Przeszukałem forum, ale nie znalazłem nic co by mnie interesowało, głownie z powodów obostrzeń w tworzeniu postaci. Ot obowiązuje ograniczenie do Podręcznika Gracza, Mistrza Podziemi i Bestiariusza z edycji 3.0. Tylko podstawowe rasy (bez tieflingów i drowów, ale już z elfami leśnymi i słonecznymi) i podstawowe klasy bez prestiżówek czy atutów z innych książek. Niestey nie grałem w d&d chyba od 10 lat i już nawet tych podstaw nie ogarniam
Mam do dyspozycji następujące parametry:
17, 15, 14, 13, 11, 10
Daje to w efekcie premie +3, +2, +2, +1, 0, 0 .
Mam do dyspozycji 3 poziomy postaci z czego co istotne z tych 3 poziomów mam maksa żywotności z kostek (potem przy awansie będzie turlanie, co może mieć znaczenie).
Kim chciałbym zagrać ?
Rasa: człowiek, pół elf, ksieżycowy elf albo leśny elf
Profesje: łotr, wojownik, czarodziej ew. zaklinacz.
Interesuje mnie jakaś ciekawa mieszanka dowolnych 2 klas, może nawet 3 jednocześnie z sensownym rozplanowaniem czarów i atutów.
Myślałem, o 1łotr, 2wojownik, z dalszym rozwojem w strone łotra głównie - broń główna rapier, z atutów finezja, a potem ulepszony krytyk. Wojownik głownie dla atutów i ulepszenia potencjału bojowego w tym punktów życia. Rasowo postać taka byłaby elfem albo człowiekiem.
Drugą opcją, którą wstepnie analizowałem byłby 1czar/2wojownik idący w stronę wojownika bardziej. Postać taka byłaby elfem księżycowym i wspierałaby się magią w walce wręcz. Problematyczna pozostaje kwestia opancerzenia i czarowania bo lepsze zbroje mogłyby utrudniać rzucanie czarów. Mógłbym ew. pójść z zręczność i atuty strzeleckie, a zbroje sobie czarować
Trzecią alternatywą jest 2łotr/1czar czyli łotrzyk wspierajacy się magią.
Czwartą trójklasowiec 1 łotr/1woj/1/czar. Nie ma to jak uniwersalność Pociągająca możliwość.
Zastanawia mnie czy któraś z tych kombinacja jest ciekawa i w miarę silna. Jakie atuty można by wziąć, jakiej broni używać, w co iść itd. Chodzi o optymalne i najbardziej wydajne combo. Mile widziane byłoby także dostsowanie się do drużyny, w której z tego co mi wiadomo będą: kapłanka, bard (albo zaklinacz) i prawdopodobnie jakiś zbrojny + moja postać.