Strona 1 z 12

Projekt RPG Star Wars Universe

: ndz lut 19, 2006 9:16 am
autor: RG
Właśnie trwają prace nad stworzeniem na forum gry rpg, osadzonej w realiach swiata SW. Dlatego będę wdzięczny za wasze opinie na ten temat i ewentualne sugestie, dotyczące projektu.

Akcja ma toczyć się jeszcze wiele lat po śmierci Imperatora. Pytanie tylko, od którego momentu ma się rozpocząć.

Wszystkie pytania i sugestie prosze pisać w tym temacie.

Pozdrawiam.

: ndz lut 19, 2006 11:28 am
autor: Fuberutsu
Zagłosowałem na Naboo. Wolałbym szybciej grać Klonami. No i napewno więcej ludzi zna fabułę,chociażby z filmów.

P.S. Mam nadzieję, że wszystko wypali.

: ndz lut 19, 2006 11:33 am
autor: SethBahl
Uwazam, że jest za mało ogólnodostępnych informacji, aby sie porywać na Wojny Sithów. A tak ja napisał Fuberutsu, akcja filmu to teren wszystkim dobrze znany. W sam raz na początek.

: ndz lut 19, 2006 11:34 am
autor: Jade Elenne
Także zagłosowałam na czasy Anakina... Moja postać jest po prostu przypisana do rozpadu Republiki i początków Imperium.
Mam nadzieję, że się uda!

: ndz lut 19, 2006 3:27 pm
autor: RG
Z tego co narazie widać po wypowiedziach i ankiecie, wiekszość woli rozpocząć zabawę od E I. Ok. Uwzględnie to. To by mogło spowodować, że wiecej osób przyłączyłoby się do zabawy. Wystarczyłaby znajomośc NT i OT i już można się bawić. :wink:

Od wczoraj wraz z kolegą Venomusem tworzę atrybuty postaci. Narazie moge powiedzieć, że każda postać będzie posiadać nastepujące atrybuty: siła, moc, negocjacje+inteligencja i zwinność. Do tego dojdzie jeszcze: broń i pancerz. A także takie wiadomości jak: wiek, rasa, płeć, sympatie polityczne, zajęcie i planeta rodzinna.

Za tworzenie bazy danych, majacej ułatwić nowym graczom podjecie decyzji co do wyboru postaci, a także ułatwić poruszanie się po świecie SW odpowiedzialni są redaktorzy SW Universe Jade Elenne i SethBahl.

Jeżeli projekt przejdzie, to potrzebne bedą osoby, które zostaną narratorami. Dlatego mile widziane będzie doświadczenie w RPG.

Jakiekolwiek sugestie i uwagi na temat projektu proszę zamieszczać w tym temacie.

Pozdrawiam.
RG :wink:

: ndz lut 19, 2006 4:32 pm
autor: KhameirSarin
OK, no to na chwile obecna dzialem forum przypisanym dla tego projektu jest SWU RPG. Tematu poswiecone grze powinny w tytule na pierwszym miejscu miec wstawione [sesja].

W razie jakichkolwiek problemow organizacyjnych prosze o kontakt.
Pozdrawiam, Sarin

: ndz lut 19, 2006 11:38 pm
autor: Ubiquit
Royal Guard pisze:
Od wczoraj wraz z kolegą Venomusem tworzę atrybuty postaci. Narazie moge powiedzieć, że każda postać będzie posiadać nastepujące atrybuty: siła, moc, negocjacje+inteligencja i zwinność. Do tego dojdzie jeszcze: broń i pancerz. A także takie wiadomości jak: wiek, rasa, płeć, sympatie polityczne, zajęcie i planeta rodzinna.

Chcecie tworzyć całkiem mowy system, a nie lepie było by zagrać według jakieś ogólnie znanej mechaniki, jak D20?

BTW inicjatywa mi się bardzo podoba i mam nadzieje, że stworzycie coś naprawdę porządnego, czego z całego serca wam życzę. :wink:

P.S. Potrzebujecie w czymś pomocy, bo ja w miarę możliwości mógłbym w czymś tam pomóc. :razz:

: ndz lut 19, 2006 11:44 pm
autor: SethBahl
Sa odpowiednie topici. Zajrzyj na Ogólne o RPG. A najlepiej wyślij priv RG.

: pn lut 20, 2006 9:42 pm
autor: Yun-Yuuzhan
I ja zagłosuję na Clone Wars, ponieważ jest to blisko NEJ ;)

: pn lut 20, 2006 10:56 pm
autor: Venomus
A jak wam pasi mój text o mocy? wymaga jakichs wiekszych poprawek?

W ogóle Royal wam go przekazał SethBahl?

: pn lut 20, 2006 11:04 pm
autor: SethBahl
Wy się zajmujecie zasadami, ja z Jade Elenne zupełnie czym innym. Przynajmniej teoretycznie :P.
Druga sprawa to to że się na tym nie znam. Konsultuj z osoba kompetentną. Np. z Deckardem.

: wt lut 21, 2006 9:10 am
autor: RG
Venomus - z Twoim tekstem o Mocy zapoznał się narazie Sarin. Jak tylko pojawi się Deckard to zapoznam go z Twoim projektem i może zaczniemy wspólnie opracowywać szczegóły zasad dotyczących całej rozgrywki. Jest jeszcze za wcześnie, by ten tekst wstawiać na forum. Jak się go dopracuje ze szczegółami, to się utworzy temat "ZASADY" i tam sie wstawi odpowiedni tekst. :wink:

P.S. Dziś się dowiemy, czy nasz skład zasili pewien specjalista.
I jest - Redaktor Deckard nam pomoże.
Pozdrawiam. RG

: śr lut 22, 2006 9:16 pm
autor: KhameirSarin
Autorstwa Deckarda:
OK - zapoznałem się z założeniami przesłanymi przez RG. Wybaczcie późny odzew, ale kompa wymieniałem po awarii poprzedniego.

Do rzeczy:

z mojej strony kilka uwag odnośnie mechaniki - przede wsystkim oprzeć ją na jednym, prostym schemacie. Aktualnie cechy/współczynniki są zbyt rozchwiane i przepakowane. Pominięto takie kwestie, jak majętność postaci i jej wyposażenie - a to niezwykle ważna rzecz.
Zbyt wielki nacisk położony jest na Moc i Force User`ów - tą drogą dojdziemy raczej do Jedi Knight 4 PBF.

Mała propozycja(szkic tworzony na kolanie):

system tworzenia postaci oprzeć na Point Buy`u, czyli jednej puli punktów z których gracz zakupywałby poszczególne elementy.

Wpierw, załóżmy, startuje z 50 PB. Tą pulę musi przeznaczyć na dwie sekcje: Doświadczenie, oraz Profity.

Doświadczenie - w tej sekcji mieszczą się zaledwie trzy rzeczy:

a. cechy,
b. umiejętności zwykłe,
c. Szkolenia (czyli umiejętności specjalne).

Profity - również trzy rzeczy:

a. Majętność,
b. Wpływy (czyli status społeczny, oraz Pomocnicy),
c. Życiorys (czyli ciekawe osiagnięcia zauważalne w świecie).

Cechy:
jak najmniej, czyli chyba 6 wystarczy:

Ciało - czyli siła, wytrzymałosć i budowa ciała w jednym,
Umysł - czyli inteligencja i wiedza w jednym,
Zręczność
Błyskotliwość - charyzma i opanowanie,
Improwizacja - przydatna gdy brak umiejętności, zdolność adaptacji do nowych sytuacji,
Potencjał - czyli otwartość na nowe doświadczenia (przydatne w Szkoleniach, oraz opanowaniu Mocy, oraz odpowiednik Punktów Akcji/Punktów Mocy z SW WEG/d20).

Zakres cech: minimum 1, maximum 5 (dla graczy).

Umiejętności - tutaj znajdują sie tzw. everyman-skills, czyli posiadana przez niemal każdego członka danej kasty i społeczności. Listę podeślę niebawem.
Zakres: od 0 do załóżmy 6,

Szkolenia - tutaj zaczyna się zabawa. To wszelkie umiejętnosci i specjalne zdolności, które wymagają długotrwałego treningu pod okiem doświadczonych instruktorów. Przykładowo zaliczyc tu można Pilotaż myśliwców, Posługiwanie się Blasterem, czy Wspinaczkę.

Szkolenia można "poziomować": od 1 do 6. Niektóre natomiast to pojedyńcze talenty, nie podnoszone, dające dużą przewagę, ale wymagajace również wiekszej ilosci czasu na trening (więcej PB): np. Wyostrzenie Zmysłów.

Profity: (statystycznie droższe, gdyz właściwie nie rozbijają sie na osobne elementy):

Majętność - czyli wartość majatku postaci w kredytach, również wpływajaca na ekwipunek dostępny na starcie.

Wpływy - czyli powiazania ze światem zewnętrznym, oraz ew. pomocni BNowie słuzący pomocną dłonią.

Życiorys - bardzo droga sprawa, wzbogacająca postać o doświadczenia, oraz, przede wszystkim, chwałę i sławę - "To ten, co brał udział w bitwie pod Taanab", bądź "Widziała śmierć Mistrza Ploo Koona".

OK - na razie tyle, poddaj to pod dyskusję. Szczegóły się uzupełni. Z mojej strony juz widzę potrzebę spisania listy umiejętności, opracowania archetypów dla potrzeb everyman-skills (znane z filmów: pozyskiwacz wody, hodowca tauntaunów, treser, przemytnik, doradca, etc - ok tuzina, aby nie zniechęcić graczy), spisania listy Szkoleń (i Talentów), oraz opracowania Majętnosci, Wpływów i Życiorysu. Plus mechanika (częściowo storytelling, stąd małe wartości - łatwiej przyporządkować przymiotniki) i Potencjał (aby Moc dała znać o sobie).

Załozenia mechaniki:

cecha okresla Bazę jakiej podołać moze postać

1 - banalny, 2 - prosty, 3 - przeciętny, 4 - nieskomplikowany, 5 - wymagający

Poziom ten można podnieść umiejętnością, albo Szkoleniem (dwa punkty = jeden poziom wyżej, wiec max o 3).
Na końcu rzucamy K3 (K6/2) i dodajemy wynik wg tego samego systemu (czyli rzut moze podnieść nasze szanse o zazwyczaj jeden próg, moze i o dwa, jak wyrzucimy 3).

PT testów: 1 - banalny, 2 - prosty, 3 - przeciętny, 4 - nieskomplikowany, 5 - wymagający, 6 - trudny, 7 - wyzwanie, 8 - ekstremalnie trudny, 9 - niewyobrażalny/heroiczny.

Przykład:

Jango mknie swoim śmigaczem ponad wieżami Coruscant, gdy nagle zauważa mierzacego w niego z jakiejś broni gagatka stojącego na moscie rozwieszonym pomiedzy wieżowcami. Jango postanawia zdjąć spryciarza, zanim ten wystrzeli ze swojej broni (to może być wyrzutnia rakietowa). Cecha Jango odpowiednia do oddania strzału z lecącego Śmigacza to Zręczność, którą ma na 4. A więc moze mierzyć się z wyzwaniami o nieskomplikowanym charakterze. Dodajmy jednak, iż Jango Szkolił sie w posługiwaniu blasterem (poziom 4, a więc moze mierzyć sie z wyzwaniami o skali większej o dwa - zamiast nieskomplikowanego robi się trudny!!!). Złośliwy MG ustala, iż oddanie celnego strzału z pędzącego śmigacza w oddalony o kilkaset metrów most i stojacą na nim sylwetkę nie jest takie łatwe - to ekstremalnie trudne zadanie - czyli poziom 8. Jango ma 6 - wszystko w rekach kości, która już się toczy. Musi wskazać 3, aby Jango osiagnął dwa upragnione stopnie i uzyskał wynik 8 pozwalajacy celnie trafić oponenta.

Do tego dojda jeszcze punkty z Potencjału (a wiec także i Mocy)- ale to juz inna bajka.

: śr lut 22, 2006 10:33 pm
autor: SethBahl
Zapowiada się bardzo ciekawie, ale...
Coprawda pewien jestem, że jeśli chodzi o mechanikę to Deckard sprawy nie zawali, tylko pytanie ode mnie: w jakiej konwencji gramy? Czy ludzie rzucają się każdy na swojego Sitha czy Yodę i robimy rozpierduchę 17-sto poziomową wokół, czy bierzemy się za coś... bardziej skomplikowanego?

: śr lut 22, 2006 10:41 pm
autor: KhameirSarin
Może ograniczyć możliwość kożystania z postaci silnych Mocą?

Ja mam plan stworzyc sobie pilota mysliwca :)

: śr lut 22, 2006 10:45 pm
autor: SethBahl
KhameirSarin pisze:
Może ograniczyć możliwość kożystania z postaci silnych Mocą?

No własnie było by miło. Bo dużo trudniej i ciekawiej gra się (IMHO) przemytnikami, szturmowcami, czy chocby operatorami koparek ręcznych. Stworzy to trochę inny klimat. Żeby nie wyszła tępa i płytka naparzanka X-poziomowymi Sithami (tudzież Boba Fettami) siejącymi wszystko-zniszczenie...

KhameirSarin pisze:
Ja mam plan stworzyc sobie pilota mysliwca :)

Tez juz się zastanawiam nad postacią ;].

: śr lut 22, 2006 11:35 pm
autor: KhameirSarin
Mam nawet patent na to, żeby Deckard mi myśliwca nie odebrał "bo mnie nie stac na poczatku gry" 8)
Zobaczymy tylko czy zadziala :)

: czw lut 23, 2006 12:04 am
autor: SethBahl
Obawiam się że Deckard może mieć za duże doświadczenie i z paroma tymi "patentami" moze byc obeznany :P

: czw lut 23, 2006 8:34 am
autor: RG
Koledzy - stoimy przed istotnym problemem. Czyli jak przekonać graczy, by tworzyli normalne postacie a nie samych mistrzów Jedi i Sith. Może na początku wprowadzić zakaz tworzenia tych postaci, lub utworzyć topic "Akademia Mocy" w którym gracze zaczynaliby od padawana a narrator byłby swego rodzaju mistrzem i decydowałby o przebiegu szkolenia.

Co do postaci znanych z filmów, książek czy komiksów - nie ma możliwości grać Vaderem, Fettem, czy Thrawnem. To są postacie w tej grze epizodyczne i jeśli już się pojawią, to narrator nimi kieruje. Dlaczeg nie można nimi grac - bo wielu doszłoby do wniosku, że fajnie jest być Anakinem i stawać się Vaderem. I co? Mamy w jednej grze 6 Vaderów.

Jak tylko wspólnie dojdziemy do jakiegoś consensusu w sprawie karty postaci, to w topicu "Kantyna Mos Eisley" pojawi się profil gracza, na którym inni będą się wzorować.

Pozdrawiam. RG

: czw lut 23, 2006 1:13 pm
autor: SethBahl
Royal Guard pisze:
Koledzy

Jade, witamy w gronie kolegów :P...

Royal Guard pisze:
stoimy przed istotnym problemem. Czyli jak przekonać graczy, by tworzyli normalne postacie a nie samych mistrzów Jedi i Sith. Może na początku wprowadzić zakaz tworzenia tych postaci, lub utworzyć topic "Akademia Mocy" w którym gracze zaczynaliby od padawana a narrator byłby swego rodzaju mistrzem i decydowałby o przebiegu szkolenia.

Znając możliwości autorskich RPG, myslę że spokojnie jest mozliwość załatwienia tej sprawy bądź to "mechanicznie", bądź z ramienia MG.

Royal Guard pisze:
Co do postaci znanych z filmów, książek czy komiksów - nie ma możliwości grać Vaderem, Fettem, czy Thrawnem. To są postacie w tej grze epizodyczne i jeśli już się pojawią, to narrator nimi kieruje.

Jeśli chodzi o postaci pokroju Thrawna czy Fetta, domyślam się, ze takowa może być tylko NPC-em, ale nie chodziło mi konkretnie o Fetta, tylko o dowolnie mocno przepakowanego łowcę. No, ale jak wyżej pisałem - pewno da się to załatwić.

Royal Guard pisze:
Jak tylko wspólnie dojdziemy do jakiegoś consensusu w sprawie karty postaci, to w topicu "Kantyna Mos Eisley" pojawi się profil gracza, na którym inni będą się wzorować.

Proponuję żeby Deckard złożył dla przykładu swojego Kel Dora, o którym pisał w topicu o postaciach alter-ego.

EDIT: Takie pytanie natury, hm, technicznej. A może raczej fabularnej czy coś. Mianowicie: każda postać jest niezależna i każdy gra sam? Bo w sumie w większości przypadków jedzie się drużyną przez świat (przynajmniej tak wynika z moich niewielkich doświadczeń), no ale żadnych przymiarek do tego nie było widać... Więc jak to będzie wyglądać?

: czw lut 23, 2006 2:17 pm
autor: Deckard
Obyło się bez rozstrzelania - uff. To tylko szkic, możecie zaproponować zmiany, pomyslimy (aby nie było posądzeń, iż jakiś Dyktat tutaj zapanował).

Do uzupełnienia sa jeszcze listy umiejętności, archetypy, tabele majętnosci i wpływów, oraz cała sekcja mechaniczna walki, podróży, Mocy. Zabiorę się za to już po konwencie - choc moze znajdę chwilę na korytarzu, to coś skrobnę do notatnika.

Jak uzupełnię detale, stworzę przykładową postać.

PS: O manczkinizm się nie martwcie - PB i koszta będą z zasady hamowały niepokornych, natomiast co do Jedi i Force User`ów - proponuję dla postaci stricte należących do zakonów stopień padawana, natomiast dla ew. kandydatów (jak np. Luke) konieczność poszukiwania nauczycieli, źródeł, albo zawitania do zakonów (choc szkolenie będzie o niebo trudniejsze).

Podawajcie jakieś własne propozycje....

: czw lut 23, 2006 2:35 pm
autor: RG
To może na poczatku zabawa zacznie się na Coruscant? W kuluarach senatu i akademii Jedi? Tam sie będziemy poznawać, prowadzić interesy itp. I tam na poczatku toczyłaby się rozgrywka.

: czw lut 23, 2006 2:37 pm
autor: KhameirSarin
A może dla adeptów Mocy zastosować droższe, duuuużo droższe atrybuty czy cechy? Tak, żeby nieekonomicznym było granie takim Jedi/Sithem, a ponad to, żeby długo nie mógł uzyskać znaczącej przewagi nad innymi postaciami...
Pamiętajmy, że nauka na Jedi trwa zwykle kilkanascie lat i jest wymagajaca bardzo, wiec nieh ma to odzwierciedlenie w tworzeniu i rozwoju postaci.

Żeby grały całe drużyny, to trzeba by jakiś podzial na tury wprowadzic chyba...

: czw lut 23, 2006 2:39 pm
autor: Deckard
Ja proponowałbym coś odleglejszego...prościej świat opisać i odkryć cuda Galaktyki/Republiki przed graczami. Majętniejsze postaci mogłyby zaczynać jako doradcy senatorów, etc.

Moc? szkolenie będzie drogie, mozecie wierzyc, co wiecej Potencjał będzie wyznaczał granice nabywanych umiejętności.

: czw lut 23, 2006 2:41 pm
autor: RG
To co? Tworzymy Akademię Mocy? I tam sie odsiew bedzie robiło?

KhameirSarin pisze:
Żeby grały całe drużyny, to trzeba by jakiś podzial na tury wprowadzic chyba...

Tak. Tylko jak np nie bedzie jakiegoś gracza, czy MG to gra leży. Trzeba pomyśleć. Może w toku rozgrywki dojdzie do tworzenia drużun, gdy MG zleci wykonanie jakiegoś zadania konkretnym graczom.

: czw lut 23, 2006 2:46 pm
autor: SethBahl
Royal Guard pisze:
To co? Tworzymy Akademię Mocy? I tam sie odsiew bedzie robiło?

Odsiew się zrobi przy tworzeniu postaci. Jak powiedział Sarin - ilość postaci władających Mocą będzie zależała od tego jak szybko się kto zorientuje że mu się to nie opłaca... ;].

Royal Guard pisze:
Tylko jak np nie bedzie jakiegoś gracza, czy MG to gra leży.

Wiesz... z zasady RPG wynika, że jak nie ma MG to gra lezy :P. Z graczami już lepiej. Ale i tak z przyjemnością zobaczyłbym turowość. Wyklarowało by to proces rozgrywki...

[edit. posty połączone.]

Albo kto jest nieobecny dłużej [ awaria sprzetu, edukacja i te sprawy ]:

a) staje sie na okres nieobecności NPC-em pod kontrolą MG
b) bedzie zamrożony w rozgrywce i wycięty jakby nigdy nic. I podobnie jakby nigdy nic wrzucony do gry jak wróci.

Z tego drugiego wariantu skorzystaliśmy z kumplami jak nam koleżanka raz wybyła do niemiec na tydzień :P

: czw lut 23, 2006 2:55 pm
autor: RG
Może to jest całkiem fajne i sensowne rozwiazanie. Ale teraz bedzie debata, jakie godziny wchodzą w grę? Wieczorne? Czy popołudniowe.

: czw lut 23, 2006 2:59 pm
autor: SethBahl
ew. gra toczy się dajmy na to od 12 do 20. Dajmy na to masz 24-36 godzin (od ostatniego swojego ruchu) żeby się zorientować czy aby to nie twoja tura teraz. Dłużej nie czekamy.

: czw lut 23, 2006 3:03 pm
autor: Deckard
Może dwa etaty? Południe/popołudnie oraz wieczór? Co do BNowania postaci - BN też "człowiek", sugeruję prowadzenie takiego gagatka bardzo ostrożnie, bez podejmowania ekstremalnych rozwiazań, albo ryzykowania na testach gdzie potrzeba wyrzucić 3 na K3 (czyli dwa sukcesy).

: ndz lut 26, 2006 12:09 pm
autor: Keys
Co do dłuższych nieobecności:
Proponowałbym aby każdy przed walką opisał z grubsza swoja taktykę na całość walki aby w razie czego MG mógł poprowadzić tę postać według woli gracza.
Oczywiście z ogromem mocy jakie mają Jedi/Sith jest to mało realne ale w początkowej fazie gry całkiem logiczne.


"I teraz spada na ciebie wielkie fortepianino..."

Przecież każdy przeciętny Jedi jest w stanie bez większego problemu uniknąć pianina, a nawet przy okazji je uratować :razz:

EDIT:
Sorki za błędy, raz nie sprawdziłem i już się jakiś babol przypałętał