Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Cooperator Veritatis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:51 am

WTS#13 Requiem rozbiorowe

śr wrz 28, 2011 11:34 am

Plane, mógłbyś zająć się stroną mechaniczną? Porozpisywać parę archetypów, żeby można już było to prowadzić? Ja tam machnę jakieś wprowadzenie do świata na razie, co by stanowiło zupełną podstawę projektu, bo samą kampanię to zapiszemy chyba na podstawie tego, co poprowadzimy i co nam wtedy przyjdzie do głowy.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2056
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

WTS#13 Requiem rozbiorowe

czw wrz 29, 2011 8:37 pm

Jasne. Do soboty coś powinno być.
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2056
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

WTS#13 Requiem rozbiorowe

śr paź 19, 2011 10:28 pm

Nie mówiłem, do której soboty :wink: Oto pierwsza partia materiału - reguły tworzenia postaci (ta część, w której różnią się od SWEPla) i przykładowy archetyp. Powiedz, Cooperatorze, czy Ci się to podoba - jeżeli tak, zabiorę się za kolejne archetypy.



Twój Bohater

Wkraczając w świat Requiem Rozbiorowego, Twoja postać ze zwykłego człowieka staje się obdarzonym przedziwnymi mocami bohaterem romantycznym. W mechanice gry oddaje to fakt, że każda postać posiada Zdolności Nadprzyrodzone w jednej z trzech postaci: Prawdziwej Sztuki, Spirytyzmu lub Supermocy. Pierwsze dwie znajdziesz w Brawurowym Wolsungu, ostatnia działa dokładnie tak, jak w podręczniku podstawowym.
Prawdziwa Sztuka pasuje do postaci podobnych do Kordiana czy Wajdeloty z Konrada Wallenroda – popularnych w romantyzmie artystów-wizjonerów, których płynąca z serca sztuka inspiruje do wielkich czynów i wpływa na rzeczywistość. Spirytyzm to z kolei domena Guślarza z Dziadów i innych postaci, które posiadają wgląd w duchową naturę świata. Supermoce, dzięki skupieniu na pojedynczych czarach i sporej potędze w ich zakresie, pozwalają stworzyć postać obdarzoną pojedynczym nadnaturalnym talentem.
W tworzeniu naprawdę ciekawych i pasujących do estetyki Requiem mocy bardzo pomogą warianty opisane w Patchu 2.0 (ciemność, światło, ogień itp.). Co prawda wiele z nich pasuje raczej do typowego fantasy, niż świata romantyzmu, ale stanowią świetną inspirację dla Waszych własnych modyfikacji.
Każdy BR (Bohater Romantyczny – skrót stosowany w grze zamiast BG) powinien mieć jakiś niezwykły talent, ale nie każdemu graczowi musi uśmiechać się liczenie mocy i rozwijanie Umiejętności Nadprzyrodzonej. Dlatego też zamiast Zdolności Nadprzyrodzonych można za zgodą MG wybrać dowolną Przewagę Niesamowitą.


Archetypy

Licznych bohaterów literatury romantycznej można pogrupować według ich osobowości, celów i służących im środków. Poniżej przedstawiamy kilka archetypów, które mogą poddać Ci pomysł na postać. Nie krępuj się jednak ich zmieniać ani wymyślać postaci nie opartych o żaden z nich.

Wieszcz
Czym śpiewak dla ludzi*? Pocieszeniem, drogowskazem moralnym, przywódcą i powiernikiem starych legend. Wieszcz to artysta, przez usta którego płyną potężne i nieraz niebezpieczne idee. Często jego los jest tragiczny – widząc więcej i inaczej, jest oddalony od zwykłych ludzi, a jednocześnie czuje, że powinien im przewodzić i że bez nich nie wcieli swych idei w życie.

Typowe umiejętności
  • Przekonywanie (jego natchnionej przemowie trudno się oprzeć);
  • Wiedza (legendy, zaświaty i podobne dziedziny);
  • Wyśmiewanie (parodie i satyry albo zimne słowa pogardy);
  • Zastraszanie (w twórczym szale potrafi być straszny).

Typowe Przewagi
  • Berseker (Pieśń Zemsty);
  • Charyzmatyczny (wszyscy widzą w nim przywódcę);
  • Dla kurażu (artyści często uciekają od powinności w używki);
  • Uczony (jego wiedza, wspomagana wizjami i natchnieniem, bywa imponująca);
  • wszelkie przywódcze (inspiruje tłumy);
  • Wyssanie duszy (jego sztuka żeruje na jego zdrowiu);

Typowe Moce (Prawdziwa Sztuka)
  • Dar języków (mówienie głosami);
  • Latanie (twórcza ekstaza);
  • Podkręcenie/przykręcenie (pieśń inspirująca sojuszników**);
  • Władca marionetek (pieśń zniewalająca umysły);
  • Wróżenie** (w przypływie natchnienia widzi przyszłość);



*a może nie ludzi, tylko ludu? Nie mogłem znaleźć Dziadów.
**nowa moc lub nowe wykorzystanie istniejącej z Patcha 2.0.


PS. zapomniałem o najbardziej SWEPlowym elemencie, czyli przykładowych Zawadach. Naprawię to w najbliższym czasie.
Ostatnio zmieniony śr paź 19, 2011 10:35 pm przez Planetourist, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
zigzak

WTS#13 Requiem rozbiorowe

śr cze 13, 2012 5:58 pm

Mam nadzieję że nie przegapiliście tego:

http://polter.pl/zigzak,blog.html?14128

Zapraszam do wzięcia udziału

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości