Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Horus-Aegon
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 11, 2011 11:52 am

Witam-czyli parę porad na początek

pn lis 14, 2011 9:18 pm

Na początek, chciałbym powitać całe forum polter.pl jako, że jest to moje pierwsze pytanie będące zarówno wstępem do mojej forumowej działalności.

Najpierw przedstawię Wam moją sytuację, potem zadam pyt.
Jestem początkujący jeśli chodzi o RPG grałem parę razy w D&D i Neuroshimę, jednak po ostatniej sesji poproszono mnie o poprowadzenie nowej przygody. Napisałem ok. 10 stron scenariusza(Neuroshima), lecz ostatnio tknęło mnie, że właściwie nic nie wiem o byciu MG. W związku z tym mam parę pytań:

-czy warto kupować książki typu "graj fabułą" "graj twardo" Ignacego Trzewicza? czy jest to naciąganie takich jak ja "zielonych" MG oraz jakie inne podręczniki dla MG polecacie.
-Czy lubicie gdy Wasz MG robi dużo aluzji i wyraźnie nawiązuje do jakiejś książki/filmu/gry lub gdy po prostu inspiruje jakiś quest jakimś znanym motywem (np. rozwiązanie problemu postrachu pewnego miasta, który zamordował ojca, zgwałcił matkę i przez przypadek nazywa się Edyp:))
-czy będziecie tak mili i podacie mi użyteczne linki do stron z muzyką na sesję swoje ulubione utwory najlepiej pasujące do Neuroshimy?
- jeśli macie jakieś inne pożyteczne rady dla początkującego? jeśli tak to proszę o podzielenie się nimi!

Pozdrawiam!
 
Awatar użytkownika
Lord Koniu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 275
Rejestracja: czw lip 29, 2010 1:30 pm

Witam-czyli parę porad na początek

pn lis 14, 2011 9:44 pm

Ad.1
Moim zdaniem - raczej warto, jest tam sporo fajnych trików, choć opartych o indywidualny styl prowadzenia autora, więc nie wszystko może ci przypaść do gustu. Przynajmniej jeśli chodzi o "Graj fabułą", reszty almanachów nie czytałem, przyznaję.
Ad.2
Jakieś nawiązanie od czasu do czasu to miła rzecz, ale jeśli będą tak dosłowne jak to przytoczone przez ciebie i, na dodatek, będzie ich dużo, odbiorę to jako popisywanie się MG, a nie chęć uatrakcyjnienia sesji.
Ad.3
http://www.freesound.org/
http://www.soundsnap.com/
http://muzykanasesje.weebly.com/
To jest dobre.
To chyba tyle w temacie ode mnie.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

Witam-czyli parę porad na początek

pn lis 14, 2011 9:46 pm

-czy warto kupować książki typu "graj fabułą" "graj twardo" Ignacego Trzewicza? czy jest to naciąganie takich jak ja "zielonych" MG oraz jakie inne podręczniki dla MG polecacie.

Osobiście nie polecam ani tego, ani tego (Graj Twardo zdjae się nie jest Trzewiczka tylko Wicka;) ), bo uważam, że z ich czytania nic dobrego nie wyjdzie, zwłaszcza dla początkującego MG.
Wydaje mi się, że najlepszą mimo wszystko metodą wyrobienia "własnego stylu" jest po prostu metoda prób i błędów. Jeśli masz niedoświadczoną drużynę, to błędy nie będą się rzucały w oczy. Ważna jest także rozmowa posesyjna, gdzie wraz z kolegami i koleżankami możesz określić, co trzeba poprawić, co bylo ok.

Czy lubicie gdy Wasz MG robi dużo aluzji i wyraźnie nawiązuje do jakiejś książki/filmu/gry lub gdy po prostu inspiruje jakiś quest jakimś znanym motywem (np. rozwiązanie problemu postrachu pewnego miasta, który zamordował ojca, zgwałcił matkę i przez przypadek nazywa się Edyp:))

Nie lubię. Nie mam problemu, gdy ktoś lekko się inspiruje (np. kosmiczny drapieżnik na statku pożera ludzie - Alien), ale nachalne mruganie do mnie okiem wyrywa mnie zupełnie ze świata kreowanego. Chyba, że świat gry to "nasza rzeczywistość" lub jakieś wariacje jej, w której jednak istniał Edyp jakiego znamy z mitologii.

- jeśli macie jakieś inne pożyteczne rady dla początkującego? jeśli tak to proszę o podzielenie się nimi!

Praktyka, praktyka, praktyka - choćbyś przeczytał wszystko, co napisano prowadzeniu, to nic nie zastąpi własnego doświadczenia.
RPG to zabawa - każdy gra jak chce i jak mu dobrze, więc nie daj sobie wmówić, że jeśli np. stosujesz tylko połowę zasad z podręcznika, to nie grasz w RPG, tylko "smęcisz" lub coś w ten deseń.
 
Awatar użytkownika
Horus-Aegon
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 11, 2011 11:52 am

Re: Witam-czyli parę porad na początek

pn lis 14, 2011 10:03 pm

Malaggar pisze:
Wydaje mi się, że najlepszą mimo wszystko metodą wyrobienia "własnego stylu" jest po prostu metoda prób i błędów. Jeśli masz niedoświadczoną drużynę, to błędy nie będą się rzucały w oczy.


Tak się niestety składa, że mam MEGA zaawansowaną drużynę, a ja jestem tu żółtodziobem rzuconym na próbę na głęboką wodę c:
 
Rozti
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 82
Rejestracja: pn cze 07, 2010 8:14 pm

Witam-czyli parę porad na początek

pn lis 14, 2011 10:29 pm

-poradniki- Graj Fabułą posiada kilka fajnych porad, podobnie Graj z głową. co do Graj twardo nie jestem do końca przekonany, raczej niepotrzebne na początek.
-nawiązania-jeśli nie będą za często mogą nadać smaczku, a ponadto stanowić dobre przygody. (tu polecam dramaty, przez intrygi, rozbudowaną fabułę i wyrazistych bohaterów stanowią dobrą bazę do przerobienia)
-muzyka-najlepiej bez tekstu(łatwiej się skupić na grze)
 
Awatar użytkownika
Bortasz
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 880
Rejestracja: wt paź 10, 2006 4:35 pm

Witam-czyli parę porad na początek

pn lis 14, 2011 11:02 pm

- Mnie się akurat graj twardo najbardziej podobało. Na początek nie musisz ich jednak kupować. Możesz, nie musisz.

- Nawiązania są spoko. Tylko wiesz podstawowa zasada Wszystko z umiarem. Lub inaczej nie przesól zupy. Jak dasz ich za dużo może być nieciekawie.

- Porady
*Relaks.
*Nie daj sie nerwą,
*bądź gotów do improwizacji.
*Obserwuj graczy i w razie użyj Wielkiego faceta z Ak47 który wpada i zaczyna strzelac do wszystkiego co się rusza.
* Ta stronka http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/M ... AndDragons może ci trochę pomóc.
 
Awatar użytkownika
Vukodlak
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1622
Rejestracja: śr maja 11, 2005 4:41 pm

Witam-czyli parę porad na początek

wt lis 15, 2011 1:57 am

Horus-Aegon pisze:
Tak się niestety składa, że mam MEGA zaawansowaną drużynę, a ja jestem tu żółtodziobem rzuconym na próbę na głęboką wodę c:


Tym lepiej. Jeśli ekipa jest doświadczona, to błędy będą szybko zauważane i podczas dyskusji po sesji możesz szybciej chwycić co poszło źle i jak tego uniknąć w przyszłości. Nie bój się i skorzystaj z wiedzy i wyczucia swojej drużyny. Najprostszą radą jest to, żebyś spróbował poprowadzić sesję, w którą sam chciałbyś zagrać.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość