Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

ndz paź 25, 2009 2:06 pm

Bawimy sie w nekromantę? Nie wypowiem się co do mechaniki, bo nigdy nie miałem okazji wypróbować. A szkoda, bo po pograniu w Wiedźmina nabrałem ochoty na RPG na żywo. Co do wieśniactwa, to muszę się (po raz pierwszy w historii chyba) zgodzić z Giefergiem. To ma być właśnie wieśniackie, swojskie, jakby znane i bliskie fantasy. Nic z klimatów epickiego D&D czy heroicznego Warhammera raczej się tu pojawiać nie powinno. Co najwyżej Warhammerowskie grim & gritty.
 
Awatar użytkownika
kasjan86
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 175
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 8:26 pm

Re: Wiedźmin: Gra Wyobraźni

pn lis 02, 2009 3:10 pm

Witam. Przymierzam się do prowadzenia W:GW. Lata temu [2003/4] prowadziłem demo. Teraz męczę pełną wersję. Kwestia zbroi wprowadziła mnie w spore zakłopotanie, a nie chodzi nawet o brygantynę, która nie wskazano do jakiej kategorii należy. [Tak wiem co to jest brygantyna i właściwie powinna być pośrednikiem między płyta a kolczugą, a już na pewno na kolczugę się jej nie wkłada].

1.Postać założyła przeszywanicę, kolczugę i na koniec płytowy kirys [napierśnik i naplecznik płytowy]. Poruszanie się jest obniżone o 1 a Zwinność o 2?

2. Postać założyła przeszywanicę, kolczugę i kolcze osłony nóg. Poruszanie się zostanie zmniejszone o 1 czy o 2?

3. Kary do cech [poza Poruszaniem - to przekłada się normalnie rozumiem; poza dodatkowymi karami z kosztem PW] liczą się tylko przy testowaniu wskazanych w tabeli na s. 76 umiejętości?

Pomóżcie, kto jest biegły w W:GW!
 
Awatar użytkownika
Nekomono
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: sob lip 25, 2009 5:10 pm

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

pt lip 02, 2010 12:59 pm

Co z 2 edycją? :help:
 
Awatar użytkownika
kaduceusz
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2843
Rejestracja: śr lut 11, 2004 12:15 am

Re: Wiedźmin: Gra Wyobraźni

pt lip 02, 2010 1:10 pm

Wieść o niej zaginęła, ale teraz Witcher 2 się zbliża, ktoś się mógłby z rodzimych wydawców pokusić ;-)
 
Awatar użytkownika
Nekomono
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: sob lip 25, 2009 5:10 pm

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

sob lip 03, 2010 4:39 pm

Mówisz jest nadzieja?:rockpunk:
 
Awatar użytkownika
kaduceusz
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2843
Rejestracja: śr lut 11, 2004 12:15 am

Re: Wiedźmin: Gra Wyobraźni

ndz lip 04, 2010 10:44 am

Nie, to tylko moje pobożne życzenia :P
 
Awatar użytkownika
Nekomono
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: sob lip 25, 2009 5:10 pm

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

śr lip 07, 2010 2:08 pm

Szkoooda... Myślałem że coś szykujecie. :cry:
 
Awatar użytkownika
kasjan86
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 175
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 8:26 pm

Re: Wiedźmin: Gra Wyobraźni

śr lip 07, 2010 8:43 pm

Również na to po cichu liczę, ale raczej nie razem z wydaniem wiedźmina 2, a raczej trochę później, vide edycja rozszrzona :]. Nadziei jednak się wyzbyłem po upadku pierwszego projektu WGW2, a nadmieniam, że sam teraz mistrzuję stare, dobre, pokręcone WGW.
 
Awatar użytkownika
Rodriguez
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1252
Rejestracja: wt lip 14, 2009 8:23 pm

Re: Wiedźmin: Gra Wyobraźni

śr lip 07, 2010 10:07 pm

Ciekawe, czy oprócz zmian w mechanice autorzy pokusiliby się o większy wkład własny w realia świata...
 
Awatar użytkownika
Ugamas
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 223
Rejestracja: pt paź 31, 2003 11:20 pm

Re: Wiedźmin: Gra Wyobraźni

sob lip 17, 2010 3:41 pm

Pokusić to by się pewnie pokusili, w końcu miało ty być trochę inne podejście niż w pierwszej edycji. Grywalne postacie wampirów, dopplerów czy innych nadprzyrodzonych stworów. Na pewno jakiś wkład musiałby być, zresztą wkład w pierwszej nie był wcale taki ubogi. Wszystkie informacje zebrane z sagi zostały uporządkowane i zaserwowane w czytelniej formie. Gdzie czegoś brakowało autorzy dodali od siebie.

Druga edycja nigdy się ukaże, no chyba, że ktoś sie pokusi odkupić od MAGa prawa i wydać do własnym kosztem, ale nie sądzę, że znajdzie się chętny na takie zabawy:P
 
Awatar użytkownika
Rodriguez
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1252
Rejestracja: wt lip 14, 2009 8:23 pm

Re: Wiedźmin: Gra Wyobraźni

ndz lip 18, 2010 11:30 pm

Grywalne postacie wampirów, dopplerów czy innych nadprzyrodzonych stworów.

Może od razu dodatek "Savage species" ver. W:GW...? :(

Wszystkie informacje zebrane z sagi zostały uporządkowane i zaserwowane w czytelniej formie. Gdzie czegoś brakowało autorzy dodali od siebie.

W podręczniku głównym takich bardziej szczegółowch informacji jest stosunkowo niewiele. Co innego kolejne pozycje z "Biblioteki Białego Wilka". Strasznie spodobał mi się też nieoficjalny artykulik dotyczący Zerrikanii, autorstwa, z tego co pamiętam, Maćka Szaleńca.
Ostatnio zmieniony ndz lip 18, 2010 11:33 pm przez Rodriguez, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Morel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4566
Rejestracja: śr mar 03, 2010 10:59 am

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

ndz lip 25, 2010 6:42 pm

Ugamas pisze:
no chyba, że ktoś sie pokusi odkupić od MAGa prawa i wydać do własnym kosztem,

A MAG ma prawa dożywotnio? Jeżeli nie, to trza odczekać i już ;)
 
Awatar użytkownika
Khelben
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 146
Rejestracja: śr mar 12, 2008 8:19 pm

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

czw sie 19, 2010 5:42 pm

Z tego co czytałem w wielu recenzjach gra ma tętnić życiem, codzienne obowiązki, żyjące bazary, piekna grafika i idealnie odwzorowany styl walki, do którego CD Projekt RED dorzucili durzo run i innych ciekawostek bardzo dobrze sie zapowiada. Ale powiem, że im później tym lepiej bo gra będzie lepiej dopracowana :D .Oczywiście jeśli prace nad nią cały czas sie toczą :razz:

Pozdrawiam!
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

czw sie 19, 2010 5:49 pm

Stary... ale wiesz, my tu gadamy o takim RPGu, co to potrzebujesz kostek i książki by w niego grać...
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

czw sie 19, 2010 6:41 pm

Kostek? Nieeeee, kostki się używa do gry na gitarze, a nie na książkach. Jełop.


Dla Khelbena też mam złą wiadomość - The Witcher nie będzie aż taki dopracowany, bo jest na rynku od prawie 3 lat.


A W:GW uwielbiam, to było moje pierwsze osobiście kupione w sklepie za własne pieniądze RPG. Jeszcze jak starzy kumple mają ataki nostalgii do RPG, to nie do więcej granego D&D, tylko jak się w wiedźminie po lasach z wilkołakiem ganiali.
 
Awatar użytkownika
Khelben
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 146
Rejestracja: śr mar 12, 2008 8:19 pm

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

czw sie 19, 2010 7:48 pm

Hezor nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem twój post, mi chodzi o wiedźmina 2, który z tego co wiem ma pojawić się niebawem. Z twojego postu wnioskuję, ze mówisz o wiedźminie ale o jego pierwszej osdłonie :razz: .

Pozdrawiam!
 
Joth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 110
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 7:14 pm

Re: Wiedźmin: Gra Wyobraźni

pn mar 21, 2011 1:25 pm

Nic nie wnoszący post z nostalgii


Gra ktoś jeszcze w wiedzmaka ? czy to już zupełnie martwy system?
 
Gildean
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: sob sie 02, 2008 1:45 pm

Re: Wiedźmin: Gra Wyobraźni

pn mar 21, 2011 11:18 pm

Gra jest dość prosta ale to nie znaczy że nudna. W tym tygodniu przygotowaliśmy dla Was wyjątkową niespodziankę: ul. Skorzystaj z niego i pozwól pszczołom na zbieranie miodu. Nie zapomnij o dodaniu go do swojego najwyższego poziomu. Ale uważaj, nie możesz go nikomu podarować, sprzedać, obrócić ani wstawić do magazynu! Ozdób swoją krainę kwitnącymi krzewami i w ten sposób daj pszczołom pracę. One z pewnością Ci się odwdzięczą. Nie przegap energetycznego kopniaka w nowej aktualizacji w Klondike Bzyczy Sobie Pszczółka. zaczynając grę dostaniecie darmowe szmaragdy o wartości, na dobry początek za darmo! Promocja potrwa przez 2 tygodnie od dnia dzisiejszego. Jeśli jeszcze zastanawiasz się czy zacząć zabawę, masz znajomych z którymi chciał lub chciała byś wspólnie grać. Nie czekaj, to najlepszy moment by rozpocząć przygodę. Darmowe szmaragdy otrzyma każdy kto założy w serwisie nowe konto w terminie do 2 tygodni od dnia zamieszczenia tego posta. W ciągu najbliższych 3 tygodni możesz powiększyć swoje zapasy ropy i surowców – wszystko dzięki najnowszej aktualizacji w Klondike! Udaj się do starej kopalni i zbierz wszystkie surowce. Nie możesz przegapić tej okazji, ponieważ masz szansę na zdobycie wielu wspaniałych przedmiotów. Uzupełnij zasoby ropy, której podczas wypraw potrzebuje każdy poszukiwacz złota. Ale uważaj: w starej kopalni widziano sprytne lisy, które musisz złapać! Jeśli złapiesz wszystkie 26, zostaniesz sowicie wynagrodzony! Przygotuj się na podróż w głąb góry i napełnij swoje zbiorniki. Leoncio, diabelny geniusz powraca! Jakie zamiary sprowadzają go tym razem? Może chce podzielić się skarbami, które leżą w jego kopalni? Czy jednak sami będziemy musieli znaleźć sposób, żeby je zdobyć? Przygotuj się na walkę, którą wygrać mogą tylko najlepsi! Udowodnij swój spryt i odwagę i przechytrz Leoncia, zanim on zaskoczy Ciebie. Pamiętaj – czujność przede wszystkim: w kopalni czeka wiele niespodzianek, których nie możesz przegapić. Przed Tobą mroczna aktualizacja w Klondike! Zgadnij, Kto Przyjdzie Na Obiad? Poznaj pana Grama, nowego sąsiada, który uwielbia żarty i któremu udało się obudzić każdego sąsiada. Zbadaj z nim nową lokalizację w Dębowym lesie i udowodnij swoje umiejętności poszukiwacza. Masz 7 dni, zanim Dębowy las zniknie z Twojej krainy. Nie przegap tej niepowtarzalnej szansy zapełnienia swojego magazynu wyjątkowymi zasobami. Oprócz tego w Dębowym lesie czeka na Ciebie wiele niespodzianek! Skorzystaj z tej szansy, przed Tobą wyjątkowa przygoda w Dębowym lesie! Witamy w Dębowym Lesie. Alarm! Ktoś natychmiast potrzebuje Twojej pomocy! Lewis wpadł do Ciebie w nocy i poinformował o wielkim pożarze. Ponieważ cała jego rodzina wyjechała, tylko Ty możesz mu teraz pomóc. Postarajcie się ugasić pożar w nowej lokalizacji o nazwie „”Vollmond”” i pomóż Lewisowi odbudować jego dom oraz warsztat. Z pewnością będzie Ci dozgonnie wdzięczny i obdaruje za Twój trud. Jesteś gotowy na gorącą przygodę? Załóż na siebie ognioodporne rzeczy i przygotuj się na nową aktualizację, która wymaga siły i wielkiej odwagi! Uratuj Klondike i nie pozwól, by ogień zniszczył wszystko, co jest dla Ciebie ważne! Alarm! Potrzebna Pomoc! Zbliżają się tajemnicze czasy: nasze domowe stacje zostały zdewastowane przez jakąś nieznaną siłę. Trzeba się dowiedzieć, co się stało i kto jest odpowiedzialny za ten chaos. Zachowaj jednak ostrożność, jesteś na tropie tajemnicy, której ludzkość przez wieki nie potrafiła odszyfrować. Będziesz miał miesiąc, aby zademonstrować swoje zdolności. Nie daj się zwieść i ufaj instynktowi! Tylko w ten sposób rozwikłanie tej tajemnicy, a tym samym zdobycie powiązanego z nią skarbu, będzie możliwe. W żadnym wypadku nie przegap najnowszej, tajemniczej aktualizacji w Klondike! Innego Rodzaju Spotkanie Druga część naszej genialnej wielkanocnej aktualizacji jest już dostępna i kryje w sobie mnóstwo super niespodzianek. Tym razem wszystko kręci się wokół czekoladowych pisanek. Znajdź w wielkanocnej lokacji jak najwięcej bukietów żonkili – pomogą ci one złapać te okrągłe słodkości. Jak zawsze, pod koniec nowej misji czekać będą na Ciebie fantastyczne prezenty i nagrody! Wielkanocna Aktualizacji Spójrz! A cóż to skacze na polu? To lis? A może myszka? Ach nie, to małe zajączki, które ogłaszają nadejście Wielkanocy! Odszukaj nową lokację „”Festiwal wielkanocny”” i złap zajączka. Ale to nie wszystko: w Sklepie czeka na Ciebie wspaniała niespodzianka wielkanocna, która obsypie Cię prezentami. Na jajka…gotowi…start! Nie przegap pierwszej części wielkanocnej aktualizacji w Klondike! Festiwal Wielkanocny. Jako zwieńczenie sportowego wydarzenia roku, mamy przyjemność zaprosić Cię w tym tygodniu do odwiedzenia Wioski olimpijskiej. Odszukaj wszystkie Koła olimpijskie i zdobądź Flagę olimpijską, symbole pokoju i wolności w sporcie. Jeżeli uda Ci się wykonać wszystkie zadania, czeka na Ciebie wyjątkowa nagroda, która osłodzi Ci nie tylko dzień wygranej. Nie przegap wielkiego finału najbardziej spektakularnego sportowego wydarzenia roku i dołącz do nas podczas wizyty w wiosce najlepszych sportowców! Wioska Olimpijska. „Odwaga to panowanie nad strachem, a nie brak strachu.” (Mark Twain) Ten tydzień zapowiada się niezwykle sportowo – najwyższy czas pozbyć się zimowych kilogramów! W grze pojawią się 4 nowe lokacje, które umożliwią Ci zgubienie zbędnego balastu. Od biathlonu, przez saneczkarstwo, po slalom – przed Tobą wspaniałe przygody, których nie powinieneś przegapić! Podejmij walkę i rozbudź w sobie sportowego ducha! Na Sportowo. Przed Tobą nowi przyjaciele i nowe przygody! Zapomnij o nudnym zbieraniu owczej wełny: wkrótce poznasz nowego przyjaciela – Lamę – który daje specjalną wełnę. Bez niej nie poradzisz sobie z czekającymi na Ciebie wyzwaniami. Im więcej Lam posiadasz, tym większy sukces masz szansę osiągnąć. Także one po pewnym czasie przemienią się w złote figurki, które – jakby inaczej – hojnie Cię wynagrodzą. Nie przegap przybycia swojego nowego przyjaciela – Lamy! Uwaga Lama. Znajdź swoją miłość w górach Alaski.
Ostatnio zmieniony czw lip 28, 2016 9:28 am przez Gildean, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Joth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 110
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 7:14 pm

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

wt mar 22, 2011 10:46 pm

Wiesz co oprócz tego co w PM mógłbyś spróbować młotka przerobić (dużo roboty) albo nwoda/wampir mroczne wieki (mniej roboty) a spec skille dla wiedzminów to akceleracja, potencja, Tak też kiedyś kombinowałem, ale nie miałem samo zaparcia żeby to zapisywać.

Ale fajnie jedna drużyna to więcej niż zero drużyn :)
 
Awatar użytkownika
Savarian
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: pn mar 30, 2009 9:59 am

Re: Wiedźmin: Gra Wyobraźni

śr lip 27, 2011 9:25 am

Ostatnio żona mnie namawia, żebym poprowadził jej W:GW. Szybko więc chciałem wskoczyć na oficjalną stronę Wiedźmina, bo pamiętam, że było tam sporo fajnych materiałów i ku zaskoczeniu zauważyłem, że stronka już nie istnieje.
Początkowo nieco mnie to zmartwiło, bo masa materiału do gry poszła w niepamięć. Zaraz jednak spróbowałem poszukać jej za pomocą archive.org i udało się.
Nie wszystkie grafiki się wczytują ale po szybkim rekonesansie widzę, że większość odnośników działa.

http://web.archive.org/web/200904090333 ... dzmin_rpg/

Oto link. Może komuś się przyda.
 
Joth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 110
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 7:14 pm

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

pt lip 29, 2011 4:22 pm

A niech będzie, trochę popiszę.

Przygody do sapka wg mnie:
Sceneria: Gnój, kury, jajka, wioski

Wszechobecne bucostwo, bycie blisko życia. Jechanie po bandzie pseudo psychologicznymi tekstami i zagrywkami.

Jeśli ma się coś zdarzyć, to na pewno to się nie zdarzy. Ostatnio przywidziała mi się przygoda: kupiec wynajmuje drużynę za marne pieniądze do ochrony córki. Córka zaś wzdycha do jakiegoś "evellandiela - ksiezycowego wichru". Po śledztwie okazuje się, że to hmm uwaga uwaga... jednorożec :P i właśnie tutaj dochodzimy do kolejnego etapu ciężki wybór: Albo stajemy za zakochana, albo za kupcem, albo zabijamy wszystkich, albo mamy w dupie i rezygnujemy z roboty. To nie ba być na zasadach heroic młotka, albo z mutantem albo przeciwko niemu. Tutaj ma być naprawdę ciężki wybór. Dobrze, by było gdyby bajarz w epilogu skomentował działanie drużyny, że to dobrze, a tamto źle i możecie oczekiwać takich a takich konsekwencji.

Niestety łatwo można nauczyć graczy rasizmu! Np. pomoc przy budowie/ochronie getta. A później npce chcą zamykać elfidła i podpalać ich chaty. Przykładem może być quest z wiedźmina jedynki z czarownicą gdzieś na początku gry. Bardzo dobra przygoda poglądowa.

Em co tam jeszcze, podręcznik mówi żeby pisać z bajek.. Czy ja wiem, mi osobiście nie udało się napisać inspirując się tym źródłem. Wg mnie chyba trzeba pójść trochę dalej i samemu zacząć pisać bajki z morałem.
 
Joth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 110
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 7:14 pm

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

pt lip 29, 2011 4:23 pm

Ot się napisałem... Nie zobaczyłem na której stronie jestem :/


re down:
Jak tam uważasz
Ostatnio zmieniony pt lip 29, 2011 5:51 pm przez Joth, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: Wiedźmin: Gra Wyobraźni

pt lip 29, 2011 4:28 pm

Ogólnie streściłeś wszystko czego nie lubię w wiedźmaku.
 
Awatar użytkownika
Savarian
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: pn mar 30, 2009 9:59 am

Wiedźmin: Gra Wyobraźni

czw paź 13, 2011 9:53 am

Ja w wiedźminie unikam motywów, które mogę poprowadzić w każdym innym systemie. Czyli kupiec może wszędzie wynająć graczy, zarówno w młotku, ED jak i w dedekach. W Wiedźminie przygody muszą imo siedzieć mocniej w świecie.
Na ostatniej sesji moi gracze spotkali na trakcie Wiedźmina, potem obozowali z havekarami, a następnie zostali napadnięci przez wiewiórki. Potem jako więźniowie ciągnięto ich przez lasy, gdzie poznali w jak strasznych warunkach żyją Scoia'tael i jakich strasznych czynów dopuścili się ludzie, że zmusiły one zasymilowane elfy do chwycenia za broń.
Po godzinie bycia więźniami, rozmowach i powolnym poznawaniu się jeden z graczy powiedział "W sumie to mi tutaj dobrze. Mógł bym żyć z nimi" i o to mi chodziło. Wtedy było CIACH, zmiana kierunku przygody, walka i pokazanie, że nie ma dobrych Scoia'tael i złych ludzi i że nie ma złych Scoia'tael i dobrych ludzi.
Mam nadzieję, że choć bez szczegółów zrozumieliście nieco mój pomysł na Wiedźmaka.

Lubię w Wiedźminie mieszać grim&gritty z obrazkami sielskiego życia. Jak w opowiadaniu "Kraniec Świata". Z jednej strony piękna dolina, z drugiej głodujące elfy etc.
Ponadto prowadzę niedługo po pieszym ataku Cesarstwa, rok po Bitwie pod Sodden więc obrazy wojny są ciekawym dopełnieniem scenerii świata. Oczywiście na południu.

Jeśli zaś chodzi o mechanikę to się nie sprawdziła. Prowadzać rzadko z niej korzystam ale starcia i magia pokazały, że nie jest ona za dobra. Zmieniam ją od przyszłej sesji na BRP. Już zrobiłem nawet konwersję w sposób, który mi odpowiada.
Na jakiej mechanice Wy grywacie?
Ostatnio zmieniony czw paź 13, 2011 9:55 am przez Savarian, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
deailon
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: pn lut 28, 2011 3:16 pm

Re: Wiedźmin: Gra Wyobraźni

czw sty 03, 2013 1:59 am

Wiedźmina prowadziłem długo i z dużą satysfakcją, chociaż mechanika kulała a postaci rzadko były zrównoważone (ha, sam kiedyś stworzyłem starego szlachcica wzorowanego trochę na Zagłobie, który miał tyle punktów w umiejętnościach, że deklasował młodziutkich szermierzy, dyplomatów i magów równocześnie ;) ). Miałem kilka dobrych drużyn, które czuły klimat świata. Miło to wspominam.

Skorzystałem z rady podręcznikowej (oraz wzoru z opowiadań) i prowadziłem na motywach bajek, oczywiście z typowym wiedźmińskim zakręceniem. Ba, wykopałem nawet jakieś starożytne dwa tomy bajek i klechd polskich, które stanowiły wyśmienite źródło pomysłów na fabuły. Gracze ich nie znali, albo znali inne wersje, więc korzystać było łatwo. Jednocześnie schematy fabularne były klasyczne, więc nikt nie czuł się zagubiony.
Zrezygnowałem za to z prowadzenia w czasach sagi. Stwierdziłem, że nie będę powtarzał wątków znanych z książek, zwłaszcza, że Graczom kojarzyły się zbytnio z Warhammerem. No i taki był mój Wiedźmin - opowiadaniowy, bo i tomiszcza sagi mniej mi się podobały od krótkich i zwartych historii z początku serii, podporządkowanych wyraźnemu wątkowi przewodniemu i obracających często bajkę do góry nogami. Korzystałem też chętnie z uzupełnień autorów podręcznika, nawet jeśli nie były kompatybilne z intencją Sapkowskiego.

Mechanika Wiedźmina, choć pokręcona i niezrównoważona, nie była bardzo zła. Czujący klimat Gracze jej nie nadużywali, a ja korzystałem nieczęsto. Wiem za to o sesjach, gdzie znajomi testowali ją do granic przetarcia. No i pruła się tam na brzegach, aż furgotało.
W ramach eksperymentu poprowadziłem jakiś czas temu Wiedźmina na mechanice Dziedzictwa Imperium. Działało nieźle, chociaż nie było już w nas tego zapału do zanurzenia się w świat wykreowany przez Sapkowskiego. Trochę już emocje opadły, nawet jeśli CDProjekt stara się odgrzać stary dobry Kontynent. Jeśli znowu tam wrócę, to korzystając właśnie z tych zasad.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości