Info: W³adca Ognia to klasa presti¿owa stworzona przeze mnie dla jednego z graczy na ¿yczenie (sporo w niej inwencji twórczej, ale wydaje mi siê, ¿e jest wystarczaj±co zrównowa¿ona...). W najbli¿szym czasie stworzê te¿ kilka innych presti¿ówek dla moich graczy (kilka oryginalnych) i postaram siê je tutaj umie¶ciæ.
P.S. Zdajê sobie sprawê, i¿ kilka podobnych klas ju¿ by³o, ale opiera³y siê one na czym¶ innym, nie by³o to tak jak ja sobie to wyobra¿a³em, dlatego te¿ stworzy³em now±...
P.S. 2 Jest to moja pierwsza presti¿ówka umieszczana na forum, wiêc bêdê bardzo wdziêczny za wszelkie uwagi...
<span style='font-size:25pt;line-height:100%'>W³adca Ognia</span>
W¶ród zgliszcz karczmy toczy³a siê rozmowa miêdzy umieraj±cym karczmarzem a cz³owiekiem w czerwonej szacie:
-Taak... - mówi³ mag - jestem W³adc± Ognia, chyba nie masz ju¿ w zwi±zku z tym ¿adnych w±tpilwo¶ci - karczmarz tylko jêkn±³, ni to z bólu, ni z faktu, i¿ dorobek jego ¿ycia zosta³ spopielony przez jakiego¶ szaleñca - Widzisz, ogieñ jest moim bratem, moja dusza wci±¿ p³onie - oprawca ewidentnie nie przejmowa³ siê jêkami karczmarza - Ogieñ, o czym wiedz± najbardziej prymitywne plemiona nale¿y szanowaæ, oraz siê go lêkaæ. To co siê sta³o, jest spowodowane brakiem okazania mi szacunku...
-Alee dlaczego? - jêkn±³ karczmarz do którego nie dociera³o wszystko to co mówi³ do niego cz³owiek w d³ugiej szacie - Dlaczego?
-Dlaczego? - W³adca namy¶li³ siê chwilê - nie podoba³o mi siê spojrzenia twoje, i innych ludzi, traktowa³e¶ mnie z wy¿szo¶ci±, i tak jak wszyscy uwa¿a³e¶ za odmieñca... - W³adca spojrza³ na karczmarza i odwróci³ siê na piêcie - Idê poszukaæ lepszego miejsca na spoczynek. Dowidzenia.
Karczmarz cudem unikn±³ ¶mierci. Do karczmy zmierza³a pewna grupa paladynów która ocali³a go z p³omieni, i uleczy³a. Gdy dowiedzieli siê od niego co siê sta³o ruszyli ¶ladem odmieñca... I ¶lad po nich zagin±³. A karczmarz za³o¿y³ now± ober¿ê, i od tamtej pory lepiej traktowa³ nietypowych go¶ci.
W³adca Ognia to klasa dobra dla wszystkich postaci pos³uguj±cych siê magi±. Sprawia, i¿ magia ognia staje siê silniejsza w rêkach cz³onka tej klasy. S± oni w ka¿dym ¶wiecie nieliczn± grup±, czêsto trzymaj±c± siê na uboczu. Nowi cz³onkowie tych klas czêsto sami zostaj± naprowadzeni na ¶cie¿ke ognia. Czêsto d±¿±, do niej po us³yszeniu legend, b±d¼ po przeczytaniu odpowiednich ksi±g.
Ko¶æ Wytrzyma³o¶ci: k4
[center:fbb9166e43]Wymagania:[/center:fbb9166e43]
Czary: Umiejêtno¶æ rzucania czarów z co najmniej 3 poz. Na ka¿dym poziomie znany przynajmniej jeden ogniowy czar
Umiejêtno¶ci: Czarostwo ranga 8, Wiedza (ogieñ) ranga 6, Koncentracja ranga 8
Charakter: Chaotyczny
Specjalne: Kandydat na W³adcê musi dostaæ siê na plan ognia, i tam prze¿yæ co najmniej 12 h, nastêpnie zostaæ naznaczony przez jednego z ¿ywio³aków.
Bóstwo: Kossuth (lub inny bóg zwi±zany z ogniem)
Umiejêtno¶ci klasowe:
Alchemia (Int), Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Profesja (Rzt), Rzemios³o (Int), Wiedza (tajemna) (Int), Wiedza (¿ywio³y), Zastraszanie (Cha),
Punkty umiejêtno¶ci na ka¿dym poziomie:
2 + modydykator z Intelektu
[center:fbb9166e43]W³a¶ciwo¶ci klasowe:[/center:fbb9166e43]
Bieg³o¶æ w broni i pancerzu: W³adca ognia nie otrzymuje ¿adnych dodatkowych bieg³o¶ci w broni i pancerzu.
Ognista Odporno¶æ: W³adca, jest z¿yty z ogniem. Jakby ogieñ p³on±³ w nim samym. Po d³u¿szym czasie, jest wstanie pojmowaæ jego naturê. Ogieñ coraz mniej mu robi. By na koñcu staæ siê jego przyjacielem, i regenerowaæ mu si³y. Postaæ zyskuje odporno¶æ na ogieñ, jednak wraz z t± odporno¶ci± staje siê wra¿liwa na ataki zwi±zane z zimnem / wod±, które zadaj± jej o tyle obra¿eñ wiêcej ile wynosi odporno¶æ.
Ognisty wygl±d: stopieñ zmiany wygl±du (przyk³adowy):
1- P³on±ce oczy
3- Gdy mówi zdaje siê, ¿e jaka¶ po¶wiata emanuje od jego wnêtrza
5- Mo¿e spowodowaæ by p³omienie skaka³y po jego ciele
6- Stopieñ zmian wygl±da ju¿ jak ze zwyk³ego cz³owieka -> ognistego genasii (u którego widocznie widaæ ogniste pochodzenie)
10- W³adcy ciê¿ko jest ju¿ ukryæ swoj± ognist± naturê, czasem gdy jedst bardzo wkurzony mo¿e poprzez nieuwagê podpalaæ przedmioty znajduj±ce siê blisko niego, bije od niego z³owroga ³una
Splatanie Ognia: zdolno¶æ któr± W³adca Ognia dostaje od pierwszego poziomu
Magia Ognia:: Premia jak± nale¿y prócz premi z atrybutu odpowiedzialnego za wcze¶niejsze rzucanie czarów dodaæ do rzutu na splatanie. Np. Czarodziej który sta³ siê W³adc± Ognia dodaje do testu na splatanie ognia modyfikator z Inteligencji + premia z Magii Ognia, zaklinacz/bard który sta³ siê W³adc± Ognia dodaje do testu na Splatanie ognia modyfikator z Charyzmy + premia z Magii Ognia
Wiedza (ogieñ): W³adca automatycznie co kilka poziomów zyskuje, jak±¶ intuicyjn± wiedzê na temat ognia
Kontolowanie p³omieni: Udany rzut na koncentracjê pozwala u¿yæ tej zdolno¶ci (max. 10 + modyfikator z atrybutu odpowiedzialnego za czary/dziennie).
Ogniste ukrycie: ta zdolno¶æ daje dwie umiejêtno¶ci W³adcy Ognia: jest w stanie schowaæ siê w jasnych pomieszczeniach o¶wietlonych ogniem, udanym rzutem na koncentracje W³adca jest w stanie maskowaæ swój ognisty wygl±d
Kontrolowanie P³omieni (zdolno¶æ specjalna)
Zasiêg: 12m/poziom
Obszar: Okr±g o promieniu 12m/poziom z tob± w ¶rodku
Czas trwania: chwilowy
Zmieniasz si³ê p³omieni/ognia w otacz±cej ciê okolicy. Mo¿esz sprawiæ by ogieñ p³on±³ z wiêksz± si³±, lub by zgas³. Je¿eli za spraw± tej zdolno¶ci sprawisz, ¿e p³omienie w pomieszczeniu zajm± wielki obszar, mo¿esz korzystaj±c z tej samej umiejêtno¶ci zgasiæ owe p³omienie (z tym¿e ST bêdzie wy¿szy).
SPLATANIE OGNIA: W³adca na tyle opanowa³ moce ognia, i¿ posiadaj±c w rêku jego zal±¿ek (np. p³on±cy patyczek, p³on±c± pochodnie itp.) potrafi sple¶æ z niego (a nie ze splotu, zaklêcie). Jest to zdolno¶æ potê¿na, jednak¿e mog±ca spowodowaæ nieprzewidziane efekty.
-Gdy w³adca ognia umie rzucaæ czary poziomu którego zaklêcie chce przyzwaæ ST jest takie jakie zosta³o napisane obok poziomu.
-Rzucenie t± metod± ka¿dego kolejnego czaru powoduje zwiêkszenie ST o jeden
-Gdy w³adca ognie nie umie rzucaæ czarów poziomu którego zaklêcie chce przyzwaæ, ST zwiêksza siê o 5 co jeden poziom czarów ró¿nicy.
-Przed rzuceniem czaru w ten sposób w³adca musi siê wyciszyæ, co wymaga poprawnego rzutu na koncentracjê o ST: 15
Wedle rad zawartych ni¿ej dodaje krótsz± rozpiskê, szablon dla ró¿nych czarów:
(je¿eli podane s± ró¿ne poziomy np. poziom dla czarodzieja/poziom dla kap³ana bierze siê pod uwagê ni¿szy poziom)
ST = 11 + poziom czaru <dla poz.0 liczy siê -1> + (poziom czaru - poziom czarów z którego postaæ mo¿e rzucaæ zaklêcia x 5 <ujemne mod. siê nie licz±>) + liczba czarów rzucona ju¿ dzi¶ t± metod± - premia z magii ognia - modyfikator z atrybutu odpowiedzialnego za czary
Czary Splatania Ognia:
0 poziom ST: 10
Raca
1 poziom ST: 12
Ogieñ faerie
P³on±ce d³onie
2 poziom ST: 13
P³omienie Aganazzara
Nieustaj±cy P³omieñ
Odporno¶æ ¿ywio³owa (ogieñ, zimno)
Ogniste ostrze
Pirotechnika
P³on±ca kula
Rozgrzanie metalu
¦wiat³o dnia
Wytworzenie p³omienia
3 poziom ST: 14
Rozb³ysk
Kula Ognista
Ochrona przed ¿ywio³ami (ogieñ, zimno)
Ognista strza³a
Piek±ce ¶wiat³o
Wezwanie Potwora III (¿ywio³ak ognia)
4 poziom ST: 15
Ognisty Krok
Ognista pu³apka
Ognista tarcza
¦ciana Ognia
Wezwanie Potwora IV (¿ywio³ak ognia)
5 poziom ST: 16
Kontakt z innym planem (tylko plan ognia)
Ogniste uderzenie
Wezwanie Potwora V (¿ywio³ak ognia)
6 poziom ST: 17
Ogniste nasiona
Wezwanie Potwora VI (¿ywio³ak ognia)
7 poziom ST: 18
Kula ognista z opu¼nionym zap³onem
Ognista burza
Promieñ s³oñca
Wezwanie Potwora VII (¿ywio³ak ognia)
8 poziom ST: 19
S³oneczny Wybuch
Wezwanie Potwora XIII(¿ywio³ak ognia)
Zapalaj±ca chmura
9 poziom ST: 20
Brama (tylko na plan ognia)
Rój Meteorów
Wezwanie Potwora IX (¿ywio³ak ognia)
(czary tutaj opisane pochodz± z podrêcznika gracza, oraz Zapomnianych Krain, wszelkie inne czary ognia z pomoc± tej umiejêtno¶ci równie¿ mo¿na sple¶æ)
Nieudane Splatanie:
W przypadku gdy splatanie nie powiedzie siê nale¿y rzuciæ k20 by dowiedzieæ siê o efekcie ubocznym:
1 - szczególny pech (rzut k6)
2 - Losowy czar poziomu 1 - 9 przeciwko rzucaj±cemu
3 - Losowy czar poziomu 1 - 5 przeciwko rzucaj±cemu
4 - Rzucaj±cy nie mo¿e dzi¶ ju¿ korzystaæ ze splatania
5 - Rzucaj±cy zapada w sen na 2k6 minut
6 - Rzucaj±cy traci 50% PW
7 - Dodaj +3 do ST w nastêpnej próbie i wykonaj jeszcze jeden rzut
8 - Rzucaj±cy podpala siê i wszystko w promieniu 1k8 metrów, magicznym ogniem (2k6 ob./ 1k4 rund
9 - Ogieñ w okolicy: 1k2:przygasa/rozpala siê intensywniej
10 - O¶lepienie na 2k4 rund
11 - Losowa akcja
12 - Wyciszenie na 1k4 rund
13 - Makabryczna wizja
14 - Wysuszenie - w promieniu 3 m znikaj± wszelkie p³yny
15 - Przymus zabijania: W³adca musi zabiæ jakie¶ stworzenie w ci±gu 2k12 minut, albo bêdzie dostawa³ 1 obra¿eñ na rundê, a¿ do ¶mierci
16 - B³yszczenie - w³adca migocze przez 1k6 minut
17 - 3 punkty obra¿eñ (poparzenie)
18 - 2 punkty obra¿eñ (poparzenie)
19 - 1 punkt obra¿eñ (poparzenie)
20 - Nic siê nie dzieje
szczególny pech (1k6):
1 - Opêtanie przez demona ognia
2 - W³adca spala siê, traci 95 % PW
3 - W³adca zapomina swoje czary z losowego poziomu
4 - Nieprzytomno¶æ przez 1k6 dni
5 - W³adca zostaje objêty parali¿em na 1k8 godzin
6 - rzuæ jeszcze raz na Nieudane splatanie
Bazowa
Premia do
Poziom Ataku Wytrw. Reflex Wola Specjalne
1. +0 +0 +0 +2 Ognisty wygl±d 1, Ognista odporno¶æ: 1, Wiedza +1, Magia Ognia +1, Splatanie Ognia
2. +1 +0 +0 +3 Ognisty wygl±d 2, Ognista odporno¶æ: 2, Wiedza +1
3. +1 +1 +1 +3 Ognisty wygl±d 3, Ognista odporno¶æ: 3, Magia ognia +2Wiedza +1,
4. +2 +1 +1 +4 Ognisty wygl±d 4, Ognista odporno¶æ: 4, Wiedza +1
5. +2 +1 +1 +4 Ognisty wygl±d 5, Ognista odporno¶æ: 5, Wiedza +1, Atut: Ognisty Rodowód, Magia Ognia + 3
6. +3 +1 +2 +4 Ognisty wygl±d 6, Ognista odporno¶æ: 6, Splatanie Ognia + 3,
7. +3 +2 +2 +5 Ognisty wygl±d 7, Ognista odporno¶æ: 7, Wiedza +1, Magia Ognia + 4
8. +4 +2 +2 +5 Ognisty wygl±d 8, Ognista odporno¶æ: 8, Splatanie Ognia + 4, Ogniste Ukrycie
9. +4 +2 +2 +5 Ognisty wygl±d 9, Ognista odporno¶æ: 9, Wiedza +1, Magia ognia +5
10. +5 +2 +2 +6 Ognisty wygl±d 10, Ognista odporno¶æ: 10, Splatanie Ognia + 5, Kontrolowanie P³omieni, Magia Ognia +6
P.S. Nie zosta³o to zawart w tabelce ale liczba czarów wzrasta tak jakby postaæ dalej awansowa³ w swojej wcze¶niejszej klasie.