Po kolei:
-Kazdy wampir ma inne slabosci, aczkolwiek wiekszosc unika swiatla slonecznego, srebra i biezacej wody. Czosnek jako slabosc trafia sie rzadziej, podobnie jak inne ziola, oraz swiete miejsca i przedmioty.
-Zeby zostac wampirem inny wampir musi wykonac rytual zwany Krwawym Pocalunkiem. Pierwsze wampiry powstaly na skutek wypicia eliksiru niesmiertelnosci, niestety sposob tworzenia go zostal zapomniany. Nota bene wampiry obdarzaja Krwawym Pocalunkiem jedynie osoby, ktore, w ich mniemaniu, sa tego godne i beda reprezentowac wartosci danego rodu (strzygonie nie robia juz tego prawie nigdy).
-Potrzeba picia krwi zalezy od potegi wampira. "Nowonarodzone" musza to robic bodajze co kilka godzin, podczas gdy najstarsze potrafia sie powstrzymywac przez lata. Dodam jeszcze, ze zbyt dlugie niepicie krwi nigdy wampira nie zabije, a co najwyzej oslabi tak, ze ledwo bedzie mogl chodzic. Co wiecej wampiry moga zapasc w hibernacje na wiele dekad, zeby zastapic picie.
-Ostatnie pytanie jest ciekawe. Mechanicznie jak najbardziej, poniewaz wampiry maja zasade ozywieniec, a wiec nie groza im zadne choroby. Problem moze byc w tym, ze wampir moze nie zechciec obdarzyc osoby chorej Krwawym Pocalunkiem.
Wszystkie informacje o wampirach znajduja sie w Night's Dark Masters jakby co.
Na koniec powiem tylko, ze autorzy raczej odradzaja robic z BG wampiry, poniewaz w ich mniemaniu sa zbyt mocne i granie nimi odbiera graczom klimat "ponurego swiata niebezpiecznych przygod"