Strona 1 z 1

Beyond 2012 --- RPG na K6

: wt lis 13, 2007 1:32 am
autor: Forest666
Witam.

Wraz z Kuzynem jesteśmy w trakcie tworzenia nowego systemu.
System ten ma być jak najłatwiejszy, by grać w niego mógł każdy dla tego tez oparliśmy system na jednej kości na K6. Występują w nim tylko 4 (naszym zdaniem najważniejsze) atrybuty: Siła, Zręczność, Inteligencja, i Żywotność.

System jest tak opracowany by wyglądał jak najbardziej realistycznie. Dla tego tez np. sama walka trwa nie więcej niz. jakieś 20 min., a jeden strzał z pistoletu potrafi zabić.

Świat, w jakim się to wszystko dzieje to świat PostApokaliptyczny.
Generalnie wszystko dzieje się po roku 2012 po odwróceniu Biegunów,
świat został prawie całkowicie zalany przez to ze stopniały lodowce, durze części ziemi są skażone przez wybuchy Elektrowni Atomowych.
BLA BLa BLA itd.

Mieliśmy już grę próbna i gracze nasi TESTERZY powiedzieli, że dobrze się grało, bo walki nie toczyły się całymi godzinami tylko jakieś 10 - 20 min.



Generalnie mam pytanie czy istnieje jakiś system, który opierałby się tylko, na, K6.??? Jeśli tak to, jaki:)


Niedługo pewnie dodam Opis świata i Bestiarjusz:) Jak i skrócone zasady:) Pozdrawiam

: wt lis 13, 2007 1:56 am
autor: Beamhit
Generalnie mam pytanie czy istnieje jakiś system, który opierałby się tylko, na, K6.??? Jeśli tak to, jaki


Oko Yrrhedesa :P

Forest666 pisze:
System ten ma być jak najłatwiejszy, by grać w niego mógł każdy dla tego tez oparliśmy system na jednej kości na K6. Występują w nim tylko 4 (naszym zdaniem najważniejsze) atrybuty: Siła, Zręczność, Inteligencja, i Żywotność.


Alleluja ;) Ale i tak zostaniesz zjechany.

: wt lis 13, 2007 2:21 am
autor: Forest666
Oko Yrrhedesa - To nie jest taki typowy system - cytuje "Podręcznik ten nie posiada spisanego świata, lecz odpowiednie zasady, które umożliwiają grę w dowolnym wymyślonym przez nas uniwersum."

A mi chodziło raczej o system pełny: z opisanym światem zasadam bestiariusze itd. itp.

Ale dzieki za odp:)



Alleluja ;) Ale i tak zostaniesz zjechany.


Zycie ktoś musi być zjechany by ktoś mógł sie z tego cieszyć :) Pozdro

: wt lis 13, 2007 4:39 am
autor: Anonim_1
Forest666 pisze:
Generalnie mam pytanie czy istnieje jakiś system, który opierałby się tylko, na, K6.?

d6 Fantasy, d6 Space, d6 Adventure, Star Wars d6, Burning Wheel, Burning Empires, Shilouette, Wiedźmin i pewnie kilka innych gier (czy raczej kilkadziesiąt).

Forest666 pisze:
System jest tak opracowany by wyglądał jak najbardziej realistycznie.

W jaki sposób udało się Wam połączyć prostotę z realizmem? Chodzi mi zwłaszcza o walki - czy wraz ze wzrostem odległości między walczącymi zmniejsza się szansa na trafienie (i obrażenia)? Czy podczas określania szansy trafienia uwzględniacie osłonę posiadaną przez cel, jego wielkość, czy też choćby to, czy owa osoba stoi, leży lub klęczy?

Pytam poważnie, bo realistyczne systemy zawsze mi się kojarzyły ze skomplikowanymi zasadami, których nie dało się zapamiętać.

: wt lis 13, 2007 6:53 am
autor: Drozdal
Sorka za lekki offtop.
A pamięta ktoś jeszcze system K6, który miał ukazac sie w Fanzinie K6? (Borejko o nim min blogował tytaj - sprawdźcie sobie 1994 rok, i nawet można go aktualnie nabyć na tej aukcji.)

: wt lis 13, 2007 11:20 am
autor: Ifryt
Hurra! Właśnie na nowo wymyślasz GURPSa. :) To jest bardzo klasyczny system oparty na k6, też zarówno prosty jak i realistyczny (jest dość modułowy, więc można dobrać te parametry tak, aby zaspokoić odpowiednie gusta graczy). No i zestaw podstawowych czterech atrybutów jest dokładnie taki sam.

http://en.wikipedia.org/wiki/GURPS

Podstawowe zasady można za darmo ściągnąć tutaj:
http://e23.sjgames.com/item.html?id=SJG31-0004

Jest to co prawda mechanika uniwersalna, ale wyszło już tyle dodatków, że i postapokalipsę da się tam znaleźć.

: wt lis 13, 2007 11:53 am
autor: Beamhit
Drozdzal - ja pamiętam. To miał być s-f :P

Forest666 pisze:
A mi chodziło raczej o system pełny: z opisanym światem zasadam bestiariusze


Akurat opisany świat nie tworzy pełnego systemu.

: wt lis 13, 2007 11:57 am
autor: Forest666
ShadEnc pisze:


W jaki sposób udało się Wam połączyć prostotę z realizmem? Chodzi mi zwłaszcza o walki - czy wraz ze wzrostem odległości między walczącymi zmniejsza się szansa na trafienie (i obrażenia)? Czy podczas określania szansy trafienia uwzględniacie osłonę posiadaną przez cel, jego wielkość, czy też choćby to, czy owa osoba stoi, leży lub klęczy?

Pytam poważnie, bo realistyczne systemy zawsze mi się kojarzyły ze skomplikowanymi zasadami, których nie dało się zapamiętać.



Wstępnie załozyliśmy sobie taki niby skrypt odnośnie strzelania, generalnie kazda broń bedzie posiadać zasięg, np:
- Beretta 92 posiada zasie 30m, co oznacza że jest to odległość w której nie odejmuje sie punktów.
Czyli jesli postać do której strzelamy stoji w odległosci nie wiekrzej niz 30 m dostaje obrazenia 9+k6(czemu 9?? liczymy kaliber kuli w tym wypadku 9 mm) co daje nam spore obrazenia.
Teraz jeśli odległość sie zwiekrza o 10 mamy -1, jeśli o 20 - 2, idt.

Teraz zut na trafieni czyli zręcznoś przeciwko zręczności.
Teraz gdzie cel dostał - wyglada mniej wiecej tak: rzut 3k6 - wypadnie: 3-głowa 4-5 p.eka, 6-7 l.reka, 8-14 tułów, 15-16 p,noga, 17-1- l.noga

Jeśli cel kleczy odejmujemy nogi, jeśli lezy to w zależnośći od której strony go widzimy odejmujemy te cześci ciała.

to mniej wiecej tyle troche pogmatwane ale w praktyce wyglada prościej.
Niedługo ćos dodam znowu na temat mechaniki..

: wt lis 13, 2007 12:02 pm
autor: Hajdamaka
Co do systemow wykorzystujacych k6 to dorzuce Shadowruna.

A jak kaliber broni wynosi 7,62 to dodajesz 7, 8 czy 7,62? I rozrozniasz predkosc wylotowa pocisku, ladunek prochu, roznice miedzy pociskiem pistoletowym a karabinowym oraz posrednim?

Aczkolwiek zgadzam sie, ze system prosty jest bardziej realistyczny od przesadnie skomplikowanych. Jak na jakims historycznym i bronioznawczym forum napisano - w walce wystepuje tyle elementow skladowych, ze ciezko okreslic, ktore i jaki maja wplyw...

: wt lis 13, 2007 1:24 pm
autor: DibiZibi
Forest666 pisze:
Teraz gdzie cel dostał - wyglada mniej wiecej tak: rzut 3k6 - wypadnie: 3-głowa 4-5 p.eka, 6-7 l.reka, 8-14 tułów, 15-16 p,noga, 17-1- l.noga

Jeśli cel kleczy odejmujemy nogi, jeśli lezy to w zależnośći od której strony go widzimy odejmujemy te cześci ciała.


Cwane rozwiązanie.

Ale, naucz się pisać poprawnie.

Forest666 pisze:
Występują w nim tylko 4 (naszym zdaniem najważniejsze) atrybuty: Siła, Zręczność, Inteligencja, i Żywotność.


Jeden psychiczny, i 3 fizyczne?
Dodałbym jeszcze "siłę woli" - tzn coś w ten deseń. No, chyba że w twoim świecie w ogóle nie ma magii/psioniki, etc.

: wt lis 13, 2007 1:46 pm
autor: Anonim_1
Forest666 pisze:
to mniej wiecej tyle troche pogmatwane ale w praktyce wyglada prościej.

To mi wygląda na kalkę jednego z setek systemów, które rzekomo są proste i realistyczne, a w praktyce skomplikowane i nieintuicyjne. Jeśli w ten sposób chcecie stworzyć najłatwiejszy system, lepiej zorientujcie się w temacie systemów łatwych i trudnych.

: wt lis 13, 2007 2:07 pm
autor: MgFenrir
Z tego co pisałeś mechanika jest skomplikowana.

stała zależna od warunków (często pewno cech i umiejętności) +- modyfikatory + k6

To taka klaka cyberpunka na tym samym liczona tyle +k10. Do prostoty i intuicyjności temu daleko za to bliżej do matematyki. Co nie zmienia faktu że mechanikę CP lubię. Niepokoją mnie lokacje na 3k6.. Jak na system w którym z reguły używasz jednej kostki nagle używasz 3. Zwalnia i utrudnia to korzystanie z systemu. Lepiej dać kostkę k20 albo k12 rzucaną jednocześnie z k6 na obrażenia, jeśli już koniecznie chcesz mieć lokację.

Swoją drogą system który ma rzut na trafienie, rzut na lokację, rzut na obrażenia, zapewne jeszcze rzut na pancerz. Już nie jest łatwym i uproszczonym. A co do szybkości walki to mam wrażenie, że jest westernowa. Znaczy jeden pocisk 2 trupy?
No i kolejne pytanie jak w tej mechanice (wysoce śmiertelnej) radzą sobie postacie?
Powiem ci, że w np Mutant Chronicles jest dość śmiertelna mechanika i postacie sobie z nią absolutnie nie radzą. Jesli MG nie ratuje gracza to szczyl na ulicy, który nie umie się bić zabije każdego jednym ciosem w głowę (przycelowanie do trafienie, do lokacji, cios - przeniesienie na głowę - zgon).

: wt lis 13, 2007 2:26 pm
autor: Drachu
Forest666 pisze:
Czyli jesli postać do której strzelamy stoji w odległosci nie wiekrzej niz 30 m dostaje obrazenia 9+k6(czemu 9?? liczymy kaliber kuli w tym wypadku 9 mm) co daje nam spore obrazenia.


Czyli co - z takiego M-60 (7,62 mm) boli mniej niż z Beretty? A z M16? Tylko 5.56mm. A 5.45 z Ak-74? A jak liczyć te wszystkie szczwane amerykańskie kalibry? .38, .233, .357, .44, .45? Akurat z .38 jest łatwo, ale reszta - kupa babrania się w ułamkach.

: wt lis 13, 2007 2:41 pm
autor: Kot
Drachu pisze:
Czyli co - z takiego M-60 (7,62 mm) boli mniej niż z Beretty? A z M16? Tylko 5.56mm. A 5.45 z Ak-74? A jak liczyć te wszystkie szczwane amerykańskie kalibry? .38, .233, .357, .44, .45? Akurat z .38 jest łatwo, ale reszta - kupa babrania się w ułamkach.

A może po prostu przyjęli 9mm jako bazę i dodawali/odejmowali gwarantowane obrażenia w zależności od kalibru? Może dajmy się autorowi wypowiedzieć.

: wt lis 13, 2007 2:49 pm
autor: Forest666
To sa tylko wstępne rozmyślania na temat systemu. Połowa jak nie większość pewnie sie zmieni.

A co do radzenia sobie graczy w systemie to jest dość ciężko, dlatego tez trzeba uważać a nie walić do wszystkich jak leci tak jak to bywa w innych systemach

Jeśli chodzi o kaliber - tu jest trochę ciężej bo sie zastanawiamy jak zrobić by sie nie narobić a było dość prosto. Jedna propozycja to mnożnik np: pistolety x1, karabiny x2, itd. albo po prostu wprowadzić własne odpowiedni" kalibrowe " co by pasowały do zadawanych obrażeń.

Opcja druga to liczyć szybkostrzelność - np: karabin wystrzeliwuje 5 naboi na 1s. to przeciwnik dostaje 5xkaliber.

: wt lis 13, 2007 3:39 pm
autor: DibiZibi
Opcja druga to liczyć szybkostrzelność - np: karabin wystrzeliwuje 5 naboi na 1s. to przeciwnik dostaje 5xkaliber.


Z tym że snajperka strzela pewnie nawet mnie niż raz na sekundę, a zadaje obrażenia porównywalne z krótką serią z karabinu. Poza tym, jak rozwiążesz test ataku przy 5 pociskach?

: wt lis 13, 2007 3:51 pm
autor: ABBAD0N
Zrezygnowaliście ze 100% losowości i w zależności od kalibru broni dajecie jej bazowe obrażenia + k6. Niech bazowe obrażenia nie będą w takim razie uzależnione od kalibru broni (9mm = 9). Podzielcie każdy typ broni na na 2-3 podtypy obrażeń. Powiedzmy rewolwery i pistolety, wiemy, że magnum 44 zrobi większe kuku niż beretta. Mamy więc lekki i ciężki kaliber. Lekki dostaje np. 8 a ciężki 12 bazowych obrażeń (w zależności ile HP mają gracze ofkorz). Różnice te nie powinny być jednak zbyt duże bo nie w większości od broni zależy śmiertelność a od tego jak i gdzie się trafi. Możesz wbić komuś ołówek w oko pod odpowiednim kątem i go zabijesz a możesz komuś strzelić 3 razy w nogę z M16 i skasujesz mu tylko nogę. Mnożniki powinny zależeć IMO od miejsca trafienia a nie od rodzaju broni, ale wtedy proponuje zmniejszyć nieco obrażenia zadawane przez broń, żeby 50% strzałów w tułów nie zabijało na miejscu.

: wt lis 13, 2007 3:54 pm
autor: Anonim_1
Forest666 pisze:
dlatego tez trzeba uważać a nie walić do wszystkich jak leci tak jak to bywa w innych systemach

W jakich systemach?

Forest666, ten temat zmierza nieuchronnie ku zagładzie - jeszcze kilkanaście postów i albo zaczniesz lawinowo wycofywać się z wcześniejszych deklaracji albo wątek przerodzi się we flejm. Proponuję, zanim zaczniesz kombinować z rozwiązaniami szczegółowymi, odpowiedzieć sobie na trzy pytania:

1. W jaki sposób gracz lub MG będzie wykonywał test?
2. Jaką konwencję ma wspierać mechanika?
3. Jak będą rozwijać się postacie graczy?

Gdy skonkretyzujesz odpowiedzi na te trzy pytania (byłoby bardzo fajnie, gdybyś na nie odpowiedział w tym wątku), przetestuj spójność i "łatwość" swojego systemu, sprawdzając, czy wykonanie testów w poniżej opisanych pięciu sytuacjach będzie przebiegało podobnie lub identycznie:

a) Bohater chce przeskoczyć 5-metrową przepaść o głębokości stu metrów. Jaki test będzie musiał wykonać i co się z nim stanie w przypadku porażki?
b) Bohater chce odciąć przeciwnikowi ucho podczas pojedynku szermierczego. Jakie rzuty będą do tego niezbędne i jakie obrażenia otrzyma w przypadku sukcesu raniony wróg?
c) Podczas samochodowego pościgu postać gracza deklaruje otwarcie drzwi od strony pasażera i próbę przeskoczenia na pojazd przeciwników. Jak taka sytuacja będzie rozpatrywana w mechanice gry i jakie obrażenia otrzyma postać w przypadku porażki w teście?
d) Postać gracza idzie spokojnym krokiem wzdłuż budynku. Złośliwy dzieciak rzuca w niego cegłówką - jakie testy należy wykonać by określić, czy bohater został trafiony (wliczając np. testy spostrzegawczości określające, czy postać zorientowała się, że jest celem) i jakie obrażenia otrzyma w przypadku trafienia?
e) Wrogowie pochwycili bohatera gracza i torturami próbują zmusić go do zdradzenia pozostałych. Jakie testy muszą zostać wykonane by sprawdzić, czy bohater będzie "mówił"?

: wt lis 13, 2007 10:05 pm
autor: Włochacz
Hej Hej to ja jestem tym mistycznym kuzynem założyciela tego tematu :)

generalnie ciesze się z postów takich jak post ShadEnc i byłbym rad gdybyście pisali wiecej tego typu problemów które należy rozwiązac by udoskonalic system

problem "A"

a) Bohater chce przeskoczyć 5-metrową przepaść o głębokości stu metrów. Jaki test będzie musiał wykonać i co się z nim stanie w przypadku porażki?

został już rozwiązany :)

b) Bohater chce odciąć przeciwnikowi ucho podczas pojedynku szermierczego. Jakie rzuty będą do tego niezbędne i jakie obrażenia otrzyma w przypadku sukcesu raniony wróg?

ehh gram w erpegi juz ładnych lat i nie wiem czy to wina tępoty moich graczy czy czego ale jeszcze nikt nie wpadł na taki pomysł :D oczywiscie należy w takim wypadku wykonac test na zrecznosc z odpowiednim ujemnym modyfikatorem ale... zastanowcie się czy wy widzieliscie kiedyś system w którym jest napisane ile obrażeń otrzymuje ktoś komu sie odetnie palec albo penisa sekatorem to strzyżenia krzewów w ogrodach? Bo ja nie :papieros:
takie sytuacje pojawiają sie w czasie rozgrywki naogół tak żadko, że żaden szanujący sie system RPG nie zawiera informacji cóż zrobic w takowym wypadku i decyzje należy pozostawic MG bo to w końcu on jest bogiem :D a poza tym w każdym podreczniku do jakiego kolwiek systemu jest napisane że zasady mogą byc różnie interpretowane i jeśli gracze sobie tego zażyczą mogą wielu z nich w ogole nie respektowac...

I pamiętajcie - nie tylko my tu możemy byc "zjechani" :papieros:

: wt lis 13, 2007 10:14 pm
autor: Hajdamaka
Shad - twoje pytania sa tendencyjne, nawet zlosliwe. Podejrzewam, ze 3/4 autorow systemow, ktore osiagnely sukces nie potrafilaby szybko i w zgodzie ze swoja mechanika odpowiedziec na takie pytania. Prawda jest taka, ze w takich sytuacjach MG musi najczesciej radzic sobie sam, jedynie wspomagajac sie mechanika.

: śr lis 14, 2007 6:00 am
autor: Drozdal
Hajdamaka pisze:
Shad - twoje pytania sa tendencyjne, nawet zlosliwe. Podejrzewam, ze 3/4 autorow systemow, ktore osiagnely sukces nie potrafilaby szybko i w zgodzie ze swoja mechanika odpowiedziec na takie pytania.

Widzisz Hajdamaka, najpierw niech skonkretyzuje założenia systemu odpowiadając na trzy pierwsze pytania. bez tego nie ma co nawet brnąć głębiej. Bo co mi po tym, ze wiem na co rzucić skaczac prze przepaśc jak nie wiem o czym jest gra...
Hajdamaka pisze:
Prawda jest taka, ze w takich sytuacjach MG musi najczesciej radzic sobie sam, jedynie wspomagajac sie mechanika.
Znaczy dryfować? ...a kysz :D

I nie ma co nawet zabierac się za odpowiadanie na pytania alfabetyczne nie znajac kontekstu testów...no chyba że mówimy o systemach uniwersalnych (aka. bezkontekstowych) ;)

: śr lis 14, 2007 6:20 am
autor: Anonim_1
Włochacz pisze:
żaden szanujący sie system RPG nie zawiera informacji cóż zrobic w takowym wypadku

O ile pamiętam L5k precyzowała takie manewry odpowiednią liczbą podbić.

Włochacz pisze:
decyzje należy pozostawic MG bo to w końcu on jest bogiem

No nie bardzo...

Włochacz pisze:
poza tym w każdym podreczniku do jakiego kolwiek systemu jest napisane że zasady mogą byc różnie interpretowane i jeśli gracze sobie tego zażyczą mogą wielu z nich w ogole nie respektowac...

Wydaje mi się, że jest już trochę gier, w których nie ma "złotej zasady" - strzeliłbym, że np. w BE, ale podręcznika nie przestudiowałem od deski do deski, więc głowy za to nie dam. Dro, jak to jest w BE? :)

Hajdamaka pisze:
twoje pytania sa tendencyjne, nawet zlosliwe

Bikoz?

Hajdamaka pisze:
Podejrzewam, ze 3/4 autorow systemow, ktore osiagnely sukces nie potrafilaby szybko i w zgodzie ze swoja mechanika odpowiedziec na takie pytania.

Podejrzewam, że część z nich z miejsca powiedziałaby "moja mechanika nie precyzuje w jaki sposób wykonuje się takie manewry" w przypadku kilku lub wszystkich pytań z przedziału a-e. Wbrew pozorom, taka odpowiedź nie uchybiałaby w żaden sposób systemowi.

Drozdal pisze:
I nie ma co nawet zabierac się za odpowiadanie na pytania alfabetyczne nie znajac kontekstu testów.

To już zupełnie inna sprawa - jedyne co wiemy na temat świata (teoretycznie) to czas akcji gry, ustawiony na "beyond 2012". ;)

: śr lis 14, 2007 6:33 am
autor: Drozdal
ShadEnc pisze:
Drozdal pisze:
I nie ma co nawet zabierac się za odpowiadanie na pytania alfabetyczne nie znajac kontekstu testów.

To już zupełnie inna sprawa - jedyne co wiemy na temat świata (teoretycznie) to czas akcji gry, ustawiony na "beyond 2012". ;)
Jasne, bo tak na prawdę to którz wie co wydarzy się po MŚ w piłce nożnej na świecie ;)

: śr lis 14, 2007 9:15 am
autor: Hajdamaka
ShadEnc pisze:
Bikoz?


No coz, sugeruja autorowi tematu (nie bronie go, pare perelek rzucil, jak nie on, to jego kuzyn, chociazby z MG bogiem...), ze kompletnie nie zna sie na innych mechanikach, bo przeciez nie moze byc mechaniki bez sprecyzowania obrazen zadanych przez ceglowke z ukruszonym jednym bokiem, wyrwana z bruku sredniej twardosci, kladzionego przez niezbyt fachowych robotnikow. Przyznam sie, ze ja, o ile chodzi o Cyberpunka, znalazlem taka informacje dopiero w dodatku "MetalGear Riot on the Street 2020", ktory jest suplementem do "Protect & Serve 3 i 1/2" ;)

Podejrzewam, że część z nich z miejsca powiedziałaby "moja mechanika nie precyzuje w jaki sposób wykonuje się takie manewry" w przypadku kilku lub wszystkich pytań z przedziału a-e. Wbrew pozorom, taka odpowiedź nie uchybiałaby w żaden sposób systemowi.


A to juz jest Twoja subiektywna ocena co uchybialoby, a co nie. Moim zdaniem odpowiedz - "sorry, nie zajmowalem sie takimi sprawami, gdyz posrednie zasady plus inwencja MG oraz graczy dadza sobie z tym rade" (czyli inaczej napisana wersja Wlochacza) tez nie uchybia.

: śr lis 14, 2007 9:41 am
autor: Anonim_1
Hajdamaka pisze:
bo przeciez nie moze byc mechaniki bez sprecyzowania obrazen zadanych przez ceglowke z ukruszonym jednym bokiem

Podaj mi proszę cytat z mojego postu, gdzie sugeruję, że mechanika powinna uwzględniać sytuacje, o których pisałem wcześniej?

Hajdamaka pisze:
Moim zdaniem odpowiedz - "sorry, nie zajmowalem sie takimi sprawami, gdyz posrednie zasady plus inwencja MG oraz graczy dadza sobie z tym rade" (czyli inaczej napisana wersja Wlochacza) tez nie uchybia.

Napisałem gdzieś, że moim zdaniem takie wytłumaczenie nie byłoby akceptowalne? Szczerze powiedziawszy stwierdzenie w stylu "moja mechanika jest prosta, nie precyzuje takich szczegółów" byłoby dla mnie dowodem na to, że mechanika nie będzie udziwniana na siłę i faktycznie może być prosta.

Tak na koniec - Hajdamaka, nie imputuj moim słowom wybranego przez siebie znaczenia, jeśli nie wiesz jakie faktycznie są moje intencje. W tym wypadku pytania miały określić czy autor woli mechanikę realistyczną czy też prostą a nie udowadniać mu niewiedzę.

: śr lis 14, 2007 10:25 am
autor: Hajdamaka
ShadEnc pisze:
Podaj mi proszę cytat z mojego postu, gdzie sugeruję, że mechanika powinna uwzględniać sytuacje, o których pisałem wcześniej? .


Twoje pytanie numer e) - zarowno ja, jak i Wlochacz, odnieslismy wrazenie, ze chodzi Ci dokladnie o przypadek z ceglowka, zreszta sugeruje to szczegolowosc Twoich pytan.

Tak na koniec - Hajdamaka, nie imputuj moim słowom wybranego przez siebie znaczenia, jeśli nie wiesz jakie faktycznie są moje intencje. W tym wypadku pytania miały określić czy autor woli mechanikę realistyczną czy też prostą a nie udowadniać mu niewiedzę


Widzisz, problem w tym, ze slowo pisane (o mowionym juz nie mowiac) mozna roznie interpretowac. Dlaczego ja mam domyslac sie co Ty chciales powiedziec? Z konteklstu nic nie wynika. Najlepszym dowodem, ze to Ty zle wybrales metode pytania, skoro juz dwie osoby (ja i Wlochacz) rozumiemy to "opacznie". Nie zwalaj winy na mnie za niekasnosc Twoich intencji :)

Shad, nic do Ciebie nie mam, wlasciwie to rozumiem o co Ci chodzi. Tylko naprawde, wg. mnie zapachnialo to "patrz, jak znam sie na mechanice".

Pozdrawiam serdecznie :)

: śr lis 14, 2007 10:38 am
autor: Anonim_1
Hajdamaka pisze:
Dlaczego ja mam domyslac sie co Ty chciales powiedziec?

Po to, żeby nie wciskać mi fałszywych intencji. Serio, nie chciałem nikomu udowadniać, że się zna lub nie zna na mechanice.

Hajdamaka pisze:
Z konteklstu nic nie wynika.

Wydaje mi się, że jednoznacznie wynikało, że mechanika, która ma być określona jako "najłatwiejsza" nie ma prawa określać tak absurdalnych sytuacji, jak np. rzut cegłówką.

Hajdamaka pisze:
Tylko naprawde, wg. mnie zapachnialo to "patrz, jak znam sie na mechanice".

Postaram się zatem, by teraz pachniało inaczej. :)

: śr lis 14, 2007 10:49 am
autor: Hajdamaka
Shad, nie bylo moim zamiarem wciskanie Ci falszywych intencji (raz, ze temat mnie nie dotyczy, nie znam Autorow tematu, dwa, ze serio mam lepsze rzeczy do roboty ;)) - po prostu ja tak odebralem Twoje intencje. Sprawe wyjasniles i git :)

Pozdro

PS: Jak tam Nemezis? Dostane w swoje lapki w tym roku?
PS2: Beda statsy dla ceglowki? ;)

: śr lis 14, 2007 6:33 pm
autor: Włochacz
hoho! ale kłótnia rozgorzała aż nie wierze :)

generalnie ja sam uważam, że kuzynek za szybko pozwolił naszemu pomysłowi ujrzec światło dzienne bo to jest system w baaardzo wczesnym stadium rozwoju, rzekłbym larwalnym i daleko mu jeszcze by stac się pięknym motylem. Dlatego temat jaki powinien założyc to conajwyżej coś typu "porady przy tworzeniu systemów autorskich" bo jak wystawiac na krytykę coś co na dobrą sprawę jeszcze nie istnieje? ...

Pozdrawiam :)

: śr lis 14, 2007 7:28 pm
autor: Drozdal
Włochacz pisze:
Dlatego temat jaki powinien założyc to conajwyżej coś typu "porady przy tworzeniu systemów autorskich" bo jak wystawiac na krytykę coś co na dobrą sprawę jeszcze nie istnieje? ...

Pozdrawiam :)
Shameless plug, ale moze przydac sie w przyszlosci.

I nie zniechecajcie sie!