Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Siman
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 400
Rejestracja: wt lis 16, 2004 3:34 pm

Walka - wątpliwości mechaniczne

wt cze 30, 2009 4:02 pm

Zakładam oddzielny temat, żeby można było tu dyskutować tylko nad niejasnościami dotyczącymi walki, których trochę jest jak zauważyłem. Zapraszam do dyskusji.
 
Awatar użytkownika
Alekssy
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: pn mar 23, 2009 12:57 pm

wt cze 30, 2009 4:39 pm

Ponawiam zapytanie z poprzedniego tematu.

Jak mechaniczne można rozegrać pojedynek śniący kontra siepacz? Przy pomocy mechaniki pentagramu? Czy używamy mechaniki pentagramy w przypadku takiego konfrontacji?
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

wt cze 30, 2009 6:04 pm

Alekssy pisze:
Jak mechaniczne można rozegrać pojedynek śniący kontra siepacz? Przy pomocy mechaniki pentagramu? Czy używamy mechaniki pentagramy w przypadku takiego konfrontacji?

Jeśli Okultysta został zaatakowany to musi walczyć jak każda inna postać. Stosuje się mechanikę pentagramu, wybór Akcji, Manewry itd.

EDIT: wyrzuciłem to co dopowiedział Furiath
Ostatnio zmieniony wt cze 30, 2009 6:16 pm przez KRed, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

wt cze 30, 2009 6:12 pm

Jak mechaniczne można rozegrać pojedynek śniący kontra siepacz? Przy pomocy mechaniki pentagramu? Czy używamy mechaniki pentagramy w przypadku takiego konfrontacji?


S. 77, kolumna lewa drugi akapit podrozdziału Wejście w konflikt.

Na Pentagramie walczymy tylko, gdy dany rodzaj konfrontacji jest taki sam.

Śniący kontra siepacz, przy założeniu, że śniący korzysta z czarowania (może przecież walczyć normalnie, mieczem, nie określiłeś tego w pytaniu).

Test kolejności działań (czujność), aby sprawdzić czy śniący rzuci czar szybciej, niż siepacz do niego doskoczy. Może przecież się zdarzyć, że śniący zabije siepacza, zanim ten zrobi dwa kroki - w Klanarchii okultyści nie muszą koncentrować się, ani długo majtać rękoma, by rzucić czar.

Gdy siepacz doskoczy, śniący musi się bronić korzystając ze swej walki bronią/bijatyki. Czyli normalna runda Pentagramu.

Mam tylko jedną wątpliwość: czy Wiedźmiarz, stosując zawieszenie czasu, może przeprowadzić dziki rytuał biorąc udział w konflikcie (będąc równocześnie liderem, poplecznikiem albo członkiem grupy)?

Nie może.

"Każdy rodzaj konfliktu bywa na tyle absorbujący, że żaden z jego uczestników nie jest w stanie zainicjować w tym samym czasie innego rodzaju walki..." i dalej...

S. 77, kolumna lewa drugi akapit podrozdziału Wejście w konflikt.
Ostatnio zmieniony wt cze 30, 2009 7:09 pm przez Furiath, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
KRed
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1136
Rejestracja: pt lip 01, 2005 9:12 pm

wt cze 30, 2009 6:33 pm

Furiath pisze:
Nie może. (...)Każdy rodzaj konfliktu bywa na tyle absorbujący, że żaden z jego uczestników nie jest w stanie zainicjować w tym samym czasie innego rodzaju walki

To się zgadza, bo wiedźmiarz walczy z Nemezis. A co ze Śniącym?
Czy Śniący uczestnicząc w walce (jako lider, poplecznik, albo członek grupy) może zastosować np. Całun Dręczyciela, albo Młot podziemnych Krain (str. 208)?
 
Awatar użytkownika
Furiath
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3802
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 12:10 am

wt cze 30, 2009 6:42 pm

paskud pisze:
Czy Śniący uczestnicząc w walce (jako lider, poplecznik, albo członek grupy) może zastosować np. Całun Dręczyciela, albo Młot podziemnych Krain (str. 208)?


Aha, czy w czasie walki śniący może rzucić czar?

Zasady tego nie precyzują (jak wielu innych rzeczy np. obrażeń od upadku), w związku z tym, jak zdecydujecie, jak wam będzie pasować, tak będzie dobrze.

Ja na swoich sesjach pozwalałem, z odrzuceniem jednej kości, ale każdy ma tutaj dowolność, ponieważ uznaliśmy to za sprawę zupełnie drugorzędną względem pozostałych zasad.
 
skreng
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: pt cze 26, 2009 3:46 pm

czw lip 02, 2009 12:48 pm

Czy jeśli ma się jakąś umiejętność na poziome 0 to czy może ją testować czy nie?
 
Koniuszko
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: sob cze 27, 2009 7:27 pm

czw lip 02, 2009 5:20 pm

Ja mam pytanie odnośnie manewrów bojowych. Jeżeli opis wymagań brzmi Ponadprzeciętne (4) artyzm i zaklinanie ciała to czy oznacza to, że zarówno artyzm jak i zaklinanie ciała mają być ponadprzeciętne, czy tylko to pierwsze, a zaklinanie wystarczy na np. 2?

I jeszcze jedno pytanie, bo nie mam 100% pewności. Załóżmy, że grupa A walczy z grupą B. Każda ma swojego lidera, reszta to poplecznicy. Grupa A zadaje szkody grupie B. Kto decyduje o rozłożeniu szkód, lider grupy A (zadali obrażenia) czy lider grupy B?
 
keji
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: sob lut 17, 2007 9:39 pm

pt lip 03, 2009 8:28 pm

Koniuszko pisze:
I jeszcze jedno pytanie, bo nie mam 100% pewności. Załóżmy, że grupa A walczy z grupą B. Każda ma swojego lidera, reszta to poplecznicy. Grupa A zadaje szkody grupie B. Kto decyduje o rozłożeniu szkód, lider grupy A (zadali obrażenia) czy lider grupy B?


"Zwycięzca decyduje o rozkładzie Szkód wynikłych w walce grupowej pomiędzy lidera a wszystkich popleczników (przynajmniej jedną ranę musi otrzymać lider)."
s. 80, 5-ta kropka, prawy górny róg.
Ostatnio zmieniony pt lip 03, 2009 9:33 pm przez keji, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Icon
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: czw mar 19, 2009 5:14 pm

pt lip 03, 2009 9:16 pm

skreng pisze:
Czy jeśli ma się jakąś umiejętność na poziome 0 to czy może ją testować czy nie?


No chyba nie bardzo, 0 oznacza 0 kości, więc nie bardzo jest czym rzucać
 
Awatar użytkownika
senmara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: ndz kwie 06, 2003 2:42 pm

pt lip 03, 2009 9:19 pm

Icon pisze:
skreng pisze:
Czy jeśli ma się jakąś umiejętność na poziome 0 to czy może ją testować czy nie?


No chyba nie bardzo, 0 oznacza 0 kości, więc nie bardzo jest czym rzucać


Pamiętajcie o kościach za opis :)
Zawsze można coś fajnie opisać i skorzystać z dodatkowej kości - w tym wypadku z jedynej kości. Niewielka to szansa, ale zawsze jest (gdy mamy szczęście do rzucania 10 i przerzutów to można zdziałać sporo)
 
keji
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: sob lut 17, 2007 9:39 pm

pt lip 03, 2009 9:31 pm

senmara pisze:
Icon pisze:
skreng pisze:
Czy jeśli ma się jakąś umiejętność na poziome 0 to czy może ją testować czy nie?


No chyba nie bardzo, 0 oznacza 0 kości, więc nie bardzo jest czym rzucać


Pamiętajcie o kościach za opis :)
Zawsze można coś fajnie opisać i skorzystać z dodatkowej kości - w tym wypadku z jedynej kości. Niewielka to szansa, ale zawsze jest (gdy mamy szczęście do rzucania 10 i przerzutów to można zdziałać sporo)


"Test umiejętności, która wskutek strachu została zredukowana do 0 lub poniżej, automatycznie kończy się porażką (nie jest to równoznaczne z pechem (...))"
s 76, Z tego można wywnioskować, że testowanie umiejętności o wartości 0 kończy się porażką. Z drugiej jednak strony ten cytat nie mówi nam co z umiejętnościami o wartości 0, nie obniżonymi na wskutek strachu.
 
Awatar użytkownika
senmara
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: ndz kwie 06, 2003 2:42 pm

pt lip 03, 2009 9:39 pm

Ale te, które nie zostały zredukowane - można testować kostką za opis
 
keji
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: sob lut 17, 2007 9:39 pm

sob lip 04, 2009 10:30 am

Zgadzam się, mój błąd.

Podsumowanie:
umiejętność na 0 z powodu strachu - automatyczna porażka.
umiejętność na 0 z innej przyczyny - można testować kostką za opis.
 
Hajdamaka

ndz lip 05, 2009 3:03 am

Strona 174, przyklad walki grupowej, Soldaci kontra potwor. Ranny Lider przestaje byc liderem i zostaje poplecznikiem, ale wycofuje sie z walki, gdyz dawalby tylko "pół kości".
Dlaczego? Nigdzie nie znalazlem, aby poziomy Zdrowia obnizaly jakos Umiejetnosci czy odejmowaly kosci.
 
Awatar użytkownika
Zuhar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 669
Rejestracja: pn paź 20, 2003 2:11 pm

ndz lip 05, 2009 1:49 pm

Strona 174, przyklad walki grupowej, Soldaci kontra potwor. Ranny Lider przestaje byc liderem i zostaje poplecznikiem, ale wycofuje sie z walki, gdyz dawalby tylko "pół kości".
Dlaczego? Nigdzie nie znalazlem, aby poziomy Zdrowia obnizaly jakos Umiejetnosci czy odejmowaly kosci.


Opis poziomów zdrowia jest na stronie 62. Nie wynika z niego obniżenie cech lub "pół kości", ale w tym przykładzie lider jest ciężko ranny, więc kontynuacja walki oznaczałaby utratę przytomności. Oczywiście nikt nie może Ci tego zabronić, więc stąd pewnie opcjonalna zasada (która być może nie weszła do podręcznika, a niestety została w przykładzie). Tak przynajmniej to widzę.
 
okapi1975
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 8:05 pm

wt lip 07, 2009 12:11 pm

Czy dobrze interpretuję zasady.
Nie ma obowiązku towrzenia grupy z liderem?
Mozliwa jest taka sytuacja.
Upiór atakowany w walce wręcz przez 3 postacie z których żadna nie jest liderem.

Np.
Potężny upiór kondycja 10
do walki stają postacie z walką bronią 1-5, 2-7, 3-8, 4-7
oznaczanie akcji
upiór wściekły atak
1 zaciekła obrona,
2 utrzymanie pozycji
3 błyskawiczna riposta
4 rozważne natarcie.
Teraz testy konfrontacji.
upiór v 1
wściekły atak do zaciekła obrona
u 10 kostek 1--5+3kostek efekt 5przebić dla upiora po losowaniu
upiór v 2
wściekły atak do utrzymanie pozycji
u 10+3 kostek 2--7 efekt 8 przebić dla upiora
upiór v 3
wściekły atak do błyskawiczna riposta
u 10 3-- 8+3= 11 efekt trzy przebicia dla 3
upiór v 4
wściekły atak do rozważne natarcie
u 10+3=13 4--7 efekt 6 przebić dla upiora
Nastepnie oblicza się rany.
Czy ten sposób jest zgodny z mechniką bo mi osobiscie wydaje się jak najbardzej prawidłowym.
 
Awatar użytkownika
Balgator
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 514
Rejestracja: wt sie 26, 2003 5:23 pm

wt lip 07, 2009 12:35 pm

Wydaje się prawidłowym. Wygląda na to, że runda zdecydowanie należała do Upiora. Z racji różnej ilości kości (modyfikowanych różnicami w akcjach uczestników konfliktu) Upiór rzuca dla każdego przeciwnika osobno. Trochę wydłuża to rundę konfrontacji ale nie wiem, jak inaczej to rozwiązać...
 
Awatar użytkownika
Rag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt mar 06, 2007 10:23 am

wt lip 07, 2009 1:48 pm

http://forum.polter.pl/poprzedni-vt5085 ... &start=460


Furiath napisał:

W walce w danej rundzie zawsze występują tylko dwa stronnictwa. I oba stronnictwa wybierają Akcję Pentagramu. Nie można w czasie jednego starcia pozwolić aby wybierano trzy Akcje Pentagramu (gdyż prowadziłoby to do błędu, ale nie ma sensu się teraz zagłębiać w bebechy).


i

Taką walkę grupową można przeprowadzić na dwa sposoby. Pierwsza, to po prostu dwóch liderów w rundzie i ich poplecznicy (...)

Walka jest wówczas szybka i prosta, siepacze mogą w każdej rundzie zmieniać się liderowaniem. Tylko lider zagrywa manewry, tylko lider wybiera Akcję pentagramu. Lider robi test Konfrontacji, a poplecznicy dorzucają Siłę Wsparcia.

2. Cała różnica drugiego sposobu polega na tym, że jedno stronnictwo może mieć wielu liderów. Można też rozegrać tę walkę tak, aby w tej samej rundzie dwóch siepaczy naraz mogło zagrać manewry bojowe. Jest to pewna komplikacja, ale czasami jest to ważne kiedy np. obaj siepacze mają mocne manewry tylko do pierwszej rundy (jak np. bestialskie zwarcie) i każdy z nich wolałby zaatakować na swoich manewrach.


Wydaje mi się, że wasza interpretacja nie jest niestety do końca poprawna.

Pozdrawiam
Rag
 
Awatar użytkownika
Balgator
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 514
Rejestracja: wt sie 26, 2003 5:23 pm

wt lip 07, 2009 4:46 pm

Furiath także napisał:
Schemat walki może wyglądać tak:

Nadal mamy dwa stronnictwa. Drużynę i potwory. Każde stronnictwo wybiera wspólnie Akcję Pentagramu. Stronnictwo ma też więcej liderów, np.

Stronnictwo1:
Lider1 (siepacz1) + poplecznicy (społecznik1, społecznik2)
Lider2 (sipacz2) + poplecznicy (brak)

vs

Stronnictwo 2:
lider (Mózgogłaz) + poplecznicy (samiec beta1, 2, 3)

Walka wygląda tak:
Stronnictwo 1 wybiera akcję Pentagramu, która będzie wspólna dla obi liderów.
Stronnictwo 2 wybiera akcje Pentagramu. Porównujemy akcje, wliczamy broń.

Lider1 zagrywa swoje manewry bojowe.
Lider2 zagrywa swoje manewry bojowe.
Mózgogłaz zagrywa swoje manewry bojowe.

Lider1 robi test konfrontacji, poplecznicy dorzucają.
Lider2 robi test konfrontacji, poplecznicy (gdyby miał jakiś) dorzucają.
Mózgłgłaz robi jeden test konfrontacji, poplecznicy dorzucają.

Mózgogłaz i jego poplecznicy porównują swój wynik przeciwko Lider1+poplecznicy.
Mózgogłaz i jego poplecznicy porównują swój wynik przeciwko Lider2+poplecznicy.
Nanoszone są szkody.


Ale w przydładzie z Upiorem pula kości, jaką on rzuca jest zależna od akcji kolejnych liderów w rundzie. Czyli, wybierając Wściekły atak będzie rzucał 13 kośćmi przeciwko liderom, którzy wybrali Utrzymanie pozycji bądź Rozważne natarcie. Wobec pozostałych akcji pozostałych liderów będzie rzucał 10 kośćmi zależnymi od jego Kondycji.

Można powyższy problem rozwiązać poprzez rzucenie 10 kośćmi i osobno 3 pozostałymi i po prostu zapamiętując sumę wobec poszczególnych przeciwników.[/i]
 
Awatar użytkownika
Rag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt mar 06, 2007 10:23 am

wt lip 07, 2009 5:04 pm

Nie można w czasie jednego starcia pozwolić aby wybierano trzy Akcje Pentagramu


Chodzi o to, że w czasie jednego starcia może być tylko jedna akcja pentagramu na stronnictwo a te mogą być tylko 2. Czyli nawet jeśli każdy z graczy jest liderem, to i tak wszyscy jako stronnictwo powiedzmy BG muszą używać tej samej akcji pentagramu.

Proszę Furiatha o sprostowanie jeżeli źle rozumuję:)

Pozdrawiam
Rag
 
okapi1975
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: ndz maja 10, 2009 8:05 pm

wt lip 07, 2009 5:40 pm

Ale i tak za każdą wykonujesz osobny rzut na konfrontacje bo mogą mieć różne wartosci odpowiedniej umiejstności
 
Awatar użytkownika
Rag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt mar 06, 2007 10:23 am

wt lip 07, 2009 6:33 pm

Tak, chodzi mi tylko o to, że nie można wybierać kilku różnych akcji pentagramu dla jednej strony. Zresztą wydaje mi się, że wykorzystanie systemu 1 Lider + poplecznicy na stronę znacznie uprosciło by tą walkę.

Pozdrawiam
Rag
 
Awatar użytkownika
Karczmarz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1000
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:27 am

wt lip 07, 2009 7:31 pm

Hmmm

Tak, chodzi mi tylko o to, że nie można wybierać kilku różnych akcji pentagramu dla jednej strony. Zresztą wydaje mi się, że wykorzystanie systemu 1 Lider + poplecznicy na stronę znacznie uprosciło by tą walkę.


Ale może odbierać fun graczom, jeśli tylko ten z najlepszymi statsami/manewrami będzie liderem, a jeśli będą się zmieniać to może rozbijać walkę (bo zmiana lidera co turę nie wydaje mi się fabularnie-opisowo logiczna i ciekawa). No ale skoro po testach to przeszło to widać jest w tym jakiś potencjał.
 
Awatar użytkownika
Rag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt mar 06, 2007 10:23 am

wt lip 07, 2009 11:05 pm

W filmach akcji, szczególnie tych, gdzie jest wielu bohaterów pozytywnych często można zauważyć jak spotlight przeskakuje z jednego na drugiego podczas eksterminacji oponentów nawet w obrębie jednej walki, wydaje mi się, że taki efekt może sprawdzić sie nie gorzej w RPG.
A dla tych, którym nie pasuje zawsze zostaje opcja wielu liderów, z tym że należy pamiętać, o tym, że akcja pentagramu powinna być taka sama dla całej grupy.

Pozdrawiam
Rag
 
Awatar użytkownika
Karczmarz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1000
Rejestracja: pn sie 08, 2005 11:27 am

śr lip 08, 2009 10:32 am

Hmmm

W filmach akcji, szczególnie tych, gdzie jest wielu bohaterów pozytywnych często można zauważyć jak spotlight przeskakuje z jednego na drugiego podczas eksterminacji oponentów nawet w obrębie jednej walki, wydaje mi się, że taki efekt może sprawdzić sie nie gorzej w RPG.


Ale to jest zazwyczaj spotlight w obrębie jednej tury (chyba?), tzn. rozumiem, że 1 bohater wywala z karabinu serie skacząc za beczkę, po czym kamera ze świstem przelatuje nad sceną zatrzymuje się przy drugim bohaterze, który właśnie wyciąga zawleczkę od granatu, już chce rzucić, ale ni stad ni z owąd pojawia się trzecia postać, łapie kolesia za ramie krzycząc "niee! tam jest Freed!" ale granat już leci... i do akcji wkracza czwarty bohater skaczący w stronę lecącego granatu? :P

Akcja skupia się na każdym bohaterze, ale każdy podejmuje swoje własne akcje. Tu musi być 1 lider + poplecznicy, czyli Lider pruje z karabinu a reszta... stoi za nim i pruje z karabinu... po czym przestają strzelać, drugi bohater wyciąga granat a reszta także przestaje strzelać i czeka aż koleszka pociśnie granatem... granat leci i wtedy kolejna postać może skoczyć, a reszta w tym czasie hmm rzuca go by nadac większy impet jak w cyrkowych sztuczkach :P
 
Awatar użytkownika
Rag
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt mar 06, 2007 10:23 am

śr lip 08, 2009 11:16 am

Mówię raczej o czymś w stylu: Przez pobojowisko (już parę sekund tam bohaterowie spędzili;> ) idzie grupa protagonistów i trwa sobie w najlepsze jatka najpierw kamera pokazuje bohatera 1, który wywala kolejne serie do przeciwników, pierwszy musi np przeładować, więc wyskakuje przed niego bohater 2 i hmm wywala do niech kolejne pociski ze swojego granatnika:P, Granaty się skonczyły, ale nadbiegli ninja to się trzeci uniósł honorem i wyskakuje na nich z kataną, a 2 pozostałych pilnuje co by go nikt od tyłu nie zaszedł:P "Kiedyś sobie przypomnę tytul tego filmu to będziesz mógł zobaczyć jak fajnie to wychodzi" Może i jest to idotyczne po głębszym zastanowieniu, ale fun z tego jest i nie powoduje to jakiegoś zgrzytu:)

A dla malkontentów zawsze jest ten drugi system :P

Pozdrawiam
Rag
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

śr lip 08, 2009 11:44 am

Natłok OT zmoderowany.

Czy można mieć więcej niż 7 zdrowia (początkowe 7 +1 za Punkty Kreacji)?
 
Awatar użytkownika
Deval
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: sob mar 10, 2007 8:27 pm

śr lip 08, 2009 2:11 pm

Nie można mieć więcej niż 7 (Furiath gdzieś to pisał - przy odpowiedzi na pytanie nt +1 HP z wydarzenia Wojna). Ten możliwy +1 do wykupienia jest wtedy gdy masz mniej niż 7, to samo tyczy się Wojny.
 
Koniuszko
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: sob cze 27, 2009 7:27 pm

śr lip 15, 2009 6:00 pm

Ponawiam pytanie bo nie dostałem odpowiedzi:

Jeżeli opis wymagań brzmi Ponadprzeciętne (4) artyzm i zaklinanie ciała to czy oznacza to, że zarówno artyzm jak i zaklinanie ciała mają być ponadprzeciętne, czy tylko to pierwsze, a zaklinanie wystarczy na np. 2?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości