Strona 1 z 1

"Dwa nagie miecze..."

: czw paź 23, 2008 7:13 pm
autor: Cooperator Veritatis
Pospamowałem na autorskie.fora.pl, to mogę i tutaj, myślę. :-)

Postanowiłem po raz pierwszy od lat... hmmm... 6, 7 stworzyć system autorski. Jako, że wtedy to raczej było jaranie się narysowaną ołówkiem mapką i kilka nabazgranych atrybutów, rzec można wprost, że nie mam zbyt dużego doświadczenia w tej kwestii :-P Ale równocześnie z pomysłem postawiłem nad sobą bat- otóż, w tym roku założyłem drużynę starszoharcerską i starać się będziemy o status drużyny grunwaldzkiej. I wpisałem sobie w jedno zadanie na ów status stworzenie systemu RPG w klimatach wojen polsko-krzyżackich. Widzicie więc, będę miał przynajmniej 11 motywatorów i pomocników w drużynie, oraz szacowne grono, przed którym w kwietniu będę się spowiadał ze swoich poczynań :-P

Inspiracje mam dwie- "Konrada Wallenroda" Mickiewicza oraz, może dla kontrastu, trylogię husycką Sapkowskiego. Jako, że gra zostanie zaprezentowana (o zgrozo :-P) uczniom klas 4-6 podstawówki, raczej będzie nastawiona, by się spodobała "trochę młodszym użytkownikom". Dlatego też obok rycerzy w zbrojach będzie można zagrać litewskim/pruskim wajdelotą, obok Konrada Jungingena staną nam przed oczami Dziady, a nad jeziorami Warmii będzie można spotkać jakąś Świteziankę.

Zasadniczo, nie będę się skupiał na jakimś strasznie rozległym scenariuszu, bo nie taka jest moja rola. Do dyspozycji mam 5/6 osób mających talent plastyczny, w tym ze 3/4 to osoby zarażone przeze mnie tematyką RPGową, dlatego też raczej skupię się na obszernej, 30stronicowej broszurce, gdzie powyjaśniam co i jak. Myślałem przez chwilę, że aby uczynić rzecz bardziej przystępną dla młodego pokolenia, podciągnąć to wszystko pod mechanikę d20, ale na szczęście szybko mi przeszło :-P Teraz poważnie zastanawiam się nad użyciem mechaniki uniwersalnej q10.

No, naprodukowałem się, teraz "standardowy" Power 19.

1. O czym jest twoja gra?

O niespokojnym pograniczu polsko-krzyżacko-litewskim na przełomie XIV i XV wieku.
2. Co robia postacie?

Zasadniczo, to co w normalnym mainstreamowych RPGach w klimatach średniowiecza. Mordują, palą, gwałcą, questy zaliczają...
3. Co robia gracze(wliczajac w to mg, jeśli jest taki)?

To pytanie mnie zawsze bawiło- gracze jedzą, piją, śmiecą, rozlewają picie, brechtają się z durnych dowcipów :-P GM co 5 minut próbuje przejąć inicjatywę.

4. W jaki sposób opisany świat(lub jego brak) wzmacnia to, o czym jest gra?

Opis świata skupi się na Mazowszu, Warmii i Żmudzi. Wzmacnia to klimat niespokojnego pogranicza z upiorami w tle.
5. W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?

Mechanika będzie w miarę realistyczna, postacie graczy dalekie będą od bogów, ale poturlać sobie mogą.
6. Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra(lub kaze, jesli to konieczne)?

Generalnie, jestem za systemem, że 50% PDków zdobywanych w grze to odgrywanie postaci, 20% walka, 20% inwencja graczy, a 10% to ocena samej drużyny.
7. W jaki sposób style gry/zachowania sa w twojej grze nagradzane lub karane?

Wsadzamy delikwenta do szafy i zostawiamy do następnej sesji-wsypujemy okruszki chleba, żeby nie umarł z głodu.
8. Jak w twojej grze rozdzielone sa mozliwosci narracji i odpowiedzialnosc?

Zdrowym rozsądkiem.
9. Co twoja gra robi, zeby przyciagnac uwage graczy, ich udzial i zaangazowanie(np. Co twoja gra robi, zeby sie przejmowali)?

Generalnie, świat gry może zostać brutalnie zgnieciony krzyżackim butem, dość liczne motywy fantasy, ewentualna pomoc ze świata niematerialnego może graczy zmobilizować do wytrwania.
10. Jaki jest sposob rozstrzygania/mechanika w twojej grze?

Mechanika q10, chyba że wymyślę coś innego.
11. W jaki sposob rozstrzyganie wspomaga, to o czym jest gra?

Jak ktoś nie trafi, to jego mogą trafić i będzie boleć.
12. Czy w twojej grze postacie sie rozwijaja? Jesli tak, to w jaki sposob?

Standard- PDki za które można rozwinąć cechy i umiejętności.
13. W jaki sposob rozwoj postaci(lub jego brak) wspomaga to, o czym jest gra?

W żaden konkretny- proste "od zera do bohatera".
14. Jaki efekt chcesz swoja gra wywolac u graczy?

Chociaż są elementy patriotyczne, walki z wrogiem, walki o utrzymanie starego świata, nie idę ani w kierunku heroic, ani dark.
15. Jakie elementy towje gry zostaly dokladniej opisane. Dlaczego?

Zostanie dokładniej zarysowany motyw walki z Zakonem, jako potęgą z którą trudno się mierzyć. Po to, by nieść przesłanie Marszałka Piłsudskiego: "Jeśli ktoś Wam powie, że głową muru nie przebijecie- nie wierzcie mu!".
16. Jakie elementy twojej gry najbardziej cie ekscytuja/interesuja? Dlaczego?

Znowu walka z Zakonem. Dokonaliśmy wtedy naprawdę wspaniałych wyborów politycznych, co nam zagwarantowało wejście do rodziny mocarstw Europy.
17. Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na daja, nie moga dac lub nie chca?

Gra historyczna w ciekawym, znanym przecież klimacie. Obecnie nie ma systemu, który by obejmował późne średniowiecze bez elfów i krasnoludów.
18. Czy chcesz swoja gre opublikowac i w jaki sposob?

:arrow: Strona internetowa, by była w wersji PDF;
:arrow: Wydrukowane broszurki na samej prezentacji;
19. Jaki jest twoj docelowy czytelnik?

Początkowo, przełom szkoły podstawowej i gimnazjum, z furtkami dla starszych.

: czw paź 23, 2008 7:31 pm
autor: Hajdamaka
Czyli polskie Mythic Russia. Bardzo lubie tego typu pomysly, wiec mam nadzieje, ze dane mi bedzie kiedys sciagnac Twojego pdfa.

: czw paź 23, 2008 8:24 pm
autor: Bleddyn

: czw paź 23, 2008 8:27 pm
autor: Cooperator Veritatis
Ooo... To to się tak nazywało? :-P Fakt faktem, kołatało mi się to po głowie, to na Polonii leciało i na Dwójce lat temu z 10-12 :-P

: czw paź 23, 2008 11:22 pm
autor: Bleddyn
Co jakiś czas powtarzają. Teraz jest na Kino Polska i będzie na TVP Historia.;)