Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Jagmin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: śr maja 05, 2004 8:29 pm

Re: Wolsung w Kuźni

pt wrz 11, 2009 8:12 am

Aureus pisze:
Zamiast "tref" powinno być chyba "trefl", Jagminie. : P

O, a przeklejałem z oryginału. Widać źle przekleiłem.

Cieszę się, że prototyp się podoba. Zrobiłem go na ślepo i na szybko z gotowych elementów dostępnych na stronie Wolsunga. Jak tylko zapoznam się z mechaniką a najlepiej z całym podręcznikiem wysmażę poprawioną. Bierzcie poprawkę nie tylko na brak pojęcia o mechanice (tak na prawdę to połowy się domyśliłem stąd niektóre rzeczy zostały prawie nie zmienione), ale i na to, że na jednej stronie zmieściłem dwie. Mimo wszystko uważam, że nie potrzeba aż tyle miejsca. Poza tym na oryginale popełniono jeszcze jeden błąd. Wydaje się, że obie strony są często używane na sesji. Więc pojawia się problem częstego "wachlowania kartą". W każdym razie byłbym wdzięczny za dalsze uwagi, szczególnie tych którzy znają mechanikę.

Mała prośba do autorów lub wydawcy. Nie dało by się pożyczyć tej pięknej ramki z tylnej okładki? Bardzo by mi pasowała do "dobajerzonej" wersji (ta taka nie jest, tylko przypadkiem wyszła w kolorze ale miała być w szarościach).
 
Aureus

Wolsung w Kuźni

pt wrz 11, 2009 8:21 am

I wrzućcie (paskudne słowo) wreszcie obrazek, który jest na dole tylnej okładki. : )
 
Awatar użytkownika
nimdil
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 95
Rejestracja: wt lip 07, 2009 11:46 am

Wolsung w Kuźni

pt wrz 11, 2009 9:15 am

pisanie kier/karo/pik/trefl przy logo to już spora przesada. Ja rozumiem, że niektórzy używają śmiesznych terminów wino/dzwonki/serca/żołędzie (czy jak to tam leciało) ale stanowczo bez przesady. Poza tym faktycznie znaczny postęp.
 
Awatar użytkownika
Blanche
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 343
Rejestracja: pn sie 11, 2008 1:42 pm

Wolsung w Kuźni

pt wrz 11, 2009 10:07 am

Rzeczywiście, w przypadku kart wystarczą same symbole - jeśli ktoś jest przyzwyczajony do innego nazewnictwa i tak będzie go używał, a karta zyska na usunięciu napisów.
Wiem, że to nie wpływa dodatnio na estetykę karty postaci, jednak dobrze byłoby, gdyby w "Atutach, Gadżetach..." były linijki.
Jeśli chodzi o ilość miejsca na wszystko - nie wydaje się, żeby było go za mało, ale tak naprawdę okaże się, kiedy wreszcie dostaniemy podręcznik i zaczniemy go używać.

Jagmin pisze:
Więc pojawia się problem częstego "wachlowania kartą".

To chyba akurat najmniejszy problem - zawsze można wydrukować poszczególne strony karty postaci na osobnych kartkach, żeby móc patrzeć na nie jednocześnie.
 
Awatar użytkownika
Ion
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: czw lis 25, 2004 7:40 pm

Re: Wolsung w Kuźni

pt wrz 11, 2009 10:11 am

Te śmieszne terminy pochodzą z kart opartych na wzorze niemieckim, gdzie faktycznie występują dzwonki i reszta towarzystwa z tuzem na czele. Ale mieszanie nazewnictwa niemieckiego z oznaczeniami z kart francuskich (chyba, tego nie jestem pewien) faktycznie jest śmieszne :-).

Karta Jagmina faktycznie bardzo ładna, czekam na wersję przygotowaną już w oparciu o znajomość mechaniki. Na razie powtórzę tylko za Garnkiem, że brak linijek przy osiągnięciach powoduje trudności przy ich wpisywaniu. Ale ogólnie wersja jest bardzo sympatyczna.

EDIT

Co do wachlowania kartą - jeśli można zmieścić wszystko na jednej stronie bez szkody dla komfortu pisania i estetyki karty, to moim zdaniem lepiej tak zrobić. A jeśli nie to racja - zawsze można drukować na dwóch osobnych kartkach.
Ostatnio zmieniony pt wrz 11, 2009 10:14 am przez Ion, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Jagmin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: śr maja 05, 2004 8:29 pm

Re: Wolsung w Kuźni

pt wrz 11, 2009 10:29 am

Czas na kolejną wersję z niewielkimi poprawkami i modyfikacjami.

http://chomikuj.pl/jagmin/Karty/Wolsung_karta2.pdf

@ Garnek, jeżeli to jest za mało miejsca to może da się jeszcze coś wygospodarować ale jestem zdania, że ta sekcja nie powinna dominować karty. I tak znajdą się tacy, którym nawet cała karta nie wystarczy, więc resztę dopiszą na odwrocie lub na czystej kartce.
Ostatnio zmieniony sob wrz 12, 2009 9:09 pm przez Jagmin, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gerard Heime
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3299
Rejestracja: czw mar 20, 2003 9:02 am

Wolsung w Kuźni

sob wrz 12, 2009 1:33 am

Szczerze mówiąc ja stawiam raczej na przejrzystość niż na grafikę. Karta Jagmina jest całkiem ładna ale niespecjalnie podoba mi się wizja wypisywania atutów czy osiągnięć drobnym maczkiem. Po prostu tych rzeczy jest za dużo na jedną stronę. Gdybyś mógł Jagminie zrobić dwustronną wersję karty, byłoby super. Ja osobiście się przyzwyczaiłem do dwustronnych kart (np. w WoDzie) i "wachlowanie" nie jest dla mnie problemem.

Co do opisów symboli karcianych, jestem zdecydowanie za ich pozostawieniem. Jest bardzo dużo osób które nie znają tych poprawnych (trefl, pik itd.) a karta postaci to świetna ściąga. Poza tym raczej nie grywam ze swoją drużyną w karty więc nawet nie wiem, czy znają oni poprawne określenia. Wyobraźcie sobie chaos gdy do gry usiądą ludzie posługujące się różną terminologią.
 
Aureus

Wolsung w Kuźni

sob wrz 12, 2009 5:49 am

Nazwy symboli karcianych mogą zostać na dwustronnej karcie. Na jednostronnej zajmują za dużo miejsca.

Jagmin ma o tyle utrudnione, że ciężko stwierdzić, które elementy karty przydadzą się, na przykład, raz na sesję, a które raz na pół godziny gry. Te drugie powinny być wszystkie na jednej stronie, te pierwsze - na kolejnej, by wachlowanie ograniczyć do minimum (na przykład nie powinno być tak jak w WFRP2, gdzie masz z jednej strony cechy, a z drugiej umiejętności).
 
Awatar użytkownika
Jagmin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: śr maja 05, 2004 8:29 pm

Wolsung w Kuźni

sob wrz 12, 2009 9:18 am

Więc tak. Poeksperymentowałem i wyszedł mi trzeci prototyp. Niestety nie jestem z niego zadowolony, dlatego go nie podlinkuję. Można go znaleźć na moim Chomiku, ale szczerze nie polecam.

Przychylam się do próśb obu Panów powyżej. Zrobię kartę minimalistyczną, jednostronną na szybkie partyjki i maksymalistyczną, dwustronną na dłuższe gry. Moje pytanie do autorów: możecie określić to co kolega Aureus powiedział, czyli które elementy są częściej a które rzadziej używane? Bardzo ułatwiło mi by to selekcję elementów na dwie strony. Na razie to tylko prototypy i propozycje. Podobnie jak z kartą do Kiedy Rozum Śpi, finalna wersja ukaże się po premierze podręcznika, czyli wtedy kiedy będzie najbardziej potrzebna.

Co do nieporęczności karty do WFRP 2 to polecam moja wariację oldschoolową z mojej stronki/Chomika. Nie wiem jak można było popełnić taki błąd po całkiem udanej pierwszej edycji. Pomijam fakt, że drugoedycyjna karta została zrobiona na odczepne, aby była.

Trzymajcie kciuki abym dalej nie błądził i zmierzał prosto do celu. Niedługo obie wersje kart.
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

Re: Wolsung w Kuźni

sob wrz 12, 2009 12:39 pm

Co do używania na sesjach i przydatności to takie zgadywanie bazowane na poprowadzeniu pewnej liczby sesji Wolsunga.
Na pierwszej koniecznie:
- opis (rasa, profesja, imię,...)
- atrybuty i umiejętności
- raczej odporności (kondycja, reputacja, obrona,...)
- ściąga z archetypu (i jak najbardziej z wyjaśnieniem kart - to często jest problemem, zwłaszcza przy prowadzeniu na konwentach)
- atuty, gadżety, sojusznicy (sprawdzane przy każdej konfrontacji jeśli gracze nie pamiętają co mają)

Rzadziej sprawdzane:
- osiągnięcia
- zdolności (zarówno rasowe jak i z profesji, fajnym pomysłem jest umieszczenie ich w jednym miejscu)
- bogactwo i PDki
- karty (dość intuicyjnie zapamiętywane)
 
Awatar użytkownika
Jagmin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: śr maja 05, 2004 8:29 pm

Re: Wolsung w Kuźni

sob wrz 12, 2009 8:39 pm

http://chomikuj.pl/Jagmin/Karty/Wolsung_kartaSG.pdf

Najpierw finalna wersja uproszczonej (jednostronicowej), ozdobnej karty. Będą jeszcze 3 (uproszczona-ekonomiczna; rozszerzona-ozdobna i rozszerzona-ekonomiczna). Wersje rozszerzone będą oczywiście dwustronicowe.

Życzę wszystkim, jak i sobie, dobrej zabawy na parowych salonach.
Ostatnio zmieniony sob wrz 12, 2009 8:52 pm przez Jagmin, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Aureus

Wolsung w Kuźni

sob wrz 12, 2009 8:50 pm

Bardzo ładnie. Karta zasługuje na bycie 666 plikiem na Twoim koncie. ; )

Została jeszcze pusta przestrzeń pod spisem umiejętności, która aż się prosi o, dajmy na to, kilka złączonych kółek zębatych.
 
Awatar użytkownika
Jagmin
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 30
Rejestracja: śr maja 05, 2004 8:29 pm

Wolsung w Kuźni

sob wrz 12, 2009 8:57 pm

http://chomikuj.pl/Jagmin/Karty/Wolsung_kartaSE.pdf - karta uproszczona-ekonomiczna

Co za dużo kółek to nie zdrowo.

EDIT
Jutro usuwam wszystkie poprzednie wersje karty. Jeżeli ktoś ma życzenie niech mi to zgłosi a pozostawię starszą wersję.
Ostatnio zmieniony sob wrz 12, 2009 9:05 pm przez Jagmin, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
ThimGrim
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 87
Rejestracja: sob cze 18, 2005 10:06 pm

Wolsung w Kuźni

pn wrz 14, 2009 4:59 pm

Nie do końca na temat ale: zastanawiałem się czy nie było by zapotrzebowania na jakiś serwis o Wolsungu. Z racji tego, że ostatnio bawię się Wordpressem i przerzuciłem na niego swoją stronę o pewnym zespole, którą prowadzę od ładnych paru lat a pozostaje mi cały czas kupa miejsca, postanowiłem stworzyć jakiś drugi serwis. Przy okazji wpadłem na całkiem fajnego, chociaż niezbyt oryginalnego thema. I od tej pory zastanawiam się jakiej tematyce mógłby ten serwis służyć. Pomyślałem więc o Wolsungu.



adres może być oczywiście inny, np. wolsung.nstrefa.pl . W każdym razie nstrefa.pl .

(pozwoliłem sobie skopiować newsa ze strony wolsunga, tak na próbę)

W serwisie była by możliwość dodawania redaktorów, którzy wrzucali by jakieś artykuły posegregowane w kilku kategoriach. Do tego doszły by jakieś szmerki bajerki w postaci galerii, zdjęć czy takiej zupełnie zbędnej ale fajnie się prezentującej chmurze tagów (na dole po prawej- tutaj w bardziej rozwiniętej formie, też na dole).

Jeżeli komuś taki pomysł się podoba to może podrzucić kilka haseł na temat tego:

-jakie kategorie należało by utworzyć (w kategoriach pojawiały by się artykuły), np. mogło by to być coś w rodzaju scenariusze, świat, mechanika itd.

-jakie strony czyli informacje o grze i ogólnie dane, które raczej nie ulegały by zmianie.


Więcej na razie nie będę pisał ale za to zobaczę czy ktoś się na to pisze. ;)
Ostatnio zmieniony czw wrz 29, 2011 4:31 pm przez ThimGrim, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Malkav
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 539
Rejestracja: wt lis 04, 2003 9:30 pm

Wolsung w Kuźni

pn wrz 14, 2009 5:25 pm

 
Awatar użytkownika
ThimGrim
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 87
Rejestracja: sob cze 18, 2005 10:06 pm

Wolsung w Kuźni

pn wrz 14, 2009 6:06 pm

Nie widziałem wcześniej tej strony. No nic, to się zrobi serwis o sepuleniu...
Ostatnio zmieniony pn wrz 14, 2009 6:07 pm przez ThimGrim, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Dark_Raziel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt mar 10, 2006 1:48 pm

Re: Wolsung w Kuźni

pn wrz 14, 2009 6:09 pm

Lepiej już o Baldurach i Badubinach ;)
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Wolsung w Kuźni

wt wrz 15, 2009 9:23 am

Aby umilić oczekiwanie na naszą ulubioną grę, ruszamy z cyklem wspominkowo-zapowiadajacym. Dziś odcinek pierwszy, czyli parę słów o założeniach mechaniki Wolsunga. :)
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Wolsung w Kuźni

czw wrz 17, 2009 8:18 pm

Panie i Panowie...

Zobaczcie, co jeszcze przygotowaliśmy :-)

Oto figurki kolekcjonerskie do Wolsunga.

Fajne, nie? :-)
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

Wolsung w Kuźni

czw wrz 17, 2009 8:47 pm

garnek czy wy planujecie bitewniaka?? 8)
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Wolsung w Kuźni

czw wrz 17, 2009 8:49 pm

W najbliższej przyszłości nie planujemy, ale w dalszej nie wykluczamy takiej możliwości :-)
Ostatnio zmieniony czw wrz 17, 2009 8:50 pm przez Garnek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Shakaras
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 103
Rejestracja: sob lip 07, 2007 8:32 am

Wolsung w Kuźni

czw wrz 17, 2009 9:15 pm

no ja mam nadzieje, ze nie wykluczacie :D
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Wolsung w Kuźni

pt wrz 18, 2009 8:57 am

Drogi Pamiętniku,

w dzisiejszej aktualizacji można przeczytać nowe, ciekawe rzeczy o mechanice Wolsunga, a konkretnie, po co mamy w grze karty i archetypy.

Miłej lektury :-)
Ostatnio zmieniony pt wrz 18, 2009 8:57 am przez Garnek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
DeathlyHallow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 276
Rejestracja: pt sie 24, 2007 8:00 pm

Re: Wolsung w Kuźni

pt wrz 18, 2009 1:14 pm

Nie no, ten system to będzie jakiś wypas wszechczasów jeśli wypali wszystko tak jak się zapowiada, że wypali.
 
Aureus

Wolsung w Kuźni

pt wrz 18, 2009 7:45 pm

Buhu... Tak się cieszyłem, bo mam planszówkę i będę miał podręcznik w twardej oprawie, a teraz wydacie figurki, i dopóki ich nie wydam, nie będę prawdziwym Wolsungomaniakiem...
 
Awatar użytkownika
Szczur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3991
Rejestracja: ndz mar 16, 2003 8:48 pm

Wolsung w Kuźni

sob wrz 19, 2009 10:47 am

To jeszcze nie tak źle, pomyśl co będzie gdy będziesz musiał kupić park rozrywki :razz:
 
Awatar użytkownika
Malkav
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 539
Rejestracja: wt lis 04, 2003 9:30 pm

Wolsung w Kuźni

sob wrz 19, 2009 2:00 pm

Szczur pisze:
To jeszcze nie tak źle, pomyśl co będzie gdy będziesz musiał kupić park rozrywki :razz:

A co z rolą w filmie?
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Wolsung w Kuźni

ndz wrz 20, 2009 9:55 pm

Film i park rozrywki w swoim czasie. Na pewno dopiero po co najmniej jednym dodatku.

O, na przykład takim :)
 
Awatar użytkownika
Garnek
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1469
Rejestracja: wt maja 13, 2003 3:32 pm

Wolsung w Kuźni

wt wrz 22, 2009 12:37 pm

Kolejny pamiętnik. Dziś o mechanice konfrontacji.

Zapraszam :)
 
Awatar użytkownika
lucek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn mar 01, 2004 6:55 pm

Wolsung w Kuźni

wt wrz 22, 2009 6:12 pm

I wreszcie karty zostały odkryte a kości rzucone :-)


l.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość