Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Wieczny *

pt lis 06, 2009 11:25 pm

Chcesz żyć wiecznie?
- Pytanie retoryczne.
Wieczny
Wielu magów pragnie nieśmiertelności. Niektórzy zabiegają o nią już w młodym wieku, inni dopiero z czasem. Jedną z dróg do niej jest przemiana w lisza. Nie każdemu jednak magowi odpowiada wieczna egzystencja w ciele nieumarłego potwora. Dla tych, którzy brzydzą się egzystencją w formie kupy kości, pozostaje droga wiecznego. Wieczni nie są jakąś organizacją - to po prostu etyczna ścieżka dla tych, którzy chcą przedłużyć swoją egzystencję. Zostają nimi częściej czarodzieje niż zaklinacze, choć zaklinacze częściej niż kapłani. Najrzadziej drogą wiecznego podążają bardowie, choć są oni z tego najbardziej znani - w większości kultur świata pojawiają się opowieści o grajku, który wspomina czasy sprzed wieków, jakby sam w nich żył.
Poszukiwacze przygód: Wieczni rzadko zostają poszukiwaczami przygód. Z zasady zajmują się poszukiwaniem wiedzy, przebywając w bibliotekach, lub prowadząc badania w odosobnieniu. Bardowie - wieczni z zasady długimi latami chcą zachować swoje pieśni przez wieki.
Charakter: Czym jest to wobec wieczności? To hasło przyświeca wielu wiecznym, zbliżając ich ku neutralności - nie interesują się tak bardzo sprawami jednostek, zwracając swoją uwagę bardziej ku sprawom politycznym, których skutki odczują przez stulecia swego życia.
Religia: Podążający tą ścieżką z zasady wyznają bóstwa wiedzy, czasu i pamięci. Wśród wiecznych istnieje jednak względnie duża ilość wyznawców bóstw martwych - bogowie mogą zginąć, wieczni zaś śmierci starają się uniknąć.
Pochodzenie: Każdy może zostać wiecznym. W praktyce, zdarza się to głównie wśród ludzi i półelfów. Życie tych pierwszych jest z zasady zbyt krótkie na przeprowadzenie wszystkich badań, jak i poznanie świata. Ci drudzy zaś często chcą dorównać swojemu elfiemu rodzicowi. Półefly-wieczni są zwykle dobrze przyjmowane wśród elfów, często zyskując znaczne poważanie. Inne rasy nie nadają się na wiecznych - elfy zwykle traktują śmierć jako naturalną kolej życia, zaś dla tych, którzy tak nie uważają, czeka ścieżka baelorna, gnomy zwykle nie odczuwają potrzeby przedłużenia swego życia, zaś wśród niziołków jest za mało magów, by ta ściezka znalazła uznanie w społeczeństwie.
Kostka Wytrzymałości: k4.
Wymagania
Postać, która chce zostać wiecznym, musi spełnić następujące wymagania.
Umiejętności: Czarostwo 12 rang, wiedza (tajemna) 10 rang, wiedza (religia) 6;
Atuty: Skupienie na czarze (nekromancja i przemiany), dowolny atut metamagiczny;
Czary: Zdolność rzucania zaklęć 6. poziomu;
Specjalne: Musi podlegać śmierci ze starości;
Umiejętności klasowe
Oto umiejętności klasowe wiecznego (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Wyczucie pobudek (Rzt), Rzemiosło (alchemia) (Int), Wiedza (każda umiejętność traktowana osobno) (Int), Zawód (Rzt).
Wieczny otrzymuje punkty umiejętności na poziom w liczbie 4 + mod. z inteligencji.
[table][tr][td]Poziom [/td] [td]Bazowa premia do ataku[/td] [td]Rzut obronny na Wytr [/td] [td]Rzut obronny na Ref[/td] [td]Rzut obronny na Wolę[/td] [td]Specjalne[/td][td]Czary na dzień[/td][/tr][tr][td]1.[/td] [td]+0[/td][td]+0[/td][td]+0[/td][td]+2[/td][td]Ponadczasowe ciało[/td] [td]Poziom obecnej klasy magii +1[/td][/tr][tr][td]2.[/td] [td]+1[/td][td]+0[/td][td]+0[/td][td]+3[/td][td]Długie życie I[/td][td] Poziom obecnej klasy magii +1[/td][/tr][tr][td]3.[/td] [td]+1[/td][td]+1[/td][td]+1[/td][td]+3[/td][td]Wydłużenie czaru[/td][td] Poziom obecnej klasy magii +1[/td][/tr][tr][td]4.[/td] [td]+2[/td][td]+1[/td][td]+1[/td][td]+4[/td][td]Długie życie II[/td][td] Poziom obecnej klasy magii +1[/td][/tr][tr][td]5.[/td] [td]+2[/td][td]+1[/td][td]+1[/td][td]+4[/td][td]Podtrzymywanie życia, Doświadczenie życiem, Trwały czar[/td][td] Poziom obecnej klasy magii +1[/td][/tr][/table]
Ponadczasowe ciało (zw): Po osiągnięciu 1. poziomu wieczny nie podlega karom do wartości atrybutów wynikającym ze starzenia się oraz nie może zostać postarzony za pomocą magii. Wszelkie kary, jakie zaczęły działać wcześniej, oraz wszystkie premie nadal obowiązują. Niestety, gdy nadejdzie jego czas, wieczny umiera ze starości.
Wydłużenie czaru (zc): Wieczny ćwiczył się w sztuce wydłużania czarów. Może użyć atutu metamagicznego wydłużenie czaru bez podnoszenia poziomu komórki 3+mod. z roztropności dziennie.
Długie życie: Jak atut epicki o tej samej nazwie.
Podtrzymywanie życia (zn): Wieczny piątego poziomu może przedłużyć sobie życie, poświęcając swoje moce magiczne - jeśli zdecyduje się na utratę jednej komórki na czary, to czas jego życia wydłuża się o 3k10+1 na poziom poświęconej komórki (poświęcenie komórki 9 poziomu przedłuża życie wiecznego o 27k10+9 lat). Wieczny może poświęcić te komórki w dowolnej chwili, wykonując rytuał o czasie odprawiania 10 dni. Odprawienie rytuału wymaga zabicia jednej żywej istoty (niekoniecznie inteligentnej) i 1000 sztuk złota.
Doświadczenie życiem (zw): za każde 100 lat życia wiecznego po przekroczeniu maksymalnego wieku dla swojej rasy, wieczny otrzymuje premię +1 do swojej cechy odpowiedzialnej za rzucanie czarów.
Trwały czar (zc): Wieczny 5 poziomu może raz dziennie wydłużyć czas działania czaru 6 lub niższego poziomu, do 24 godzin, nie podnosząc jego komórki na czary.
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2010 11:10 pm przez Ginden, łącznie zmieniany 7 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Bel esprit
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: czw sty 11, 2007 6:14 pm

Wieczny

pt lis 06, 2009 11:45 pm

Tego mi właśnie brakowało - wiadomo było, że ci parszywi czarodzieje skrycie przedłużają sobie życie, ale jak oni to robili? Oto mamy odpowiedź na to pytanie.
Dobra, bardzo dobra klasa, chociaż raczej dla ciekawych NPCów.
Parę uwag:
nie podlegać śmierci ze starości

Nie bardzo rozumiem.

No i z drugiej strony taki znowu ''wieczny'' to ten mag nie będzie, bo w końcu skończą mu się komórki na czary albo dalsze ich poświęcanie straci sens (na przykład zostaną mu same Sztuczki) i przyjdzie mu się wyciągnąć ze starości. Ta klasa umożliwia co najwyżej odwleczenie problemu o parę milleniów :wink:
 
Shillelagh wielder
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 12, 2009 10:34 pm

Re: Wieczny

sob lis 07, 2009 12:26 am

Bel esprit pisze:
No i z drugiej strony taki znowu ''wieczny'' to ten mag nie będzie, bo w końcu skończą mu się komórki na czary albo dalsze ich poświęcanie straci sens (na przykład zostaną mu same Sztuczki) i przyjdzie mu się wyciągnąć ze starości. Ta klasa umożliwia co najwyżej odwleczenie problemu o parę milleniów :wink:


O ile wiem to poświęcenie 1-szo poziomowej komórki na czary przedłuża życie o 3k10+1 lat. Średnio 17,5 lat. A komórki zerowego poziomu 1,5k10+0,5. Średnio 8,75 lat. A takich komórek można poświęcić wiele. Prestiżówka dająca wiele ludzkim czarodziejom, sam takiego prowadziłem i może kiedyś (kiedy reaktywujemy sesje) wejdę na tę prestiżówkę :razz:
Gratuluję pomysłu który wyjaśniałby jak to się dzieje że ci paskudni czarodzieje żyją tak długo :wink:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Wieczny

sob lis 07, 2009 8:44 am

Bel esprit pisze:
nie podlegać śmierci ze starości

Nie bardzo rozumiem.

Jest to ograniczenie przed pomysłowymi, którzy weszliby na tę klasę i próbowali korzystać z Doświadczenia życiem, nie tracąc komórek na czary. :P
Są rasy, które nie umierają ze starości - konstrukty, nieumarli, niektórzy przybysze.
Bel esprit pisze:
Ta klasa umożliwia co najwyżej odwleczenie problemu o parę milleniów :wink:

W ciągu tych kilku mileniów na pewno zdobędziesz pierścienie, zapewniające dodatkowe komórki na czary!
 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Wieczny

sob lis 07, 2009 9:50 am

Ciekawa klasa ;) Niby tak oczywista, ale nie ma jej w podręcznikach.

Proponuje jednak ubogacić opisy fabularne na wzór tych z PHB i DMG - podpunkty "Poszukiwacze Przygód", "Religia" itd. Rozumiem, że niektóre z wymienionych informacji mogą być oczywiste nawet dla żółtodzioba, a ich pisanie można uznać za stratę cennego czasu, ale zbudują coś najważniejszego - klimat.
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Wieczny

sob lis 07, 2009 10:37 am

Ancient Lord pisze:

Proponuje jednak ubogacić opisy fabularne na wzór tych z PHB i DMG - podpunkty "Poszukiwacze Przygód", "Religia" itd.

Dodane.
 
Awatar użytkownika
Ancient Lord
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 189
Rejestracja: śr sie 13, 2008 2:27 pm

Wieczny

sob lis 07, 2009 11:38 am

Dodane.


Świetnie. Zwięźle przedstawiłeś wszystko co potrzebne, przez co czytelnik może bardziej sprecyzować i dopasować klasę do reali prowadzonego settingu. Teraz jest to kawał dobrej roboty, za którego wystawiam 8+/10. Pozdrawiam i życzę dalszej twórczości tego poziomu :)
Ostatnio zmieniony sob lis 07, 2009 11:38 am przez Ancient Lord, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

Re: Wieczny

sob lis 07, 2009 10:38 pm

No... na następnej sesji gram dogorywającym magiem ;).

Mam tylko takie wrażenie, czy klasa naprawdę daje wieczne życie?
Jeśli dodatkowe, wynikające z poziomu atrybutu komórki na czary liczą się do możliwych do poświęcenia... To co 400 lat mamy nową 9. poziomu [i odpowiednio wcześniej inne, innych poziomów]. W takim wypadku problem kończących się lat zupełnie zanika.

Miło też, że można podtrzymać swą egzystencję [chociaż do czasu dobicia levela] jeszcze przed zakończeniem prestiżówki.

Bardzo mi się podoba, klasa dobra, dopracowana jak podręcznikowa [jakbym miał się nad czymś głębiej zastanawiać, to nad ilością dodawanych lat, ale to raczej szczegół].

PS. Co się stanie jak mag zginie ze starości w ostatni dzień teog 10-dniowego rytuału przedłużającego życie? Fail?
Ostatnio zmieniony sob lis 07, 2009 10:39 pm przez Chochliczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Wieczny

sob lis 07, 2009 10:47 pm

Chochliczek pisze:
Jeśli dodatkowe, wynikające z poziomu atrybutu komórki na czary liczą się do możliwych do poświęcenia...

Liczą się. :P
Chochliczek pisze:
To co 400 lat mamy nową 9. poziomu [i odpowiednio wcześniej inne, innych poziomów].

Eee?
Co 800 lat. :P
Ile komórek musisz poświęcić na przeżycie tych 800 lat?
Chochliczek pisze:
PS. Co się stanie jak mag zginie ze starości w ostatni dzień teog 10-dniowego rytuału przedłużającego życie? Fail?

Fail.
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

Re: Wieczny

sob lis 07, 2009 10:52 pm

To z jednego "zestawu" [tj. po jednej komórce od 0. do 9.] mamy małe szanse żeby wyrobić 800 lat? [jestem słaby w takich statystykach :)]
No bo, jeśli mamy dużą, to przecież po 800 latach dostajemy [w sumie] cały nowy zestaw, nie?

No a jeśli mała, no to zawsze jeszcze zostaje awansować na ten n-ty epicki lvl w czasie 800 lat i coś zorganizować... Straszne jest życie Wiecznego...
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Wieczny

ndz lis 08, 2009 9:24 am

Chochliczek pisze:
To z jednego "zestawu" [tj. po jednej komórce od 0. do 9.] mamy małe szanse żeby wyrobić 800 lat? [jestem słaby w takich statystykach :)]

Z jednego zestawu wyrobisz 300 lat (296 dokładnie). :P
By przeżyć 800 lat, musisz poświęcić 3 komórki każdego poziomu (przeżyjesz 887).
Ostatnio zmieniony ndz lis 08, 2009 10:01 am przez Ginden, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

Re: Wieczny

ndz lis 08, 2009 9:56 am

Czy ta tabelka nie jest 3 razy niedoszacowana?
To znaczy liczona na 1k10+1 na poziom komórki zamiast 3k10+1?

Pozdrawiam, AGrzes
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Wieczny

ndz lis 08, 2009 10:02 am

AGrzes pisze:
Czy ta tabelka nie jest 3 razy niedoszacowana?
To znaczy liczona na 1k10+1 na poziom komórki zamiast 3k10+1?

Aaaa!
Racja.
Cóż, nie zapisałem arkusza, w którym to było, więc tabelka znika.
Dzięki za uwagę.
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

Re: Wieczny

ndz lis 08, 2009 11:00 am

Czyli moje obliczenia "dają radę" ? :razz:
 
Awatar użytkownika
dreamwalker
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2250
Rejestracja: pn gru 19, 2005 9:39 pm

Re: Wieczny

czw lis 26, 2009 9:55 am

Ginden pisze:
Dla tych, którzy brzydzą się egzystencją w formie kupy kości, pozostaje droga wiecznego.

Albo życzenie, albo zostać żywiołakiem (elemental savant)
Ups.. chyba rozwaliłem Ci główny motyw fabularny?

Ginden pisze:
Pochodzenie:

Ja jeszcze oczami wyobraźni widzę pradawnego orczego szamana, zabunkrowanego gdzieś w górach, który wciąż wysyła swoje oddziały na powierzchnię licząc, że w końcu uda mi się sprowadzić świat do zagłady :)

Ginden pisze:
gnomy zwykle nie odczuwają potrzeby przedłużenia swego życia

Sprzeczność - gnomy to bardowie, iluzjoniści i alchemicy. Toż to same profesje, którym bardzo na rękę jest wieczne życie.

Ginden pisze:
Kostka Wytrzymałości: k4.

Dałbym większą kostkę, k6 na przykład. W końcu to też prestiż dla bardów i kapłanów.

Ginden pisze:
Umiejętności: Czarostwo 12 rang, wiedza (tajemna) 10 rang, wiedza (religia) 6;

Dałbym umiejętności do wyboru. Dla arcane: wiedza tajmna, dla divine: wiedza o religii i niższą rangę czarostwa, zeby bard, który może potraktowac ten skill trochę po macoszemu też mógł się zakwalifikować.

Ginden pisze:
Skupienie na czarze (nekromancja i przemiany)

Po co to bardowi? On prawie nie ma czarów z tych szkół.

Ginden pisze:
dowolny atut tworzenia przedmiotów magicznych;

Po co? Jeśli nie ma to uzasadnienia dalej (typu jakiś przedmiot związany z klasą) - daj jak we wszystkich takich prestiżach metamagiczny.

Ginden pisze:
Zdolność rzucania zaklęć 6. poziomu;

Bard ma maksymalnie 6 poziom czarów. Trochę nie fair.

Ginden pisze:
Nie może być nieumarłym, lub w inny sposób nie podlegać śmierci ze starości;

Zostaw tego nieumarłego. Daj po prostu, że nie może byc już nieśmiertelny :)

Ginden pisze:
Umiejętności klasowe

I znowu ten nieszczęsny bard. Daj kilka umiejętności do wyboru (albo albo) lub kilka (3-4) do wybrania z umiejetności klasowych poprzedniej klasy.
Ginden pisze:
Podtrzymywanie życia (zn)

Beznadzieja. Już lepiej poczekać na ten 17 poziom i życzenie, a bardzowi lepiej złamać się z Sublime chord i dostać przyrost zaklęć zaklinacza i dostać też życzenie na 17 poziomie.

Podsumowując
W tej chwili jest to jak dla mnie 2/5. Tylko dla tego nie 1 na 5, że chyba wiem co chciałeś zrobić i doceniam to.
A chciałeś zrobić nieśmiertelność osiągalną na niskich poziomach, tak? Jak nie, to rozważ przerobienie tej klasy na coś takiego, bo w tej chwili atrakcyjniejsze jest, mimo wszystko, życzenie.

Ewentualnie, rozważ zrobienie klasy tylko dla bardów, wtedy mógłbym nawet pomóc :)
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 9:57 am przez dreamwalker, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Wieczny *

czw lis 26, 2009 6:15 pm

dreamwalker pisze:
Albo życzenie, albo zostać żywiołakiem (elemental savant)
Ups.. chyba rozwaliłem Ci główny motyw fabularny?

Nu, raczej tak. :P
dreamwalker pisze:
Sprzeczność - gnomy to bardowie, iluzjoniści i alchemicy. Toż to same profesje, którym bardzo na rękę jest wieczne życie.

Nie pasuje mi to do gnoma. Tak ideowo. Odczuwam wewnętrzne ni...
dreamwalker pisze:
Dałbym większą kostkę, k6 na przykład. W końcu to też prestiż dla bardów i kapłanów.

Nie, to nie prestiż dla kapłanów i bardów. To prestiż dla czarodziei, na który mogą wejść także bardowie i kapłani. Większość kapłanów po pierwsze woli połączenie z bóstwem po śmierci, a bardowie rzadko osiągają taki poziom zdolności magicznych. Bard jest dla tej klasy drugorzędny. Czerwonego czarodzieja A k6 zbytnio podnosiłoby siłę magów, którzy biorą tą klasę.
dreamwalker pisze:
Po co to bardowi? On prawie nie ma czarów z tych szkół.

Po pierwsze, mamy niesprecyzowaną energię życiową, za którą odpowiada nekromancja, a także mamy też normalną ludzką biologię - uszkodzenia komórek, mutacje, wolne rodniki, budyń, czy też złogi cholesterolu, które można usuwać i poprawiać za pomocą magii przemian.
dreamwalker pisze:
A chciałeś zrobić nieśmiertelność osiągalną na niskich poziomach, tak?

Necropolitan i masz na 1 poziomie nieśmiertelność. Albo elan. :P
dreamwalker pisze:
Po co? Jeśli nie ma to uzasadnienia dalej (typu jakiś przedmiot związany z klasą) - daj jak we wszystkich takich prestiżach metamagiczny.

Dobra propozycja, to pozostałość po starszej wersji pracy.
 
Awatar użytkownika
dreamwalker
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2250
Rejestracja: pn gru 19, 2005 9:39 pm

Wieczny *

czw lis 26, 2009 6:54 pm

Dalej pozostaje argument, że bardziej się życzenie opłaca.
Może obniż trochę wymagania i dodaj kilka fajnych zdolności, niekoniecznie potężnych?
Napisz też jaki mechanizm stoi za obecnymi zdonlościami. No bo co, wstaje sobie rano, mówię: czas się domłodzić o 20 lat i to robię tak po prostu?
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Wieczny *

czw lis 26, 2009 7:29 pm

dreamwalker pisze:
Może obniż trochę wymagania i dodaj kilka fajnych zdolności, niekoniecznie potężnych?

O, to jest pomysł. Może na 5 poziomie dodać zdolność Inkatatrixa z 10 poziomu, dotyczącą jedynie czarów defensywnych?
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: Wieczny *

czw lis 26, 2009 7:49 pm

Albo życzenie, albo zostać żywiołakiem (elemental savant)
Ups.. chyba rozwaliłem Ci główny motyw fabularny?

Jeszcze zostaje czar Reinkarnacja Druida, tylko ma dwie niedogodności musi nastąpić zgon(i -1 poziom w plecy :razz: ) no rasa wyjściowa może być ciekawa :papieros: . No i to chyba jedyny legalny środek na przedłużanie bytu dla Druida.

Co do ciekawych zdolności to może dodać możliwość pasożytniczego przedłużania żywota, w końcu nie wszyscy Wieczni to PD aniołki. :huh:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: Wieczny *

czw lis 26, 2009 7:52 pm

Klasa mi się podoba, zastanawiam się tylko, czemu wszyscy szukają alternatyw. W założeniu chyba miało to być coś dostępne dla prawie wszystkich.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Wieczny *

czw lis 26, 2009 8:35 pm

Żeby zrobić cokolwiek innego niż jest w opisie życzenia, trzeba dogadać się z MG .Poza tym kosztuje ono aż 5k exp, a efekt i tak nie jest pewny, a może być nawet odwrotny. No i życzenie, które daje atut epicki chyba wykracza poza swoje możliwości.

Może na 5 poziomie dodać zdolność Inkatatrixa z 10 poziomu, dotyczącą jedynie czarów defensywnych


Przeginanie czas zacząć? Co to są te czary defensywne ?
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Wieczny *

czw lis 26, 2009 9:01 pm

goracepapu pisze:
Co to są te czary defensywne ?

Dające premię do RO, KP, lub tymczasowe punkty wytrzymałości. Patrz opis strażnika czarów z Silverymoon.
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Wieczny *

czw lis 26, 2009 9:08 pm

Czyli np polymorph to czar defensywny, ale blur już nie ? Jak dla mnie to trochę śmieszna definicja czarów defensywnych.

Jeżeli już masz coś takiego dawać, to automatyczne wydłużenie czarów ze szkoły odrzucenia(albo innej szkoły, albo tylko kilku czarów z tej szkoły)
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 9:11 pm przez goracepapu, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Wieczny *

czw lis 26, 2009 9:55 pm

goracepapu pisze:
Czyli np polymorph to czar defensywny, ale blur już nie ? Jak dla mnie to trochę śmieszna definicja czarów defensywnych.

Ale oficjalna.
goracepapu pisze:
Jeżeli już masz coś takiego dawać, to automatyczne wydłużenie czarów ze szkoły odrzucenia(albo innej szkoły, albo tylko kilku czarów z tej szkoły)

Co powiesz na wydłużenie czaru bez podnoszenie komórki czaru x razy na dzień, gdzie x = mod. z charyzmy + 1?
 
Awatar użytkownika
goracepapu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 801
Rejestracja: czw lip 30, 2009 9:44 pm

Re: Wieczny *

czw lis 26, 2009 10:13 pm

Nie jestem przekonany czy jest to oficjalna definicja defensywnych czarów, czy definicja czarów jakie klasa SoS uważa za defensywne do swojej zdolności "for this purpose a defensive spell is...".

Ja bym dał mod z mądrości+poziom klasy(albo 3+poziom klasy) z zastrzeżeniem, że można wydłużyć maksymalnie czar poziomu = poziom wiecznego X2 i dać tą umiejętność na 1 poziomie.
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 10:31 pm przez goracepapu, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Wieczny *

sob lut 06, 2010 11:09 pm

*bump tematu ze względu na zmianę klasy*
 
teraw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 10:41 pm

Wieczny *

pn cze 28, 2010 5:07 pm

Po pierwsze dlaczego ma 4 umiejętności na poziom? I czarodziej, i zaklinacz i kapłan mają po dwie.
Po drugie trzeba dopisać o byłych wiecznych. A mianowicie, że traci wszystkie zdolności klasowe, oprócz rzucania czarów, jeśli przestanie podlegać śmierci ze starości, bo tak jak jest teraz, to robimy wiecznego, a potem przemieniamy się w licza i dopakowujemy się doświadczeniem życiem.
Wymaganie rzucania czarów 6. poziomu sprawia, że bard skończy wiecznego dopiero na epikach, takie było założenie, czy to błąd?
Poświęcenie po 1 komórce z każdego poziomu od 1. do 9. daje średnio 787.5 dodatkowych lat. Zdobycie tych komórek zajmuje 800 lat, więc się zgadza. Ale wraz ze wzrostem atrybutu dostajemy też dodatkowe komórki poziomu 10. i wyższych uzyskane dzięki atutowi Zwiększenie liczby czarów, a to robi się przepak.
Ostatnio zmieniony pn cze 28, 2010 5:09 pm przez teraw, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ginden
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: pt gru 19, 2008 1:15 pm

Wieczny *

pn cze 28, 2010 7:07 pm

teraw pisze:
Wymaganie rzucania czarów 6. poziomu sprawia, że bard skończy wiecznego dopiero na epikach, takie było założenie, czy to błąd?

Założenie.
teraw pisze:
Poświęcenie po 1 komórce z każdego poziomu od 1. do 9. daje średnio 787.5 dodatkowych lat. Zdobycie tych komórek zajmuje 800 lat, więc się zgadza. Ale wraz ze wzrostem atrybutu dostajemy też dodatkowe komórki poziomu 10. i wyższych uzyskane dzięki atutowi Zwiększenie liczby czarów, a to robi się przepak.

Ile twoich postaci miało tysiące lat? A za chwilę wyskoczy powergamer, który osiągnie 60 intelektu na 20 poziomie. ;)
teraw pisze:
Po drugie trzeba dopisać o byłych wiecznych.

OK.
teraw pisze:
Po pierwsze dlaczego ma 4 umiejętności na poziom? I czarodziej, i zaklinacz i kapłan mają po dwie.

Bo klasa w pewien sposób rozwija wszechstronność. A te 10 punktów umiejętności straszne nie jest.
 
teraw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 10:41 pm

Re: Wieczny *

wt cze 29, 2010 4:06 pm

Ginden pisze:
Ile twoich postaci miało tysiące lat? A za chwilę wyskoczy powergamer, który osiągnie 60 intelektu na 20 poziomie. ;)


Też prawda. A z drugiej strony daje fajne możliwości dla MG, żeby podpakować wiekowego, potężnego maga, bez dawania mu bonusów znikąd. 60 int na 20 to trudno mieć, ale 40-45 się da normalnie :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości