Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Horus-Aegon
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 11, 2011 11:52 am

Witam-czyli parę porad na początek

pn lis 14, 2011 9:18 pm

Na początek, chciałbym powitać całe forum polter.pl jako, że jest to moje pierwsze pytanie będące zarówno wstępem do mojej forumowej działalności.

Najpierw przedstawię Wam moją sytuację, potem zadam pyt.
Jestem początkujący jeśli chodzi o RPG grałem parę razy w D&D i Neuroshimę, jednak po ostatniej sesji poproszono mnie o poprowadzenie nowej przygody. Napisałem ok. 10 stron scenariusza(Neuroshima), lecz ostatnio tknęło mnie, że właściwie nic nie wiem o byciu MG. W związku z tym mam parę pytań:

-czy warto kupować książki typu "graj fabułą" "graj twardo" Ignacego Trzewicza? czy jest to naciąganie takich jak ja "zielonych" MG oraz jakie inne podręczniki dla MG polecacie.
-Czy lubicie gdy Wasz MG robi dużo aluzji i wyraźnie nawiązuje do jakiejś książki/filmu/gry lub gdy po prostu inspiruje jakiś quest jakimś znanym motywem (np. rozwiązanie problemu postrachu pewnego miasta, który zamordował ojca, zgwałcił matkę i przez przypadek nazywa się Edyp:))
-czy będziecie tak mili i podacie mi użyteczne linki do stron z muzyką na sesję swoje ulubione utwory najlepiej pasujące do Neuroshimy?
- jeśli macie jakieś inne pożyteczne rady dla początkującego? jeśli tak to proszę o podzielenie się nimi!

Pozdrawiam!
 
Awatar użytkownika
Lord Koniu
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 275
Rejestracja: czw lip 29, 2010 1:30 pm

Witam-czyli parę porad na początek

pn lis 14, 2011 9:44 pm

Ad.1
Moim zdaniem - raczej warto, jest tam sporo fajnych trików, choć opartych o indywidualny styl prowadzenia autora, więc nie wszystko może ci przypaść do gustu. Przynajmniej jeśli chodzi o "Graj fabułą", reszty almanachów nie czytałem, przyznaję.
Ad.2