Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

ndz sie 29, 2004 9:39 pm

Żelazny Szkielet <br />Średni Nieumarły <br />KW: 4k12 (26 PW) <br />Inicjatywa: +5 (1ZR + 4 Poprawiona Inicjatywa) <br />Szybkość: 6m <br />KP: 18 (1ZR + 2 Naturalny + 5 Opancerzenie) 22 Cięte 26 Kłute <br />Ataki: 2 Pazury +4 Wręcz <br />Obrażenia: Pazury 1k6+2 <br />Front/Zasięg: 1,5m na 1,5m/1,5m <br />Specjalne Cechy: Nieumarły, Większa Niepodatność, Odporność na odegnanie +2 Odporność na ogień 15, Odrodzenie Ogniowe Wzmocnienie, Opancerzenie, Redukcja Obrażeń 3/- , Rozgrzanie, Wrażliwość na Elektryczność, Rdzę. <br />Rzuty Obronne: Wytrwałość +1, Refleks +4, Wola +4 <br />Atrybuty: S 14(+2) ZR 12 (+1) BD - INT - RZT 10 CHA 1 (-5) <br />Atuty: Błyskawiczny Refleks, Poprawiona Inicjatywa <br />Klimat/Teren:: Każdy region i podziemia <br />Wystepowanie: Dowolna <br />Skala Wyzwania: 5 <br />Skarb: Żaden <br />Charakter: Zawsze neutralny <br />Rozwój: - <br /> <br />Żelazne szkielety to nieumarli którzy zostali wzmocnieni za sprawą magii i rzemiosła. Wyglądaja jak zwykłe Szkielety, mają tylko dluższe i bardziej zabójcze pazury. Na pierwszy rzut oka nie sposób ich odróznic od normalnego szkieletu dopiero dokładniejsza obserwacja lub dotknięcie, uderzenie sprawiają że oczywistym się staje że są pokryte jakimś metalem. <br />Chociaż mają kilka słabości to i tak są trudnym przeciwnikiem. <br /> <br />Walka <br /> <br />Nieumarły: Niepodatny na efekty wpływające na umysł, trucizny, uśpienie, paraliż, otumanienie i choroby. Nie wpływaja na niego trafienia krytyczne i stłuczenia. Niepodatny na obniżani atrybutów, wysączenie energii. Ogromne obrażenia nie spowodują jego śmierci. <br /> <br />Większa Niepodatność: Żelazny Szkielet jest niepodatny na zimno. Jego metalowy szkielet zwiększa odporność na obrażenia tnące i kłujące do 3/4 (takie ataki zadają tylko 1/4 obrażeń). Stosuje się to lub Redukcję obrażen w zależnośći od tego co jest mocniejsze. <br /> <br />Odporność na odegnanie: Żelazny Szkielet posiada Odpornośc na odegnanie +2. <br /> <br />Ogniowe Wzmocnienie (zw): Na każde 2 obrażenia od ognia które nie zostaną zaabsorbowane przez Odpornośc na ogień, Żelazny Szkielet dostaje premie z usprawniwenia +2 do ataku i ulega Rozgrzaniu na 1 rundę do maksymalnych 10 rund za 20 obrażen. <br /> <br />Opancerzenie: Pancerz Żelaznego Szkieletu nie powoduje żadnych kar i ogranicza maksymalnej Zręczności. Zapewnia też premię +5 z pancerza do KP i Redukcję obrażen 3/-. Zwiększa jego ciężar dwukrotnie i zmniejsza szybkość do 6m. Nie można go zdjąć nie uszkadzając Żelaznego Szkieletu. <br /> <br />Odrodzenie(zw): Dopóki czaszka nie zostanie kompletnie zniszczona Żelazny Szkielet odradza się w 4k6+6 minut. <br /> <br />Rozgrzanie (zw): Rozgrzane ciało Żelaznego Szkieletu zadaje dodatkowe 1k4 obrażeń od ognia, gdy trafi przeciwnika wręcz, lub gdy dojdzie do zwarcia (obrażenia zadawane są w każdej rundzie zwarcia). <br /> <br />Wrażliwość na Elektryczność, Rdzę (zw): Elektryczność zadaja dodatkowe 2k6 obrażeń i powoduje Rozgrzanie za każde 2 obrażenia na 1 rundę, do maksymalnie 10 rund za 20 obrażeń. <br />Rdzewiejący chwyt i ataki Rdzewiacza powodują 2k6 obrażeń i niszczą Opancerzenie. Żelazny Szkielet traci swoje specjalne zdolności oprócz Odporności na ogień i Odrodzenia, staje się normalnym Szkieletem opisanym w Podreczniku Potworów. Zniszczenie Opancerzenia osłabia kości Szkieletu co powoduje że otrzymuje on dodatkowe 1k4 obrażeń od ataków bronią i magią.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

ndz sie 29, 2004 10:12 pm

Moim zdaniem mieści się teraz w jakichś 5-6 CR. Jest porównywalny z takim chociażby Trollem. Ma nieco mniej HP, zadaje mniej obrażeń, i kilka innych róznic. Ale zmieniłbym kilka rzeczy. <br />Ta odporność na ogień jest trochę za duża. Zmniejsz mu ją do dziesięciu, piętnastu. <br />Co do Ogniowe Wzmocnienia. Tu zlikwidowałbym Przyśpieszenie. <br />Pazury, bronie naturalne mają krytyki 20/x2. I d6 zadają postacie o rozmiarze Large, ale można przyjąć że szkielet ma wyjątkowo twarde, czy ostre pazury. <br />Aha, i jeszcze jedno. Nieumarli mają niski Base Attack, więc za cztery kostki jest +2. Mają mocnego Fortitude, więc bazowe save'y to Fortitude +4, Reflex+1, Will +1 (o ile nie pokręciłem obliczeń). <br />Co daje końcowo <br />Pazury +4 20/x2, Fortitude +4, Reflex +4, i Will +1 po uwzględnieniu cech, i feata.
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

pn sie 30, 2004 9:21 pm

Dzięki Rend <br />O.K. zmienię według twoich sugesti, ale nie chce go za bardzo osłabiać więc: <br />Ogniowe Wzmocnienie: jeśli nie Przyspieszenie to może +2 do ataku, ale normalne bazowe (czyli 1/2 KW -> 2) <br />Pazury: przecież napisałem że wzmocniony :wink: może on ma Sejmitary zamiast pazurów :wink: . A tak poważnie to 1k6 musi być, bardzo chciałbym też zwiększyć krytyk, ale skoro to za dużo, to trudno. <br />Rzuty: Według moich informacji (3E z house rules które czasami wychodzą na 3.5 [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/crying.gif[/img]) to rzuty maja dobre na Wole, chociaż mogę mieć błędne informacji.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

pn sie 30, 2004 9:30 pm

Co do rzutów, typów, i reszty polecam Improving Monsters. <br />Co do pazurów. Dobra, obrażenia mogą być skoro są specjalnie wzmocnione (nie doczytałem :)). Krytyka można zwiększyć dając bonusowo feata Improved Critical do 19-20/x2 (wymagania bonusowych featów nie muszą być spełnione). <br />Cóż, jak chcesz by miał 3 CR, to trochę osłabić go trzeba.
 
Awatar użytkownika
Nevin
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 341
Rejestracja: sob sty 07, 2006 2:04 pm

czw wrz 02, 2004 9:01 pm

Zmieniłem go trochę.
 
Yawghmot
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: czw sie 05, 2004 11:59 am

Jakie SW dla tego stwora??

czw lis 11, 2004 1:02 am

<span style='font-size:30pt;line-height:100%'>P£OMIENNOGêBY KAVU</span>

P³omiennogêbe Kavu przypominaj± przero¶niêtego, bardzo umiê¶nionego, czerwonoskurego lwa, mierz± od 2m 20cm do 2m 90cm d³ugo¶ci, posiadaj± bardzo ostre pazury oraz ogromn± szczêke naje¿on± ostrymi jak brzytwa zembami, ich oczy s± wy³upiaste i przypominaj± oczy kamleona, od tylniej czê¶ci g³owy odchodzi gruba warstwa skury któr± mo¿e roz³o¿yæ jak piuropusz. Osobniki te lubuj± siê w miêsie humanoidów i nigdy nie odmówi± sobie przek±ski :D. P³omiennogêbe Kavu rozmna¿aj± siê p³ciowo, samica nosi p³ód przez 14 miesiêcy, poczym rodz± siê m³ode. Samica opiekuje siê m³odymi przez pierwsze 6 lat ¿ycia, od tego momêtu m³ode musz± radziæ sobie same. Stwory te ¿yj± przeciêtnie od 120 do 180 lat. Ich ulubionymi miejscami na siedzibê s± podnó¿a wulkanów oraz wy¿sze warstwy podziemi(aby mia³y blisko do wyj¶cia) i chocia¿ nie przepadaj± za towarzystwem innych gatunków ni¿ ich w³asny lecz je¶li sytuacja tego wymaga mog± zawrzeæ przymierze z najbli¿szymi mieszkañcami ich siedzib. P³omiennogêbe Kavu pos³uguj± siê jêzykiem ognistym.

Du¿a magiczna bestia (ognia)
KW: 12k10+36 (102 PW)
Inicjatywa: +6 (+2 Zr, +4 poprawiona inicjatywa)
Szybko¶æ: 15m
KP: 21 (-1 rozmiar, +2 Zr, +10 naturalny)
Ataki: 2 pazury +16 wrêcz, ugryzienie +11 wrêcz lub ognisty pocisk +13 dotykowy na dystans
Obra¿enia: pazury 2k4+5, ugryzienie 2k8+2, ognisty pocisk 4k10 (ogieñ)
Front/Zasiêg: 1,5m na 3m/1,5m
Specjalne ataki: Skok do walki, Poprawione ³apanie, Rozszarpanie 2k4+2, Ognisty pocisk, Duch p³omieni
Specjalne cechy: Wêch, Widzenie w ciemno¶ciach 27m, Podtyp stworzenie ognia
RO
Wt: +11
Ref: +10
Wo: +4
Atrybuty: S 20, Zr 14, Bd 16, Int 6, Rzt 11, Cha 11
Umiejêtno¶ci: Nas³uchiwanie +9, Zauwa¿anie +9, Skakanie +15
Atuty: Poprawiona inicjatywa, Zmys³ walki, Ruchliwo¶æ, Czujno¶æ
Klimat/Teren: Umiarkowany lub gor±cy oraz podziemia
Wystêpowanie: Pojedynczo, para, stado 1k4+3 lub tabun 1k4+8
SW: ??
Skarb: Standardowy
Charakter: Przewa¿nie chaotyczny z³y
Rozwój 13KW-22KW(wielki)

<span style='font-size:25pt;line-height:100%'>WALKA</span>:
P³omiennogêbe Kavu to bardzo niebezpieczni przeciwnicy, atakuj± wszystkich którzy znajd± siê w pobli¿u ich siedzib. Ich ulubionym sposobem ataku jest plucie do przeciwników potê¿nymi ognistymi pociskami, lecz potrafi± te¿ ¶wietnie walczy¶ wrêcz, lubuj± siê tak¿e w zeskakiwaniu zwysoko¶ci na wroga poczym rozszarpuj± go wszystkimi odnó¿ami.

Ognisty pocisk(zn): P³omiennogêby Kavu mo¿e w akcji standardowej mo¿e splun±æ ognistym pociskiem na dowolnego wroga w zasiêgu 27m(+13 dotykowy na dystans zadaj±c 4k10 obra¿eñ), pocisk ten zapala ³atwopalne materia³y.

Skok do walki(zw): Je¶li P³omiennogêby Kavu skoczy na wroga w pierwszej rundzie walki, mo¿e wykonaæ akcjê pe³nego ataku, nawet je¶li poruszy³ siê ju¿ w tej rundzie.

Poprawione ³apanie(zw): Aby u¿yæ tej umiejêtno¶ci P³omiennogêby Kavu musi uderzyæ przeciwnika raz pazurami (udane trafienie), je¶li uzyska trzymanie mo¿e rozszarpywaæ.

Rozszarpanie(zw): P³omiennogêby Kavu mo¿e wykonaæ tylnimi ³apami dwa ataki rozszarpania (+16 wrêcz), których ofiar± pada trzymane stworzenie. Ka¿dy atak rozszarpania zadaje 2k4+2 obra¿enia. P³omiennogêby Kavu mo¿e równie¿ rozszarpywaæ gdy skoczy do walki na wroga.

Podtyp stworzenie ognia(zw): Niepodatno¶æ na ogieñ, podwójne obra¿enia od zimna, chyba ¿e powiedzie siê rzut obronny.

Duch p³omieni: Po ¶mierci P³omiennogêbego z jego martwego cia³a uwalnia siê rozszala³y duch p³omieni który atakuje natychmiast osobnika który zabi³ Kavu.
Duch p³omieni posiada statystyki du¿ego ¿ywio³aka ognia leczy istnieje tylko przez 12 minut, po up³ywie tego czasu umiera.

Umiejêtno¶ci: P³omiennogêby Kavu otrzymuje premiê rasow± +4 do testów skakania, zauwa¿ania i nas³uchiwania (Premia ta zosta³a ju¿ podliczona w opisie)



Waszym zdaniem jakie SW powinien mieæ ten potwór, no i oczywi¶cie co o nim my¶licie ??
 
Thokk Łomot
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 123
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 6:45 pm

czw lis 11, 2004 9:07 am

1) P³omienogêby kavu, P³omenobêby kavu, P³omienogêby kavu itd. cz³owieku ogranicz te powtó¿enia w opisie i u¿ywaj jaki¶ innych s³ów.
2) Do poprawionego ³apania powiniene¶ dodac atak szczêk±.
3) Je¿eli przepadaj± za wulkanami to powinny mieæ chocia¿ szcz±tkowy traktat z stwo¿eniami które ta¿ tam ¿yj±: magmowce, i inne.
4) Dodaæ jaki¶ fajnny atak specjalnny np. 5 lub wiêcej P³omenogêbych Kavu mo¿e stwo¿yæ potê¿ny pocisk zk³adaj±cy sie z magmy i ska³. Taki atak zadaje 2k12 na ka¿dego Kavu który bra³ w tym udzia³.
 
Kolekcjoner
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 117
Rejestracja: sob sie 07, 2004 11:08 pm

czw lis 11, 2004 10:27 am

No i skoro jest tak rozwiniêty we w³adaniu ogniem i mieszka w takim a ni innym miejscu to powinien mieæ wra¿liwo¶æ na zimno ( 2razy wiêksze obra¿enia od zimna ) lub zmniejszone rzuty obronne na zimno. Skoro ma niewra¿liwo¶æ na ogieñ to co¶ za co¶ :?

Pozdrawiam <span style='color:red'>Kolekcjoner</span> 8)
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

czw lis 11, 2004 11:27 am

Piekielny ogar zmałpowany, by nie rzec "zerżnięty".
 
Yawghmot
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: czw sie 05, 2004 11:59 am

czw lis 11, 2004 12:03 pm

Wszystkie b³êdy jakie zauwazy³em zosta³y poprawione, dodatkowo zmieni³em troche staty tego stworka, z poprzednich potów wnioskuje, ¿e potwór Wam siê nie podoba, lecz nadal chcia³bym siê dowiedzieæ jakie SW Waszym zdaniem powinien mieæ.
 
Dark Dar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 270
Rejestracja: sob lip 26, 2003 5:08 pm

sob lis 13, 2004 7:24 pm

Królowa Obcych (Aliens Queen)

Huge Magical Beast
KW: 12k10+84 (150 p¿)
Inicjatywa: +12 (+4 Pop. Init., +8 Zr)
Szybko¶æ: 18m
KP: 26 (+10 naturalny, +8 Zr, -2 wielko¶æ)
Ataki: 20/15
Obra¿enia: 1k10+8 plus (19-20/x2; ciête) - pazury (traktowane jak broñ +2), 2k6+8 plus (20/x3; k³ute) - ogon z kolcem (traktowany jako broñ +2)
Specjalne cechy: Kwasowa krew, Niewra¿liwo¶æ na kwas, Redukcja obra¿eñ 15/+1, ¦lepo widzenie (36m), Strach, Wiê¼
Rzuty obronne: Wytrw +16, Ref +17, Wola +5
Atrybuty: S 26, Zr 26, Bd 24, Int 8, Rzt 10, Cha 6
Umiejêtno¶ci: Wspinaczka +12, Skakanie +10, Ciche poruszanie +12, Ukrywanie +10, P³ywanie +10
Atuty: Poprawiona Inicjatywa, Poprawione trafienie krytyczne (pazury), Uniki, Ruchliwo¶æ, Rozszczepienie

Klimat/teren: Podziemia
Wystêpowanie: Pojedynczo
SW: (??)
Skarb: ¯aden
Charakter: Zawsze Chaotyczny Z³y

Kwasowa krew: Za ka¿dym razem gdy Obcemu zostan± zadane obra¿enia wszyscy w promieniu 1,5 metra musz± wykonaæ rzut obrony na refleks (17) lub dostan± 1k8 obra¿eñ od kwasu przez 2k3 rundy.
Strach: Ka¿dy kto zobaczy majestatyczn± i krwiorzercz± Królow± Obcych zamiera ze strachu, chyba ¿e wykona rzut obronny ma Wolê (ST 25). Ofiara której nie powiód³ siê rzut ma karê z morale do testów ataku -4, oraz istnieje 50% szans ¿e ucieknie. Efekt mija po 1h od spotkania z Krolow±.
Wiê¼: Je¿eli w odleg³o¶ci 100m znajduj± siê Obce (ze stada) Królowa jest w stanie wydaæ im prote polecenia (telepatycznie)

Królowa to olbrzymia przedstawicielka Obcych zdolna do rozrodu i obdarzona wiêksz± inteligencj± (intelektem ;) ) od innych przedstawicieli swojego gatunku. Krolowa Obcych przewodzi wiêkszym stadom... (nie mam chwilowo pomys³u na rozwiniêcie opisu :| )

Jakie¶ uwagi/pomys³y, jakie SW ?? (proszê o wyrozumia³o¶æ - to moja pierwsza próba rospiski...)
 
Awatar użytkownika
Eri
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1607
Rejestracja: śr maja 02, 2007 11:12 pm

ndz lis 14, 2004 10:14 pm

Generalnie opis fajny, miło że ktoś to zrobił, przyda się... :mrgreen:

<!--QuoteBegin-Dark Dar+-->
Dark Dar pisze:
<!--QuoteEBegin-->Obcy (Alien)
Medium Magical Beast

IMo powinien być raczej Aberration. Dobrze pasuje do tego typu.

Hmmm... A może zrobić z aliena szablon? W koncu on się różni zależnie od tego, na czym był hodowany.
Atrybuty: S 24, Zr 26, Bd 24, Int 8, Rzt 10, Cha 6

Int wyżej niż typowy barbarzyńca... IMO alien zachowuje sie raczej dośc zwierzęco. Dałabym niżej.
I dałabym mu blindsight, scent albo coś takiego, a nie darkvision. (bo nie ma oczu). No i chyba powinien mieć spiderclimb? Nie kojarzę, ale on dość skutecznie chyba biegał po ścianach? I jeszcze pływał.

W kwestii SW nie mam zielonego pojęcia.

Sorry za angielskie nazwy, ale po polsku większości nie kojarzę.
 
Awatar użytkownika
saCOOL
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 29, 2004 5:53 pm

ndz lis 14, 2004 10:47 pm

W którejś części był hodowany na psie i był jakoś całkiem normalny. Chyba nieważne, kto jest ofiarą/żywicielem (Alienem nie jestem, to na 100 procent nie wiem :D). To tylko w pięknym Alien VS Predator sobie tak wymyślili. Glebłem na ziemie jak to zobaczyłem... (Alienodator czy Predalien ? :D...)

Rozpiska extra, tylko, dlaczego on zadaje obrażenia od kwasu przy zadaniu ciosu? Nieścisłość. Zadaje i owszem, ale jeśli jest ranny w łapska albo ogon :D...
Stanowczo łażenie po ścianach. Po każdych powierzchniach się spinają te bydlaki. No i jeszcze cios z gęby by się przydał...
 
Awatar użytkownika
sil
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: pt wrz 10, 2004 7:51 pm

ndz lis 14, 2004 11:14 pm

Czy przypadkiem na poprzedniej podstronie tego tematu nie było już dyskusji o alienie i dwóch jego rozpisek?
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

pn lis 15, 2004 6:31 pm

<!--QuoteBegin-sil+-->
sil pisze:
<!--QuoteEBegin-->Czy przypadkiem na poprzedniej podstronie tego tematu nie było już dyskusji o alienie i dwóch jego rozpisek?

Była...
Pierwsza rozpiska (niżej dyskusja)
Druga rozpiska (z mniejszym CR)
A co do Twojej rozpiski Dark Dar Twój Alien, ma "nieco" za dużo HD, i jest zbyt napakowany. Taki jeden rozwaliłby w "Aliens" i pięć oddziałów żołnierzy... Podczas gdy w filmie było dokładnie odwrotnie, a nie sądze by marines, byli jakimiś herosami.
A co do usunięcia zarodka, sądzę że by wystarczyło Remove Disease i Heal (w tej kolejności)...
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

pn lis 15, 2004 6:56 pm

W której¶ czê¶ci by³ hodowany na psie i by³ jako¶ ca³kiem normalny. Chyba niewa¿ne, kto jest ofiar±/¿ywicielem (Alienem nie jestem, to na 100 procent nie wiem ). To tylko w piêknym Alien VS Predator sobie tak wymy¶lili. Gleb³em na ziemie jak to zobaczy³em... (Alienodator czy Predalien ? ...)


OT odnonsnie aliena (zowu nie mam polskiej czcionki :( ). Organizm, z ktorego obcy sie rodzi ma wielki wplyw na powstalego ksenomorfa. Zauwaz, ze wychodowany w psie byl nieco szybszy i mniejszy od standardowych, zreszta starczy zajrzec do dowolnego komiksu AvP lub do gry o tym samym tytule i tam jak byk laza Predalieny. Nie jest to zatem wymysl jednego autora/rezysera tylko powszechnie akceptowany fakt. EOOT
 
Dark Dar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 270
Rejestracja: sob lip 26, 2003 5:08 pm

wt lis 16, 2004 3:31 pm

1) Int - Alien jest wbrew pozorom "dosyæ inteligentny", przynajmniej je¿eli chodzi o polowanie... Atakuj± jak Deinonychy, pierwszy zwraca uwagê ofiary (czy te¿ przez pokazanie siê, czy odg³osy), za¶ drugi niepostrze¿enie zachodzi ofiarê od ty³u.

2) Na filmie A vs.P by³o wyra¼nie pokazane, ¿e na koñcach szponów Alien posiada "gruczo³y"(?) wydzielaj±ce kwas, którymi predator siê naznacza³ (chyba ¿e ¼le zrozumia³em ;) ) Dlatego s± obra¿enia od kwasu.

3) Mimo wszystko do twojej rospiski Rend doda³bym chocia¿ 1 HD, a co do ¿o³nierzy to nale¿y pamiêtaæ, ¿e dysponowali broni± o do¶æ du¿ej sile ra¿enia... Co do predatora z kolei na A vs. P Pokazane by³o (chyba nawet 2-krotnie :? ), ¿e Predator z Obcym (1 na 1) w bezpo¶rednim starciu przegrywa³...

4) Mo¿na ew. przyj±æ, ¿e jest to rospiska Królowej... Nale¿a³oby jednak dodaæ niewra¿liwo¶æ na kwas i strach (tak te¿ zrobiê)

5) Wybra³em Magical Beast bo najbardziej pasuje do mojej wizji obcego pod wzglêdem mechaniki (a i fabularnie pasuje ca³kiem nie¼le), gdy¿ posiada BAB wojownika i mocne rzuty na Wytrwa³o¶æ i Refleks... jak ula³ pasuje do Obcego ;)

6) no i w koñcu jakie SW ??
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

wt lis 16, 2004 8:08 pm

[quote=Dark Dar]1) Int - Alien jest wbrew pozorom "dosyć inteligentny", przynajmniej jeżeli chodzi o polowanie... Atakują jak Deinonychy, pierwszy zwraca uwagę ofiary (czy też przez pokazanie się, czy odgłosy), zaś drugi niepostrzeżenie zachodzi ofiarę od tyłu.

2) Na filmie A vs.P było wyraźnie pokazane, że na końcach szponów Alien posiada "gruczoły"(?) wydzielające kwas, którymi predator się naznaczał (chyba że źle zrozumiałem ;) ) Dlatego są obrażenia od kwasu.

3) Mimo wszystko do twojej rospiski Rend dodałbym chociaż 1 HD, a co do żołnierzy to należy pamiętać, że dysponowali bronią o dość dużej sile rażenia... Co do predatora z kolei na A vs. P Pokazane było (chyba nawet 2-krotnie :? ), że Predator z Obcym (1 na 1) w bezpośrednim starciu przegrywał...

4) Można ew. przyjąć, że jest to rospiska Królowej... Należałoby jednak dodać niewrażliwość na kwas i strach (tak też zrobię)

5) Wybrałem Magical Beast bo najbardziej pasuje do mojej wizji obcego pod względem mechaniki (a i fabularnie pasuje całkiem nieźle), gdyż posiada BAB wojownika i mocne rzuty na Wytrwałość i Refleks... jak ulał pasuje do Obcego ;)

6) no i w końcu jakie SW ??[/quote]
1* Wydaje mi się, że Inteligencja 4 (już możliwa dla człowieka) jest odpowiednia. Jest wyższa, niż zwierzęca, ale nie pozwala jeszcze na bardzo skomplikowane plany taktyczne...
2* To nie były raczej żadne gruczoły... Według mnie to były stawy. Gdyby Tobie urwano palec w stawie, to też ciekła by z niego krew, prawda :?: Podobnie jest u Aliena.
3* Nie sądzę, by Alien z 40 HP zginął od jednego ciosu mieczem (nawet oburęcznym). Nie znam statystyk broni z d20 Modern", ale podejrzewam, ze seria z tamtejszego karabinu i tak by go nie zdjęła. Więc moim zdaniem HP mu wystarczy. Należy pamietać, że większość postaci, które były przez Aleinów rozwalane, po rozpisaniu miała by maksymalnie dwa, trzy poziomy. A główne postaci, czyli bohaterowie z dużą ilością poziomów, tłukli Alieny, jak chcieli...
A filmem, na który się powołujesz bym się nie sugerował. Na filmie "Aliens Versus Predator" byłą pokazana paniusia biegająca w koszulce (tylko) po Antarktydzie, Alien rosnący w dwadzieścia minut (tak, niewiele ponad kwadrans :roll:), ostrza predatora roztapiające się od kwasu, by w następnym ujęciu ciąć Aliena bez problemu. Ponadto przedstawiono Alienów z ogonami o długości tak, ponad trzech metrów (dostawał przeciwnika z drugiego końca komnaty), czy masę innych błędów logicznych (dotyczących zachowania predatorów, chociażby, czy samej królowej)...
4* I jeszcze jakąś mentalną łączność z resztą roju.
5* Typ stwora się wybiera dlatego, co stwór reprezentuje, a nie dlatego bo typ ma dobre parametry mechaniczne. Jeśli chce się stworka dopakować można mu dać chocażby bonusowe featy...
 
Dark Dar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 270
Rejestracja: sob lip 26, 2003 5:08 pm

wt lis 16, 2004 8:42 pm

[quote=Rend]
1* Wydaje mi siê, ¿e Inteligencja 4 (ju¿ mo¿liwa dla cz³owieka) jest odpowiednia. Jest wy¿sza, ni¿ zwierzêca, ale nie pozwala jeszcze na bardzo skomplikowane plany taktyczne...
2* To nie by³y raczej ¿adne gruczo³y... Wed³ug mnie to by³y stawy. Gdyby Tobie urwano palec w stawie, to te¿ ciek³a by z niego krew, prawda :?: Podobnie jest u Aliena.
5* Typ stwora siê wybiera dlatego, co stwór reprezentuje, a nie dlatego bo typ ma dobre parametry mechaniczne. Je¶li chce siê stworka dopakowaæ mo¿na mu daæ choca¿by bonusowe featy...[/quote]
1) Przyjmijmy ju¿, ze jest to rospiska Królowej która jest niew±tpliwie inteligentniesza od zwyk³ego Obcego...
2) Mi siê wydawa³o, ¿e miejsca z których wycieka³ kwas by³y od strony pazurów (fakt, mocno siê zdziwi³em)... Widocznie mój b³±d, zaraz to poprawiê ;)
5) Mia³em problemy z ustaleniem tego co Alien "reprezentuje", wiêc ukierunkowa³em siê raczej zdolo¶ciami Aliena. Nie mia³em na celu zwyk³ego "dopakowania" go :wink:
6) Mo¿e jednak ktos poda jak± ok. SW powinna mieæ Krolowa ?? 8)
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6449
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

śr lis 17, 2004 12:24 pm

Ja da³bym mu 4/2 ;)

A tak powa¿nie, to w okolicach 10-11.

Pozdrawiam,
Adam
 
Yawghmot
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: czw sie 05, 2004 11:59 am

śr lis 17, 2004 5:53 pm

Ha a ju¿ my¶la³em, ¿e nikt siê nie zorientuje :D
A przy okazji niewiem czy 9 by nie wystarczy³o (tak jak smoko¿ó³w)
my¶lê, ¿e nie jest a¿ tak potê¿ny. Muszê przyznaæ ¿e grupka (4) tych stworków nie¼le dokopa³a 16-nasto poziomowej bandzie manczów :D co prawda nie mieli sprzêtu ale to ju¿ inna sprawa...
 
Paolo33
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: sob gru 20, 2003 8:35 pm

śr lis 17, 2004 8:59 pm

Ciągle nasuwa mi się porównanie z Bestią Malara. Wydaje mi się że ten stwór jest nawet ciut potężniejszy. Bestia ma 11, ale ma też regenerację i zmianę kształtu. Kavu ma z kolei ogniste pociski, ten pomysł strasznie mi się podoba(i przenoszenie magicowych kreatur też :) ). W sumie dałbym 10-12.
I niech Thokk Łomot przestanie się czepiać, a szczególnie pisowni innych użytkowników.
 
Thokk Łomot
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 123
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 6:45 pm

śr lis 17, 2004 10:27 pm

ej ej ja siê nie czepiam ja tylko wyra¿am swoj± opinie zreszt± taka jest moja natura jestem bardzo krytykancki (zreszt± tak samo jak i mój starszy brat). A co do pocisków to te¿ mi siê podobaj± ale fajnie by by³o gdyby mia³ ten stworek atak specjalny (taki jak opisa³em powy¿ej). A co do pisowni to jest to uci±¿liwe s³yszeæ 4-6 razy ten sam wyraz.
 
Yawghmot
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: czw sie 05, 2004 11:59 am

śr lis 17, 2004 11:14 pm

Na moj± pro¶bê kavu¶ zosta³ przeniesiony do tego tematu(wielkie dziêki Nekromancer)
Je¶li kto¶ chce zobaczyæ staty tego potworka i jego opis to znajduje siê on na poprzedniej stronie postów w tym temacie.
A co do specjalnego ataku to naprawde by³o ciê¿ko wymy¶liæ co¶ sensownego, wiêc uzna³em, ¿e je¶li PK zginie to z jego rozwalonych flaków wyskoczy du¿y ¿ywio³ak ognia :D
czyli duch p³omieni, co potrafi rozgrzac atmosferê gdy nasza ekipa my¶li, ¿e ju¿ wszystko w porz±dku... a tu ZONK... DU¯Y ZONK
 
Awatar użytkownika
saCOOL
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 29, 2004 5:53 pm

sob lis 20, 2004 2:40 am

To pomęczmy aliena jeszcze trochę :D. Znalazłem takie coś na sieci:


Facehugger (twarzołap) – Wykluwając się z jaja gramy właśnie jako twarzołap, czyli obcy w stadium larwalnym. Jest to postać przypominająca pająka z długim ogonem. Dopisuje mu szybkość, bezszelestność oraz wysokie, lecz krótkie skoki. Po wykluciu z jaja jego jedynym życiowym celem jest odnalezienie gospodarza i zainfekowania go embrionem obcego. Gdy twarzołap rzuci się na głowę oplata szyje swoim ogonem i przydusza, aby ofiara miała odruch dławienia się, co pozwala na wprowadzenie embrionu do organizmu. Po zainfekowaniu twarzołap umiera a ofiara traci przytomność.

Chestburster – Podczas dojrzewania embrion pobiera 50% DNA żywiciela. Gdy embrion dojrzeje staje się chestbusterem i postanawia się wydostać z żywiciela w bardzo brutalny sposób. Wydostaje się poprzez klatkę piersiową przegryzając żebra i mostek. Żywiciel umiera w straszliwych mękach, gdy chestbuster przegryza się na łono natury. Jego jedynym wtedy zadaniem jest zdobycie pożywienia, aby przybrał formę dorosłej hybrydy obcego.

Runner Alien – Runner (biegacz) jest hybrydą z psa. Jak każdy obcy runner posiada umiejętność poruszania się po ścianach, co pozwala mu na idealne zaskoczenie przeciwnika lub unik przed obstrzałem. Wielkim atutem runnera jest niebywała szybkość i skromna budowa ciała, przez to runner staje się bardzo trudnym celem do trafienia. Jednak runner niestety jest mało wytrzymały oraz nie posiada zbyt wielkiej siły.

Alien Drone – Drone (robotnica) jest to hybryda z człowieka. Jest o wiele większy od runnera, co powoduje, że jest łatwym celem do trafienia oraz jest o wiele wolniejszy. Za to jest silniejszy i wytrzymalszy od swego krewnego.

Pretorian Guard – Pretoriany to najbardziej tajemnicza hybryda. Powstała w wyniku zainfekowania rasy zwanej "Pilotami". Ta rasa zwiedziła wszystkie krańce świata. Piloci w między czasie swych wędrówek tworzyli nową rasę. Mieli zamiar stworzyć idealną istotę, która miła dbać o dobro gatunku a nie jednostki. Niestety stworzona przez nich rasa wymknęła się im spod kontroli. Tak moi drodzy to nasz obcy. Pretorian odziedziczył po swoim żywicielu wielką wytrzymałość, która powoduje, że jest wstanie zabić go jedynie broń z ciężkiego kalibru. Co do szybkości Pretorian niestety jest wolniejszy od reszty hybryd. Jego jedynym zadaniem jest ochrona królowej. Gdy spotkacie Pretoriany na swej drodze możecie się spodziewać jednego... Królowa jest blisko...

PredAliens – Predalien jak sama nazwa wskazuje jest to hybryda z predatora. Predalien jak większość hybryd potrafi poruszać się po ścianach jednak jest o wiele powolniejszy od Drone i Runnera, ale przewyższa szybkością Pretoriana. Jego siła jest znaczna jak i jego wytrzymałość.

Queen – Królową staje się pierwszy obcy w koloni a po przeistoczeniu zaczyna znosić jaja. Jej gigantyczne kształty nie pozwalają na poruszanie się po ścianach. Jej siła i odporność budzi przerażenie u każdego.


Może by tak faktycznie pomyśleć o większym rozbudowaniu go na DnD :D. Pomyślcie co by było jakby taki obcy się Wydostał z Trolla :D miałby np.: duży rozmiar, siłę, regenerację... :D
 
Falco__
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: pt lis 19, 2004 9:40 pm

sob lis 20, 2004 11:19 am

Kiedy¶ wymy¶li³em psionicznego Elfa. -2 do budowy i zrêczno¶ci, +2 do intelektu i m±dro¶ci. Na ¿yczenie s±dowanie my¶li i dominacja umys³owa. Reszta jak zwyk³e elfy.
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6449
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

sob lis 20, 2004 11:26 am

[quote=Falco]Kiedy¶ wymy¶li³em psionicznego Elfa. -2 do budowy i zrêczno¶ci, +2 do intelektu i m±dro¶ci. Na ¿yczenie sondowanie my¶li i dominacja umys³owa. Reszta jak zwyk³e elfy.[/quote]

Dominacja at will? Przepak, bez dwóch zdañ. Czy, nie daj Bo¿e, mia³aby to byæ rasa dostêpna dla graczy?

Pozdrawiam,
Adam
 
Alistar__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: pn lis 03, 2003 9:29 am

sob lis 20, 2004 12:20 pm

No to ja odkurzê swoje pomys³y ns potworki co je zrobi³em jak zacze³em przygodê z dnd (ok 9 miesc. temu).
Pierwsza to Nazgul. Jest on "sta³ym" potworkiem, a nie takim z jakim siê niedawno spotka³em (z tak± "nak³adk±" na istotê, co¶ takiego jak licz lub wapmir)
NAZGUL
¦redni nieumar³y
Charakter: Chaotyczny z³y
Wzrost 2m
Szybko¶æ 6m
Cechy : S 17, ZR 16, BD -, INT 10, RZT 10, CHA 5
PW 60 (na potrzeby gry mozna zmniejszyæ i zwiêkszyæ PW)
KP 25 (+7 premia z pancerza, +3 modyfikator ze zrêczno¶ci, +5 pancerz naturalny)
Rzuty obronne:
Wytrwa³o¶æ - 7
Refleks - 7
Wola - 13 (nie da siê opanowaæ rozumu Nazgula)
Broñ:
Miecz Pó³torarêczny +1 (obra¿enia 1k10 +4, premia do ataku +5, krytyk 18-20/x2
Piê¶æ (obra¿enia 1k6 +4, premia do ataku +5, krytyk x2)
Zatrute lodowe ostrze (obra¿enia 1k8 +4, premia do ataku +4, krytyk x2, specjalne zatruwa na 3 rundy podczas których postaæ traci po koleji 3, 2, 1 PW, rzut obronny na wytrwa³o¶æ ST 15)
Zbroja:
Czarny napier¶nik KP +7
Skarb:
Miecz i zbroja (znikaj± po ¶mierci Nazgula)
Umiejêtno¶ci:
Je¼dziectwo (+10)
Nas³uchiwanie (+10)
Zauwa¿nie (+10)
Jêzyko-znawstwo (wszystkie jêzyki ludów humanoidalnych i goblinoidalnych, a tak¿e zwierzêcy.
Atuty:
Walka konna
Tratowanie
Porywaj±ca Szar¿a
Atak w Przelocie
O Nazgulach:
Nazgule s± nieumar³ymi którzy za ¿ycia zawarli pakt z Nerullem (bogiem ¶mierci) który zamienia³ ich po ¶mierci w wojowników którzy s³u¿± Nerullowi. Nazguli nie mo¿na zabiæ, mo¿na zabiæ jedynie jego rumaka (rumak Nazgula PW 20). Nazgule pokonane odradzaj± siê po 1k6 dni i zapominaj± o ca³ym starciu. Pakt Nerulla mia³ jednak wadê i Nazgule je¶li ods³u¿y³y po ¶mierci tyle ile trwa³o ich wcze¶niejsze ¿ycie, udawali siê w koñcu na wieczny spoczynek. Jednak Nerull zawiera kolejne pakty i przybywaj± kolejni Nazgule.

Ok a to nastêpny -> Rycerz Chaosu, kiedy go tworzy³em opiera³em siê na rycerzu chaosu z Warha. A i tak¿e na bestii Chaosu. Chcia³em te¿ dodaæ mu mutacje ró¿norakie, ale nie za bardzo wiedzia³em jak to zrobiæ wiêc sobie darowa³em.

Rycerz Chaosu
Du¿y przybysz
Charakter: Chaotyczny z³y
Rozmiar- du¿y
Wzrost 2,6m
Szybko¶æ 9m
Cechy : S 23, ZR 13, BD 18, INT 15, RZT 7, CHA 10.
PW 120 (KW 10k12 + 60)
KP 31 (+9 premia z pancerza, +1 modyfikator ze zrêczno¶ci, +10 pancerz naturalny, - modyfikator za rozmiar, +2 modyfikator za tarczê)
Rzuty obronne:
Wytrwa³o¶æ - 10
Refleks - 10
Wola - 5
Broñ:
Wielki Miecz Chaosu (obra¿enia 3k6 +9, premia do ataku +14, krytyk 17-20/x2, specjalne w³a¶ciwo¶ci - +5 do ataku i obra¿eñ ka¿dej istocie o charakterze innym ni¿ chaotyczny, RC nosi go w jednej rêce)
Piê¶æ (obra¿enia 1k8 +9, premia do ataku +14, krytyk x2)
Topór bojowy Chaosu (obra¿enia 2k10 +6, premia do ataku +14, krytyk 18-20/x3, zasiêg 18m [tylko RC mo¿e nim rzucaæ], specjalne w³a¶ciwo¶ci - +5 do ataku i obra¿eñ ka¿dej istocie o charakterze innym ni¿ chaotyczny)
Zbroja:
Pe³na zbroja p³ytowa +1 KP+9
Tarcza du¿a stalowa KP+2
Skarb:
Drogocenna zbroja (2000sz), ale wa¿y 200kg, miecz i topór które s± dwurêczne i mo¿e je nosiæ tylko postaæ o CZ charakterze, z³oto (1/6 szansy, ¿e bêdzie 1k100 sz)
Umiejêtno¶ci:
Skakanie +10
Upadanie +10
Wspinaczka +5
Wyzwalanie siê +16
Zauwa¿anie + 9
Jêzyki - Wspólny, podwspólny, piekielny i otch³anny.
Atuty:
Poprawione trafienie krytyczne (WMC i TBC)
Potê¿ny atak
Rozszczepienie
¯elazna wola
Specjalne w³a¶ciwo¶ci:
Przyzywanie bestii chaosu. (Je¶li podczas walki bestia zginie, rycerz po 3 rundach mo¿e przyzwaæ nowego. Przyzywanie jest akcj± ca³orundow±.)
Aura przeciw prawu
O Rycerzach Chaosu:
Rycerze Chaosu s± s³ugami Gruumsha, a jako swoich poddanych dostali bestie chaosu i kilka innych stworów. RC wygl±da na wielkiego cz³owieka zakutego od stóp do g³ów w zbrojê, która jest przyozdobiona czaszkami i g³owami ró¿nych ras (najczê¶ciej ludzi), a tak¿e podobiznami g³ów baatezu i innych demonów ze z³ota. Na g³owie nosz± he³m z ogromnymi rogami. Rycerze Chaosu s± potê¿nymi wojownikami i s± bardzo gro¼ni zw³aszcza je¶li jest ich kilku.
Wystêpowanie: pojedynczo, para, bracia (3-10), klan (12-25).

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
prEDOator
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2266
Rejestracja: pt sie 23, 2002 1:11 pm

sob lis 20, 2004 12:36 pm

<span style='color:red'>Przypominam, że temat jest o nowych potworach nie z książek. Nie o rasach lub bestiach, o których można przeczytać w książce</span>
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości