a_fire_inside pisze:Myślałem nad tą karą do zręczności. Chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby zlikwidowanie kar do KP. A zamiast tego mógłby dostawać kary do zręczności, co utrudniałoby mu walkę dystansową (bo nie wyobrażam sobie takiego wojownika naciągającego łuk) i miałby słabsze rzuty na refleks.
Drakestar pisze:Mimo wszystko zmiana typu na wynaturzenie to dobry pomysł. Wynaturzenie wcale nie musi być, aż tak powykręcane po za tym wynaturzeniem jest wszystko czego nie można zakfalfikować do innych typów, jest to po prostu mutant.
a_fire_inside pisze:Wlaśnie uświadomiłem sobie, że ta klasa może prowadzić do dość nieciekawych sytuacji. Ponieważ do tej pory problemem było, gdy ktoś chciał walczyć dwoma mieczami półtoraręcznymi, a teraz może być problem bo ktoś będzie chciał walczyć dwoma mieczami wielkimi.
A jeśli to mistrzowski pancerz robiony na zamówienie idealnie dopasowany do jego nienaturalnej postury? Też ma te kary? Bardzo dziwne.Gdyby mimo wszystko wojownik niezgody zdecydował się nosić zakazany pancerz otrzymuje on karę –10 do testów ataku, obrażeń i umiejętności do których liczy się kara za pancerz.
To jest bezsensowne i trąci lekko poprzednią edycją (AD&D). Zabranianie czegoś "bo się brzydzi" nie jest dobrym rozwiązaniem. Można zachęcać graczy do nie używania tarczy dając jakieś korzyści, a nie minusy i to w dodatku w ten sposób.Oprócz tego wojownik niezgody (od 1. poziomu) nie może używać tarcz, których po prostu się brzydzi i nigdy nie weźmie do ręki, gdyż ich idea jest sprzeczna z jego taktyką walki.
Wojnar pisze:Na 10. poziomie rozmiar wojownika niezgody zwiększa się o jeden, co skutkuje wszystkimi wynikającymi z tego wadami i zaletami (Postać średnia która zmienia się na dużą zyskuje między innymi +8 do Siły i +4 do Budowy. W przypadku wojownika niezgody ten proces trwa cały jego rozwój, tak więc na 10 poziomie zyskuje on jedynie + 4 do S, gdyż wcześniej zyskał już +4 do S i Bd; całkowita premia wynosi więc +8 do S i +4 do Bd. Pozostałe konsekwencje są normalnie stosowane). W przypadku małych istot których rozmiar zmienia się na średnie trzeba wszystkie premie zdobywane na poprzednich poziomach podzielić niejako przez 2. Zamiast dostawać +1 do S i Bd na poziomach 2, 4, 6 i 8 zyskują oni te premie jedynie na poz 4 i 8 (a na 10 następuje zwiększenie się rozmiaru na średni co przeprowadza się w sposób analogiczny do tego który już omówiłem z zastosowaniem odpowiednich premii i kar).
a_fire_inside pisze:Wlaśnie uświadomiłem sobie, że ta klasa może prowadzić do dość nieciekawych sytuacji. Ponieważ do tej pory problemem było, gdy ktoś chciał walczyć dwoma mieczami półtoraręcznymi, a teraz może być problem bo ktoś będzie chciał walczyć dwoma mieczami wielkimi.
Moris pisze:Jeśli jesteś graczem to wykupujesz atut Żelazny Chwyt zdaje sie, i machasz sobie już nie dwoma wielkimi mieczami, a dwoma wilekimi wielkimi mieczami!!!,
Suldarr'essalar pisze:Czy zdolność 'silny krytyk' jest mnożona podczas trafień krytycznych, czy jest dodawana po wyliczeniu obrażeń?
Suldarr'essalar pisze:Od pierwszego poziomu postać może otrzymywać np. bonus +1 na każde 3 poziomy do KP jeśli ma jedną rękę wolną/nie nosi tarczy. Premia unikowa.
Suldarr'essalar pisze:Que? Daj w wymaganiach rozmiar średni (uwzględnij to w opisie fabularnym) i nie baw się w takie duperele, jak połowa premii dla istot małych, a podwójna dla dużych....
Suldarr'essalar pisze:Zamiast szerokiego ciosu daj atut: whirlwind attack. Jego zasady są opisane precyzyjniej.
"odnawianie ciała" też mogłoby być lepiej opisane. Najlepiej zastąpić je atutami (np. Mind Over Body i Rapid Metabolism z XPHB).
Suldarr'essalar pisze:A jeśli to mistrzowski pancerz robiony na zamówienie idealnie dopasowany do jego nienaturalnej postury? Też ma te kary? Bardzo dziwne.
Wojnar pisze:Dawać mu premię unikową?? Przecież cały czas dostaje on karę do KP z tego tytułu więc jaki jest sens dawać mu premię?
Wojnar pisze:Polecam zapoznać się z oficjalnymi klasami prestiżowymi typu warhulk (wymagania: istota duża), Blade Bravo (wymagania: rasa- gnom), bladesinger (rasa- elf lub półelf) i kilka innych (niektóre też mają w wymaganiach rozmiar). Nie naciskam, to Twoja wizja, ale oszczędzisz sobie pokrętnej mechaniki.3e D&D ma to do siebie , że jest uniwersalna, więc jeśli jakiemuś gnomowi zachce się zostać napakowanym koksem to dlaczego mam mu tego zabraniać? Wiem, że jest to głupie i pewnie nikt sie na to nie zdecyduje ale taka możliwość jest i nie bede tego zmienial
Wojnar pisze:Niestety nie znam ani tych atutow ani tych podrecznkow wiec wymyslilem cos takiego. Chociaz zastanawiam sie nad czyms co sugerowal Moris : zeby wprowadzic "polowiczna" wersje wirujacego ataku jako szeroki cios
SRD pisze:MIND OVER BODY [GENERAL]
Your ability damage heals more rapidly.
Prerequisite: Con 13.
Benefit: You heal ability damage and ability burn damage more quickly than normal. You heal a number of ability points per day equal to 1 + your Constitution bonus.
Normal: You heal ability damage and ability burn damage at a rate of 1 point per day.
RAPID METABOLISM [GENERAL]
Your wounds heal rapidly.
Prerequisite: Con 13.
Benefit: You naturally heal a number of hit points per day equal to the standard healing rate + double your Constitution bonus. You heal even if you do not rest. This healing replaces your normal natural healing. If you are tended successfully by someone with the Heal skill, you instead regain double the normal amount of hit points + double your Constitution bonus.
Wojnar pisze:Ok, jak tam sobie chcesz. Ja tej filozofii w opisie klasy nie wyczytałemTu nie chodzi tylko o jego budowe fizyczna ale tez o filozofie walki,
Suldarr'essalar pisze:Ps. Może Ci się przydać: rysunek
Wojnar pisze:Mimo wszystko przedkładają atak ponad obronę, nie chronią swojego ciała, gdyż jest ono na tyle wytrzymałe, że potrafi przetrwać ogromną liczbę ciosów.
Wojnar pisze:Mimo wszystko przedkładają atak ponad obronę, nie chronią swojego ciała, gdyż jest ono na tyle wytrzymałe, że potrafi przetrwać ogromną liczbę ciosów.
Suldarr'essalar pisze:Atut żelazny chwyt pozwala na używanie tylko jednej broni o jedną kategorię większą (czyli duży wielki miecz+wielki miecz w przypadku istoty dużej).
Arsil pisze:albo naturalny pancerz\redukcję obrarzeń tłumacząc to tym, że jego mięśnie stają się bardzo twarde jak ze stali itd...
Wojnar pisze:No nie iem czy to jest wystarczające wyjaśnienie jego filozofii walki , ale zawsze jakies
Arsil pisze:też o tym aby WofD mógł rzucać czary z domeny chaosu ale wtedy najprawdopodobniej stanie się za mocny
Arsil pisze:plusach do zastraszenia i jednocześnie minusach do dyplomacji
Hezor pisze:Arsil pisze:też o tym aby WofD mógł rzucać czary z domeny chaosu ale wtedy najprawdopodobniej stanie się za mocny
Dobrze pomyslales
Ale gdyby rzucał czary chosu tylko do 5 poziomu i efektywny poziom czarującego równy by był połowie poziomu postaci nie wydaje mi się wtedy to takie mocneArsil pisze:plusach do zastraszenia i jednocześnie minusach do dyplomacji
Nie ma potrzeby - ludzie roznych rzeczy sie boja - jedni zle reaguja na miesniaka, inni na kogos wychudzonego.
Wojnar pisze:Oprócz tego otrzymuje on taką samą premię do wszystkich testów zastraszania.
Wojnar pisze:Oprócz tego otrzymuje on taką samą premię do wszystkich testów zastraszania.
A czy jest sens dawać mu kaę do dyplomacji