Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11
 
Obieżyświat
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 107
Rejestracja: ndz gru 29, 2002 10:56 am

sob gru 03, 2005 9:17 pm

Niestety IMHO profesja i rasa wied¼mina s± nierozerwalnie zwi±zane - dlatego w³a¶nie stworzylem t± klasê
Dla mnie równie¿, ale pod warunkiem, ¿e scenariusz odgrywany jest w realiach "Wied¼mina". Je¶li chodzi o inne ¶wiaty, dopu¶ci³bym inne rasy, które mog± mieæ swoje w³asne tradycje wied¼miñskie.

Jak ju¿ wcze¶niej wspomnia³em, podoba mi siê Twój wied¼min. Stanowi klasê sam w sobie i nie wymaga wiêkszych korekt. Przedstawi³em tylko inne mo¿liwo¶ci na stworzenie postaci pogromcy potworów.

A propos korekt. Mo¿na tak zmodyfikowaæ wymagania, aby klasa W, sta³a siê jednocze¶nie klas± podstawow±, jak i presti¿ow± (na wy¿szych poziomach). Np. za³o¿yæ, ¿e wied¼min nie awansuje, powy¿ej X poziomu, je¶li nie spe³ni okre¶lonego warunku, nie zdobêdzie kluczowej umiejêtno¶ci, czy atutu.
 
Zaknus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pn kwie 25, 2005 9:37 pm

ndz gru 04, 2005 8:58 am

Pamiêtaj w jaki ¶wiecie toczy siê akcja wied¼mina - nie ma tam czego¶ takiego jak magiczne bronie - kwestia by³a materia³u i wykonania.


A w³a¶nie, w ¶wiecie Sapka magia nie jest dostêpna dla ka¿dego. Tylko magowie druidzi kap³ani siê ni± pos³uguj± i to zwykle jako czary a nie broñ i ekwipunek, co prawda magowie maj± magiczne amulety i pier¶cienie do¶æ czêsto ale to jednak nie broñ. Magiczna broñ jest bardzo droga, a i ta nie jest zwykle ostrzejsza od mieczy wied¼miñskich. Przyk³ad w Chrz¶cie ognia iedy Zoltan przecwala siêzwoim magicznym Shinghilem, i¿ potrafi przeci±æ nawet æme w locie, a Geralt na to "Mia³em kiedy¶ ostrzejszy miecz."
 
Amras
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 1:59 pm

ndz gru 04, 2005 2:38 pm

Nie prawdfa Xelos bo tam było jeszcze Półork ;)

Obieżyświat, już była o tym mowa co do szablonu i Prestiżówki i wyszło że wiedźmin sie do tego nie nadaje i może być tylko klasą podstawową.
 
Obieżyświat
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 107
Rejestracja: ndz gru 29, 2002 10:56 am

wt gru 06, 2005 8:56 pm

Obie¿y¶wiat, ju¿ by³a o tym mowa co do szablonu i Presti¿ówki i wysz³o ¿e wied¼min sie do tego nie nadaje i mo¿e byæ tylko klas± podstawow±.
Chodzi³o mi o to, ¿e klasê wied¼mina mo¿na wybraæ normalnie, jak zwyk³± klasê, ale aby awansowaæ powy¿ej np. 8 poziomu, trzeba posiadaæ jakie¶ okre¶lone umiejêtno¶ci i/lub atuty (b±d¼ inne cechy). Nie zastanawia³em siê nad tym pomys³em zbyt d³ugo. W miêdzyczasie zauwa¿y³em jednak, ¿e w przypadku, gdy gracz "zagapi siê", przy przechodzeniu kolejnego poziomu i nie wybierze tego "co powinien" bêdzie mia³ zamkniêt± drogê rozwoju. Chyba ¿e zostanie prze³amany, z jak±¶ inn± klas±, która ponownie umo¿liwi wybieranie skilli itp itd. Przy za³o¿eniu, ¿e wied¼mina nie mo¿na multiklasowaæ, ten pomys³ odpada.

Jeszcze raz chcia³bym odnie¶æ siê do ras, które mog± wybraæ ³owcê. Mo¿na podkre¶liæ, ¿e przy tworzeniu tej specyficznej mutacji, jak± jest wied¼min, u¿yte zosta³y ¶rodki magiczne i naturalne, przystosowane specjalnie do organizmu ludzkiego. Inne istoty, w tym procesie, zostaj± po prostu zabite, lub przemienione w jakie¶ kreatury, pozbawione ¶wiadomo¶ci. Jedynie domieszka ludzkiej krwi, u pó³elfów i pó³orków, oraz wiêksza harmonia z magi±, u elfów, umo¿liwia wyj¶æ ca³o, z przemian, którym zostaj± poddani kandydaci na wied¼mina.
 
Yoka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: pn sty 02, 2006 3:27 pm

pn sty 02, 2006 8:34 pm

wiem ze to bez znaczenia, i byæ mo¿e kto¶ wcze¶niej poruszy³ ten temat ale nie daje mi to spokoju - wied¼mini nie maj± bia³ych w³osów. Tylko geralt mia³ bia³e w³osy ;] tak, tak wiem ze to nie wa¿ne ;]

i jeszcze co¶ - mi te wied¼miñskie miecze ci±gle ¼le pachn±. bo kto na pó¼niejszych poziomach bêdzie u¿ywa³ zwyk³ych pó³toraków? mo¿e niech co dwa poziomy wied¼mina miecze staj± siê +1 do maks. +4,+5 albo niech sie robiom potem 3k4 4k4 5k4 6k4 7k4 i do ilu¶tam ataków? Albo jedno i drugie, tyle ¿e w granicach zdrowego rozs±dku.
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

pn sty 02, 2006 10:15 pm

Yoka, co ci nie pasuje w mieczach? Statystyki ma dostosowane do standardowych broni egzotycznych. Są po prostu wykonane z rożnych metali - nie daje im to czegoś przepakowanego - pierwsza broń +1 będzie lepsza, więc w czym problem?<br /><br />
może niech co dwa poziomy wiedźmina miecze stają się +1 do maks. +4,+5
Takie był w pierwotnych planach :wink:<br /><br />Pozdro
 
kaarin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 6:32 pm

ndz sty 08, 2006 6:43 pm

W DnD mo¿na broñ zawsze daæ do umagicznienia lub samemu umagiczniæ je¶li siê ma odpowiednie umiejêtno¶ci. Z tego powodu nie op³aca siê dawaæ umagicznienia w rozwoju postaci bo mo¿e byæ tak sytuacja, ¿e broñ bêdzie mia³a prêmiê ca³kowit± +15 czy inn± nawet na 10. poziomie, bo postaæ doda³a migb³yskalno¶æ i co¶ jeszcze. Takie premie s± dopuszczalne tylko dla epickich postaci. Je¶li kto¶ chcia³by daæ mo¿liwo¶æ umagiczniania to na podobnych zasadach co ma samuraj z Oriental Adventures. Czyli w okre¶lonych miejscach/czasie po odpowiednim rytuale mo¿e udoskonaliæ swoj± broñ, ¿eby by³a bardziej efektywna w walce z konkretnym przeciwnikiem, bo po co migb³yskalno¶æ czy ostro¶æ w walce z przeciwnikami odpornymi na trafienia krytyczne?
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

ndz sty 08, 2006 6:56 pm

W DnD można broń zawsze dać do umagicznienia lub samemu umagicznić jeśli się ma odpowiednie umiejętności. Z tego powodu nie opłaca się dawać umagicznienia w rozwoju postaci bo może być tak sytuacja, że broń będzie miała pręmię całkowitą +15 czy inną nawet na 10. poziomie, bo postać dodała migbłyskalność i coś jeszcze

1. MP reguluje takie ograniczenia
2. Na 10 poziomie nie jesteś w stanie zapłacić takiej sumy by tak umagicznić broń

Oprócz tego nie widze związku z tematem, bo broń się nie umagicznia u wiedźmina, więc po co ten wywód?
 
kaarin
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 6:32 pm

ndz sty 08, 2006 8:51 pm

<!--QuoteBegin-Xelos+-->
Xelos pisze:
<!--QuoteEBegin-->2. Na 10 poziomie nie jeste¶ w stanie zap³aciæ takiej sumy by tak umagiczniæ broñ

¯eby¶ siê nie zdziw³ co niektórzy MP daj± gracz±. Poza tym gracze na potrzeby pewnych sesji robi± postacie na 10. poziomach (znam takich MP co od takich poziomów zaczynaj± kampanie) i spróbuj± przymyciæ takie postacie. Jeden MP zaakceptowa³ postaæ dochodz±c± do dró¿yny zrobion± od zera na który¶ poziom z maj±tkiem 10-krotnie przewy¿szaj±c± kwote podan± w PMP.
<!--QuoteBegin-Xelos+-->
Xelos pisze:
<!--QuoteEBegin-->Oprócz tego nie widze zwi±zku z tematem, bo broñ siê nie umagicznia u wied¼mina, wiêc po co ten wywód?

To by³a moja odpowied¼ na propozycjê Yoki.
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

ndz sty 08, 2006 9:10 pm

kaarin, g³ówn± ide± prac tworzonych na tym forum jest równowanga. Sytuacje w stylu "Mój MP da³by nam o wiele wiêcej" nie powinny siê zdarzaæ...
W DnD mo¿na broñ zawsze daæ do umagicznienia lub samemu umagiczniæ je¶li siê ma odpowiednie umiejêtno¶ci. Z tego powodu nie op³aca siê dawaæ umagicznienia w rozwoju postaci bo mo¿e byæ tak sytuacja, ¿e broñ bêdzie mia³a prêmiê ca³kowit± +15 czy inn± nawet na 10. poziomie, bo postaæ doda³a migb³yskalno¶æ i co¶ jeszcze

Moja osobista zasada co do umagicznieñ broni:
Optymalna maksymalna premia do broni wynosi +10. Dlatego dzielê 20 poziomów na 10 i wychodzi mi, ¿e na ka¿de dwa poziomy umagicznienie broni mo¿e siê zwiêkszyæ o jeden.

Pozdrawiam
Filio
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

sob sty 14, 2006 8:13 pm

Searinox, to jest forum dyskusyjne prosiłbym o coś konkretnego z czym można by się zgodzić/polemizować! W taki sposó to ja też ci moge odpowiedzieć:
A wcale, że nie!
 
drow_assassin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: śr mar 01, 2006 7:31 am

pn mar 06, 2006 8:35 am

Taki maly question - zrobiono wiedzmina na k8 a o ile sie nie myle to wg. ksiazki byli oni (wiedzmini) jednymi z najwytrzymalszych istot mogacymi zniesc wieksza ilosc ran (zakrawa mi to na jakas RO) czego nie rownowarzy nawet 1-o lvl Twardosc i cala Regenaracja. Moglby te twardosc dostawac np. co 6-7 leveli.<br />Oczywiscie to tylko sugestia.<br />p.o.z.d.r.o.
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

pn mar 06, 2006 5:29 pm

o rany.. znowu wiedźmin to, wiedźmin tamto. A zauważyłeś to: (?)<br />
<!--sizeo:6--><span style="font-size:24pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><div align="center">Klasa opracowana na podstawie sagi Andrzeja Sapkowskiego. <br />Dostosowana do systemu D&D 3.0</div><!--sizec--></span><!--/sizec-->
<br />Wiem, że wiedźmini byli super przegięci, ale w DnD chodzi 9o równowagę między klasami. Można zrobić Wiedźmina-półboga o Kw:k20, wszystkich najlepszych rzutach, szybkim leczeniu, regeneracją, artefaktycznymi mieczami idt. tylko po co?<br />Mój wiedźmin jest opracowany pod kątem grywalnej klasy. Skąd wiesz, że wiedźmin w książce nie miał 20 poziomu? Przecież Geralt to weteran-legenda.<br />Pozdro i sorry, że troche ostro
 
drow_assassin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: śr mar 01, 2006 7:31 am

śr mar 08, 2006 8:59 am

Ale w ksiazce wiedzmini (to,tamto) byli tacy, ze moglbys ich tluc i tluc a ci dalej by stali. I bynajmniej nie byliby dluzni. Wiec...<br />p.o.z.d.r.o.
 
Arkadiusz__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 346
Rejestracja: pn lip 04, 2005 12:06 pm

śr mar 08, 2006 4:51 pm

<!--quoteo(post=262032:date=Mar 8 2006, 08:59 AM:name=drow_assassin)-->
drow_assassin pisze:
<!--quotec--><br />Ale w ksiazce wiedzmini (to,tamto) byli tacy, ze moglbys ich tluc i tluc a ci dalej by stali. I bynajmniej nie byliby dluzni. Wiec...<br />p.o.z.d.r.o.<br />
<br />To stwórz lepsz± grywaln± klasê nie przepakowan± klasê wied¼mina. IMO Xelos siê mapracowa³ i stworzy³ ¶wietn± klasê grywaln±, a nie kolejnego przepaka. <br />
Klasa opracowana na podstawie sagi Andrzeja Sapkowskiego.<br /><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Dostosowana do systemu D&D 3.0<!--sizec--></span><!--/sizec-->
 
drow_assassin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: śr mar 01, 2006 7:31 am

pn mar 13, 2006 7:49 am

Ja nie mowie, ze klasa jest przepakowana. To tylko moje odczucia.<br />A teraz pytanie z innej beczki- czy jest mozliwosc dorobiena tabeli Epic Witchera przez autora tej klasy?
 
Sluagh
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt paź 10, 2006 12:12 pm

pn mar 13, 2006 9:47 am

<!--quoteo(post=262032:date=Mar 8 2006, 08:59 AM:name=drow_assassin)-->
drow_assassin pisze:
<!--quotec--><br />Ale w ksiazce wiedzmini (to,tamto) byli tacy, ze moglbys ich tluc i tluc a ci dalej by stali. I bynajmniej nie byliby dluzni. Wiec...<br />p.o.z.d.r.o.<br />
<br /><br />Wiesz, jednego wiedźmina trafili w bebechy na polu bitewnym i ten padł, ale żył, bo ginął przy -15 nie na -10, a Geralta na widły nabił jakiś wieśniak i też zszedł ponizej 0 pw, ale ale też jeszcze kilka rund się trzymał. Więc nie byli niezniszczalki tylko trudni do zabicia "na śmierć"
 
Sarna__
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: pn lut 07, 2005 6:04 pm

wt mar 14, 2006 4:05 pm

Witam wszystkich i sk³adam gratulacje na rêce twórcy tej klasy. Chcia³em wyj¶æ z zapytaniem czy kto¶ gra wied¼minem i jak mu idzie? Sam mam zamiar zagrac nim na zielonej szkole, juz nied³ugo :) . I kolejne pytanie, jak radzicie rozwin±c domokr±¿nego zabujce smoków? Jakie daæ mu atuty, aby by³ naprawde dobrym i zaprawionym w boju?
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

wt mar 14, 2006 4:28 pm

Co prawda Wiedźminem nie grałem ale może trochę pomogę.<br />Proponuję zajrzeć do podręcznika Draconomicon gdzie można znaleźć wszelkie informacje o smokach, w tym także jak je skutecznie likwidować. kilka atutów przydatnych w zabijaniu smoków oraz 2 idealnie nadające się do tego klasy prestiżowe: Dragonslayer i Dragonstalker. Jak dla mnie świetna pozycja zarówno dla wielbicieli jak i potencjalnych zabójców smoczej rasy.<br /><br />Pozdrawiam<br />Wampirek
 
Sarna__
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: pn lut 07, 2005 6:04 pm

wt mar 14, 2006 4:41 pm

Dziêki za pomoc, ale nie chodzi³o mi o to ¿eby by³ on najleprzy w zabijaniu smoków :mrgreen: , tak napisa³em bo tak na nich mówiono :) , chodzi mi raczej ¿eby to by³ wojownik uniwersalny, ¿e siê tak wyra¿ê :mrgreen:
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

wt mar 14, 2006 7:26 pm

Witam wszystkich i składam gratulacje na ręce twórcy tej klasy.
<br />Bardzo mi miło :mrgreen:<br /><br />Ja osobiści zaiwestowałbym chyba w uniki i walkę dwiema broniami (i potem koniecznie styl bliźniaczych ostrzy z Zapomnianych krain) bo KP to podstawa, a poza tym pasuje do wiedźmina, który w walce jeden na jednego nie miał sobie równych :).<br />Na dokładkę oczywiście może być podstawowy zestaw woja np. Zogniskowanie miecza półtoraręcznego albo potężny atak => Rozpłatanie<br /><br />Pozdro
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

wt mar 14, 2006 8:22 pm

Kto tak na nich mówił? Tyle razy przeczytalem Wiedźmina a jakoś tego nie pamiętam :razz: Może dlatego, że sam Geralt nie śpieszył się do zabijania smoków. :wink:<br />Propozycja Xelosa jest niezła. Ale na tak postawione pytanie nie ma dobrej odpowiedzi - wszystko zależy od preferencji osobistych. Jeśli chcesz walczyć na 2 bronie to polecam zamiast Stylu bliźniaczych mieczy feat hmm... zapomniałem nazwy ale chyba coś w stylu Improved Buckler. Pozwalał zachować premię z puklerza walcząc 2 brońmi.<br /><br />EDIT do notki niżęj: Hmm.... no faktycznie możliwe :wink: Nie mam pod ręką teraz opowiadania więc nie sprawdzę. I tak preferuję Sagę :wink:
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

wt mar 14, 2006 10:39 pm

Kto tak na nich mówił?
<br />Tak w gwoli ścisłości - ludzie. Cytat:<br />
Wędrowni zabójcy bazyliszków, domokrążni pogromcy smoków
<br />jest zaczerpnięty słowo w słowo z pierwszego opowiadania "Wiedźmin" :)<br />Pozdro
 
Sarna__
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: pn lut 07, 2005 6:04 pm

śr mar 15, 2006 1:37 pm

No có¿ szcze¿e mówi±c my¶la³em o walce jedn± broni±, chocia¿ propozycja Xelosa jest ca³kiem dobra i najprawdopodobniej sie ni± pos³u¿e. Wampirek a ten feat to w jakiej ksi±¿ce? Chyba ¿e kto¶ ma inny pomys³?<br /><br /><br />Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Ammanas
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 934
Rejestracja: pn lis 24, 2003 11:31 am

śr mar 15, 2006 6:23 pm

Znalazłem ten feat. nazywa się Improved Buckler Defense i znajduje się w książce Complete Warrior. Zresztą jest tam sporo innych ciekawych atutów dla wojowników zatem warto zajrzeć - może znajdziesz coś odpowiedniego dla siebie.
 
Sarna__
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: pn lut 07, 2005 6:04 pm

czw mar 16, 2006 3:08 pm

Dziêki za pomoc, napewno skorzystam, chocia¿ ksi±¿ki tej nie posiadam, ale napewno cos znajde :)
 
drow_assassin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: śr mar 01, 2006 7:31 am

śr mar 22, 2006 9:02 am

A czy wiedzmin tak jak wojownik ma dostep do atutu "Specjalizacja w broni"? Jesli tak to czy tez moze go wziasc juz na 4 levelu? unsure<br />p.o.z.d.r.o.
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

śr mar 22, 2006 5:33 pm

Hmm... Nie wiem czy warto dodawać jeszcze ten plus dla wiedźmina. Ewentualnie dałbym go na 5-6 poziomie do wzięcia.<br />Pozdro
 
drow_assassin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: śr mar 01, 2006 7:31 am

czw mar 23, 2006 7:34 am

Aha. A teraz jestem zmuszony powtó?yc pytanie: czy jest mozliwosc rozwijania sie wtej klasie poza poziom 20? Oczywiscie mi o przypadki gdy Witcher jest klasa jedyna postaci. Jesli yak to czy autor klasy sam opublikuje tabele w miare checi i mozliwosci (of course)? [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/confused.gif[/img]<br />p.o.z.d.r.o.
 
Sluagh
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 242
Rejestracja: wt paź 10, 2006 12:12 pm

czw mar 23, 2006 8:46 am

Ale dlaczego potrzebny ci rozwój epicki?<br />Ataki rozwijają się dla wszystkich zgodnie z PPE, rzuty obronne także, umiejętności są bez zmian. Atuty również klażdy ma odgórnie ustalone co ile dostaje. <br />Jeżeli wiedźmin ma jakieś zdolności, których liczba użyć zwiększa się co x poziomów, to po 20 podnosi sie w tym samym tempie. Jeżeli ma zdolności, które zwiekszają swoja skuteczność co x poziomów, to rosna tak samo po 20 poziomie. <br />Spójrz na klasę i policz sobie co się jak rozwinie.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości