Alekssy pisze:Jak mechaniczne można rozegrać pojedynek śniący kontra siepacz? Przy pomocy mechaniki pentagramu? Czy używamy mechaniki pentagramy w przypadku takiego konfrontacji?
Jak mechaniczne można rozegrać pojedynek śniący kontra siepacz? Przy pomocy mechaniki pentagramu? Czy używamy mechaniki pentagramy w przypadku takiego konfrontacji?
Mam tylko jedną wątpliwość: czy Wiedźmiarz, stosując zawieszenie czasu, może przeprowadzić dziki rytuał biorąc udział w konflikcie (będąc równocześnie liderem, poplecznikiem albo członkiem grupy)?
Furiath pisze:Nie może. (...)Każdy rodzaj konfliktu bywa na tyle absorbujący, że żaden z jego uczestników nie jest w stanie zainicjować w tym samym czasie innego rodzaju walki
paskud pisze:Czy Śniący uczestnicząc w walce (jako lider, poplecznik, albo członek grupy) może zastosować np. Całun Dręczyciela, albo Młot podziemnych Krain (str. 208)?
Koniuszko pisze:I jeszcze jedno pytanie, bo nie mam 100% pewności. Załóżmy, że grupa A walczy z grupą B. Każda ma swojego lidera, reszta to poplecznicy. Grupa A zadaje szkody grupie B. Kto decyduje o rozłożeniu szkód, lider grupy A (zadali obrażenia) czy lider grupy B?
Icon pisze:skreng pisze:Czy jeśli ma się jakąś umiejętność na poziome 0 to czy może ją testować czy nie?
No chyba nie bardzo, 0 oznacza 0 kości, więc nie bardzo jest czym rzucać
senmara pisze:Icon pisze:skreng pisze:Czy jeśli ma się jakąś umiejętność na poziome 0 to czy może ją testować czy nie?
No chyba nie bardzo, 0 oznacza 0 kości, więc nie bardzo jest czym rzucać
Pamiętajcie o kościach za opis
Zawsze można coś fajnie opisać i skorzystać z dodatkowej kości - w tym wypadku z jedynej kości. Niewielka to szansa, ale zawsze jest (gdy mamy szczęście do rzucania 10 i przerzutów to można zdziałać sporo)
Strona 174, przyklad walki grupowej, Soldaci kontra potwor. Ranny Lider przestaje byc liderem i zostaje poplecznikiem, ale wycofuje sie z walki, gdyz dawalby tylko "pół kości".
Dlaczego? Nigdzie nie znalazlem, aby poziomy Zdrowia obnizaly jakos Umiejetnosci czy odejmowaly kosci.
W walce w danej rundzie zawsze występują tylko dwa stronnictwa. I oba stronnictwa wybierają Akcję Pentagramu. Nie można w czasie jednego starcia pozwolić aby wybierano trzy Akcje Pentagramu (gdyż prowadziłoby to do błędu, ale nie ma sensu się teraz zagłębiać w bebechy).
Taką walkę grupową można przeprowadzić na dwa sposoby. Pierwsza, to po prostu dwóch liderów w rundzie i ich poplecznicy (...)
Walka jest wówczas szybka i prosta, siepacze mogą w każdej rundzie zmieniać się liderowaniem. Tylko lider zagrywa manewry, tylko lider wybiera Akcję pentagramu. Lider robi test Konfrontacji, a poplecznicy dorzucają Siłę Wsparcia.
2. Cała różnica drugiego sposobu polega na tym, że jedno stronnictwo może mieć wielu liderów. Można też rozegrać tę walkę tak, aby w tej samej rundzie dwóch siepaczy naraz mogło zagrać manewry bojowe. Jest to pewna komplikacja, ale czasami jest to ważne kiedy np. obaj siepacze mają mocne manewry tylko do pierwszej rundy (jak np. bestialskie zwarcie) i każdy z nich wolałby zaatakować na swoich manewrach.
Schemat walki może wyglądać tak:
Nadal mamy dwa stronnictwa. Drużynę i potwory. Każde stronnictwo wybiera wspólnie Akcję Pentagramu. Stronnictwo ma też więcej liderów, np.
Stronnictwo1:
Lider1 (siepacz1) + poplecznicy (społecznik1, społecznik2)
Lider2 (sipacz2) + poplecznicy (brak)
vs
Stronnictwo 2:
lider (Mózgogłaz) + poplecznicy (samiec beta1, 2, 3)
Walka wygląda tak:
Stronnictwo 1 wybiera akcję Pentagramu, która będzie wspólna dla obi liderów.
Stronnictwo 2 wybiera akcje Pentagramu. Porównujemy akcje, wliczamy broń.
Lider1 zagrywa swoje manewry bojowe.
Lider2 zagrywa swoje manewry bojowe.
Mózgogłaz zagrywa swoje manewry bojowe.
Lider1 robi test konfrontacji, poplecznicy dorzucają.
Lider2 robi test konfrontacji, poplecznicy (gdyby miał jakiś) dorzucają.
Mózgłgłaz robi jeden test konfrontacji, poplecznicy dorzucają.
Mózgogłaz i jego poplecznicy porównują swój wynik przeciwko Lider1+poplecznicy.
Mózgogłaz i jego poplecznicy porównują swój wynik przeciwko Lider2+poplecznicy.
Nanoszone są szkody.
Nie można w czasie jednego starcia pozwolić aby wybierano trzy Akcje Pentagramu
Tak, chodzi mi tylko o to, że nie można wybierać kilku różnych akcji pentagramu dla jednej strony. Zresztą wydaje mi się, że wykorzystanie systemu 1 Lider + poplecznicy na stronę znacznie uprosciło by tą walkę.
W filmach akcji, szczególnie tych, gdzie jest wielu bohaterów pozytywnych często można zauważyć jak spotlight przeskakuje z jednego na drugiego podczas eksterminacji oponentów nawet w obrębie jednej walki, wydaje mi się, że taki efekt może sprawdzić sie nie gorzej w RPG.