Strona 1 z 3

[d20] Pytanie o podręczniki

: czw paź 06, 2005 1:42 pm
autor: Largus
Witam. Chciałbym zadać jedno (może i banalne) pytanie. A mianowicie, jakie podręczniki najlepiej zakupić, aby zacząć grać w ten system? Interesują mnie realia świata w czasach Imperium (stara trylogia). Powiedzcie też, które ewentualnie dodatki moglibyście polecić. Z góry dzięki.

: czw paź 06, 2005 10:40 pm
autor: Xeloss
Najlepszym zestawem będzie:
- Core Rolebook(wiadomo, podstawy, zasady)
Można kupić tu: http://www.isa.pl/sklep/?action=showitem&itemnum=55
- Rebellion Era Sourcebook(opisuje okres właśnie Starej Trylogii)
A to tu: http://www.isa.pl/sklep/?action=showitem&itemnum=61

Powyższe podręczniki są też chyba dostępne w Rebel'u...

: pt paź 07, 2005 2:45 pm
autor: Largus
A podręcznik Star Wars Roleplaying Game Revised Rolebook? Co to jest, czego sie tyczy? Jakaś starsza/nowsza edycja albo coś?

: pt paź 07, 2005 2:55 pm
autor: Fungus
Zdecydowanie SW Revised Rulebook. Tak, to nowsza wersja podstawowych zasad. Jest nieco aktualniejszy i poprawiony w stosunku do SW Core Rulebook.

Wspominany juz Rebellion Era Sourcebook opisuje czasy starej trylogii.

Jesli sie spodoba SWd20 to pozniej warto tez sie zapoznac z
http://replikator.pl/p2287-Star-Wars-RPG-Power-of-the-Jedi-Sourcebook.html
i
http://replikator.pl/p2291-Star-Wars-RPG-Heros-Guide.html

: pt paź 07, 2005 3:32 pm
autor: Deckard
Hehe - znowu w akcji.

Moja opinia (proszę nie bić) - Na dzień dobry Revised Core Rulebook. Farmazon - ciekawie to ująłeś. RCR do SWd20 jest nie tyle poprawiony i aktualniejszy, co bardziej rozbudowany - nowe rasy, nowa klasa, więcej umiejętności Mocy, więcej Atutów (to tak troszkę szczegółowiej :) ).

Jak już pograsz, złapiesz "balance of power" w swoim mistrzowaniu (lub też zrobi to Twój MG :D ) - zastanów się w którą stronę chcielibyście iść. Jeżeli w rózwój postaci, to obowiązkowo kup/ukradnij/przechwyć Hero`s Guide. Jeżeli macie ochotę na poważniejsze wyzwania ramię w ramię z Jedi - polecam Power of the Jedi. Jeżeli zaś chcielibyście wstąpić w mroczne zakamarki duszy (leję WoDę, nie ma co :help: ), to koniecznie zaopatrz się w Dark Side Sourcebook (+errata uaktualniająca ten suplement do zasad RCR). Dobrym pomysłem byłoby zdobycie Coruscant & Core Worlds i Geonosis & Outer Rim - nie zastąpi to pełnego Atlasu Gwiezdnego, ale wzbogaci opis świata gry.
Era Sourcebooki też mogą być przydatne - ale tu zgodzę sie z Farmazonem, że właściwie nadaje sie tylko jeden - Rebellion ES.
Natomiast w przypadku, gdyby Wasz MG potrzebował mechanicznego wsparcia - zachęćcie go do nabycia Ultimate Alien Anthology i Ultimate Adversaries. Nowe rasy i dość ciekawie opisani przeciwnicy nie tylko na jedną noc.

Czego nie polecam :? - Galactic Campaign Guide, Arms&Equipment, Starships of the galaxy, New Jedi Order, Living Force Campaign Guide. Również kampanie Secrets of Naboo/Tatooine, oraz Tempest Feud nie są zbyt interesujące.

Lista jest długa i przygnębiająca (koszta w tysiące zł) , ale jak napisałem na początku - podstawka przede wszystkim. W miarę czasu można poszerzać zbiór dodatków, ale dobrym ich substytutem jest seria "Ilustrowanych Przewodników" wydanych przez Amber i albumy dotyczące poszczególnych części sagi (ilustracje są fenomenalne, od pustkowi po wnętrza statków i ich odmiany :spoko: ). Swietnym uzupełnieniem jest muzyka - poszukaj więc soundtracków do wszystkich części (zwłaszcza do starszej trylogii).

: pt paź 07, 2005 4:16 pm
autor: Largus
Soundtracki to ja mam :D mógłbym słuchać bez przerwy
Zastanawia mnie czemu odrazu zakładasz, że ja będę graczem. Bo na moje to raczej MG sie powinien interesować jakie podręczniki są potrzebne, a nie gracz. A więc to ja jestem MG :) jakoś mistrzowanie sprawia mi największą frajdę z całego grania.

: pt paź 07, 2005 4:51 pm
autor: Deckard
Nie zakładam, tylko w moim tekście płynnie zmieniam redakcję :)

Rada ode mnie (przepraszam za autorytaryzm, ale nie zawadzi poczytać, takiego zrzędy jak ja, który trochę już mistrzuje :wink: )- na dzień dobry nie prowadź więcej, niż dwie postaci używające Mocy. Pamiętaj, że Force-Userem może być nie tylko Jedi Guardian, czy jedi Consular, oraz Force Adept, ale także postać z innej klasy, która weźmie atut Force Sensitive (niestety, ograniczona liczba umiejętności Mocy do wyboru na początku dla takiej osoby). Pamiętaj też, że punkty na umiejętności w przypadku postaci z Mocą rozdziela się tak na zwykłe umiejętności, jak i Force Skills - może być więc ich mało).
Nie psuj sobie zabawy i zaczynajcie grać od 1 poziomu. Jak sie już troszkę zgracie, możesz poprowadzić postaci poziomów 3-6. Nie idź za głosem graczy i środowiska (oj, naczytałem się) i nie pozwalaj na 10, 12, czy 15 poziomy. Gracze w ogóle nie zidentyfikują się z postaciami, ani z ich możliwościami (widzą zaledwie te 15 rang w Force Lightningu i sądzą, że mogą wszystko :help: - bzdura!), a sesje przekształcą Ci się w Republic Commando RPG - chyba lepiej wówczas bedzie, jak sobie zagracie Deathmatch w RC albo w Jedi Academy :D .

Masz już Revised Core Rulebook (RCR)???

: pt paź 07, 2005 5:56 pm
autor: Largus
Nie, nie. Jeszcze RCR nie posiadam. Ale mam zamiar niedługo się w niego zaopatrzyć. Rozumiem, że wystarczy mi tylko ten podręcznik, aby móc już grać. Nie będę musiał kupować poprzedniego podręcznika? Sorry, że pytam no ale pewny nie jestem :?
No to teraz mam proźbę jeszcze inną. Oprócz wypowiadania się tutaj na temat podręczników, wszystkich za/przeciw na jego temat, polecania/odradzania itd. itd. to czy moglibyście napisać jakieś porady dla zaczynającego przygodę z tym systemem.

: pt paź 07, 2005 8:03 pm
autor: Deckard
Wystarczy ten jeden - w tym wypadku Wizards uniknął tradycyjnego pogrywania w dwa osobna podręczniki dla MG i graczy. Aha - wiadomo, skseruj karty postaci, są bardzo fajnie rozrysowane (ja to zrobiłem w formacie A3, aby wszystko mieć na jednej stronie) - na SW wzorowano się potem przy Modernie.

Porady-hm. Każdy MG to inna osoba, co jednym się podoba, innych odstrasza. Ale jak już się odsłoniłem, to czas pójść dalej.

1. Na początek obejrzyj sobie wszystkie Epizody raz jeszcze - patrz zwłaszcza na tło, pojazdy, scenografię, postaci platające się gdzieś z tyłu. Super sprawa i będziesz miał już świetny opis na niejedną lokację.

Odradzam "Clone Wars" - kicha jakiej dawno nie widziałem. Skoki na kilometry, bicie battle droidów pięściami, kretyńskie superbronie, walka 3 mieczami świetlnymi, akcje rodem z Dragonball i chodzenie po pionowych ścianach - dla mnie i moich graczy to nie SW, tylko bajeczka dla 5latków, takie PokeWars.

2. Stwórz z graczami drużynę, którą łatwo będzie Ci zgrać do kupy i w której postaci mają jakieś cele w swoim życiu. Koniecznie zacznij od postaci pierwszopoziomowych.

3. Dobrym pomysłem jest poprowadzenie pierwszej przygody na jakiejś odległej od centrum planecie, gdzie jest zaledwie kilka osad, zaś poziom technologiczny niewysoki (Tatooine jest wspaniałym przykładem takiej lokacji). Obmyśl przed przygodą kilka (mogą być 2-3) wątki, które gracze będa być moze chcieli zbadać (przykład dla Tatooine: w sklepach takich jak u Watto brak jest części do frachtowców - ktoś skupuje je w każdej ilości i wywozi poza Mos Espa/Eisley). Masz już tło wydarzeń, zaś jakby co - masz czym zająć graczy (i ewentualnie dalszy wątek przygody).

4. Uważaj na graczy - nie wypuszczaj na nich hord przeciwników. Dla pierwszopoziomowców idealnym przeciwnikiem jest kilku prostaczków z kantyny, wyzwaniem spotkanie z garstką Tuskenów, zaś lęk budzić powinno wspomnienie o Tygrysie pustynnym. O takich istotach, jak Gundarki, smoki Krayta, czy rankor zapomnij. O nich gracze nie powinni nic wiedzieć, a jak raz na jakiś czas ktoś zasłyszy jakąś relację - ubarw ją tak, aby wzięli to za legendę pozyskiwaczy wody. SW nie polega na tłuczeniu bez sensu, zaś d20 nie sprzyja ciągłej walce (gracz z Con 12, załóżmy z kostką witalności K8 ma VP:9 i WP:12 - jak sytuacja się źle potoczy, załatwisz go jednym postrzałem z blastera, przeciętnie dwoma).

5. Zmuś (podstępem, sprytem, rozsądkiem) graczy do współpracy - pierwszopoziomowcy w d20 MUSZĄ działać razem i najlepiej z głową, aby zdziałać cokolwiek ponad picie drinków w kantynie. Dlatego granie od początku 1poziomkami jest taką frajdą tak dla graczy, jak i MG.

6. Znajomość podstawki - przeczytaj koniecznie rozdziały 1-3 (tworzenie postaci i wyjaśnienie podstaw, oraz walka). Pobieżnie przejrzyj 4,5 (umiejętności i atuty), 7 (wyposażenie - wypisz sobie dane broni z jednej tabelki i opis pancerzy), 11 (starships - konkretnie chodzi o zasady obliczania lotów nadprzestrzennych, strony 204-207 + bardzo ładna i obrazowa mapa Galaktyki na stronach 208-209). Jak znajdziesz czas i nastrój - zerknij sobie na rozdział 9 (moc - lecz poza Punktami Mocy nie ma tam zasad, lecz fabularne tło)). Co do rozdz 4 i 5 - zerknij sobie jak funkcjonują umiejętności, lecz nie ucz się tego na pamięć. Podobnie z Atutami - na stronach 104 i 105 jest bardzo ładna tabelka z nimi - wypisz sobie, które mogą być wzięte przez 1poziomowców, poszukaj paru przydatnych dla graczy. Pamiętaj, że na pierwszym poziomie jeden Atut jest za darmo - do wyboru z całej tabelki, chyba że jako MG obostrzysz tą zasadę :) ; człowiek ma jeszcze jeden dodatkowy za rasę!!!).
Rozdział o walce poczytaj do strony 160 + dział o osłonach + masz bardzo fajną pomoc dla postaci graczy/BNów z atutem rapid shot (i nie tylko) i bronią z trybami multi i autofire - tabelka podstawowa na stronie 166. Podobna pomoc to tabelka dla walki więcej niż 1 bronią w zależności od atutów/broni - str. 156.

Co by tu jeszcze - kontaktuj się by GG, a ja jak coś sobie przypomnę, to napiszę.

: czw paź 13, 2005 12:25 am
autor: NLoriel
Nawet jeśli grasz w d20, warto nabyć podręczniki do d6, gdybyś miał taką okazję. Dużo informacji (Rebel Alliance Sourcebook, Imperial Sourcebook, rozmaite GG itd.), a konwersję zawsze można zrobić.

: czw paź 13, 2005 1:00 am
autor: Fungus
Deckard pisze:
Moja opinia (proszę nie bić) - Na dzień dobry Revised Core Rulebook. Farmazon - ciekawie to ująłeś. RCR do SWd20 jest nie tyle poprawiony i aktualniejszy, co bardziej rozbudowany - nowe rasy, nowa klasa, więcej umiejętności Mocy, więcej Atutów (to tak troszkę szczegółowiej ).


Jest poprawiony - zmienionio np. zasady dzialania zbroi, IMHO na lepsze. I nie tyko to, tyle ze to juz dawno bylo wiec nie pmaietam szczegolow ;-)
I jest aktualniejszy - o material z AotC.
Rozbudowany owszem, tez jest ;-)

Co do pozstalych podrecznikow to tak jak Deckard napisal, tak jest ;-)

Deckard pisze:
Nie psuj sobie zabawy i zaczynajcie grać od 1 poziomu


Tak IMO w d20 niepsucie sobie zabawy oznacza start na 3 poziomie. Wtedy nie rtzeba sie zmawiac druzyna zeby zaatakowac karalucha. Owszem, to opinia osoby ktora w d20 juz nieco gra, wiec mozliwe ze jesli ktos wczesniej nie gral to 1 poziom jest bardziej odpowiedni. Tym niemnieju 3 poziom jest nadal nisko, nadal zaczynasz ale juz postac cos potrafi. Niewiele, ale cos.
Start powyzej Jedi Knighta czesto powoduje syndrom super-mega Jedi mastah Warrior co potrafi zepsuc klimat ;-)

Deckard pisze:
Odradzam "Clone Wars" - kicha jakiej dawno nie widziałem. Skoki na kilometry, bicie battle droidów pięściami, kretyńskie superbronie, walka 3 mieczami świetlnymi, akcje rodem z Dragonball i chodzenie po pionowych ścianach - dla mnie i moich graczy to nie SW, tylko bajeczka dla 5latków, takie PokeWars.


Tu sie nie zgodze. Clone Wars ma sporo ciekawych motywow - tylko trzeba je sobie odfiltrowac, bo faktycznie Jedi wyczyniaja tam taki cuda ze wuxia sie chowa i to nie jest dobre podejscie w SW. Wiadomo Clone Warsy to kreskowka, wiec sie swoimi prawami rzadzi.


NLoriel pisze:
Nawet jeśli grasz w d20, warto nabyć podręczniki do d6, gdybyś miał taką okazję. Dużo informacji (Rebel Alliance Sourcebook, Imperial Sourcebook, rozmaite GG itd.), a konwersję zawsze można zrobić.


Tylko ze sa niemal niedostepne :>

: pt paź 14, 2005 7:43 pm
autor: Deckard
Farmazon - uwaga odnośnie poziomów postaci jest w pełni zamierzona :wink: . W d20 gram też troszkę, miałem też okazję poznać sporo graczy dzięki konwentowej działalnosci. Postacie 1l musza współpracować i jest to świetna zagrywka dla MG, który ma dodatkowe spoiwo drużyny. Gracze ucza sie szanować świat, a jak naprawdę chca komuś zrobić krzywdę, to muszą troszkę pogłówkować, ale ile mają potem radochy (nie pozbawiajmy ich zalet myślenia :spoko: ). Poza tym z mojego doświadczenia MG wynika, że gracze tacy ostrożniej podchodzą do świata, zwracają większą uwagę na otoczenie i fabułę, niż wówczas, gdy szaleją sobie Mistrzami Jedi/Sith Lordami. 3l są dobre, ale nie na poczatek, tylko na kampanię, gdzie MG stawia przed drużyną poważne zadania. Start od wyższych nie jest w mojej opinii dobry, gdyż potem zaczyna sie licytacja, od którego tym razem zaczniemy, może od 10?

: wt paź 18, 2005 6:20 pm
autor: rafmix
tez polecam SW Revised Rulebook fajny :D - moja krotka opinia 8)

: śr sty 10, 2007 9:50 pm
autor: 1samcio1
A ja mam pytanie trochę z innej beczki, jakim językiem ją napisane te podręczniki? Chodzi mi o to czy są w miarę przystępne dla licealisty?

: czw sty 11, 2007 8:43 am
autor: NLoriel
1samcio1 pisze:
A ja mam pytanie trochę z innej beczki, jakim językiem ją napisane te podręczniki? Chodzi mi o to czy są w miarę przystępne dla licealisty?

Moim zdaniem tak. Oczywiście słownictwo starwarsowe (i erpegowe) jest trochę specyficzne, ale na poziomie powiedzmy FC można takie knigi spokojnie przyswajać (właśnie sobie uświadomiłem, że minęło już 11 lat od mojego pierwszego podręcznika do SW RPG :) ).

: czw sty 11, 2007 2:06 pm
autor: Deckard
SW d20 jest napisane znacznie poprawniejszym językiem, niż D&D d20 - twórcy pozbyli się SRDwej nowomowy i pod względem stylistyki podręcznik stoi na bardzo dobrym poziomie.

Jeżeli planujesz zakup podstawki d20 sugeruję poczekać do marca - wówczas w sklepach pojawi się najnowsza edycja SW d20 RPG. Tekst zawierać będzie ujednolicenia ze wszystkich errat, fabularnie obejmie obie trylogie, zaś mechanika ma zawierać sporo zmian.

: czw sty 11, 2007 4:46 pm
autor: 1samcio1
Dzięki za poradę :) Tak btw gdzie można dostać wspomniane już wcześniej podręczniki do d6 i czym różnią się od d20?

: czw sty 11, 2007 6:43 pm
autor: NLoriel
1samcio1 pisze:
Dzięki za poradę :) Tak btw gdzie można dostać wspomniane już wcześniej podręczniki do d6 i czym różnią się od d20?

Do d6 to już tylko z drugiej ręki (nawet ja mam kilka na zbyciu, jakby co;) ). Różnią się systemem mechaniki, do którego są dostosowane, no i treścią - te do d6 moim (subiektywnym) zdaniem zawierają więcej informacji na temat fundamentów świata SW (Imperial Sourcebook, Rebel Alliance Sourcebook, Corporate Sector i mnóstwo innych), podczas gdy d20 zawierają informacje o rzeczach związanych z nową trylogią (d6 nie jest wydawane od '98 roku) i ogólnie w dużej mierze są syntezą informacji z d6 i innych źródeł, makierowaną na umożliwienie gry w tym środowisku.

: czw sty 11, 2007 7:05 pm
autor: rincewind bpm
1samcio1 pisze:
Chodzi mi o to czy są w miarę przystępne dla licealisty?

Zapoznawałem się z podręcznikiem pod koniec trzeciej gimnazjum, mając świeżo zdane FCE i nie miałem żadnych problemów. W zasadzie tylko rozdział o statkach kosmicznych był trudny do przebrnięcia, ale to kwestia nie tyle języka, ale samego skopania zasad :)
Jeżeli planujesz zakup podstawki d20 sugeruję poczekać do marca - wówczas w sklepach pojawi się najnowsza edycja SW d20 RPG.

Ja bym zaczekał do kwietnia na pierwsze recenzje :P

: czw sty 11, 2007 7:09 pm
autor: Deckard
D6 to rpg starej szkoły - opisy świata, stara szkoła prowadzenia, naginanie zasad pod własne potrzeby ale przede wszystkim - morze filmowości.

d20 to zdecydowanie większe nastawienie na mechanikę i mniej o świecie, choć lojalnie o czymś wspomnę - jak na te kilkanaście pozycji, które zostały wydane (w porównaniu z setką do d6 to niemal nic) bardzo mało w nich zasad - tutaj niekwestionowanie rządzi podstawka, Hero`s Guide, Dark Side sourcebook i Power of the Jedi - w pozostałych pojawia się jakiś okazjonalny atut, albo klasa prestiżowa, ale zasadniczo to raczej przygody/pomysły na kampanie.

De gustibus... ale moim zdaniem mimo, że edycja d6 jest w dużej mierze czarno-biała (poza podstawką i paroma podręcznikami), to zdecydowanie lepiej wygląda od strony oprawy graficznej. W d20 mało kadrów z obu trylogii (w podstawce najwięcej - i tylko tam jest ok), ilustracje takie sobie (i też ich mało) a mapy po prostu paskudne.

Jeżeli szukasz podstawki do d6 - poszperaj wśród ofert i poszukaj Revised & Expanded, a dodatkowo Special Edition Movie Trilogy Sourcebook. O Nową Trylogię się nie martw - na Sieci ukazało się kilka fanowskich dodatków, które zawierają wszystko co potrzeba, aby odpalić np Wojnę Klonów na d6. :)

: czw sty 11, 2007 8:40 pm
autor: 1samcio1
A co jest lepsze dla początkującego teamu? D6 czy d20?

: czw sty 11, 2007 11:38 pm
autor: Deckard
Graliście w D&D 3 edycję? Jeżeli tak i przypadło do gustu - czekaj na d20.

Jeżeli nie graliście a szukacie w pełni "oficjalnego" systemu - czekaj na d20.

Jeżeli nie przypadło do gustu, albo wolisz prostsze a niekoniecznie najnowsze rzeczy (bądź też chcesz prowadzić w okresie znanym ze Starej Trylogii - szturmowcy, niszczyciele, Vader etc) - bierz koniecznie d6.

Tutaj masz reckę podstawki d20 (II edycja) mojego autorstwa.

Moja skromna opinia (prowadziłem SW d20 na konwentach oraz kilku drużynom jako kampanię <w tym jedna z nich jest zamieszczona w dziale Raporty z sesji>): d20 jest ok, ale niestety rozmija się z filmowością Sagi. Nie poszalejesz tak jak główni bohaterowie, mechanika potrafi spowolnić grę a pewne zasady (jak wspomniane przez Rince`a walki kosmiczne) są w d20 po prostu kiepskie. [/affect mind off]

Star Wars RPG - Zaczynam?

: pn cze 18, 2007 9:45 pm
autor: Hipis
Hey

Pod względem Star Wars jestem fanem wielu kategorii, głównie komiksy, książki i gry. Chciałbym na wakacje kupić sobie jakiś zestawik figur Star Wars Miniatures i jakąś książkę.
Ale mam pytanie, czy warto wydać troche(dużo) grosza na to wszystko ?
Co radzicie ? Jestem noobem pod względem Star Wars RPG.
Nie rozumiem tych systemów d20 i d6(To pola na kostce ? :oops: )
Chciałbym zacząć grać.
Proszę o pare porad od której książki zacząć.
Proszę też o pare pouczających lekcji o SW RPG.
P.S. Czy dałoby się pograć w internecie ? Oprócz PBF na forum i sesji na chacie ? Z góry dzięki.

Pozdrawiam

: wt cze 19, 2007 8:59 am
autor: Aragathor Roaringflame
Gdzie zacząć?
Od Star Wars RPG Saga Edition. Jest najnowsza edycja SWRPG.
Nie rozumiem tych systemów d20 i d6

Najnowsza edycja jest robiona z uwzględnieniem tego że nie każdy fan SW gra w RPG. Cały system jest bardzo łatwy do zrozumienia.

: wt cze 19, 2007 9:24 am
autor: Jedi Nadiru Radena
P.S. Czy dałoby się pograć w internecie ? Oprócz PBF na forum i sesji na chacie ? Z góry dzięki.


Jeżeli nie chcesz grać ani na forum, ani przez chata, to znaczy, że w ogóle nie chcesz grać - bo inaczej w Internecie nie da się grać w RPG (tekstowe, rzecz jasna).
Osobiście preferuję PBFy, co nie dziwi biorąc pod uwage fakt, że jestem Mistrzem Gry jednego z nich i naprawdę gorąco je polecam każdemu (jakbyś chciał się czegoś więcej dowiedzieć, pisz na PM'a, bo nie chcę tutaj robić reklamy, a to jak wiadomo jest niezgodne z regulaminem).

: wt cze 19, 2007 11:17 am
autor: Weaver
Są jeszcze komunikatory interentowe, nie zapominajmy o tym. Oraz najbardziej pierwotne - pbemy. O nich jest mowa, Jedi Nadiru Radena.

: wt cze 19, 2007 12:57 pm
autor: Jedi Nadiru Radena
No tak, o PBEMach zapomniałem. Pewnie dlatego, że to swego rodzaju anachronizmy, coś co już trudno spotkać (przynajmniej dotyczące uniwersum Star Wars).

A co do komunikatorów, to mam spore wątpliwości. W jaki sposób niby miałoby to działać?

: wt cze 19, 2007 4:10 pm
autor: Deckard
Skype proszę pana :) W Stanach jest to jeden z kluczowych mediów kontaktu, zwłaszcza, gdy gracze nawet z jednego stanu szukają kompletu do danego systemu. Inna sprawa, że nie wszystkie gry nadają się do takiej formy komunikacji - ale akurat na d20 porobiono masę programów, opłacasz i masz - Tabletop Adventures itp.

d6 jest natomiast na tyle prosta, iż skype spokojnie wystarcza.

PBM to tragedia w przypadku SW - nie tędy droga, gdyż nijak nie da się oddać filmowości systemu. PBF jest na lepszej pozycji, ale mając do wyboru to i skype/teamspeak - wybieram drugą opcję.

[WC-2.SB]

Początki

: ndz lip 01, 2007 3:24 pm
autor: Nikolaj
Chcialbym zacząć grać w jakiegos RPG SW. Wiem, że ten temat był już wiele razy na forum, ale mi chodzi o aktualną odpowiedzi.
1) Jaki podręcznik jest potrzeby?
2) Czy jest on po polsku?
3) Czy ktoś gra w ten system przez neta, jeśli tak to można dołączyć?
4) Czy ten system wymaga sporej znajomości SW( znam tylko filmy i trylogie Trawna[tak to się pisało?])
5) Kiedy dzieje się akcja tego systemu?

Jak wiesz, że był to po co zakładasz nowy topic? SethBahl.

: ndz lip 01, 2007 7:05 pm
autor: Deckard
Podręczników NIE MA w naszym języku (generalnie nie ma u nas 99% systemów wydanych na świecie), aktualnie na rynku opublikowano Star Wars Roleplaying Game Saga Edition (zmodyfikowane d20), w sklepach albo na allegro powinieneś znaleźć poprzednie edycje d20 albo Star Wars d6.

Gra przez sieć (skype, irc) - najłatwiej byłoby celować za granicą, ale tutaj wymagana znajomość języka obcego. Co do uniwersum - to zależy od drużyny. Czasami MG przekazuje wszystkie ważne informacje, których gracze nie znają, czasem też wszyscy kiwają głowami a nieznający się na rzeczy gracz odpada (gdyż zawadza). Filmy to klasyka, powieści to arena fanów.