Temat dotyczy Wilkołaków.... tak tak nasz kochanych masterów, których uwielbiamy nad życie...ale,ale,ale...
Czemu do cholery są tak słabi? Wiele razy interesowałem się tym tematem w d&d 3.5. Dużo czytałem, oglądałem filmy...aż się nawet rozmarzyłem, jakie to wilkołaki są genialne i jak je kocham za swoją potęgę.
Tylko czemu twórcy tag go osłabili? Hybryda która powinna przewyższać inne rasy a nawet wampiry, stała się pomiatadłem wśród bestii. To co było dla mnie absurdalne dla nich wydawało się w porządku? Tylko ja mam z tym problem? Na szczęście chyba nie, ponieważ jeden z forumowiczów nakłonił mnie abym założył ten temat. [dzięki Gwiazdor]
Tak więc, i o to idzie do was to pytanie.
Bo można było by sobie przypomnieć (choćby z filmów) jak dzielny Van Helsing w postaci wilkołaka walczył z wielkim zapałem z Draculą, lub jak silne i masywne były likantropy w porównaniu do wampirów w filmie Underworld.
Wówczas widzieliśmy, że fizycznie te istoty były niemożliwie wytrwałe, silne, i szybkie.
Pomimo tej dzikości i nieposkromienia, udowadniały że legendy na ich temat nie należą do wieczorynek z misiem uszatkiem
Według mnie i w D&D powinny się spisywać równie dobrze, jak się o nich czyta.
Z jakiej racji te chuderlaki wampiry mające +6 do siły, mają być silniejsze fizycznie od naszych zarażonych pobratymców...owszem wampiry i mogły by być bardziej zwinniejsze--- ale siła i potęga, oraz wytrwałości powinna być cechą wilkołaków.
Tak więc apeluję do wszystkich mistrzów gry, rozważcie to o czym piszę. Bo chcemy raczej grać w świecie bardzo podobnym do tych, które często powtarzają się w książkach.
Dobrze pamiętam jak w Underworldzie 1 i 3, wilkołaki potrafiły rozszarpywać swoich wrogów na strzępy , jak by były pod wpływem dzikiego szału: tak więc o to jest mój pomysł jak powinien wyglądać prawdziwy wilkołak z moich snów.
Wilkołak w formie hybrydy
średni zmiennokształtny
Kości Wytrzymałości:premiowe +3k8 (trzeba pamiętać o podliczeniu odpowiedniej wartości z budowy)
KP: +4 naturalny pancerz
Obrażenia:2 pazury 1k4 i jedno ugryzienie 1k6
Zasięg: średnia istota
Atrybuty: +8 do siły,+2 zręczność +6 budowa podczas przemiany w hybrydę
Specjalne ataki: przewracanie, klątwa likantropi, dziki szał, skok do walki, rozszarpanie.
Specjalne cechy: wilcza empatia, węch, RO 15 na srebro jako wilk lub hybryda, szybkie leczenie 2
Rzuty obronne: podczas przemiany w hybrydę lub w wilka, dodatkowe +2 do wszystkich rzutów obronnych (nie wynikają one z podwyższenia atrybutow)
Umiejętności:ciche poruszanie +6, nasłuchiwanie +6, przeszukiwanie +10, skakanie +8 tajniki dziczy +10, ukrywanie +3,
zauważanie + 10 jako wilk lub jako hybryda
Atuty: poprawiona inicjatywa, walka na ślepo, żelazna wola, czujność
Charakter:zawsze chaotyczny zły
Skala wyzwania: +3
Dostosowanie poziomu: +4
Wilkołak jako wilk jest znacznie silniejszy od sobie podobnych wówczas statystyki wyglądają trochę inaczej:
Atrybuty:+4 do siły, +4 do zręczności, +4 do budowy
Zdolność:
Dziki szał: Wilkołaki to stworzenia bardzo agresywne, które sprowokowane stają się bardziej niebezpieczne. Każdy zarażony likantropią, któremu zada się przynajmniej 5 obrażeń musi wykonać udany test na wolę o ST:20, nieudany oznacz że osobnik wpada w straszliwą furię. Wówczas dostaje dodatkowo +2 do siły i +2 do budowy. Furia trwa 3+budowa (należy uwzględnić wyższą wartość po przemianie i po dzikiej furii). Furia może być przerwana jeżeli powiedzie się rzut o ST 25 na wolę.
I jak co wy o tym sądzicie, a być może sami byście, coś dołożyli od siebie, czekam na pomysły