Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Floater
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 406
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 7:27 am

pn lut 06, 2006 11:17 pm

Zaraz - ja tu czegos poważnie nie rozumiem, również w odniesieniu doruchu pojazdów i wierzchowców. <br /><br /><br />Powiedzmy, że jadę sobie speeder bike'iem z prędkością 50 pól (czyli 100 metrów).<br /><br />Wg. podręcznika: mam do wyboru: <br />1) Wykonać akcję ruchu i strzelić - wówczas mam 50 punktów ruchu, które mogę wykorzystać na ruch i skręcanie. Nie ma nic napisane w podręczniku jakobym mógł przejechać więcej. <br />2) Wykonać atak całorundowy, jeśli jadę do przodu z prędkością, która miałem w poprzedniej rundzie. <br /><br />I wszystko byłoby fajnie, gdyby nie:<br />a) treść tego FAQ na górze, która mówi, że po wykorzystaniu pierwszej akcji ruchu, moge/muszę przejechac jeszcze tyle samo w linii prostej po oddaniu strzału.<br />b) kwestia z predkościami: podobno pojazd może przejechać podczas rundy 4xswoją prędkość (czyli jeśli prędkość maksymalna speedera wynosi 50 pól to może przejechać 200)...<br />Kiedy on to może zrobić i o co w tym w ogóle chodzi ? <br /><br />Poza tym: jeśli postać biegnie na własnych nogach, to może rozwinąć swoją prędkośc x4 (jako akcję całorundową) - w przypadku człowieka 40 metrów. <br /><br />Rozumiem, że zwierzak (np. Rancor) tak samo. <br />A jeśli siedzę na Bbancie (czyli Banta jest wierzchowcem) i uciekam - dajmy na to - przed tym Rancorem, to jak szybko mogę na niej zapychać ?
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pt lut 10, 2006 3:00 pm

a) treść tego FAQ na górze, która mówi, że po wykorzystaniu pierwszej akcji ruchu, moge/muszę przejechac jeszcze tyle samo w linii prostej po oddaniu strzału.
<br />Tak. Pamiętaj, że jeśli wykorzystasz 1 akcję ruchu (np. skręt), to statek nie zatrzymuje się potem w miejscu tylko dalej leci. Pamiętaj, że nadal masz 1 akcję ruchu, której nie wykorzystałeś (2 akcje ruchu na rundę przecież są). Nawet jeśli jej nie wykorzystasz, to statek nadal mknie przed siebie z prędkością, jaką miał podczas poprzedniej akcji.<br />
b) kwestia z predkościami: podobno pojazd może przejechać podczas rundy 4xswoją prędkość (czyli jeśli prędkość maksymalna speedera wynosi 50 pól to może przejechać 200)...<br />Kiedy on to może zrobić i o co w tym w ogóle chodzi ?
<br />Kiedy przyśpieszysz pojazd do max. prędkości, wtedy poruszasz się 4 x swoją prędkość. Zobacz opcję afterburn na stronie 77 w FAQ.<br />
Poza tym: jeśli postać biegnie na własnych nogach, to może rozwinąć swoją prędkośc x4 (jako akcję całorundową) - w przypadku człowieka 40 metrów. <br /><br />Rozumiem, że zwierzak (np. Rancor) tak samo. <br />A jeśli siedzę na Bbancie (czyli Banta jest wierzchowcem) i uciekam - dajmy na to - przed tym Rancorem, to jak szybko mogę na niej zapychać ?
\<br />Też x4 bazowy jej ruch.<br />
 
Awatar użytkownika
Floater
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 406
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 7:27 am

pt lut 10, 2006 5:55 pm

Darklighter pisze:
Kiedy przyśpieszysz pojazd do max. prędkości, wtedy poruszasz się 4 x swoją prędkość. Zobacz opcję afterburn na stronie 77 w FAQ.

1. Sprawdziłem, ale jest to zasada dot. statków kosmicznych, nie pojazdów a poza tym pisze tam tylko tyle, że afterburn może być użyty do zmiany prędkości o jedną kategorię. Nie bardo widzę sens istnienia tej zasady, skoro i tak przed każdą akcją ruchu trzeba deklarować jak szybko porusza się statek a w przypadku pojazdów tego w ogóle nie trzeba określać. To niby bez afterburna nie mogę rozwinąć pełnej prędkości ? Czemu ? Może by to miało jakiś sens, gdyby zmiana prędkości zabierała move action a afterburn byłby stuntem - czyli Free Action. Ale tak nie jest.

2. Poza tym: jeśli już ( w jakikolwiek sposób ) przyspieszyłem swój pojazd do pełnej predkości, to czy mogę strzelać ? Czy mogę normalnie manewrować ? Czym różni się sytuacja gdy pojazd przejeżdża w rundzie 4 razy swoją predkość od sytuacji, gdy przejeżdża 2 razy swoją prędkość ?...

3. Jeśli pilot prowadzi swój pojazd defensywnie (flying defensively), to ile punktów ruchu na tym traci ?
(to jest istotne, gdy np. ścigają sie 2 identyczne pojazdy i ten z tyłu - nie mogąc dogonić - po prostu sobie strzela co rundę).

(Oj natworzyli tych zasad jedne z drugimi sprzeczne :wink: )

Darklighter pisze:
Poza tym: jeśli postać biegnie na własnych nogach, to może rozwinąć swoją prędkośc x4 (jako akcję całorundową) - w przypadku człowieka 40 metrów.

Rozumiem, że zwierzak (np. Rancor) tak samo.
A jeśli siedzę na Bbancie (czyli Banta jest wierzchowcem) i uciekam - dajmy na to - przed tym Rancorem, to jak szybko mogę na niej zapychać ?

Też x4 bazowy jej ruch.

Jeśli Bantha zapycha x4, to rozumiem, że wykonuje bieg jako akcje całorundową. A ja, "po drodze życia galopując...", pewnie bym chcial strzelać w tego Rancora... Jak rozumiem mogę to zrobic jako pojedynczą akcję, gdyz move action zuzywam w kazdej rundzie na skilla Ride, tak ? Modyfikatorów zmniejszających celność strzału z galopującej Banthy nie widziałem... Nie powinno ich przypadkiem być ?
Oraz: Rozumiem, że Bantha może zaiwaniać z pełną prędkościa przez 25 rund (tyle wynosi jej Constitution) a potem wykonuje normalnie constitution checki, bo automatyczne niepowodzenie dotyczy wirerzchowców tylko podczas Forced March, tak ?

Jeszcze jedno pytanie: jeśli wierzchowiec zostanie ukatrupiony, to jeździec albo zrobi udany "Leap" albo otrzymuje d6 obrażeń za spadanie... No powiedzmy... A co się dzieje, jeśli np. airspeeder albo swoop zostanie zniszczony podczas walki ? W sumie żaden wierzchowiec nie rozwija predkości 200 km/h. Speedery mogą jechać szybciej, a wiadomo, że wyłączają się natychmiast, gdy ich HP spadnie do zera lub pomiędzy 0 i -50... Co wtedy ?
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

sob lut 11, 2006 12:54 am

1. Sens jest, bo w podręczniku jest podane, że deklarujesz swoją prędkość na początku ruchu. A afterburna lub handbreaka możesz użyć zanim skończy się Twoja akcja ruchu.
Plusem afterburna jest więc np. przewaga jaką zapewnia w walce. Przyśpieszając na końcu rundy, możesz np. zwiększyć swoje szanse na unik na początku następnej rundy, poprzez zwiększenie zasięgu między Tobą, a ścigającym Cię statkiem. Normalnie, przy założeniu, że wróg ma większą inincjatywę, miałby on szasne oddać do Ciebie strzał zanim być przyśpieszył. A tak Ty wygrywasz.

Przy handbreaku jest podobnie. Hamownanie przed zakończeniem ruchu może spawić, że np. nie skończysz jako mokra plama na ścianie lub zwiększysz sobie szanse na uniknięcie kolizji.

2. Możesz, ale nie będziesz mógł wykonać wtedy żadnego manewru. Chyba, że stunt. A prędkość pojazdów wpływa min. na trudność ich trafienia.

3.Nic nie traci, podobnie jak przy stuncie avoiding hazard. Uznaje się, że uniki nie potrzebują aż tyle miejsca do manewu, aby tracić na nie punkty ruchu.

Na banthcie możesz gnać, rzucasz tylko przy zmianie kierunku, więc ataki wchodzą w grę.

Tak, Bantha też człowiek i się męczy, a jak się zmęczy to musi odpocząć ( :razz: )

Jeśli było się na dużej wysokości, to speeder spadnie. N str. 195 jest podany tego przykład, który kieruje potem do tabelki Upadku na str. 289 (to oznacza zawsze poważe kłopoty). Jeśli hull spadnie na -50, to mamy buuum i 10d6/5d6 jak wyjdzie save. Str. 196 podaje także efekty przykre dla pojazdu i pasażetów.

[WC-2.SB]
 
kirwan
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 128
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:13 pm

sob maja 10, 2008 6:47 pm

Darklighter pisze:
Jeśli ktoś uważa prędkości staków kosmicznych, szczególnie w atmosferze, za rażąco niskie to zapraszam do Imperial Defense Network. Stronka jest jeszcze w rozbudowie i nie wszystkie statystyki pojazdów są jeszcze zamieszczone ale za to strona graficzna jest bardzo dobra.
<


Ta stronka to tak nie za bardzo działa ;)

I może jakas nawigacja :) bo to w jakims dziwnym jezyku ;)

Darklighter wspominasz ze na tej stronce sa jakies staty statków...nie moge znalezc ani jednego :(
 
Awatar użytkownika
Bolek91
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 57
Rejestracja: pt maja 02, 2008 4:49 pm

ndz maja 11, 2008 5:42 pm

Bo ta strona ma dwa lata i już nie działa. Lepiej jest sobie załatwić najnowsze Starships of the Galaxy.
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

pt maja 16, 2008 10:45 pm

Lepiej jest sobie załatwić najnowsze Starships of the Galaxy.

Amen bracie! hehehe...

Do tego polecam stronkę z konwersjami.
Oprócz masy innych ciekawych dodatków można tam znaleźć kilka statków takich jak Moldy Crow lub Wild Karrde.

PS: Ebon Hawk w nowej książce o statkach...
 
Awatar użytkownika
Bolek91
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 57
Rejestracja: pt maja 02, 2008 4:49 pm

pt maja 16, 2008 11:17 pm

No, jest też niszczyciel klasy Pealleon, Sith Fighter i parę innych.
 
kirwan
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 128
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:13 pm

wt maja 27, 2008 1:51 pm

Bolek91 pisze:
Lepiej jest sobie załatwić najnowsze Starships of the Galaxy.


starsze ;) lezy gdzies w szafie :)



Ogromna prosba:


Czy ktos obeznany z mechanika d20 moze DOKLADNIE opisac przykladowe starcie "Nebulon B" z 6 Y-wingami (BTL-A4 lub jeśli zrobi to róznice to drugi opis BTL-S3) ?

Załozenie jest takie, że:
- Y-wingi wychodzą z nadprzestrzeni w dużej odległości i wiedza co maja zaatakować (mozliwe ze naprowadza je jakas maszyna w wersji rozpoznawczej z wiekszej odleglosci)
- kapitan Nebulona jest kompetentny wiec załoga jest w stanie jakiejs gotowosc i jedna ture od wykrycia na sensorach zajmie im zajecie stanowisk bojowych
-nie ma mysliwcow TIE na pokladzie wiec fregata musi bronic sie sama.

(Prosze o opis od osoby ktora uwzglednia cala zlozonosc systemu - a wiec sensory, skale jednostek itd). Jesli ktos robiacy symulacje uwaza ze 6 Y-wingow mialo by problem mozna zorbic symulacje na 12. Ale jesli sie uda to poprosze na 6. :)
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

wt maja 27, 2008 2:02 pm

kirwan pisze:
Czy ktos obeznany z mechanika d20 moze DOKLADNIE opisac przykladowe starcie "Nebulon B" z 6 Y-wingami (BTL-A4 lub jeśli zrobi to róznice to drugi opis BTL-S3) ?


Postaram się to zrobić (wersja SAGA), ale prośba o nieco cierpliwości, bo trochę zajęty IRL jestem.

kirwan pisze:
(Prosze o opis od osoby ktora uwzglednia cala zlozonosc systemu - a wiec sensory, skale jednostek itd).


Oraz użycie specjalnych zdolności oficerów i pilotów: taktyka, manewry itp.
 
kirwan
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 128
Rejestracja: śr maja 10, 2006 1:13 pm

wt maja 27, 2008 10:35 pm

I'll be very grateful :)

Pozniej pozwole sobie podzielic sie wynikami jakie wychodza w d6 - jestem obiektywny - nie sam robilem symylacje wiec bedzie ciekawy material porownawczy.

Darklighter - jestem bardzo ciekawy wyniku symulacji :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości