pył...
A - Attacks - liczba ataków w CC.
Ld - Leadership - zdolności przywódcze. Określają morale oddziału, lub charyzmę dowódcy. Używa się, gdy wróg wystrzela Ci ćwierć oddziału w jednej fazie ostrzału, dostaniesz wklepy w CC, lub czołg wjedzie ci w oddział... testuje się inaczej, niż resztę...
Sv - Save - czyli ochrona. Ten ujęty w statystykach, to zwykle Armour Save, czyli ochrona od pancerza, lub jego odpowiednika. Model może mieć Sv oznaczony symbolem (I), co oznacza, że jest Invulnareble, czyli nienaruszalny. Może to być pancerz, ale niekoniecznie (np. pole siłowe, wyjątkowa zręczność do uników, psychiczna aura, cybernetyczne ciało itd. itp.). Inv. Save jest niewrażliwy na zdolność do penetracji pancerza, niwelację pancerza przez broń energetyczną itd., poza paroma wyjątkami...
Istnieje jeszcze Cover Save, ale nie umieszcza się go w profilu...

Oi!

: sob kwie 01, 2006 4:10 pm
autor: Neverwinter
SkeezaPhrenyak pisze:
Tyranidzi właśnie, tak więc masz szczęście

IIRC Tyranidów po polskiemu jeszcze nie ma.

: sob kwie 01, 2006 4:42 pm
autor: SkeezaPhrenyak
Neverwinter pisze:
SkeezaPhrenyak pisze:
Tyranidzi właśnie, tak więc masz szczęście

IIRC Tyranidów po polskiemu jeszcze nie ma.


No rzeczywiście, nie wiem czemu mi się ubzdurało, że tyrki są już po polsku, choć powinni być już dawno. No, ale prawdą jest, że są 4-to edycyjni... A z tą polskością kodeksu, to powiedzmy, że tak prima aprillisowo wyszło... ;)

Oi!

: ndz kwie 02, 2006 10:21 am
autor: Soren
Dzięki- to się z pewnością przyda-jednak... jaką rolę odgrywają tu kości i jak wymierzyć/ ustalić ile może przejść jednostka? Wybaczcie że zadaje takie ,wydaje się banalne pytania, ale naprwdę zależy mi na grze a poza znajomością jednostek i histori świata/ów- o systemie nie wiem prawie nic(nie licząc angielskiego Codexu Tyranidów na kompie)

: ndz kwie 02, 2006 10:48 am
autor: Neverwinter
Rzucasz koścmi żeby sprawdzić czy dana jednostka trafiła, zraniła wroga itd.
Poza wyjątkami wszyscy ruszają sie 6 cali - motory np ruszaja się 12", kawaleria 6"+d6" (czyli sześć i tyle ile wyrzucisz na kości sześciościennej).

: ndz kwie 02, 2006 1:22 pm
autor: the czart
Wszystko fajnie, ale tez mam pytanie : kiedy polski kodex Gwardii Imperialnej ???

Bitwa o Maccrage - podręcznikiem ?! Super !!!!!!!!!! Kupię , jak tylko uzbiera te 200 zł( czyli jakieś pół roku)