Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Wojnar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr cze 08, 2005 12:05 am

Wojownik niezgody (Warrior of Discord) - nowa wersja

pn cze 20, 2005 10:36 pm

WOJOWNIK NIEZGODY - ulepszona wersja

Kiedy wchodzi do karczmy wszystkie oczy kierują się w jego stronę... i nic dziwnego. Każdy kto zobaczy tak ogromną ilość mięśni i cielska bezwiednie się gapi. Tak właśnie wygląda wojownik niezgody. Jego ciało ma olbrzymie rozmiary, a to dzięki potędze chaosu, z którą ten się uosabia i nosi w sobie. To właśnie ścieżka chaosu umożliwia wojownikowi niezgody stały wzrost jego tkanek tak, że jego siła i wytrzymałość ciągle rośnie, aż wreszcie osiąga nadludzkie wartości.
Ludzie, półorki i półelfy, które decydują się na pójście drogą prawdziwego chaosu i zostają wojownikami niezgody pod koniec swojego rozwoju mierzą około 2,4 m i ważą około 200 kg, krasnoludy osiągają mniej więcej 1,7 m i wagę także około 200 kg, a nawet więcej.
W sytuacjach bezpośredniego starcia wojownicy niezgody nie walczą jak barbarzyńcy, którzy także mają chaotyczny charakter. Nie polegają na szaleńczej walce i uleganiu wściekłości. Walczą efektywnie, z zimną krwią i skoncentrowani. Chaos, który odczuwają w sobie niemal namacalnie, potrafią kontrolować do tego stopnia, że nie rzucają się do szaleńczego ataku, który później powoduje wycieńczenie; dlatego mogą oni walczyć bardzo długo. Mimo wszystko przedkładają atak ponad obronę; nie chronią swojego ciała, gdyż jest ono na tyle wytrzymałe, że potrafi przetrwać ogromną liczbę ciosów.
Wojownik niezgody kroczy drogą chaosu; oznacza to między innymi, że nie zna on słowa „rozkaz”. Ktoś kto chciałby mu rozkazywać lub przejąć nad nim kontrolę pozna siłę jego gniewu; sam decyduje o sobie i nienawidzi przestrzegania narzuconych reguł i zasad (chociaż czasami musi to robić – nie jest głupi, żeby zadzierać z całym miastem czy strażą królewską).
Wojownikami niezgody zostają najczęściej ludzie, półorki, półelfy i krasnoludzi. Elfy rzadko decydują się na tą drogę, gdyż nie chcą aby ich piękne ciała uległy deformacji. Przedstawiciele "małych ras" (jak niziołki, gnomy, gobliny) także rzadko zostają wojownikami niezgody, gdyż otrzymują z tego tytuły mniejsze korzyści i tracą na swojej zwinności. Wojowników niezgody można też spotkać wśród dzikich humanoidalnych osobników, a nawet dużych potworów jak ogry, trolle, hobgobliny itp. Wszyscy ci są zazwyczaj niezwykle potężni.
Najlepszymi wojownikami niezgody stają się wojownicy i barbarzyńcy, jak również w trochę mniejszym stopniu tropiciele. Paladyni i mnisi nie mogą nimi zostać ze względu na konflikt charakteru (chyba, że "upadli" przedstawiciele tych klas). Czarownicy wtajemniczeń bardzo rzadko decydują się na tą drogę, gdyż tak duża masa mięśniowa utrudnia rzucanie ich czarów, co innego czarownicy objawień (zwłaszcza kapłani chaotycznych bóstw) - wśród nich można znaleźć wojowników niezgody. Łotrzykowie raczej nigdy nie stają się wojownikami niezgody z uwagi na ograniczenie zdolności ruchowych.
Jeśli charakter Wojownika Niezgody zmieni się na niechaotyczny, to nie może on dalej awansować w tej klasie dopóki nie wróci na drogę chaosu, oraz traci zdolność okrzyk niezgody oraz moc niezgody na czas kiedy jego charakter nie jest chaotyczny.
Kość Wytrzymałości: k12

Wymagania:

Oto wymagania, które postać musi spełnić, aby zostać wojownikiem niezgody:
Charakter: dowolny chaotyczny
Bazowa premia do ataku: +5
Koncentracja: ranga 4
Zastraszanie: ranga 4
Atuty: Potężny atak, Rozszczepienie, Twardość

Umiejętności klasowe:

Umiejętności klasowe wojownika niezgody (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to:
Koncentracja (Bd), Pływanie (S), Rzemiosło (Int), Skakanie (S), Wspinaczka (S), Zastraszanie (Cha)

Punkty umiejętności na poziom: 2 + modyfikator z Intelektu


Tabela: Wojownik Niezgody

Poz | BA | Wytrw | Refl | Wola | Kara do KP | Specjalne
1___ +1__ +2___ +0___ +0_____ 0 ____ okrzyk niezgody, silny krytyk (+1), piętno własnego ciała (I), redukcja obrażeń 1/-
2___ +2__ +3___ +0___ +0_____ 0 ____ wzrost cielesny (I), szeroki cios 1/dzień, moc niezgody
3___ +3__ +3___ +1___ +1_____ 0 ____ silny krytyk (+2), odnawianie ciała (szybsze naturalne leczenie)
4___ +4__ +4___ +1___ +1_____-1 ____ wzrost cielesny (II), redukcja obrażeń 2/-
5___ +5__ +4___ +1___ +1_____-1 ____ silny krytyk (+3), piętno własnego ciała (II), szeroki cios 2/dzień
6___ +6__ +5___ +2___ +2_____-1 ____ wzrost cielesny (III), odnawianie ciała (szybkie leczenie)
7___ +7__ +5___ +2___ +2_____-2 ____ silny krytyk (+4), redukcja obrażeń 3/-
8___ +8__ +6___ +2___ +2_____-2 ____ wzrost cielesny (IV), szeroki cios 3/dzień
9___ +9__ +6___ +3___ +3_____-2 ____ silny krytyk (+5), piętno własnego ciała (III), odnawianie ciała (większe szybkie leczenie)
10__+10__+7___ +3___ +3_____-3 ____ wzrost cielesny (zwiększenie rozmiaru), redukcja obrażeń 4/-

Właściwości klasowe:
Biegłość w broni i pancerzu: Wojownik niezgody jest biegły w każdej broni prostej i żołnierskiej, ale nie zyskuje żadnej biegłości w pancerzu ani tarczach. Kiedy awansuje na 10 poziom i zwiększa się jego rozmiar, zyskuje on także odpowiednie biegłości w broniach. Np.: Kolonus (człowiek, wojownik 5/wojownik niezgody 9) awansuje na 10 poziom w tej klasie prestiżowej i jego rozmiar zwiększa się ze średniego na duży. Do tej pory walczył on oburącz wielkim toporem i posiadał w nim zogniskowanie oraz specjalizację. Teraz, kiedy jego rozmiar jest duży, może on walczyć bronią większych rozmiarów (‘ogromnym toporem’, czyli wielkim toporem rozmiaru duży, który zadaje 2k8 obrażeń), zyskuje więc zogniskowanie i specjalizację dla ogromnego topora (którym walczy oburącz tak jak wcześniej wielkim), a ‘wielki topór’, którym walczył dotychczas traktowany jest jak jednoręczny topór bojowy, w którym nie posiada zogniskowania ani specjalizacji (jednak walcząc nim nadal zadawałby 1k12 obrażeń, gdyż rozmiar broni nie ulega zmianie).
Kara do KP: Wojownik niezgody z czasem staje się coraz większy i cięższy co niestety sprawia, że ma problemy z unikaniem ciosów. Z tego tytułu otrzymuje on karę do KP podaną w tabeli, która wzrasta na wyższych poziomach (stosuje się ją w każdym przypadku).
Okrzyk niezgody (zn): Tej zdolności nadnaturalnej wojownik niezgody może użyć jeden raz na dzień. Polega ona na uwolnieniu ze swojego ciała pewnej dawki siły chaosu poprzez przeraźliwy wrzask i napięcie wszystkich mięśni. Zdolność ta wymaga wykorzystania akcji standardowej prowokującej okazyjne ataki (jeśli podczas jej stosowania wojownik niezgody zostanie trafiony, musi przejść udany test koncentracji o ST równym 10 + suma wszystkich otrzymanych obrażeń lub zdolność nie przyniesie żadnego rezultatu). W efekcie okrzyku niezgody wszystkie niechaotyczne istoty w promieniu 6 metrów od wojownika niezgody otrzymują 1k6 obrażeń pochodzących od magii na jego poziom (maksymalnie 10k6 na ostatnim poziomie). Oprócz tego wszyscy wrogowie w obszarze działania okrzyku niezgody uciekają z przerażenia przez liczbę rund równą liczbie poziomów wojownika niezgody lub, jeśli nie mają gdzie uciec, kulą się przed nim (przyjaciele znają wojownika niezgody na tyle, żeby nie bać się go, kiedy ten stosuje tę zdolność, więc efekt przerażenia nie ma na nich wpływu). Podczas stosowania tej umiejętności dozwolony jest rzut obronny na wolę o ST równym 10 + poziom wojownika niezgody + jego modyfikator z Charyzmy; udany neguje efekt przerażenia.
Silny krytyk: Ogromna siła wojownika niezgody i skuteczność jego potężnych ciosów ujawnia się tym bardziej podczas trafień w czułe miejsce przeciwnika; dlatego zyskuje on premię o wartości podanej w nawiasie do obrażeń podczas trafień krytycznych. Premię tą dodaje się do pozostałych obrażeń, przed pomnożeniem ich przez modyfikator broni, więc obrażenia te też są mnożone, np.: trafienie na 8 poziomie wielkim mieczem zadałoby dodatkowe 8 obrażeń (4obr x 2) a wielkim toporem 12 (4obr x 3). Obrażenia te są tego samego typu co reszta.
Piętno własnego ciała: Nieustanny wzrost tkanek wojownika niezgody ma niestety także wady. Już od 1 poziomu nie może on używać ciężkich pancerzy, gdyż te zbytnio krępują jego (i tak już ograniczone przez dużą ilość mięśni) ruchy, nie pozwalają mu wykokrzystać pełni swoich zdolności bojowych i kłócą się z jego ideą walki, gdyż służą do ochrony ciała, której wojownicy niezgody (jak sami uważają) nie potrzebują. Poza tym otrzymuje on 5% szansy na zepsucie każdego zaklęcia wtajemniczeń, które rzuca (kara ta kumuluje się ze standardową karą za pancerz). Na 5 poziomie nie może on używać także średnich pancerzy, a szansa zepsucia czaru wzrasta do 10%. Oprócz tego dostaje on karę -1 do Zręczności wynikającą ze stopniowego zwiększania się jego rozmiaru, która wzrasta do -2 na 10 poziomie jako standardowa konsekwencja zwiększenia się rozmiaru. Na 9 poziomie nie może używać już jakichkolwiek pancerzy, a szansa na zepsucie czaru wtajemniczeń wzrasta do 15%. Gdyby mimo wszystko wojownik niezgody zdecydował się nosić zakazany pancerz, otrzymuje on karę –10 do testów ataku, obrażeń i umiejętności, do których liczy się kara za pancerz. Oprócz tego wojownik niezgody (od 1. poziomu) nie może używać tarcz, gdyż ich idea jest sprzeczna z jego taktyką walki. Jeśli będzie ich mimo wszystko używał, otrzyma kary takie jak podczas używania zakazanego pancerza.
Redukcja obrażeń: Jako, że ciało wojownika niezgody ciągle staje się większe i twardsze zyskuje on redukcję obrażeń podaną w tabelce. Redukcja ta wpływa jedynie na obrażenia fizyczne, tzn, że nie działa przy obrażeniach od magii, zimna, ognia i innych energii.
Wzrost cielesny: Jest to najpotężniejsza zdolność wojownika niezgody, która powoduje, że jego ciało stale wzrasta (dzięki sile chaosu, której się oddał). Na 2 poziomie zyskuje on premię +1 do Siły i Budowy, która wzrasta do +2 na poziomie 4, +3 na 6 i +4 na 8. Oprócz tego za każdym razem, kiedy wojownik niezgody zyskuje kolejny poziom tej zdolności (na parzystych poziomach) jego wzrost zwiększa się o 7% a waga o 20%. Na 6 poziomie zyskuje on także premię +1 do naturalnego pancerza, która wzrasta wraz ze zwiększeniem się rozmiaru na 10 poziomie (mali wojownicy niezgody jak np.: gnomy nie otrzymują tej premii). Na 10 poziomie rozmiar wojownika niezgody zwiększa się o jeden, co skutkuje wszystkimi wynikającymi z tego wadami i zaletami. Postać średnia, która zmienia się na dużą zyskuje między innymi +8 do S i +4 do Bd. W przypadku wojownika niezgody ten proces trwa cały jego rozwój, tak więc na 10 poziomie zyskuje on jedynie + 4 do S, gdyż wcześniej zyskał już +4 do S i Bd; całkowita premia wynosi więc +8 do S i +4 do Bd, czyli tak jak powinno być. W przypadku małych istot, których rozmiar zmienia się na średnie trzeba wszystkie premie zdobywane na poprzednich poziomach podzielić niejako przez 2. Zamiast dostawać +1 do S i Bd na poziomach 2, 4, 6 i 8 zyskują oni te premie jedynie na poziomach 4 i 8 a na 10 poziomie następuje zwiększenie się rozmiaru na średni, co przeprowadza się w sposób analogiczny do tego który już omówiłem z zastosowaniem odpowiednich premii i kar.
Moc niezgody: Ścieżka chaosu, którą podąża wojownik niezgody sprawia, że nie znosi on nad sobą żadnej władzy. Z tego powodu zyskuje premię do rzutów obronnych na wolę przeciwko efektom, które wpływają na jego decyzje i rozkazują mu (dominacja, zauroczenie, hipnoza, rozkaz itp.) oraz do stosownych umiejętności (lub zwiększa się ST przeciwnika), kiedy ktoś stara się "przetłumaczyć" coś wojownikowi niezgody. Premia ta wynosi poziom wojownika niezgody podzielony przez 2 (wynik zaokrągla się w dół). Oprócz tego otrzymuje on taką samą premię do wszystkich testów zastraszania.
Szeroki cios (zw): Tej zdolności wojownik niezgody może używać liczbę razy na dzień podaną w tabelce. Polega na zadaniu ciosu, który może dosięgnąć wszystkich wrogów znajdujących się w obszarze zagrożenia wojownika niezgody, ale tylko stojących przed nim (nie może dosięgnąć tych, których ma za plecami). Pod względem mechaniki gry zdolność ta wygląda tak jak atut wirujący atak z tą różnicą, że jej ofiarami nie są wszyscy w promieniu 1,5 metra od atakującego, ale wszyscy w obszarze zagrożenia wojownika niezgody (który na 10 poziomie zwiększa się do 3 metrów z racji zwiększenia się rozmiaru), znajdujący się przed nim, czyli właściwie połowa wrogów w jego obszarze zagrożenia (można przyjąć iż jest to "połowiczny" wirujący atak). Zdolność ta nie ma żadnych wymagań, ale ograniczenie dzienne.
Odnawianie ciała: Począwszy od 3 poziomu ciało wojownika niezgody jest już tak uformowane przez chaos w nim drzemiący, że leczy się 1,5 razy szybciej niż u innych (chodzi o naturalne leczenie: odpoczynek itd.) Na 6 poziomie wojownik niezgody zyskuje moc szybkiego leczenia (taką jaką posiadają np. wampiry), której może użyć 1 raz na tydzień. Polega ona na leczeniu otrzymanych ran w tempie 1pż na rundę, przy czym trwa to w sumie liczbę minut (1minuta = 10 rund) równą jego poziomowi (oczywiście nie może on uleczyć więcej punktów wytrzymałości niż ma maksymalnie). Na 9 poziomie może korzystać z tej mocy 2 razy na tydzień i leczone są 2pż na rundę.
Ostatnio zmieniony sob maja 06, 2006 4:55 pm przez Anonymous, łącznie zmieniany 12 razy.
 
Awatar użytkownika
Tepis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 190
Rejestracja: pt sty 28, 2005 2:29 pm

wt cze 21, 2005 12:04 pm

Dosyć ciekwa klasa, ale ma wiele błędów. Z tego co wiem czary wtajemniczeń mogą nie wyjść jeśli się ma na sobie zbroję, bo ona krępuje ruchy, czary objawień nie podlegają tej zasadzie. Więc jesli wielka masa wojownika niezgody utrudnia mu ruchy, to nie powinno to miec wpływu na czary objawień. Inne błędy kto inny Ci wypomni :P. Moim zdaniem klasa jest całkiem ciekawa i może się przydać zarówno dla BG jaki i BN'ów.
 
Awatar użytkownika
Wojnar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr cze 08, 2005 12:05 am

Racja

wt cze 21, 2005 12:58 pm

Tu masz racje :) . Wiem że tak jest , że zbroja krępuje ruchy jedynie czrów wtajemniczeń i miałem dylemat: czy kare to dac tak jakby pochodzila od zbroi (wtedy by ograniczala tylko czary wtajemniczen) czy wlasnie z racji tego jego wielkiego cielska (pomyslalem ze wtedy ograniczenia byloby takze dla czarow objawien bo przeciez kaplani tez musza jakies ruchy wykonwywac). Pomysle nad tym i chyba zmienie skoro uwazasz to za blad. Dzieki za koment :wink:

A uwazasz ze jest odpowiednio wyważona, czy przepakowana czy moze za slaba, bo mam jeszcze jedna zdolnosc ktora mozna by bylo ewentualnie dodac...
 
Awatar użytkownika
a_fire_inside
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 582
Rejestracja: wt cze 21, 2005 2:34 pm

wt cze 21, 2005 2:57 pm

Witam,
zacznę od czysto technicznej sprawy, a mianowicie tabelka jest nieczytelna (tym bardziej że ma kilka kolumn). Proponuję wstawić bardziej przejrzystą. Aby uporać się z tym problemem można też zamiast dawania co 3 poziomy atutu twardość, można dać atut poprawiona twardość albo koło 4-5 poziomu atut twardość smoka.
Poza tym z tego co widzę to całkiem ciekawa klasa. Ciekawy wstęp.
Jeszcze przyjrzę się i za niedługo coś dopiszę.
 
Awatar użytkownika
Razzed
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 92
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 7:11 pm

wt cze 21, 2005 4:14 pm

Moim zdaniem trochę za dużo kar - jednocześnie kara do KP przy wzroście poziomów oraz zakaz używania pancerzy (też im wyższy poziom, tym większy zakaz). Choć może i to dobrze równoważy klase, nie jestem w tej kwestii jakimś specjalistą. I jeszcze nazwa mi trochę nie pasuje do idei tej klasy. Poza wyżej wymienionymi rzeczami, bardzo fajna i pomysłowa klasa.

Wojnar pisze:
Pomysł na tą klasę zaczerpnąłem z gry kompluterowej "Majesty" i "przetlumaczylem" tamtejsza klase na mechanike D&D tak że mają podobne właściwości.

Jeśli się nie mylę, to "Wojownicy Niezgody" z "Majesty" byli dość ciężko opancerzeni :razz: .
 
Awatar użytkownika
a_fire_inside
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 582
Rejestracja: wt cze 21, 2005 2:34 pm

wt cze 21, 2005 4:19 pm

Ok, już mniej więcej wiem na czym stoimy.
Zacznę od wad, bo jak ktoś powiedział najłatwiej jest krytykować.
Trochę dziwne jest wytłumaczenie faktu, że nie może używać np. ciężkiego pancerza. Napisałeś, że z powodu zwiększania się tkanek wojownika, ale z tego co pamiętam to w DMG albo PG jest tabelka z nietypowymi zbrojami, które można zrobić. W takim wypadku ten wojownik też mógłby kazać zrobić sobie taki pancerz.
Co do zdolności 'Odnawianie własnego ciała' - na 3. poziomie ok, ale to co opisujesz jako regenerację nie jest regeneracją tylko szybkim leczeniem (opisanym chyba w księdze potworów). Proponuję zamiast tej "regeneracji" dać właśnie szybkie leczenie 1 pż na rundę z jakimś ograniczeniem dziennym albo tygodniowym, ale raczej dziennym.
Jeśli chodzi o czary divine to myślę, żeby zostawić to tak jak ustalili to autorzy, czyli bez żadnych kar. Zastanawiam się także nad karami do czarów arcane. Bo przecież postacie dużego rozmiaru też mogą rzucać zaklęcia i nie posiadają żadnych kar. W sumie jest to taka naciągana wada, na którą nikt nie będzie patrzył, bo wątpię, że jakiś czarownik arcane się nią zainteresuje.
Trochę mało umiejętności klasowych.
Ogólnie klasa wydaje mi się troszeczkę przepakowana, ale z myślę małym wysiłkiem można ją dopracować.
Oto moje propozycje:
- wraz ze wzrostem cielesnym może maleć zręczność
- jego przekonania nie pozwalają mu używać jakichś przedmiotów magicznych

A teraz czas na zalety.
Przede wszystkim bardzo fajny pomysł. Dawno takiego nie widziałem!
Ciekawy opis wstępny i przede wszystkim dokładnie opisany. No może przydałoby się trochę więcej o ideologii i może jakiś rytuał wiążący tego wojownika z chaosem (no ale miało być o zaletach).
Ale i tak najfajniejsza część tej klasy znajduje się prawie na końcu, a jest to: szeroki cios! Tak zdolność jest po prostu super! Już sobie wyobrażam jak to będzie efektownie wyglądało!
Moc niezgody też jest fajna, ale nawet zmiana rozmiaru nie umywa się do szerokiego ciosu.

Mam nadzieję, że pomogłem.
Objętościowo z mojej wypowiedzi wygląda na to, że jest więcej wad, ale tak naprawdę klasa jest świetna tylko trzeba ją dopracować.
 
Awatar użytkownika
Cohen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: czw lut 24, 2005 6:32 pm

wt cze 21, 2005 4:25 pm

Klasa taka sobie. Raczej ani zasłaba, ani zasilna. Jest kilka błędów, a tabelka jest nieczytelna.

Wojnar pisze:
Umiejętności: Koncentracja 4 rangi


Po co mu koncentracja?
Wojnar pisze:
Krasnoludy osiągają mniej więcej 1,7 m i wagę także powyżej 100 a nawet 110 kg.


Krasnoludy z zasady ważą ponad 100 kg.

Wojnar pisze:
Charakter: dowolny chaotyczny


Rozumiem, że skoro to wojownik spaczony przez chaos to charakter musi być chaotyczny, ale nie wyobrażam sobie tego woja z char. chaotycznym dobrym. Proponowałbym raczej: dowolny chaotyczny i nie - dobry.
 
Awatar użytkownika
Infernus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 41
Rejestracja: wt lut 22, 2005 7:56 pm

wt cze 21, 2005 4:37 pm

Bardzo ciekawa klasa, błedy wymienili inni wiec nie ma nic do dodania. :]

A tak z ciekawosci jaka miala byc ta dodatkowa zdolnosc?
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

wt cze 21, 2005 4:38 pm

Klasa ogólnie niezła, ale mam kilka zastrzeżeń i przemyśleń:
1. Zbroje. Magiczne zbroje napewno dostosowują się do postaci o tym samym poziomie, a według mnie też w kategoriach mały/ duży/ średni, ale o tym była już kiedyś dyskusja i bodajrze Rebound sądził inaczej. Ale i tak wystarczy założyć, że wraz ze wzrostem tkanki rośnie magiczna zbroja, a postać w sumie mogłaby też nosić nietypowy niemagiczny pancerz. Jeżeli z kolei nic tu nie zmienisz, to ta klasa będzie tragiczna mechanicznie, bo nie będzie miała tarcz ani pancerzów, duży rozmiar, kary do zręczności przy zmianie rozmiaru i jeszcze tamtą karę...
2. Tabelka do poprawy.
3. Historyjka jest w sumie niezła, choć raczej jest standardowym opisem pakera.
4. Ta klasa jest za słaba, przynajmniej w obecnym kształcie. Za małe KP jest tylko częściowo rekompensowane przez wzrost siły i budowy. Ta klasa to taki fabularny mega-wymiatacz, i nie jest zbyt ciekawy.
5. Koncentracja- po co?
6. A charakter akurat uważam za dobrze rozpisany.

Ocena ogólna: 5-/6
 
Awatar użytkownika
Wojnar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr cze 08, 2005 12:05 am

wt cze 21, 2005 4:51 pm

Tak troche nie pokolei pisze, przepraszam za to

1. Wojownicy niezgody z "Majesty mieli dosc slaby pancerz i bylo ich stosunkowo bardzo latwo trafic.

2. Koncentracja w wymaganiach jest jako "wstęp" do szerokiego ciosu a jej uzasadnienie jest w opisie klasy: walczy efektywnie, z zimna krwia, skoncentrowany - chaos nie panuje nad nim jak nad barbarzynca podczas szalu

3. Z ta waga to rzeczywiscie mam poblem i to nietylko krasnoludow. Co wy na to zeby zmienic wzrost wagi na 15 - 20% co poziom, żeby ludzie wojownicy niezgody na 10 poz wazyli ponad 200 kg! :shock:

4. Ja tam potrafie wyobrazic sobie takiego dobrego wojownika niezgody , nie wiem w czym problem - to że jest tak potężny w sensie objętościowym :D nie znaczy że musi być zły. Może wyznawać coś w rodzaju własnego dobra, czyli eliminować coś c według niego jest złe co według mnie jest idealnym przykladem charakteru chaotyczny dobry

5. Jeśli chodzi o oganiczenie ciężkiego pancerza ( a potem kolejnych rodzajów ) to nie jest ono uzasadnione tym , że na taką kjupe cielska nie da się zrobić pancerza , tylko tym , że wojownik niezgody w takim pancerzu nie mógłby wykorzystać maksimum swojej mocy, gdyż jego uchy byłyby skrępowane. Np: wyobrażasz sobie jak używa szerokiego ciosu w pełnej płytowej?

6. Jeśli chodzi o regenerację to się zgodze, rzeczywiscie - to jest szybkie leczenie, nie regeneracja, zaraz zmienei nazwe ale ograniczenie zostawie nadal tygodniowe bo na dzienne byloby zbyt potężne - ta zdolność jest po to żeby drużynowy kapłan nie musiał marnować na niego wszystkich swoich czarów leczących :D POza tym na 10 poz ta zdolność leczy mu w sumie 200 pż!! Co jest już ładną liczbą ;)

7. Ktoś móił żeby zmniejszyć Zręczność "po drodze do 10 poz" - rzeczywiscie myslalem o tym w sumie mogłoby to nastąpić na 5 poz w ramach "Piętna własnego ciała (II)" ale na 10 poz i tak traci 2 ze Zr bo zwiększa się jego rozmiar.

8. Kara do czarów rzeczyiscie jest troche naciągania ale to po to żeby zniechęcić do tej klasy jakiegoś maga który chciałby poprawić sobie cechy kiedy już znudzi mu się czarowanie. Śmiesznie by wyglądał taki wojwnik niezgody który rzuca czary wtajemniczeń :lol:

9. Co do przekonań które zabraniałyby mu używać jakichś przedmiotów magicznych to nie uważam żeby to był dobry pomysł - zbyt surowe ograniczenie. Zwróć uwagę , że KP takiego wojownika niezgody zasadzie (w ozsądnie prowadzonej kampani) nigdy nie osiągnie nawet 20 a na 10 poz będzie oscylowała w okolicach 16 - 18. To jest badrzo mało.

10. Więcej umiejętności klasowych po prostu nie apsuje do niego

11. Ta zdolność to miałoby być coś w rodzaju albo aury strachu której by mogł używać raz na dzien i wrogowie w promieniu powiedzmy 3 metrow musieliby wykonać rzut obronny na wole o ST 10+poz+mod z Cha lub by uciekli far away (tłumaczone by to było tym , że wojownik niezgody napina wszystkie swoje mięśnie, przeraźliwie krzyczy pokazując całą swoją potęgę i niemal emanuje a niego chaos), albo druga wersja: coś w rodzaju karcenia\odganiania istot praworządnych (podobnie jak obi to kapłąn z nieumarłymi. Co myślicie? Jeśli jest zbyt słaba ta klasa to może to dodac jednak , ale ktoa wersja jest fajniejsza??


Dziekuje za wszystkie komentarze kiedy pojawią się jeszcze jakies to dokonam ulepszen przez was proponowanych. Ciesze sie ze wam sie raczej podoba :D
Ostatnio zmieniony śr cze 22, 2005 12:43 am przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Cohen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: czw lut 24, 2005 6:32 pm

wt cze 21, 2005 5:03 pm

Wojnar -> Ale pozwoli, żeby spaczył go chaos. Nie sądzę, aby dobra postać zrobiła coś takiego z własnej woli.
 
Awatar użytkownika
Wojnar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr cze 08, 2005 12:05 am

wt cze 21, 2005 5:16 pm

Ale chaos i dobro to nie są wartości że tak powiem konfliktowe. Jeśli ktoś jest chaotyczny to nie znaczy że jest zły. Przecie mógł pozwolić żeby spaczył go chaos żeby miał większą moc do eliminowania zła co jest przejawem jego chaotycznego-dobrego charakteru
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

wt cze 21, 2005 5:28 pm

Cohen pisze:
Wojnar -> Ale pozwoli, żeby spaczył go chaos. Nie sądzę, aby dobra postać zrobiła coś takiego z własnej woli.

Jeżeli to spaczenie ma pomóc mu w efektywnej walce ze złem, to czemu, nie? Nie widzę w tym nic złego.
ad. 5. Tak. Dlaczego nie?
ad. 2. Do walki "skoncentrowanej" nie jest potszebna umiejętność koncentracja... I też w "szerokim ciosie" bym to zmienił.
 
Awatar użytkownika
Wojnar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr cze 08, 2005 12:05 am

wt cze 21, 2005 5:39 pm

No tak, zwykle koncentracji używa się wtedy kiedy coś zakłuca twoją uwagę lub przeszkadza ci w ykonaniu jakiejs akcji. Walka "skoncentrowana" rzeczywiscie nie wymaga umiejętności koncentracji ale w szerokim ciosie jest juz taka potrzebna - spróbuj uderzyc jednym ciosem kilku wrogów kiedy jestes otoczony i walczysz ze wszystkimi na raz - ewidentne zakłocenie uwagi. Chyba żeby to zmienić w ten sposób , że jesłi ten test koncentracji mu nie wyjdzie to po prostu spudłuje albo może wrogowie będą mieli okazyjniaka? Co o tym myślisz rincewind? Czy sugerujesz zeby wogole ta koncentracje wywalić? Ale co wtedy by bylo na jej miejsce? Bo szeroki cios traci na klimacie jesli wykonuje sie go ot tak po prostu bez jakiegos dodatkoweg testu.

Ulepszyłem tabelkę aby była bardziej czytelna i wprowadziłem drobne zmiany przez was sugerowane (stopniowa utrata Zęczności, zmiana regeneracji na szybkie leczeni, zwiększenie wagi ) Dzięki za uwagi, komantarze i rady, oby było ich jak najwięcej ;)
 
Awatar użytkownika
Cohen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: czw lut 24, 2005 6:32 pm

wt cze 21, 2005 8:14 pm

Wojnar pisze:
Ale chaos i dobro to nie są wartości że tak powiem konfliktowe.


Zależy. Jeżeli przyjmiemy coś takiego jak np. w Warhammerze, to jak najbardziej są.
Natomiast w D&D jest podział na dobrych i złych, a chaos i prawo to dodatki, więc tu można być jednocześnie chaotycznym i dobrym.
Choć to czynienie dobra przez chodzącą kupę tłuszczu widzi mi się... trudne. Gdyby takie coś przyszło i uratowało jakąś wieś przed czymś to wieśniacy albo by pouciekali, albo rzuciliby się na woja z widłami, "bo to monstrum, plugastwo jakoweś".
A i na którymś poziomie możnaby zmienić typ tej postaci, na np. wynaturzenie.
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

wt cze 21, 2005 8:40 pm

Cohen pisze:
Wojnar napisał:
Ale chaos i dobro to nie są wartości że tak powiem konfliktowe.


Zależy. Jeżeli przyjmiemy coś takiego jak np. w Warhammerze, to jak najbardziej są.

No rzeczywiście, walnąłeś kulą w płot. Jak sam zauważyłeś, tutaj jak najbardziej można i nie ulega to wątpliwości.
Cohen pisze:
Gdyby takie coś przyszło i uratowało jakąś wieś przed czymś to wieśniacy albo by pouciekali, albo rzuciliby się na woja z widłami, "bo to monstrum, plugastwo jakoweś".

Czyli tak jak Wiedźmin, nie? To właśnie wymagałoby poświęcenia, ale jest możliwe. To właśnie ten, co czyni dobro nie dostając chwały i sławy, jest najlepszy.
Cohen pisze:
chodzącą kupę tłuszczu

Raczej chodzącą kupę mięśni.
 
Awatar użytkownika
Cohen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 79
Rejestracja: czw lut 24, 2005 6:32 pm

wt cze 21, 2005 8:47 pm

rincewind bpm pisze:
Raczej chodzącą kupę mięśni.


Też ładnie.

rincewind bpm pisze:
To właśnie wymagałoby poświęcenia, ale jest możliwe. To właśnie ten, co czyni dobro nie dostając chwały i sławy, jest najlepszy.


No, a chaotyczni raczej chcą żyć i, choć niektórzy lubią bawic się w bohaterów, to chaotycznie robią to swój sposob i nie poświeciliby swojego życia dla innych. Taką mają naturę: pomóc można, ale nie swoim kosztem.
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

wt cze 21, 2005 8:53 pm

Cohen pisze:
Taką mają naturę: pomóc można, ale nie swoim kosztem.

A co z takim Świętym Wyzwolicielem? Taki ktoś jak on z radością się poświęci w słusznej sprawie, jak nie będzie mógł jej załatwić w inny sposób. A poświęcenie Wojownika niezgody (btw: ta nazwa jest dosyć losowa, zmieniłbym ją na "Gigantyczny mięśniak" albo coś w tym guście :razz: ) nie jest znowu takie duże. W światach high lub medium magic nie wiele może ludzi zaskoczyć- taki przerośnięty nie będzie aż taką sensacją.
 
Awatar użytkownika
Wojnar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr cze 08, 2005 12:05 am

wt cze 21, 2005 9:04 pm

Nazwa jest zaczerpnieta z gry "Majesty" i podoba mi się (fajnie brzmi po zngielsku :D) co prawda psuje troche klimat postaci ale na pewno brzmi lepiej niż "gigantyczny mięśniak" :razz: A jesli chodzi o charakter to jak najbardziej dobry moze byc. A taki wlasnie ktos pokroju naszego kochanego polskiego wiedzmina Geralta :D fajnie by pasowal do tej postaci - pomaga wieśniakom a ci wyrzucaja go ze wsi - i dziwic sie ze jest chaotyczny jak wszyscy go odrzucaja :)
 
Awatar użytkownika
Pseudo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: czw lut 17, 2005 1:06 pm

wt cze 21, 2005 9:50 pm

czy szansa zepsucia czaru kumuluje sie ze zwykłym arcane spell failure czy należy wykonac osobny rzut?

Wojnar pisze:
Nie może on używać ciężkich pancerzy,


bo co? nogi mu odpadną? dostanie trądu? :P . Raczej nie mozna wprowadzać takich ograniczeń, napisz ze jak założy taki pancerz to dostanie jakies olbrzmie kary do rzutów, będzie sensowniej.
Wojnar pisze:
na taką kjupe cielska nie da się zrobić pancerza ,

pancerze są robione na wymiar, w zależności od kupującego, nieważne jak niekształtny jest zamawiający to dobry płatnerz sobie poradzi.

pozatym w ramach wzrostu cielsnego można by dać zdolność powerful build a na 10 poziomie zmić typ na abboration ( chyba wynaturzenie po polsku).
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

wt cze 21, 2005 10:02 pm

AO pisze:
bo co? nogi mu odpadną? dostanie trądu? . Raczej nie mozna wprowadzać takich ograniczeń, napisz ze jak założy taki pancerz to dostanie jakies olbrzmie kary do rzutów, będzie sensowniej.

Och, AO, czytaj uważnie. Właśnie dostaje takie wielkie kary:
Wojnar pisze:
Gdyby mimo wszystko wojownik niezgody zdecydował się nosić zakazany pancerz otrzymuje on karę –10 do testów ataku, obrażeń i umiejętności do których liczy się kara za pancerz.

Choć jeżeli naprawdę ma on nie nosić zbroji, to powinien dostać to już wcześniej.
AO pisze:
Wojnar napisał:
na taką kjupe cielska nie da się zrobić pancerza ,

pancerze są robione na wymiar, w zależności od kupującego, nieważne jak niekształtny jest zamawiający to dobry płatnerz sobie poradzi.

Znowu źle zrozumiałeś. Właśnie nie o to chodzi, ale o styl walki preferowany przez tą klasę.
Wojnar pisze:
5. Jeśli chodzi o oganiczenie ciężkiego pancerza ( a potem kolejnych rodzajów ) to nie jest ono uzasadnione tym , że na taką kjupe cielska nie da się zrobić pancerza , tylko tym , że wojownik niezgody w takim pancerzu nie mógłby wykorzystać maksimum swojej mocy, gdyż jego uchy byłyby skrępowane. Np: wyobrażasz sobie jak używa szerokiego ciosu w pełnej płytowej?


AO pisze:
powerful build

To akurat niezły pomysł. Tak na piątym poziomie.
 
Awatar użytkownika
Pseudo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: czw lut 17, 2005 1:06 pm

wt cze 21, 2005 10:12 pm

rincewind bpm pisze:
Właśnie dostaje takie wielkie kary:

o jejka :) chyba ślepnę na starość :D

rincewind bpm pisze:
Znowu źle zrozumiałeś. Właśnie nie o to chodzi, ale o styl walki preferowany przez tą klasę.


jednak nadal uważam ze dało by się wykonac zbroje z odpowiedniego materaialu ( smocza łuska, mithrill? ) i w odpowiednim rozmiarze aby dopasowac ją do noszącego. Wiem ze to prąbany przykład ale w książce Men at Arms Terrego Pratchetta pewnien troll nosił pancerz domyslnie stworzony dla słonia! Wiem ze nie do końca o to chodzi ale można by wykombinować coś na tej zasadzie.

Po za tym klasa ma strasznie mało skilli na liście umiejętności klasowych.
 
Awatar użytkownika
Ubiquit
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 485
Rejestracja: pn cze 20, 2005 6:46 pm

wt cze 21, 2005 10:30 pm

Naprawdę niezła prestiżówka. Brawo! Grałem w Majesty i był to jeden z moich ulubionych herosów. Z chęcią bym nim zagrał. Zdaje się być skutecznym wojem, jednakże nie pozbawionym wad i dobrze, a co najważniejsze jest oryginalny.

Co do pancerzy to jest bobrze pomyślane, koleś jest tak nienaturalnie napakowany, że niemożliwym by było stworzenie zbroi w której mógłby się w miarę normalnie poruszać, dlatego dostaje tak duże kary, poza tym zawsze są karwasze pancerza, czy pierścienie odbicia. Można też było by, na upartego, dodać takim motyw, że odbiera zbroje jako swojego rodzaju ograniczenie i dlatego z czasem coraz bardziej ich nie lubi, aż w końcu przestaje ich używać i uważa je z coś niepotrzebnego

Co do zaklęć to jego fizyczność może rzeczywiście mu przeszkadzać, ale z zaklęciami werbalnymi nie powinien mieć problemów.

Jeżeli chodzi o charakter to w sumie na upartego dobrego można mu odmówić z powodów ideologicznych, takie oddanie się chaosowi jest jakiegoś rodzaju spaczeniem, ale niekoniecznie.

A z tym wynaturzeniem to dla mnie lekka przesada, jest ok. jak jest. Dla mnie bardziej to humanoid.
_______________________

Otrzymujesz ostrzeżenie ze względu na nieuzasadnione niczym zastosowanie innego niż automatyczny koloru dla całości notki.
Moderator Zsu-Et-Am

_______________________
Ostatnio zmieniony śr cze 22, 2005 7:15 pm przez Ubiquit, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Pseudo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: czw lut 17, 2005 1:06 pm

wt cze 21, 2005 10:40 pm

Ubiquit pisze:
zaklęciami werbalnymi nie powinien mieć problemów.


dlatego zaklęcia bez komponentów somatycznych nie podlegają arcane spell failure.


Ubiquit pisze:
A z tym wynaturzeniem to dla mnie lekka przesada,

Ubiquit pisze:
Dla mnie bardziej to humanoid


zobacz co sie z nim dzieje w czasie awansów. Wzrost cielesny zmienia go na tyle aby można go było uznac za wynaturzenie.
Swoją drogą nie ma ograniczenia rasowego, wiec nie tylko humaniod moze brac tę prc.
 
Awatar użytkownika
Moris
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 93
Rejestracja: sob mar 26, 2005 3:07 pm

wt cze 21, 2005 11:24 pm

...Klasa jest pomusłowa, acz kolwiek strasznie dużo kar i troche można sie wnich pogubić...
Wojnar pisze:
Umiejętności: Koncentracja 4 rangi

...Zmienił bym to wymaganie raczej na zastraszanie...

Wojnar pisze:
Aby wykonać taki atak wojownik niezgody musi przed atakiem wykonać test na koncentracje o ST równym 10 + 2 za każdego wroga którego chce dosięgnąć szerokim ciosem. Jeśli będzie nieudany to otrzymuje on karę do ataku w wysokości –2 za każdego wroga którego chce dosięgnąć ciosem

Wojnar pisze:
spróbuj uderzyc jednym ciosem kilku wrogów kiedy jestes otoczony i walczysz ze wszystkimi na raz - ewidentne zakłocenie uwagi.

...Troche to śmieszne. Umiejetność jest zasadniczo podobna do atutu Wirujący Atak tylko o zasięgu połowicznym. Proponował bym zniesienie testu na koncentracje i zastosowanie zasad z Wirującego Ataku. Wyglądało by to nie jak wykonanie szerokiego ataku ot tak, ale jak połowiczna wersja Wirującego Ataku bez wymagań :D ...
...To tyle (narazie). Wszystko co sie dało wywleczone już zostało. Klasa jest debeściak. Bardzo ładnie wyglądała by jako stowarzyszenie chaotycznych koksów :razz: ...
 
Awatar użytkownika
Wojnar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr cze 08, 2005 12:05 am

wt cze 21, 2005 11:26 pm

Jeśli chodzi o zaklęcia bez komponentów somatycznych to OCZYIŚcie nie podlegają one karze, poza tym wątpie by jakikolwiek czarodziej czy inna klasa tego typu ybrała by tą prestiżówkę.

Pancerz oczywiście dałoby się zrobić na takiego monstera jeśli tylko by się uprzeć ale to nie chodzi o samą awykonalność tego czynu ale o pobudki po części ideowe jak to napisał Ubiquit a także taktyke walki.

Pomysł zmienienia na 10 poziomie typu na wynaturzenie nie jest zły ale nie jest do końca dobry. Wynaturzenie to coś co ma ewidentne nieludzkie kształty (np: kilka par odnóży, jakieś dziwne powykręcane kształty, macki i takie tam. Wynaturzenuem jest na przykład drider albo naga - porownaj ich z wojownikiem niezgody :wink: ) Jeśli ktoś chce to może go uwarzać za wynaturzenie jednak ja nie bede tego zmienial.

Jeśli chodzi o to czy szansa na zepsucie czaru się kumuluje z tą od zboi to ospowiedź brzmi: Tak, kumuluje się ale w zasadzie to wszystko zależy od decyzji MP :razz:

No z tym wirującym atakiem to jest w sumie racja ale cała zabawa wynikająca ze stosowania szerokiego ciosu jest właśnie w tym dodatkwym rzucie na koncentracje :) Chociaż pod względem mechanicznym to rzeczywiście jest to powien szkopuł, już ktoś zarzucał mi właśnie tą koncentrację (że jest niepotrzebna co pod względem mechanicznym jest w sumie racją)... hm... ciekawe co moderatorzy by o tym sądzili, bo w sumie "połowiczny" wirujący atak też by swoją rolę spełniał.
 
Awatar użytkownika
a_fire_inside
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 582
Rejestracja: wt cze 21, 2005 2:34 pm

wt cze 21, 2005 11:43 pm

Według mnie charakter mógłby zostać, ale musisz wtedy zmodyfikować nazwę, bo wojownik niezgody nie za bardzo współgra z dobrym charakterem. A z kolei uważam, że taki podpakowany wojownik mieć charakter dobry.
Myślę, że w opisie klasy możesz dokładniej opisać, dlaczego nie może używać pancerzy.
 
Awatar użytkownika
Wojnar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr cze 08, 2005 12:05 am

śr cze 22, 2005 12:02 am

a_fire_inside pisze:
ale musisz wtedy zmodyfikować nazwę, bo wojownik niezgody nie za bardzo współgra z dobrym charakterem


no tu masz racje ale nie potrafie wymyśleć nic innego (każdanazwa w stylu mięśniak, monstrum czy "cośtam chaosu" psułaby klimat).

Chociaż postać dobra ma prawo "niezgadzacsię" jeśli jest tak chaotyczna jak on. Nazwa wojownik niezgody nie oznacza że jego głównym celem jest sianie tejże (to by byłaeidentnie zła cecha) ale to że jest on zupełnie niezależną jednostką


Moris pisze:
Klasa jest debeściak. Bardzo ładnie wyglądała by jako stowarzyszenie chaotycznych koksów


i dlatego takie coś według mnie jest nimożliwe - dwóch wojowników niezgody na pewno by się ze sobą niezgodziło :D
 
Awatar użytkownika
Arsil
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 234
Rejestracja: śr cze 22, 2005 1:57 am

śr cze 22, 2005 2:25 am

klasa jest fajna ale ja bym ją troche zmienił po pierwsze nie wiem czy zdecydował bym się na minusy do KP i tak postać stająca się duża dostaje te minusy ale gdybym się zdercydował to dał bym raczej karę do zręczności
 
Awatar użytkownika
Drakestar
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 511
Rejestracja: pt paź 22, 2004 12:45 pm

śr cze 22, 2005 2:17 pm

Mimo wszystko zmiana typu na wynaturzenie to dobry pomysł. Wynaturzenie wcale nie musi być, aż tak powykręcane po za tym wynaturzeniem jest wszystko czego nie można zakfalfikować do innych typów, jest to po prostu mutant.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości