Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
CE2AR
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1575
Rejestracja: pn sie 30, 2004 9:17 pm

{wFb:] Imperium

czw lut 17, 2005 2:20 pm

Po zebraniu ponad 2000 tysięcznej armii Bretonni (trochę mi to zajęło 6 dłuuugich lat ;)) zamierzam zmienić armię. Jako iż orki, skaveny, jaszczury, trupy elfy i inne tym podobne zielono, niebieskie paskudztwa interesują mnie tylko w roli zadeptywanego przeciwnika, postanowiłem zbierać armię sąsiadów za zachodniej miedzy, czyli Imperium. Ma ktoś jakieś dobre rady: od czego zacząć, które regimenty wybrać (halabardnicy, włócznicy czy miecznicy??) drobne porady jak to malować itp. Będę dozgonnie wdzięczny, niech was Sigmar błogosławi. ;).
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

czw lut 17, 2005 3:16 pm

Musisz od poczatku wiedziec, jaka armia chcesz dowodzic.Czy to piechotną, z "drobnym" wsparciem artyleryjskim, czy tez armią rycerzy, czy mixem.Osobiście radzę to pierwsze-co prawda wychodzi najdrożej, ale IMHO jest silniejsze niz dwie pozostale opcje.

CE2AR pisze:
od czego zacząć, które regimenty wybrać (halabardnicy, włócznicy czy miecznicy??)

Dobre regimenty?Handgunnerzy.Reszta ma ich po prostu osłaniać :wink: .
Szczerze-wszystkiego po trochu.Miecznicy maja WS 4, halabardnicy +1S, włocznicy walczą w dwóch rzędach, ale od nich o wiele skuteczniejsze sa odziały Wolnych kompani (istnieja mniej dyplomatyczne, ale dokładniejsze okreslenia), bo daja dwa ataki takze przy szarży, i sa tańsi.
Najskuteczniejsi w akcjach samobójczych-dziesięciu "gołych' ustawinych w jednym szeregu.
 
Awatar użytkownika
PIoTR_91
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: czw sty 20, 2005 7:37 pm

czw lut 17, 2005 4:29 pm

Ja chciałem postawić na rycerzy, ale gdy zostali zdziesiątkowani pod ostrzałem (raptem ok. 16) łuczników zwątpiłem...
 
Awatar użytkownika
wiedzmak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1226
Rejestracja: pn lis 24, 2003 3:55 pm

czw lut 17, 2005 5:05 pm

rany, kolejne imperium? <moje marudzenie> jak mozna brac tak paskudna i kolorowa armie? i placic za to kilkaset zlotych? ech... <koniec>

jesli stawiasz na klimat to kapitalnie wygladaja kloce piechoty, do tego handgunnerzy i troszke jazdy i artylarii. nie bedzie toto skuteczne ale wyglada fajnie. oczywiscie obowiazkowo kaplan sigmara lub urlyka - tez dla klimatu
 
Awatar użytkownika
CE2AR
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1575
Rejestracja: pn sie 30, 2004 9:17 pm

czw lut 17, 2005 10:02 pm

Dzięki, jutro wybiorę się na dłuuugą pielgrzymkę do komisów w Krakowie zobaczymy co będzie.
wiedzmak pisze:
i placic za to kilkaset zlotych?

Czy ja wyglądam na frajera alby milionera? Kupuje się po trochę po komisach i wychodzi stosunkowo tanio.
Liczę na wasze dalsze rady.
Niech was Sigmar ma w opiece.
---
Jeszcze jedno: jakie barwy mają żołnierze z Nuln wiem że coś czarnego ale opiszcie dokładniej. Póki, co nie mam dostępu do kodeksu a już kupiłem 5 włóczników.
 
Awatar użytkownika
Yarghuzzz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: sob sty 17, 2004 9:38 pm

pn lut 21, 2005 7:09 pm

Tak, są czarni. Z elementami srebrnymi lub złotymi.
Fajnie z tymi komisami. Nie wiem czy w Wawie są jakieś takie... ?
Co do armii:
Przede wszystkim Wolne Kompanie. Napewno się przydadzą.
Po drugie Hand Gunnersi - również przydatne.
Flagusi zżerają mnówstwo kasy, ale są przydatni
Obowiązkowo hellblaster i/lub działo.

Takie są moje "must have"
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

pn lut 28, 2005 2:48 pm

ee nuln ma czarny i kremowy a nie złoty czy srebrny.
poza tym jesteś GŁUPI że bierzesz Imperium bo ja nim gram i żałuję tego wyboru! mam już bardzo dużo figasów... ale poza klimatem nic mnie nie cieszy w tej armi.

nie kupuj wszystkiego po trochu bo to jest bez sensu. złóż se rozpiske i wtedy kupuj. Jak już sie uparłeś na te gówno to pełno handgunow, helblaster, armata, 2x mozdziez, magowie, pistoliersi ew kusznicy jako detathment. jak masz kase to czołg - to jest rzeźnicka armia.... :P
 
Awatar użytkownika
CE2AR
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1575
Rejestracja: pn sie 30, 2004 9:17 pm

pn lut 28, 2005 6:07 pm

Dzięki za optymistyczne nastawienie mnie do wyboru wiliamwolfes & wiedzmak :(
Skoro zebrałem Bretke to zostało Imperium, podoba mi się jego klimacik, po za tym elfów, orków i innych paskudztw nie trawię. Później może zmienię system... później
Dobrze to powiedzcie mi jeszcze, co sądzicie o greatswordach, rycerzach i pistolietersach?
Poza tym na jakiejś stronce wyczytałem, że pierwsza salwa z strzelców leci o K6 cali dalej (w sumie to by było realne, mieli wcześniej dokładnie naładowaną broń podczas bitwy nie ma na to czasu), gdy miałem przez chwilę księgę armii w ręce nie mogłem tego znaleźć czy to prawda?
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

pn lut 28, 2005 8:16 pm

Tak CE2AR dobrze wyczytałeś handgunerzry mają bonus zwany first voley który daje D6 cali w pierwszym strzale w bitwie. Następne normalnie są liczone. Dodatkową zaletą jest fakt, że Marksmani handgunów mogą mieć takie same bronie specjalne jakich używają Inżynierowie. Na uwagę zasługuje już odsłużona w mojej armii Hochland Long Rifle ma 36 cali zasięgu, i możesz walić do kolesia w oddziale – nie działa umiejętność Look Out Sir, możesz zdjąć nawet sztandar czy muzyka i jaką kolwiek postać w oddziale czy na polu bitwy. Snajperka nie daje –1 do trafienia za strzelanie do pojedynczego modelu, ale jeżeli wybierasz jakaś postać z pola bitwy, np. kapitana w oddziale to masz –1 do trafienia. Ale za to jak walisz do pojedynczego bohatera nie w oddziale to nie dostaniesz żadnych modyfikatorów ujemnych. Greatswordzi są fajni z swoim Stuborn i z wielkimi mieczami i pełnymi płytówkami. Szczerze mówiąc to nadają się na ogromny oddział tak ok. 30 w górę i dać tam pieszego elektora i dwa sztandary lub sztandar i przedmiot np. Icon of magnus – nie działa na bohatera i odział strach. Do tego dać dwa Detatchmenty jeden kusze lub handguny i militia tak po 10 co najmniej. Pistoliersi są super ale trzeba grać taktycznie w podchody ... ale się sprawdza.. poza tym 11 strzałów z pistolów z 5 koników drogą nie chodzi. Kawaleria to już inny biznes, ona przydaje się wszędzie, zmiata w szarży wszystko co ma save na 3 lub więcej a z resztą też da sobie rade – jak dorzucisz tam Grand Mastera to są Immune to Psychology a to już potężny atut w dodatku Grand Master to cacy rzeźnik jak dasz mu fajne przedmioty. Ale i tak odradzam zbieranie Impeium... dostaniesz od każdego klapsy... nic ci nie pomoże ze dobrze grałeś Bretką
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

pn lut 28, 2005 8:20 pm

do usunięcia...
Ostatnio zmieniony wt mar 01, 2005 1:14 pm przez WilliamWolfes, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

pn lut 28, 2005 8:23 pm

do usunięcia
Ostatnio zmieniony wt mar 01, 2005 1:13 pm przez WilliamWolfes, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Yarghuzzz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: sob sty 17, 2004 9:38 pm

pn lut 28, 2005 9:24 pm

wow, Wiliam! Trzy identyczne posty pod rząd!
 
Awatar użytkownika
WilliamWolfes
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1308
Rejestracja: sob lis 13, 2004 1:29 pm

wt mar 01, 2005 1:13 pm

ups coś się sknociło... sorki zaraz poprawie.....
 
Awatar użytkownika
CE2AR
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1575
Rejestracja: pn sie 30, 2004 9:17 pm

śr mar 02, 2005 7:02 pm

To jeszcze coś: pełna zbroja płytowa to po prostu ciężka zbroja tak??? (inaczej: podwyższa pancerz o 2)
 
Awatar użytkownika
Picc
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 644
Rejestracja: ndz paź 26, 2003 9:23 pm

śr mar 02, 2005 7:05 pm

Nie. To full plate mail, sam z siebie 4+.
 
Awatar użytkownika
Yarghuzzz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: sob sty 17, 2004 9:38 pm

śr mar 02, 2005 8:19 pm

Cezar! Nie poddawaj się! Nie słuchaj tych dziadów :D Sami grać nie potrafili i teraz marudzą :D.

Imperium jest armią "trójek". Fakt. Nie ma jakiś ekstra bonusów, cudów wianków. Fakt.

Ale ma tę niepodważalną zaletę, że można robić nim niesamowite, taktyczne cudeńka. Tą armią możesz grać tak jak ci się najbardziej podoba, w każdym stylu się sprawdzi!

Chcesz stać i strzelać - możesz. Chcesz wbijać się klocami piechoty - możesz. Masz nawet CZOŁG! (w sumie, bardzo pakerna jednostka, polecam).
 
Awatar użytkownika
Breja
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 25, 2004 1:19 pm

śr mar 02, 2005 10:40 pm

Pewnie że tak.
Yarghuzzz ma racje, ja tam nigdy nie narzekałem na Imperium, jak dostawałem baty to była to tylko i wyłącznie moja wina.
Peanów na temat wszechstronności Imperium zapewne sie juz nasłuchałes, jesli nie, to jeszcze usłyszysz.Dlatego napisze słów kilka na temat jednostek wybitnych w tej armii, jest ich kilka.
Na poczatek moi faworyci->pistoliersi.
Taki sobie oddziałek 5 jeźdzców (każdy po 19 punktów) w tym marksmen z repeater pistol[zawsze repeater pistol NIGDY HochlandLongRifle ani Repeater Handgun]
Jak wiesz to jest lekka kawaleria, do tego lekka kawaleria wyspecjalizowana w walce wręcz.Zapomnij o standardowych zastosowaniach[spowalnianie, ostrzał], nie nadaja sie do tego [za drodzy, liderka 7 , brak muzyka, 8 cali zasiegu przy strzelaniu], ale za to do sieczki nadają sie jak najbardziej.Policzmy: 4 standardowych kolesi czyli 8 ataków +marksman 3 ataki tojest 11 ataków z siłą 4 i -2 do sejwa+6 ataków z siłą 3 [ 5 od koni i jeden z mieczyka marksmana]
Wjeżdzałem tym oddziałkiem za jakies 110 punktów w każdy , niewazne jak wielki blok średniej piechoty[ czyli nie chaos warriors, nie undedzi, zwykli kolesie, wrażliwy na psychologie, normalnie zdajacy brejka] i w 90% udawało sie go złamać, dogonic i wyrznąc.Oczywiście atak z boku albo z tyłu :wink: Podliczając punkty, taki blok średniej piechoty[np 25 żołnierzy , za 7 pkt każdy+full command] to około 200 pkt.do tego 100 pkt za sztandar.
Czasami [jak zdażało mi sie dobrze pokombinować] udawało mi sie zaszarzowac kluczowy oddział wroga takim wrednym kombosem:rycerze zakonni z grand masterem z przodu, pistoliersi z boku. :papieros:
Kombos drogi w punktach, ale dzieki niemu , mozna zniwelowac najwiekszą słabośc pistoliersów:Ld7.
Dodam jeszcze że figurki sa piekne, dla osoby takiej jak Ty[czyli stawiajacej na klimat] jest to z pewnościa ważny czynnik.
Kolejnym zdecydowanie wybijającym sie oddziałem sa rycerze zakonni, o nich króciutko: sa dobrzy bo sa tani i dobrzy :mrgreen:
Za 23 pkt masz kolesi na konikach z armour save 1+, do tego jest to jednostka core[co jest często niezauważanym, ale bardzo bardzo istotnym bonusem]
Do tego przydatne sztandary i b.tani bohaterowie[kapitan za 50 pkt].
Oczywiście sa jeszcze Białe Wilki i Rycerze Wewnetrznego Kregu.
Imperialna artyleria, jest pod każdym wzgledem wybitna.
Moim skromnym zdaniem nieco lepsza od krasnoludzkiej.
"There is no such a problem that cannot be solved with the great cannon" :mrgreen:

jest w tym duzo prawdy :hahaha:
Potwór?->grat cannon z K6 wounds.Paaaaaaa
Bloki piechoty[Nie Daj Boże bloki elfiej,drogiej piechoty, z T3 i jak zawsze słabiutkim sejwem]->mortar ze znacznikiem 5 cali.Paaaaaaaaaa
Silna opancerzona piechota[droga znaczy sie :razz: ]Hellblaster.paaaaaaa
No i oczywiście czołg.Czołg jest bardzo dobry, zwłaszcza przeciwko ludziom którzy nie mieli z nim wczesniej do czynienia.Efekt psychologiczny jest porażający.W zasadach jest napisane że wzbudza terror, to prawda wzbudza, w przeciwniku również.Tej jednostce jednak musisz poświęcic sporo czasu i nauczyc sie nia grać, ma swoje słabe strony i zreczny przeciwnik bedzie potrafił je wykorzystac.
Figurka piekna ale potwornie droga, mozesz kupic stara wersje, wywalic kapitana i zrobic konwersje[ja kupiłem zwykły model czołgu z II wojny za jakieś 20 złoty i dorobiłem do 5 edycyjnego tanka wieżyczke.Jakos to wyglądało], pamietaj jednak zeby zrobic odpowiednio dużą podstawke, albo nawet dioramke.

Moi przedmówcy wychwalali pod niebiosa wolne kompanie[free company fighters] , no cóz, to jest dobra jednostka, jednak nie powinno sie na niej opierac armii której trzon ma stanowić piechota.Po prostu nie moga korzystac z zasady "detatchment" która jest podstawową przewaga imperialnej piechoty.Jak bedziesz miał kodeks to sobie przeczytasz :razz:

Na koniec dwa słowa o greatswordach.
Kupisz ich.Kiedys jak bedziesz miał zbędną kase, to jeden z najładnieszych oddziałów imperialnych, z super klimatem, ale niestety nieco zbyt drogi.Żeby sie opłacało ich wystawic i zeby fajnie sie prezentowali na stole, potrzeba oddział 20.Lepiej wsadzic tam bohatera z Sigil of Sigmar [odpornośc na strach] , szkoda by było zeby uciekli z pola bitwy przed zombimi[odpornośc na strach+ ich zasada stubborn to bardzo dobre połączenie], jak sam widzisz koszt punktowy rośnie w tempie zastraszającym.Największe sukcesy z tym oddziałem miałem grajac przeciwko Vampire counts, wtedy pakowałem do środka kapłana Sigmara z Sigil of Sigmar.Byli "uparci", odporni na strach i nienawidzili undedów.
Jeszcze jak sie uda "odpalić" kapłanem "soulfire" to juz zwycięstwo w kieszeni.Ale to sie żadko zdaża.

To by byo na tyle, tak po krótce of kors.

pzdr
 
Awatar użytkownika
CE2AR
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1575
Rejestracja: pn sie 30, 2004 9:17 pm

śr mar 02, 2005 10:45 pm

Picc pisze:
Nie. To full plate mail, sam z siebie 4+.

Łoł, Super, rycerze zakonni mają pancerz na jedynkach! Do tego jeszcze dajemy +1 do siły, tego pakernego championa i mamy regiment, którego szarża wdeptuje pierwsze szeregi wroga w ziemię, pozostałe zaś roznosi na kopiach. A ja myślałem, że to bretońskie rycerstwo jest silne.
Właściwie to jest jakaś różnica między poszczególnymi zakonami rycerskimi? I jak wyglądają herby niektórych z nich?
Z góry dzięki.
Niech was Sigmar prowadzi.
 
Awatar użytkownika
Picc
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 644
Rejestracja: ndz paź 26, 2003 9:23 pm

czw mar 03, 2005 12:05 am

Wg zasad różnią się tylko White Wolves - brak tarcz i cavalry hammers, które dodają 2 do S na szarzy, a 1 w późniejszych turach walki. Poza tym mozesz ich upgradowac do Inner Circle (+1 S), oprócz jednego zwykłego oddziału Inner Circle.

Inne zakony to tylko fluff, jest ich bardzo duzo, możesz wymyslic jakis sam jeśklim masz ochotę. Najważniejsze to:

Reiksguard - ochrona imperatora, uznawanego za wcielenie Sigmara. Ich mistrz nosi tytuł Reiksmarshala. Na tarczach nosza krzyże, czaszki w wieńcach laurowych, itp.

Knights Panther - kolesie założeni podczas krucjat, nosza na zbrojach futro pantery, a na tarczach mają pantere namalowana. Pochodzą bodajze z Talabheim.

Knights of the Blazing Sun - zakon związany z kultem Myrmidii.

Poza tym są: Knights of the Golden Lion, Knights of the Everlasting Light, Knights of the Black Rose, Knights of the Broken Sword, Knights of the Griffon, Black Knights of Morr, Sons of Solland, Sons of Manann, Knights of the Twin-Tailed Orb, Knights Jaguar, Knight of the Silver Mountain.
 
Awatar użytkownika
CE2AR
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1575
Rejestracja: pn sie 30, 2004 9:17 pm

śr mar 09, 2005 11:31 am

Wielkie dzięki za wszystkie rady!
Udało mi się na Hiszpańskiej stronie GW znaleźć kolory ciuchów poszczególnych prowincji. Zdziwiło mnie jedno: Bogenhafen malutka dziura gdzieś koło Altdorfu ma swoje własne barwy, ktoś wie jak to możliwe i co oni poza kilkoma milicjantami mogą mieć?
 
Awatar użytkownika
Picc
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 644
Rejestracja: ndz paź 26, 2003 9:23 pm

śr mar 09, 2005 5:58 pm

CE2AR pisze:
Wielkie dzięki za wszystkie rady!
Udało mi się na Hiszpańskiej stronie GW znaleźć kolory ciuchów poszczególnych prowincji. Zdziwiło mnie jedno: Bogenhafen malutka dziura gdzieś koło Altdorfu ma swoje własne barwy, ktoś wie jak to możliwe i co oni poza kilkoma milicjantami mogą mieć?

Jesli to ta sama strona, co w Warhammer Armies Empire, to miecznik z Bogenhafen, greatsword z Carroburga i żołnierz patrolu rzeki Stir są podani jako przykłady tego, że niektóre imperialne regimenty nie nosza kolorów prowincji, a na przykład kolory lokalnego lorda czy tez jakis indywidualny mundur, np. uzyskany w skutek zasług (w starym WA Empire Greatswordzi z Carroburga mieli czerwone mundury od momentu, kiedy w ajkiejś bitwie walczyli tak dzielnie, ze ich białe reiklandzkie ciuszki przesiakły krwia).
 
Awatar użytkownika
CE2AR
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1575
Rejestracja: pn sie 30, 2004 9:17 pm

pn mar 21, 2005 4:50 pm

Kolejne pytania:
1.Czy armia złożona z klocków piechoty, niezłego wsparcia artylerii i strzelców, oraz malej grupki rycerzy ma jakieś szanse?
2.Czy strzelców da się jakoś kupić inaczej, jak w zestawie wraz z włócznikami (pomijając komisy oczywiście)?
3. Ilu żołnierzy Imperialnych jest w jednym regimencie (ta paczka za sto z hakiem zł)?
 
Awatar użytkownika
Picc
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 644
Rejestracja: ndz paź 26, 2003 9:23 pm

pn mar 21, 2005 5:52 pm

CE2AR pisze:
2.Czy strzelców da się jakoś kupić inaczej, jak w zestawie wraz z włócznikami (pomijając komisy oczywiście)?

Da się, ale to ci w niczym nie pomoże, bo to są gorsze sposoby...
- podstawowy boxed set
- Battalion Box
- Online Store
CE2AR pisze:
3. Ilu żołnierzy Imperialnych jest w jednym regimencie (ta paczka za sto z hakiem zł)?

19... naprawdę.
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

pn mar 21, 2005 7:16 pm

Picc pisze:
19... naprawdę.

Podstawek jest 16.Ale nie stanowi to chyba problemu.


CE2AR pisze:
1.Czy armia złożona z klocków piechoty, niezłego wsparcia artylerii i strzelców, oraz malej grupki rycerzy ma jakieś szanse?

Hmmmm....kawalerię możnaby wykorzystać do zadań specjalnych.Tylko, że mało kawalerii ginie w małym czasie :/
Jakbyś mógł to zapodaj jakiś projekt rozpiskii.
 
Awatar użytkownika
Breja
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 25, 2004 1:19 pm

pn mar 21, 2005 8:25 pm

->CE2AR

1.Szanse ma, to najtrudniejsza konfiguracja Imperium, ale chyba najwięcej frajdy z dowodzenia czyms takim a przy sukcesach, wielki respekt u innych graczy.
2.Da sie, ale zawsze bedziesz stratny, najlepsze rozwiązanie to allegro, w tej chwili jest chyba nawet jakaś aukcja z handgunnerami[cena wydaje sie byc bardzo korzystna], mozesz tez kupic od Breji :mrgreen:
3.19 czyli 16 żołnierzy+commandgroup

pozdro
 
Awatar użytkownika
CE2AR
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1575
Rejestracja: pn sie 30, 2004 9:17 pm

czw mar 24, 2005 11:34 am

Picc pisze:
Da się, ale to ci w niczym nie pomoże, bo to są gorsze sposoby...
- podstawowy boxed set
- Battalion Box
- Online Store

O jak dobrze że są komisy uffff...
Rozpiska powiadacie:
-16 włóczników + grajek, champion & sztandarowy, tarcze 137 pts
-16 mieczników + grajek, champion & sztandarowy 137 pts
-21 strzelców jako 4 pododdziały powyższych 168 pts
-5 rycerzy zakonnych +inner circle i grajek, cham... 170 pts

-1 armata 100 pts
-1 moździerz 75 pts

-Mag jakieś tam magiczne przedmioty i inne śmieci ;) ok. 110pts
-Kapitan jakieś tam magiczne przedmioty i inne śmieci ;) ok. 100pts

Razem: ok 997 pts
 
Awatar użytkownika
Yarghuzzz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1377
Rejestracja: sob sty 17, 2004 9:38 pm

czw mar 24, 2005 12:59 pm

Tylko dwóch bohaterów? Warto byłoby dorzucić drugiego magika/kapitana/kapłana
 
Awatar użytkownika
Neverwinter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 864
Rejestracja: pn lut 16, 2004 9:34 am

czw mar 24, 2005 3:46 pm

CE2AR pisze:
-5 rycerzy zakonnych +inner circle i grajek, cham... 170 pts

Czego oczekujesz od tego oddziału?Szybkiej śmierci :/ ?
Jeżeli chcesz wykorzystać ich do misjii samobójjczych to nie dawaj muzyka i sztandaru.A najlepiej wsadz zamiast nich greatswordów.

CE2AR pisze:
Kapitan jakieś tam magiczne przedmioty i inne śmieci ok. 100pts

Lepiej drugi mag.Charactera wojującego opłaca ci się wystawić na 2k, kiedy to dostępny będzie elector count.
 
Awatar użytkownika
CE2AR
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1575
Rejestracja: pn sie 30, 2004 9:17 pm

czw mar 24, 2005 4:59 pm

Neverwinter pisze:
Czego oczekujesz od tego oddziału?Szybkiej śmierci :/ ?
Jeżeli chcesz wykorzystać ich do misjii samobójjczych to nie dawaj muzyka i sztandaru.A najlepiej wsadz zamiast nich greatswordów.

Chymm, dobry pomysł ze te punkty można dorzucić kolejnego rycerza. Sześciu jakąś siłę już reprezentuje, no i zawsze to konnica.
 
Awatar użytkownika
Breja
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: śr sie 25, 2004 1:19 pm

czw mar 24, 2005 6:42 pm

Z tymi rycerzami to IMO powinno byc tak:

1)jeśli planujesz ich jako oddział do udeżania z flanki we wcześniej juz związany walką regiment przeciwnika to:
-bez sztandaru [sztandar bedzie miała walcząca już piechota, a wiadomo że liczy sie jeden, poza tym w przypadku jakiejś katastrofy przeciwnik nie zdobędzie aż 100 punktów]
-bez muzyka, oni nie mają uciekać, to nie lekka kawaleria, poza tym muzyka maja mieć piechociarze.
- z championem, i to KONIECZNIE, dodatkowy atak piechotą nie chodzi zwłaszcza z WS4 i siła 6 przy szarży.Poza tym mozna go poświęcić na challange.

2)Nie róbmy jednak z naszych rycerzy jakichs fircyków, to jest siła z którą sie trzeba liczyć.Ja uzywałem oddziału 5 Białych Wilków[inner circle, full command, war banner] z kapitanem [broń dwuręczna , bez mag. przedmiotów, chociaż tu jest bardzo kuszaca opcja wstawienia Rod of Command i zrobienia oddziału pułapki.Chociaż jak na pułapke troche drogi :razz: , ale można w końcu modyfikować]
Pamiętajcie że przecietniaki [i nie tylko] nie zabijaja zapuszkowanych kolesi z armour sejwem 1+ Zwłaszcza jak po ich szarzy w bok nie zostanie nikt kto miałby oddać :mrgreen:
To jest bardzo dobry oddział,daje sporo możliwości, zręcznie użyty potrafi przechylic szale zwyciestwa na naszą imperialna strone.

Kończąc posta pare słów na temat bohaterów.
Jeden z nich powinien mieć Ld8.
Możesz wziąc kapitana i zyskać jakąśtam siłe przebicia, zawsze bardzo lubiłem imperialnych kapitanów, sa tani jak barszcz, maja dostep do jednych z najlepszych niemagicznych zabawek w całym WFB a z magicznych tez zawsze cos mozna wyszperać.Na przykład Rod of Command o którym juz pisałem wczesniej.
Jeśli jednak obawiasz sie magii to weź kapłana.
Albo nawet samych kapłanów.Pamietaj że w magii praktycznie wszysycy sa od Ciebie lepsi.
Najważniejsze jestjednak Ld generała.Zostawianie imperialnych żołnierzy z tragicznym Ld7 jest prosta droga do samozagłady.
To tyle

pozdrawiam

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości