Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

śr cze 24, 2009 8:30 am

Wrzuciliśmy na stronę fragment bestiariusza.

Miłej lektury!
 
Awatar użytkownika
Puszon
Wydawnictwo Kuźnia Gier
Wydawnictwo Kuźnia Gier
Posty: 164
Rejestracja: pt maja 07, 2004 12:33 pm

sob cze 27, 2009 12:42 am

Jakby ktoś jeszcze się nie zorientował to ogłosiliśmy datę premiery Wolsunga :)
http://www.wolsung.pl/page/2009/06/prze ... lsunga-rpg
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Wolsung w Kuźni

ndz sie 16, 2009 11:23 pm

Po pierwsze - nowy tekst na stronie - http://www.wolsung.pl/page/2009/08/51-p ... h-pomyslow

A po drugie, to zamknęliśmy tekst (jakiś tydzień temu), składa się i pewnie po Polconie pójdzie do druku. A propos Polconu - tam na 95% pokażemy makietę wydania :-) Zapraszam ;-)



luc.
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Wolsung w Kuźni

wt wrz 01, 2009 9:58 am

To już ostatni moment, żeby kupić Wolsunga w przedsprzedaży. A warto, warto :-)

Na naszej stronie coś więcej o treści i objętości podręcznika.
Ostatnio zmieniony wt wrz 01, 2009 2:51 pm przez Garnek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

Wolsung w Kuźni

wt wrz 01, 2009 2:03 pm

Ja się już doczekać nie mogę :)
 
Awatar użytkownika
Blanche
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 11, 2008 1:42 pm

Wolsung w Kuźni

wt wrz 01, 2009 2:11 pm

Ja również; prawdę mówiąc, nie pamiętam, kiedy ostatni raz czekałam na coś z tak wielką niecierpliwością.

wolsung.pl pisze:
...z których część była pierwotnie planowana do pierwszego dodatku.

A moglibyście zdradzić, ile dodatków jest planowanych? Po skoro pierwszy, to może jeszcze jakiś drugi i trzeci... :>
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Wolsung w Kuźni

śr wrz 02, 2009 12:31 am

Ilość dodatków zależy od tego, czy gra spodoba się graczom i dobrze sprzeda. Na pewno wydamy co najmniej dwa dodatki, jak będzie z kolejnymi - zależy od wyników rynkowych. Mamy nadzieję, że będziemy mogli pisać, bo pomysłów mamy miliardy. Dwa dodatki są już w produkcji, trzeci zacznie się produkować lada chwila, myślimy o czwartym :-)

Blanche - dostałem od Ciebie PM, ale dzięki wspaniałemu silnikowi serwisu Polter nie mogę odpisać - próbowałem odpisać używając systemu mailowego z Poltera - ale nie wiem, czy wiadomość dotarła. Jeśli nie - proszę napisz na m.sabat (małpa) gmail.com :-)


l.
 
Awatar użytkownika
Blanche
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 11, 2008 1:42 pm

Re: Wolsung w Kuźni

śr wrz 02, 2009 12:56 am

lucek pisze:
Dwa dodatki są już w produkcji...

Może kilka słów na temat ich zawartości? :>

Ps. Wiadomość niestety nie dotarła, jednak szczęśliwie udało mi się wszystko załatwić z Żuchem. :)
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Re: Wolsung w Kuźni

śr wrz 02, 2009 6:42 am

To, w jakiej kolejności będą się ukazywać dodatki i co konkretnie się w nich znajdzie, będzie zależeć w dużej mierze od Was. Mamy plany na dwie kampanie i jeden duży, tematyczny dodatek użytkowy (opis miejsca, postaci, gadżetów, przeciwników itd.) ale przede wszystkim zależy nam na dostarczaniu tego, czego będą potrzebować gracze.

O pracach nad każdym dodatkiem będziemy informować na bieżąco, póki co będziemy uważnie śledzić odbiór podręcznika podstawowego :)
 
Awatar użytkownika
Malkav
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 539
Rejestracja: wt lis 04, 2003 9:30 pm

Wolsung w Kuźni

czw wrz 03, 2009 12:23 pm

O-o-o to może ja zrealizuje swój "Atak latających garnków z kosmosu". Musze go tylko odszukać z zaplecza umysłu :P
 
Awatar użytkownika
Kot
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2551
Rejestracja: wt lut 03, 2004 11:20 am

Wolsung w Kuźni

pt wrz 04, 2009 8:12 am

O, Malkav, przypomniałeś mi. Trzeba będzie się zorganizować i założyć na poltku dział Wolsunga, jak tylko gra wyjdzie... Co na to Autorzy? Dacie błogosławieństwo?
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Wolsung w Kuźni

wt wrz 08, 2009 8:58 pm

Pierwszy rzut okiem na tylną stronę okładki Wolsunga - zapraszamy.
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Wolsung w Kuźni

śr wrz 09, 2009 5:05 pm

Przecieków ciąg dalszy - parę stron, stan z niedzieli. Dziś podmieniamy xxx na numery stron, kończymy ostatni przebieg korekty i piątek/poniedziałek do druku :)
 
Awatar użytkownika
nimdil
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 95
Rejestracja: wt lip 07, 2009 11:46 am

Wolsung w Kuźni

śr wrz 09, 2009 5:51 pm

A jeśli można spytać - w czym to składacie? o_O
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Wolsung w Kuźni

śr wrz 09, 2009 10:33 pm

@ nimdil w indesign

A tymczasem szał aktualizacji trwa :-) Oto przed Państwem karta postaci!
 
Awatar użytkownika
nimdil
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 95
Rejestracja: wt lip 07, 2009 11:46 am

Wolsung w Kuźni

śr wrz 09, 2009 11:07 pm

Garnek pisze:
@ nimdil w indesign

Dzięki za informację.

Spodziewałem się przynajmniej jednego kółka zębatego na karcie poza logiem ;)
 
Awatar użytkownika
Jagmin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: śr maja 05, 2004 8:29 pm

Wolsung w Kuźni

czw wrz 10, 2009 12:18 pm

http://www.cubicle-7.com/acrobat/Charac ... 0final.pdf - Karta do Victoriana 2 w wersji PDF.

Też InDesign, tyle że starszy (CS2). Też steampunk. Też wzorowany na naszej historii. Też z fantastycznymi rasami. Też robiony jako autorka. Też wersja "do druku". Tylko efekt jakby inny, lepszy?
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 12:32 pm przez Jagmin, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Wolsung w Kuźni

czw wrz 10, 2009 2:06 pm

Karta do Victoriany rzeczywiście ładna, nie da się zaprzeczyć :-)
 
Awatar użytkownika
Blanche
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 11, 2008 1:42 pm

Re: Wolsung w Kuźni

czw wrz 10, 2009 3:36 pm

Jagmin pisze:
Tylko efekt jakby inny, lepszy?

Mnie również rozczarował wygląd wolsungowej karty postaci; mam nadzieję, że okaże się chociaż wygodna w użyciu.
 
DeathlyHallow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pt sie 24, 2007 8:00 pm

Re: Wolsung w Kuźni

czw wrz 10, 2009 4:16 pm

Szału nie ma, przyznaję.
 
Aureus

Wolsung w Kuźni

czw wrz 10, 2009 5:32 pm

Karta słabiutka.
 
Awatar użytkownika
Mr_Twincal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: wt lis 04, 2008 6:44 pm

Wolsung w Kuźni

czw wrz 10, 2009 7:25 pm

Hmmmm, będę szczery- karta wygląda dość mizernie... Szkoda, bo fajna karta zawsze jakoś zwiększa klimatyczność systemu... Mam nadzieję, że da radę zrobić wersję 2.0 i opublikować ją na internecie... Ale sama karta to nie cały system, więc nie ma co marudzić...
 
Awatar użytkownika
Jagmin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: śr maja 05, 2004 8:29 pm

Wolsung w Kuźni

czw wrz 10, 2009 7:31 pm

Powiem coś za co autorzy ani wydawca mnie nie polubią. Choć ja ich bardzo lubię.

Najpierw jest obietnica pokazania kilku kart (nawet 8). Jak rozumiem to jedna-dwie karty w kilku wersjach. Potem ukazuje się karta "do druku", która wręcz straszy z adnotacją, że niedługo pojawi się bardziej "dobajerzona". Pomijam fakt, że pewnie znów zmusili autorów/wydawcę do tego niecierpliwi fani (nie patrzcie tak na mnie, tym razem to nie ja). Jest parę ale...
- gdzie tu wygoda? Najpierw jest mowa aż o 8 kartach a potem, że to dla naszej wygody? Kto robi tyle kart dla wygody? Szczerze powiedziawszy to można by to wszystko umieścić na jednej stronie "dla wygody". Pewnie, tak jak pisałem, będą to najwyżej dwie karty w kilku wersjach. Ale to nadal nie jest wygodne rozwiązanie.
- czemu najpierw pokazaliście kartę, która jest "do grania a nie do oglądania"? Przecież nie ma jak nią zagrać (tak, czytałem, że niedługo pojawią się teksty mechaniczne). Miałoby to sens jakby taka uboga karta ukazał się po premierze, dla tych którym "żal drukarek" (swoją drogą czy nie żal drukować słabą kartę?). Z punktu widzenia marketingowego powinniście puścić w eter jak najładniejszą kartę by pokazać jaki Wolsung jest piękny (a na pewno jest, tylko na razie się ukrywa).
- ta karta nic nie przedstawia prócz bełkotu (w końcu sami stwierdziliście, że bez mechaniki ani rusz z jej rozszyfrowaniem).
- poza ograniczeniem swobody wyrażania swej postaci słowem pisanym karta nie ma żadnej funkcji. W takiej formie lepsza jest czysta karta. Nawet ściągi na niej umieszczone są tylko wymówką. Nie wiem kto ją testował ale widać reszta wzorów była tylko gorsza.
- jest parę powazniejszych potknięć edytorskich w rozmieszczeniu i prezentacji danych na karcie. Tu ładnie wszystko podsumował kolega Fedor.
- nie posiada żadnych znamion klimatu czy cech charakterystycznych tylko dla Wolsunga, czy steampunka w ogóle, przez co traci siłę przebicia.
- jeżeli "dobajerzanie" ma polegać na dodaniu jeszcze więcej elementów graficznych, które zmniejszą przestrzeń piśmienną a tylko zrównają kartę z layoutem podręcznika, to nie widzę w tym sensu. No chyba, że "dobajerzona" karta będzie miała inny układ i inne czcionki i inne symbole i w ogóle będzie inna.
- po co dodaliście symbole? To jakaś moda po Klanarchii? Tam to miało przynajmniej od początku ręce i nogi a i tak wielu się to nie spodobało. Symbole są źle dobrane znaczeniowo i klimatycznie, są niewyraźne i przede wszystkim zbędne. Jeżeli po symbolu będzie skrót atrybutu to po co symbol?
- czemu karta zawiera tyle "mechanicznych smaczków"? Ja tam widzę przynajmniej 10 różnych minimechanizmów gry. Jeżeli postacie będą budowane z tylu elementów nie powiązanych ze sobą mechanicznie to boję się o ogólną czytelność mechaniki a przez to i karty. Widać co się wybija ale te jednolinijkowe wtręty umieszczone pośród większych bloków tylko mylą oczy. Mamy blok Umiejętności i blok Atrybutów oraz blok Osiągnięć. A reszta to niezrzeszone jednostki?

Moje zdanie to tylko próba konstruktywnej krytyki fana i amatora kart postaci. Ma Wam pomóc a nie zdemotywować. Karta to nie wszystko ale zawsze dobry początek (koniec?).
Ostatnio zmieniony czw wrz 10, 2009 7:36 pm przez Jagmin, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Wolsung w Kuźni

czw wrz 10, 2009 10:00 pm

8 wersji kart - wyjaśniam.

Karta postaci będzie w 2 wersjach - ozdobnej oraz printer-friendly. Każdy z 4 archetypów ma swoją własną tabelkę użycia kart. Prosta kalkulacja daje osiem kart postaci :-) (co prawda różnią się nieznacznie, ale się różnią :P)
 
Awatar użytkownika
Jagmin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: śr maja 05, 2004 8:29 pm

Re: Wolsung w Kuźni

czw wrz 10, 2009 11:13 pm

Dzięki za wyjaśnienie. Tak się domyślałem. Mam dla was tak na szybko z gotowych elementów skleconą, jednostronicową kartę postaci.

http://chomikuj.pl/Jagmin/Karty/Wolsung_karta.pdf

To tylko wstępny prototyp ale liczę na waszą krytykę.
 
Awatar użytkownika
Blanche
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 11, 2008 1:42 pm

Wolsung w Kuźni

czw wrz 10, 2009 11:42 pm

lucek pisze:
Karta postaci będzie w 2 wersjach - ozdobnej oraz printer-friendly.

Może w takim razie zaprezentujecie również ozdobną wersję karty? :>

@Jagmin
Aż chciałoby się powiedzieć: trochę kółek zębatych i od razu jest bardziej wolsungowo. ;) Muszę przyznać, że tło daje zaskakująco dużo, jeśli chodzi o estetykę karty.
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Re: Wolsung w Kuźni

pt wrz 11, 2009 12:08 am

Jagmin pisze:
Mam dla was tak na szybko z gotowych elementów skleconą, jednostronicową kartę postaci.


Wygląda super, bez dwóch zdań.

Patrząc z punktu widzenia mechaniki, jest o wiele za mało miejsca na atuty, gadżety i sojuszników, plus (ale to już chyba subiektywne) bez linijek trudno wpasować się z równo odpowiednią liczbą osiągnięć między 2k10, 3k10 i 4k10. Z drugiej strony połączenie zdolności z profesji i rasy, to ciekawy trop.
 
Awatar użytkownika
Blanche
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 11, 2008 1:42 pm

Re: Wolsung w Kuźni

pt wrz 11, 2009 12:12 am

Garnek pisze:
Patrząc z punktu widzenia mechaniki, jest o wiele za mało miejsca na atuty, gadżety i sojuszników...

Myślę, że Jagmin będzie w stanie zrobić świetną kartę, gdy tylko zapozna się z mechaniką systemu. :) W końcu ta, którą tu zaprezentował, była robiona trochę "na ślepo".
Ostatnio zmieniony pt wrz 11, 2009 12:13 am przez Blanche, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Wolsung w Kuźni

pt wrz 11, 2009 12:13 am

Szczerze na to liczę :)
 
Aureus

Wolsung w Kuźni

pt wrz 11, 2009 7:21 am

Zamiast "tref" powinno być chyba "trefl", Jagminie. : P
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości