Chcesz żyć wiecznie?
- Pytanie retoryczne.
Wieczny
Wielu magów pragnie nieśmiertelności. Niektórzy zabiegają o nią już w młodym wieku, inni dopiero z czasem. Jedną z dróg do niej jest przemiana w lisza. Nie każdemu jednak magowi odpowiada wieczna egzystencja w ciele nieumarłego potwora. Dla tych, którzy brzydzą się egzystencją w formie kupy kości, pozostaje droga wiecznego. Wieczni nie są jakąś organizacją - to po prostu etyczna ścieżka dla tych, którzy chcą przedłużyć swoją egzystencję. Zostają nimi częściej czarodzieje niż zaklinacze, choć zaklinacze częściej niż kapłani. Najrzadziej drogą wiecznego podążają bardowie, choć są oni z tego najbardziej znani - w większości kultur świata pojawiają się opowieści o grajku, który wspomina czasy sprzed wieków, jakby sam w nich żył.
Poszukiwacze przygód: Wieczni rzadko zostają poszukiwaczami przygód. Z zasady zajmują się poszukiwaniem wiedzy, przebywając w bibliotekach, lub prowadząc badania w odosobnieniu. Bardowie - wieczni z zasady długimi latami chcą zachować swoje pieśni przez wieki.
Charakter: Czym jest to wobec wieczności? To hasło przyświeca wielu wiecznym, zbliżając ich ku neutralności - nie interesują się tak bardzo sprawami jednostek, zwracając swoją uwagę bardziej ku sprawom politycznym, których skutki odczują przez stulecia swego życia.
Religia: Podążający tą ścieżką z zasady wyznają bóstwa wiedzy, czasu i pamięci. Wśród wiecznych istnieje jednak względnie duża ilość wyznawców bóstw martwych - bogowie mogą zginąć, wieczni zaś śmierci starają się uniknąć.
Pochodzenie: Każdy może zostać wiecznym. W praktyce, zdarza się to głównie wśród ludzi i półelfów. Życie tych pierwszych jest z zasady zbyt krótkie na przeprowadzenie wszystkich badań, jak i poznanie świata. Ci drudzy zaś często chcą dorównać swojemu elfiemu rodzicowi. Półefly-wieczni są zwykle dobrze przyjmowane wśród elfów, często zyskując znaczne poważanie. Inne rasy nie nadają się na wiecznych - elfy zwykle traktują śmierć jako naturalną kolej życia, zaś dla tych, którzy tak nie uważają, czeka ścieżka baelorna, gnomy zwykle nie odczuwają potrzeby przedłużenia swego życia, zaś wśród niziołków jest za mało magów, by ta ściezka znalazła uznanie w społeczeństwie.
Kostka Wytrzymałości: k4.
Wymagania
Postać, która chce zostać wiecznym, musi spełnić następujące wymagania.
Umiejętności: Czarostwo 12 rang, wiedza (tajemna) 10 rang, wiedza (religia) 6;
Atuty: Skupienie na czarze (nekromancja i przemiany), dowolny atut metamagiczny;
Czary: Zdolność rzucania zaklęć 6. poziomu;
Specjalne: Musi podlegać śmierci ze starości;
Umiejętności klasowe
Oto umiejętności klasowe wiecznego (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Wyczucie pobudek (Rzt), Rzemiosło (alchemia) (Int), Wiedza (każda umiejętność traktowana osobno) (Int), Zawód (Rzt).
Wieczny otrzymuje punkty umiejętności na poziom w liczbie 4 + mod. z inteligencji.
[table][tr][td]Poziom [/td] [td]Bazowa premia do ataku[/td] [td]Rzut obronny na Wytr [/td] [td]Rzut obronny na Ref[/td] [td]Rzut obronny na Wolę[/td] [td]Specjalne[/td][td]Czary na dzień[/td][/tr][tr][td]1.[/td] [td]+0[/td][td]+0[/td][td]+0[/td][td]+2[/td][td]Ponadczasowe ciało[/td] [td]Poziom obecnej klasy magii +1[/td][/tr][tr][td]2.[/td] [td]+1[/td][td]+0[/td][td]+0[/td][td]+3[/td][td]Długie życie I[/td][td] Poziom obecnej klasy magii +1[/td][/tr][tr][td]3.[/td] [td]+1[/td][td]+1[/td][td]+1[/td][td]+3[/td][td]Wydłużenie czaru[/td][td] Poziom obecnej klasy magii +1[/td][/tr][tr][td]4.[/td] [td]+2[/td][td]+1[/td][td]+1[/td][td]+4[/td][td]Długie życie II[/td][td] Poziom obecnej klasy magii +1[/td][/tr][tr][td]5.[/td] [td]+2[/td][td]+1[/td][td]+1[/td][td]+4[/td][td]Podtrzymywanie życia, Doświadczenie życiem, Trwały czar[/td][td] Poziom obecnej klasy magii +1[/td][/tr][/table]
Ponadczasowe ciało (zw): Po osiągnięciu 1. poziomu wieczny nie podlega karom do wartości atrybutów wynikającym ze starzenia się oraz nie może zostać postarzony za pomocą magii. Wszelkie kary, jakie zaczęły działać wcześniej, oraz wszystkie premie nadal obowiązują. Niestety, gdy nadejdzie jego czas, wieczny umiera ze starości.
Wydłużenie czaru (zc): Wieczny ćwiczył się w sztuce wydłużania czarów. Może użyć atutu metamagicznego wydłużenie czaru bez podnoszenia poziomu komórki 3+mod. z roztropności dziennie.
Długie życie: Jak atut epicki o tej samej nazwie.
Podtrzymywanie życia (zn): Wieczny piątego poziomu może przedłużyć sobie życie, poświęcając swoje moce magiczne - jeśli zdecyduje się na utratę jednej komórki na czary, to czas jego życia wydłuża się o 3k10+1 na poziom poświęconej komórki (poświęcenie komórki 9 poziomu przedłuża życie wiecznego o 27k10+9 lat). Wieczny może poświęcić te komórki w dowolnej chwili, wykonując rytuał o czasie odprawiania 10 dni. Odprawienie rytuału wymaga zabicia jednej żywej istoty (niekoniecznie inteligentnej) i 1000 sztuk złota.
Doświadczenie życiem (zw): za każde 100 lat życia wiecznego po przekroczeniu maksymalnego wieku dla swojej rasy, wieczny otrzymuje premię +1 do swojej cechy odpowiedzialnej za rzucanie czarów.
Trwały czar (zc): Wieczny 5 poziomu może raz dziennie wydłużyć czas działania czaru 6 lub niższego poziomu, do 24 godzin, nie podnosząc jego komórki na czary.