Sięgające chmur pasmo gór znanych jako Lortmile stanowi naturalną barierę między bajecznie bogatym Królestwem Akwilonii a południowymi krainami. Jedyną możliwą drogą przez góry jest słynna Cienista Przełęcz. Od wieków wejścia na przełęcz strzeże Wilczy Bastion, stara twierdza wzniesiona jeszcze w antycznych czasach przez Tytanów, budowla będąca świadectwem dawno minionej przeszłości. Od kilkudziesięciu lat w twierdzi stacjonuje mały akwiloński garnizon, który ma na celu nie przepuszczanie przez Lortmile coraz agresywniejszych band tubylców z południa.
Niestety, problem zagrożenia ze strony Południa bagatelizowano zbyt długo, dopóki królewski mag, Elabanzar, nie dojrzał w swojej kryształowej kuli potęgi, która zamierzała zdobyć bogactwa Akwilonii. Tajemniczy prorok okrutnego bóstwa, Satakiego, zdobył swoimi opowieściami Wielkiego Chana Niekończących się Stepów. Horda południowców licząca kilka milionów ludzi i innych istot ruszyła na królestwo Akwilonii.
Wieszczenia Elabanzara zawsze się sprawdzały. Stary mag jest pewien, że jeśli barbarzyńcy przekroczą Lortmile, nic nie zdoła ocalić królestwa. Krytyczne stało się przetransportowanie akwilońskiej armii do Wilczego Bastionu, lecz nie było to proste. Nawet w normalnych warunkach armia potrzebowała trzech dni, aby przejść przez Cienistą Przełęcz, a sroga burza wywołana urokami szamanów Wielkiego Chana jeszcze spowolniła jej przemarsz.
Transport za pomocą magii teleportacyjnej też jest niemożliwy. Tajemnicza siła wykrzywia większość zaklęć transportujących, tak że zamiast w Wilczym Bastionie teleportowani żołnierze trafili do wymiaru, który jedynie eufemistycznie można określić jako piekło.
Jednocześnie twierdza rozpaczliwie potrzebuje obrońców. Król i jego doradcy wybrali Was, abyście dotarli tam pierwsi. Wy i Wasi ludzie nie daliście się zatrzymać burzy, nie zwiodły Was uroki i dziwne sny, które powodują masowe dezercje z królewskiej armii. Jesteście pierwszymi, którzy dotarli do twierdzy i tymi na których ciąży odpowiedzialność bronienia jej dopóki nie dotrą tutaj główne siły akwilońskie.
Nie ma ograniczeń na alternate powers itp. Zastrzegam sobie jednak prawo do odrzucenia zbyt skomplikowanych postaci albo zbyt wszechmogących. Miejcie to na uwadze i nie nadużywajcie Variable, Alternate Power i Linked Power.
Nie można brać więcej niż jednej rangi Progression do Summon, Minion i Sidekick, aby zwiększyć ich liczność. Zamiast tego trzeba skorzystać z umieszczonych niżej zasad oddziałów
- wszystkie moce (z pewnymi wyjątkami) nie działają, włącznie z regeneracją,
- wszystkie ataki trafiają, nie trzeba wykonywać rzutów na trafienie,
- każdy ma efekt damage o randze równej modyfikator z Awareness,
- zamiast na Toughness rzucamy na Will, circumstance penalty z otrzymanych "ran" stosuje się do Will,
- jeśli ma się Mind Reading to można wykonać grab (wtedy to jest test sporny Mind Reading przeciwko Will lub Deception przeciwnika),
- mind control działa normalnie,
- nowa akcja - ego conflict - standard action. Atakujący i przeciwnik wykonują sporny test Deception lub Persuasion (jeśli nie mają tych umiejętności, to testują samo Presence), przegrany ma -3 circumstance penalty do następnych testów Will. Fabularnie walka dwóch osobowości,
- nowa akcja - mind trap - standard action. Atakujący i przeciwnik wykonują test Expertise (jeśli nie mają tej umiejętności, to testują samo Intellect), przegrany jest stunned na jedną rundę i ma -1 do następnych testów Will. Fabularnie zalewacie przeciwnika swoimi najcięższymi wspomnieniami, bądź łapiecie go w wymyślny labirynt swoich myśli.
- w przypadku kiedy postać mechanicznie jest nieprzytomna, to przegrywa mentalną walkę.
Oddziały małe i duże rozlicza się tak jak pojedyncze istoty. Oddziały nie mogą mieć Evasion advantage.
Cecha specjalna: mały oddział (od 5 do 50 istot)
Immunity (half effect) (wszystkie efekty bez extra: area) 30 PP
+2 Circumstance bonus do wszystkich rzutów przeciw pojedynczym jednostkom. Również do rzutów obronnych przeciw efektom wytworzonym przez pojedyncze jednostki.
Mass rank co najmniej 5 (1 PP za rangę).
Łącznie 35 PP.
Cecha specjalna: duży oddział (od 100 do 500 istot)
Immunity (wszystkie efekty bez extra: area) 60 PP
Immunity (half effect) (wszystkie efekty z extra: area) 60 PP
+5 Circumstance bonus do wszystkich rzutów przeciw pojedynczym jednostkom i małe oddziały. Również do rzutów obronnych przeciw efektom wytworzonym przez pojedyncze jednostki i małe oddziały.
Mass rank co najmniej 7 (1 PP za rangę).
Łącznie 127 PP.
Generalnie każdy z Was miał jakieś pobudki, aby dołączyć do królewskiej armii. Jesteście na tyle potężni, że macie świadomość, że upadek królestwa Akwilonii, nieuchronny w przypadku poddania Wilczego Bastionu, sprawi, że za kilkaset lat Sataki i Chan bez przeszkód opanują cały świat. Może chcecie uratować swoich bliskich przed jarzmem tyrana, może nie chcecie, aby jakiś gnojek zabrał Wam przyjemność podbicia świata zanim będziecie do tego gotowi, może macie prywatny uraz do Satakiego, może jakieś bóstwo (bo nikt słabszy) zmusiło Was go pomocy, może Chan ma coś na czym Wam zależy i nie zdobędziecie tego jeśli nie złamiecie jego potęgi militarnej.
Może też dołączyliście, aby w krytycznej chwili wbić sztylet w plecy obrońcom Wilczego Bastionu, bo to też jest możliwe.
Nie musicie pisać długiej historii postaci, ale starajcie się wypisać jakieś najciekawsze wydarzenia z życia i osoby z Wami związane. Może jesteście czempionami jakiejś religii, może kiedyś posiadaliście potężny artefakt, może założyliście jakieś miasto albo państwo, może oszukaliście kiedyś jakiegoś lorda piekieł, może to Wy wypiętrzyliście Lortmile. Generalnie wypiszcie co najmniej jedno miejsce związane z Wami, jednego przyjaciela/przyjaciół i jednego wroga.
Zgłoszeni:
- Slann - Stalowy Książę
- Altaris - Smoczy Wojownik | +5 PP
- Pip - Khorgor Rzeźnik | +5 PP
- zarok - Ostatni Tytan | +5 PP
- Zaalos - Nieśmiertelny
- Ehran
- Suld
- Heretyk
Przykładowi przeciwnicy:
Gramy