Strona 1 z 1

[d20] Cortosis

: pn maja 24, 2004 7:30 pm
autor: Darklighter
No właśnie. Czy coś zmieniło się w zasadach od czasu wydania Dark Side Sourcebook, opisującego działanie tej substancji, wcześniej przedstawione przez w duologii T. Zahna? Dla wyjaśnienia (wg. podręcznika) substancja ta, w kontakcie z energetycznym ostrzem, wywoływała zwarcie w obwodach miecza świetlnego wyłączając go natymiast. Natomiast w serii komiksów Rite of Passage cortosis zyskał właściwości opierania się mieczowi świetlnemu. 8O Jeśli włókna tej substancji dodane byłby do np. broni białej, wytrzymywałaby ona cięcie mieczem świetlnym. Wizardzi zamieścili na swej stronie [url="http://www.wizards.com/default.asp?x=starwars/article/sw20020926morgukai]rozpiski dwóch wojowników Morgukai[/url], posługujących się właśnie taką bronią. Nie ma jednak żadnej wzmianki o zmianie zasad dotyczących cortosis... :roll:

Czy wie ktoś o zmianie zasad? A może to zwykłe niedopatrzenie?

: pn maja 24, 2004 8:01 pm
autor: Skie__
Ja nigdzie nie trafi³em na oficjalne informacje - oprócz, licencjonowanego przecie¿, KOTORa. Tam wyra¼nie by³o powiedziane i napisane o wzmacniaj±cych w³a¶ciwo¶ciach cortozytu. Ale z drugiej strony - cRPG zawsze mia³y tendencjê do upraszczania. Mo¿e po ogromnym sucesie KOTORa wytworzy³a sie zbiorowa (moc przenika itd) ¶wiadomo¶æ o tej w³a¶ciwo¶ci metalu. <br /> <br />A ja ju¿ dawno u siebie stosowa³em cortozyt (jeszcze nawet nie znaj±c tej nazwy;)) jako remedium na miecze ¶wietlne. <br /> <br />Dopisane: <br /> <br />Cortozyt - t³umaczenie wymy¶lone przez Adriana T. :wink:

: pn maja 24, 2004 8:20 pm
autor: Pedro Alvarez
Mówi±c o grach i cortozycie (fajne t³umaczenie :wink: ), wypada wspomnieæ o Jedi Knight II, gdzie Luke wyja¶nia Kyle'owi o tym, ¿e zbroja Shadowtrooperów jest wzmocniona tym minera³em i skuteczniej opiera siê mieczowi ¶wietlnemu. W istocie, skurczybyki by³y ciê¿kie do ubicia... <br /> <br />BTW Darklighter, nie ma gdzie¶ rozpiski Shadow Armor z JKII? Chêtnie bym wyposa¿y³ w ni± niektórych adwersarzy mojej dru¿yny. :evil:

: pn maja 24, 2004 9:21 pm
autor: baca007
Z tego co pamiêtam to wytrzymywa³a w grze 1 potê¿ne 3 ¶rednie i 5 s³abych ciosów. Ogólnie on te¿ wzmacnia³ moc w tej grze a nigdzie indziej o tej w³a¶ciwo¶ci nie s³ysza³em.

: pn maja 24, 2004 11:19 pm
autor: Darklighter
W KOTORze zastosowali taką wersję, gdyż lepiej ona pasuje do gry komputerowej. Dziwnie by to wyglądało jakby miecz co chwila się wyłączał. :roll: Co do wersji przedstawionej w Dark Side Sourcebook to ja stosuję zasadę, że podczas wyłączenia się miecza świetlnego, ten, który nim atakował naraża się na attack of opportunity (bez względu na to czy osoba/istota wykorzystała przysługujące mu AoO). Cortosis jest minerałem bardzo kruchym i nie wzmacnia broni. Ważne jest jednak to, że miecz, zanim się wyłączy, zadaje pełne obrażenia. Tak więc, małe są szanse na to, że broń wytrzyma takie uderzenie... 8)

Pedro - pancerz taki to raczej standardowa medium battle armor z dodanym cortosis. To wszystko.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Dopisane:

Jedi Counseling pisze:
Q: Having read many of your rulings, I've learned that when a lightsaber strikes something with a cortosis weave, it immediately shuts off. But from what I've seen in other Star Wars games such as Knights of the Old Republic and Jedi Knight II: Jedi Outcast, the main character fights opponents who use cortosis swords or armor. In Jedi Knight II, Kyle Katarn fights numerous dark Jedi who are wearing whole suits of cortosis armor, and his saber never shuts off. Should I use your rules for cortosis or theirs?

A: Actually, a better interpretation would be that there are different types of cortosis weave -- perhaps made using different cortosis alloys -- that are resistant to a lightsaber's damage instead of simply shutting it off. Such armor obviously exists, given our previous ruling on Jedi battle armor (from the Power of the Jedi Sourcebook) keeping its DR vs. lightsabers. I'd say this alternate version of cortosis weave has the same cost as normal cortosis weave. (For details, see chapter 4 of the Dark Side Sourcebook).

Similarly, a "cortosis" sword might just be an alloy that has some cortosis in it, allowing it to keep its DR vs. lightsabers, much like a Sith sword. I'd say that this adds 5,000 credits to the cost of a melee weapon and requires a Craft (appropriate weapon) check against DC 25, using the rules for making cortosis armor.  

So, that's my ruling: The cortosis armor in the PC/console games is an alloy that allows the armor to keep its DR vs. a lightsaber, whereas the cortosis weave described in the roleplaying game until now (originally from the novels I, Jedi and Vision of the Future) is a different alloy that shuts lightsabers off after a hit.

Ciekawa interpretacja (a raczej sposób na wybrnięcie z niezręcznej sytaucji :wink: ). Taka broń co wytrzymuje uderzenie miecza i tak maksymalnie zniesie jedno góra dwa uderzenia, szczególnie jeśli wziąć pod uwagę obrażenia na wyższych poziomach

[WC-2.SB]