Zrodzony z fantastyki

 
MrWhistle
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: sob sie 03, 2013 10:22 pm

Warhammer FB początkujący gracz 2.0

sob lis 02, 2013 1:52 pm

Piszę drugi raz, ponieważ uważam, że źle sformułowałem problem, który polega na tym, że przewadze punktowej przegrywam z kumplem, który ma tylko wyspę krwi. Gra wysokimi elfami. Według mnie problem polega na księciu gryfie ale jak się na nim skupie to rozwalają mnie mistrzowie miecza i magia i koło się zamyka. Pomocy za niedługo mam grać następną bitwę :D
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Warhammer FB początkujący gracz 2.0

sob lis 02, 2013 11:00 pm

Po pierwsze, gra się na równe pkt dla obu graczy. Po drugie, jak książę ci sprawia problemy, zainwestuj w spacz-działo, te powinno go załatwić ( nomen omen ) błyskawicznie. A mistrzów miecza nakarm jakimś dużym ( tak z 40+ modeli, by się nie skończyły za szybko ) klockiem niewolników, koniecznie w zasięgu działania LD generała. Utkną w czymś takim, a tym im wpadniesz od boku np. szczurogrami.
 
MrWhistle
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: sob sie 03, 2013 10:22 pm

Warhammer FB początkujący gracz 2.0

ndz lis 03, 2013 9:43 am

Jedna rzecz ja gram krasnoludami napisałem o tym w poprzednim poście ale w tym to pominąłem.
Ale dziękuję za odpowiedź :) żeby nie musieć wracać gram przeciwko niemu: król, kowal, 16 warriorsów, 16 thundersów, 16 długobrodych, działo, organki. Denerwujące jest to, że ten książę przetrwał w jednej turze 10 trafień organków i 16 trafień gromowładnych. Od tego momentu zacząłem myśleć, że chyba coś z nim jest nie tak
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Warhammer FB początkujący gracz 2.0

ndz lis 03, 2013 12:19 pm

Gryf powinien schodzić z pierwszego trafienia z działa. K6 ran to wystrczająco dużo by z sensowną szansą zdjąć mu wszystkie 4 na raz. Jeździec jeśli ma jakiegoś warda to zapewne przeżyje, ale na piechotę to nie to samo.

A w razie czego, zablokuj go po prostu królem. Pancerz na 1+, ward na 4+, do tego dwurak ( magiczny, np z runą +1 atak, czy coś podobnego, jak ci pkt starczy ) i po paru rundach walki dasz księciowi radę, nawet z jego gryfem.

A mistrzów miecza w takim razie zmiękczaj ostrzałem. Organki, katapulty, balisty, kusznicy, narzędzi do tego masz w armii niemało.
 
MrWhistle
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: sob sie 03, 2013 10:22 pm

Warhammer FB początkujący gracz 2.0

ndz lis 03, 2013 1:38 pm

Dziękuję za pomoc. Przydatne rady :). Teraz trzeba tylko szczęścia w kościach i taktyki. Wcześniej spróbowałem wielką runę lotu i w sumie nie skupiałem się ani na obronie ani na ataku spróbuję tak jak mówisz. Sądząc z twojego profilu masz doświadczenie :). Swoją drogą to odkąd kupiłem działo to grałem dwa razy i za każdym razem mi wybuchało w pierwszej turze :D. mam jeszcze jedno pytanie co zrobić z magiem jak go obuduje to nie ma rady. Ostatni mecz trwał pół godziny bo jednym czarem zdjął mi 30 figurek ze stołu :D. Nawet z kowalem. Nie wyolbrzymiam.
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Warhammer FB początkujący gracz 2.0

ndz lis 03, 2013 11:01 pm

MrWhistle pisze:
Nawet z kowalem. Nie wyolbrzymiam.

Tylko 30 :razz: ? Coś ze słabym magiem grasz :wink: .

Może cię to zdziwić, ale krasnoludy mają akurat chyba najlepszą antymagię w grze. Dodatkowe kostki rozproszenia za kowali ( dużych i małych ), armijna zasada +2 do rzutu na rozproszenia ( kiedyś to były +2 kostki ),(niemal) nielimitowane runy działające jak zwoje. Trochę zabawek armia ma :) .

Co prawda nic ci to nie da jak czar wyjdzie na dwóch lub więcej 6, co najwyżej będziesz miał satysfakcję jak mag się wysadzi. Ale co narobi to jego.

MrWhistle pisze:
Swoją drogą to odkąd kupiłem działo to grałem dwa razy i za każdym razem mi wybuchało w pierwszej turze .

Sugeruję zaopatrzenie się w runę dającą przerzut stosownej do tego kostki :) .

MrWhistle pisze:
Sądząc z twojego profilu masz doświadczenie

Raczej w 40K, nawet ostatnio zostałem wyznaczony głównym sędzią na turnieju :D , ale w batla też się niemało nagrałem.
 
MrWhistle
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: sob sie 03, 2013 10:22 pm

Warhammer FB początkujący gracz 2.0

pn lis 04, 2013 3:43 pm

Tak to też chcę zrobić. Zawsze biorę dwie kostki rozproszenia z czym jedna kradnie czar na 4+. Zawsze bierze warda, że jest niewrażliwy na pierwszy efekt czaru o niepowstrzymanej mocy :D i to mu starcza ale zwykle powstrzymuję jego czary dość długo :P. Swoją drogą zaliczyłem faila bo myślałem, że runy do machin można tylko z inżynierem.. pomocne to forum :P
 
MrWhistle
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: sob sie 03, 2013 10:22 pm

Warhammer FB początkujący gracz 2.0

pn lis 04, 2013 3:46 pm

Generalnie mimo przegranych gra mi się świetnie. Szkoda, że w okolicy jest tak mało ludzi do grania. A Tobie co bardziej podchodzi 40k czy FB?
 
Awatar użytkownika
the czart
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1705
Rejestracja: pn lis 21, 2005 1:52 pm

Warhammer FB początkujący gracz 2.0

pn lis 04, 2013 5:18 pm

MrWhistle pisze:
pomocne to forum

Od tego jest :) .

MrWhistle pisze:
A Tobie co bardziej podchodzi 40k czy FB?

Zdecydowanie 40K. Jak dla mnie ma bardziej rozbudowany świat i płynniejsze zasady. No i jednak sf na polu bitwy wyglada lepiej. Lasery, broń plazmona, no i czołgi to czołgi :) .
 
MrWhistle
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: sob sie 03, 2013 10:22 pm

Warhammer FB początkujący gracz 2.0

pn lis 04, 2013 8:13 pm

my chcieliśmy z kumplem Fb :). Wiesz wolimy klimaty fantasy sesje i tak dalej.
 
MrWhistle
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: sob sie 03, 2013 10:22 pm

Warhammer FB początkujący gracz 2.0

wt lis 05, 2013 7:38 pm

W każdym razie dziękuję serdecznie za odpowiedzi :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości