Strona 1 z 1

Władcy Mroku

: wt lis 01, 2011 11:05 pm
autor: soulreaver6
1) O czym jest twoja gra?
O władcach ciemności (about evil overlords)

2) Co robią postacie?
Starają się podbić magiczną krainę

3) Co robią gracze (w tym MG, jeśli takowy istnieje)?
Wymyślają świat, tworzą własne królestwo

4) W jaki sposób opisany świat (setting) lub jego brak wzmacnia to, o czym jest gra?
Brak ściśle określonego świata pozwala graczom na stworzenie go samodzielnie

5) W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?
Gracze od samego początku czują się potężni i specjalni

6) Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra (lub karze, jeśli to
konieczne)?
Humorystyczne i drużynowe

7) W jaki sposób style gry/zachowania są w twojej grze nagradzane lub karane?
Możliwości przerzutów, otrzymywanie punktów kreacji świata, chwilowo brak pomysłu/chęci na kary

8 ) Jak w twojej grze rozdzielone są możliwości narracji i
odpowiedzialność za rozgrywkę?
Gracze tworzą lokacje, które MG uzupełnia i dodaje do nich sytuacje (przygody), gracze sami mogą tworzyć sobie cel, w swoich domenach gracze mają ograniczoną możliwość narracji, MG posiada zawsze nieograniczoną możliwość narracji

9) W jaki sposób twoja gra przyciąga uwagę graczy, motywuje ich do działania i wzmacnia zaangażowanie (czyli co twoja gra robi, żeby gracze się nią przejmowali)?
Świat jest częśćiowo tworem graczy, ich domeny są całkowicie ich dziełem, posiadają oni duży autorytet w świecie gry

10) Jaki jest sposób rozstrzygania/mechanika w twojej grze?
Za pomocą k20 i 14atrybutów podzielonych w 4 grupy (Walka, Obrona, Magia, Zdolności), poziomem testu jest atrybut gracza i modyfikator MG

11) W jaki sposób rozstrzyganie wspomaga to o czym jest gra?
Dynamiczność, poczucie siły

12) Czy w twojej grze postacie się rozwijają? Jeśli tak, to w jaki sposób?
Zwiększają umiejętności, zdobywają nowy ekwipunek, rekrutują armię, rozbudowują swoją twierdzę

13) W jaki sposób rozwój postaci lub jego brak wspomaga to, o czym jest gra?
Dzięki niej widać rozrost siły mrocznego bohatera i jego imperium

14) Jaki efekt chcesz swoją grą wywołać u graczy?
Zadowolenie ze stworzonego świata, ogromnej możliwości ingerowania w niego, oraz przyjemność z grania „tymi złymi”

15) Jakie elementy twojej gry zostaną dokładniej opisane i dlaczego właśnie te?
Światotworzenie, oraz budowa swego królestwa, ponieważ są to według mnie najważniejsze części gry
16) Jakie elementy twojej gry najbardziej cię ekscytują/interesują i dlaczego?
Wpływ graczy na świat, przestają być oni tylko uczestnikami przygód, a zaczynają sami go kształtować

17) Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na dają, nie mogą dać lub nie dadzą?
chwilowo brak odpowiedzi

18) Czy chcesz swoją grę opublikować i w jaki sposób?
Tak, darmowy pdf

19) Jaki jest twoj docelowy odbiorca?
Raczej młodzi ludzie (16+)


Witaj Panie, spodziewaliśmy się twego przybycia z niecierpliwością, od czasu gdy twój starszy brat miał ten eee... nieszczęśliwy wypadek podczas szturmu. (Zbroja nie chroni niestety przed rozgrzanym olejem.)
Wracając do tematu: Jego Mroczność, Pan Zamku Darkfell, Niszczyciel Elfów, Głodziciel Niziołków, Postrach Wschodnich Równin, a także twój Ojciec, mianował Cię władcą tego lochu, a także wszystkich otaczających go ziem. (Nie żeby mieszkańcy coś o tym wiedzieli. Złe wieści tak wolno się tu rozchodzą.) Niestety okoliczna ludność nie została jeszcze całkowicie hmm... podporządkowana, chociaż twój brat był na bardzo dobrej ku temu drodze. Oczywiście jeżeli zechcesz możesz zmienić trochę krajobraz na nieco bardziej … płomienny.
A tak, zapomniałbym: w lochu rezyduje również dwójka innych władców: Sentos Czarnoksiężnik i Tergoth Inżynier – obaj współpracowali z twym bratem, z godną pochwały skutecznością i lojalnością (nie licząc tego incydentu ze smokiem).
Nie zapomnij również o twoich (mniej lub bardziej) wiernych sługach, które są gotowe by poświęcić się dla twoich mrocznych zachcianek.
Jednak nie marnujmy więcej czasu, czeka na Ciebie królestwo do podbicia, lub zniszczenia (zależnie od twej woli).
Idź Panie i zrób coś naprawdę Złego, jak na prawdziwego Władcę Mroku przystało.

Witam,
swego czasu wymyśliłem sobie taką właśnie grę, pozbierałem trochę pomysłów i wyszło coś takiego.
Chciałbym prosić o opinię, jak widzicie taką grę, czy chcielibyście w nią zagrać i co według was powinno się w niej znaleźć.
Zaznaczam przy okazji że jest to bardzo wczesne P19 i jeżeli macie jakieś dodatkowe pytania co do samej ankiety z chęcią na nie odpiszę (a jeszcze chętniej zastanowię się nad nimi :razz: )

Władcy Mroku

: śr lis 02, 2011 8:23 am
autor: Albiorix
Kiedyś popełniłem mini-autorkę - nigdy nie spisaną lecz kilka razy prowadzoną Megalomanię. Współcześnie byłoby to zapewne nazwane jednostronicowym systemem indie. W Megalomanii gracze wymyślają sobie postaci zupełnie dowolne, byle by:
1. Były ultra przegięte.
2. Dało się uzasadnić czemu ta postać jeszcze nie rozwaliła świata oraz jak ukrywa się we współczesnym społeczeństwie.

Każda postać składała się z 3 parametrów na które było 99 punktów do rozdania: wszechmoc, wszechwiedza i nieśmiertelność.

Gracze wymyślali różne rzeczy: superbohaterów, arcymagów, starożytne wampiry, przywódców kosmicznych inwazji, bóstwa, arcydemony, ukryte-kosmiczne-potwory-od-milionów-lat-manipulujące-życiem-na-Ziemi itd.

Po otrzymaniu postaci, MG wymyśla świat który pasuje do pomysłów wszystkich graczy jednocześnie. Następnie prowadzi zwykły dzień jak codzień a gracze robią co chcą. MG dostaje pedeki za każdą godzinę gry w której nie nastąpiła zagłada ludzkiej cywilizacji :).

To tyle w sumie, wszystkie sesje były mocno improwizowane i niezbyt długie :)

------------------------------------------------------------------------

Jest też projekt w WTS który zajmować się miał właśnie czymś takim jak Ty piszesz ale został zawieszony. Pogadaj z Zigzakiem żeby dostać materiały i namiary :)

Władcy Mroku

: pt mar 09, 2012 7:24 pm
autor: zigzak
Albiorix, który z nich? :)
projekt-wts-archiwum-vf557.html

Władcy Mroku

: sob mar 10, 2012 9:54 am
autor: Albiorix
to była autorka na 1 stronę fafnascie lat temu.

Władcy Mroku

: sob mar 10, 2012 10:55 am
autor: zigzak
Ale pisałeś że jest w Archiwum WTSu - więc podrzuciłem link :)

Soulreaver6, gdybyś chciał dołączyc do WTSu z tym pomysłu, zapraszam:
projekt-wts-vf555.html