Zrodzony z fantastyki

 
zigzak

WTS #14 - Dobrze być złym

sob wrz 24, 2011 11:03 pm

No może byc - ja bym wogóle proponował taki klimat lekkiej grimm&gritty komedii (oksymoron? Dokładnie o to chodzi! Zresztą, "Oxymoron" to fajna nazwa dla jakiegoś zwierzęcia pociągowego - trochę z Wołu i trochę z Durnia :) )
Ale, ku chronieniu młodszych czy co bardziej wrażliwych użytkowników - niech te zbereźne historyjki będą lekkie i niezbyt straszne - bądźmy łobuzami, ale nie psychopatami i mordercami "na poważnie".
Wogóle widziałbym tu coś w rodzaju złodziejskiego honoru, czy też kodeksu etycznego zabójców - to pasuje do radosnej imprezy z niskim gore ratio :)
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

ndz wrz 25, 2011 3:35 am

Nie bardzo łapałem klimatu grania złoczyńcami w wersji zmiękczonej. Po co ktoś miałby grać złą postacią która jest trochę śmieszna i mało straszna w specjalnym po temu świecie. Można wszak grać sobie według Księgi Plugawego Mroku do D&D czy po protu złymi D&Dkowymi postaciami (mam wrażenie że wśród młodych graczy chaotycznie złe drowy i półdemony to najpopularniejszy wybór postaci), Chaośnikami w Warhammerze Fantasy i 40k (są do tego specjalne dodatki), Baali, Trzymisiami czy Setytami w Starym Wampirze, dowolnymi postaciami w Nowym Wampirze, Nephandi w oMagu, Spektrami w oUpiorze, normalnymi postaciami w Kulcie (podobno można tam grać postaciami które idą w górę a nie w dół równowagi, ale nie słyszałem żeby ktoś zastosował to na sesji)...

W jaki sposób wobec tych wszystkich odmian i odcieni zabawy w pławienie się w okrucieństwie miałoby być zabawne granie czymś w rodzaju Gargamela w nieco posłodzonym świecie?

I wymyśliłem, że taki trochę zasmarkany złoczyńca tak naprawdę nie jest zabawą w "hej, bądźmy strasznie źli" tylko w "hej, zajmijmy miejsce antagonistów przeciętnej bajki heroicznej". Jeśli ta bajka to akurat Tabaluga to bycie bałwanem jest jak najbardziej na miejscu.

Granie antagonistą to nie to samo co granie postacią złą. Normalnie, złe postaci w rękach graczy nie różnią się od dobrych aż tak bardzo - oprócz okazjonalnego złożenia krwawej ofiary czy torturowania jeńców muszą robić swoje questy, ciągle wpadają w tarapaty zwane też przygodami, mają stada wrogów i muszą się stale starać żeby utrzymać swój tyłek w jednym kawałku.

Antagoniści w prostych bajeczkach tak nie mają. Wszystko idzie im dobrze, mają zamki, armie, złoto, magię i armaty i nikt nie może im się oprzeć aż do momentu kiedy wpada bohater i daje im w japę. W ostatniej chwili.

Żeby się bawić antagonistami w tym klimacie, warto by było mieć jakąś po trochu indykową mechanikę z jakimiś fabuło-gennymi żetonikami, punkcikami, cośtam. Jakkolwiek celem postaci jest zapewne władza nad światem lub jego zagłada, celem gracza jest przyduszenie herosów tak, żeby wygrali oni (a postać gracza przegrała) w sposób jak najbardziej dramatyczny i jak najpóźniej.

Innymi słowy - jako gracze nigdzie nie dojdziemy postępując rozsądnie i rozwalając herosom łby zanim przy pierwszej nadarzającej się okazji a potem spokojnie i racjonalnie podbić tyle świata ile się da a z resztą podpisać zawieszenie broni. Nie nie. Naszym zadaniem jest ścigać bohaterów i dać im się wymknąć ze trzy razy (dostajemy za to punkty), potem ich schwytać, więzić i torturować ale tak żeby uciekli kanałami, a przy następnej okazji - porzucić na bezludnej wyspie. W konfrontacji wygłaszamy płomienne przemowy i zdradzamy tajemne plany, cudem dajemy się rozbroić i uciekamy tunelem. Dostajemy za to dużo fabularnych punktów za które kupujemy sobie 3 razy więcej zamków i armii, Buahahahaha! ;)

Jeśli przypadkiem zgładzimy herosa, zawsze okaże się że tak naprawdę herosem był jego jeszcze lepszy brat bliźniak, albo łzy ukochanej go wskrzeszą albo cokolwiek. Punkciory dostaniemy dopiero za porwanie jego ukochanej i urządzenie nieskutecznej pułapki ;)
Ostatnio zmieniony ndz wrz 25, 2011 3:38 am przez Albiorix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
zigzak

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

ndz wrz 25, 2011 9:18 am

To moze inaczej - padl gdzies zarzut (chyba do Khorna i jego wilkołaka-gwalciciela) ze budowanie settingu na zboczeniach, zwyrodnialstwach psychopatach itd moze byc ciezko i niechetnie odebrane.
Proponuje wiec, skoro mialyby to byc lekko pulpowe Dzikie Swiaty, to niech "przestepcy" tez beda nieco pulpowi. Chodzi mi raczej o niepromowanie na sile postaci w stylu Sweeneya Todda czy psychopaty z Seven, a raczej pseudo czarne charaktery, jak Jack Sparrow, Barbossa, Conan czy zloczyncy z Batmana (ale tych starych ekranizacji) jak Joker, Riddler, Twoface czy Pingwin. Albo gdzies pomiedzy tymi archetypami.
Doskonalym przykladem byliby tu tez wszelkiej masci zloczyncy z Pratchetta.
I to bylaby niejako propozycja glowna od tworcow settingu - jakby ktos chcial zagrqc w naprawde hardcorowe "zle uczynki" to przecez by mogl - tylko zeby takich rozwiazan nie promowac przy robieniu settingu.
 
Awatar użytkownika
Carramba
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 187
Rejestracja: pt sty 05, 2007 5:29 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

ndz wrz 25, 2011 10:36 am

No właśnie. Nie ma co promować rozwiązań stawiających na szczególne okrucieństwo, zło i mrok w wykonaniu BG, bo to zaraz wywoła kolejną eksplozję antyRPGowych wypowiedzi.

Albiorix, Twoja propozycja też jest całkiem ciekawa, ale jakoś tak... nie przekonuje mnie. Jako gracz wolałbym wcielać się w postać pokroju Conana albo któregoś z jego zaporoskich kompanów z czasów kompanii Olgierda Władysława. Granie geniuszem zbrodni rodem z komedii w krzywym zwierciadle średnio mi pasuje. Zasadniczo pomysł spoko, tylko dla mnie zbyt pulpowy. Pewnie znalazłaby się całkiem sporo grupa zainteresowanych.
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

ndz wrz 25, 2011 2:26 pm

Innymi słowy - jako gracze nigdzie nie dojdziemy postępując rozsądnie i rozwalając herosom łby zanim przy pierwszej nadarzającej się okazji a potem spokojnie i racjonalnie podbić tyle świata ile się da a z resztą podpisać zawieszenie broni. Nie nie. Naszym zadaniem jest ścigać bohaterów i dać im się wymknąć ze trzy razy (dostajemy za to punkty), potem ich schwytać, więzić i torturować ale tak żeby uciekli kanałami, a przy następnej okazji - porzucić na bezludnej wyspie. W konfrontacji wygłaszamy płomienne przemowy i zdradzamy tajemne plany, cudem dajemy się rozbroić i uciekamy tunelem. Dostajemy za to dużo fabularnych punktów za które kupujemy sobie 3 razy więcej zamków i armii, Buahahahaha!

Jeśli przypadkiem zgładzimy herosa, zawsze okaże się że tak naprawdę herosem był jego jeszcze lepszy brat bliźniak, albo łzy ukochanej go wskrzeszą albo cokolwiek. Punkciory dostaniemy dopiero za porwanie jego ukochanej i urządzenie nieskutecznej pułapki


Ja to kupuję! :D

Proponuje wiec, skoro mialyby to byc lekko pulpowe Dzikie Swiaty, to niech "przestepcy" tez beda nieco pulpowi. Chodzi mi raczej o niepromowanie na sile postaci w stylu Sweeneya Todda czy psychopaty z Seven, a raczej pseudo czarne charaktery, jak Jack Sparrow, Barbossa, Conan czy zloczyncy z Batmana (ale tych starych ekranizacji) jak Joker, Riddler, Twoface czy Pingwin. Albo gdzies pomiedzy tymi archetypami.


A o czymś w tym stylu myślałem od samego początku. Zresztą, obie koncepcje można połączyć.

Niestety teraz nie będę miał na to czasu. Do przeczytania za jakiś tydzień. :)
 
Awatar użytkownika
Wiron
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 12:23 pm

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

ndz wrz 25, 2011 6:36 pm

A może niech BG chcą być dobrzy ale im nie wychodzi. Niech rozwiązują problemy metodami złoczyńców w dodatku znacznie przesadzonymi.
Powiedzmy że chcą zdjąć kotka z drzewa. Zamienią drzewo w krwiożerczego enta, a ten strzęsie z siebie kiciusia i ruszy na miasta siać chaos i zniszczenie. Zadanie wykonane.
Trzeba pozbyć się szczurów z piwnicy? Nie ma problemu wystarczy przyzwać pomniejszego demona. A to czym zacznie się żywić po zjedzeniu wszystkich szczurów to już nie ich problem.
W krasnoludzkiej kopalni straszy? Wysadzić ją i nie będzie problemu. Orkowie napadli na wioskę? Dogadać się z nimi by zaatakowali sąsiadów. Koś próbuje otruć króla? Zabić władcę, a następnie wskrzesić jako nieumarłego. Odporność na trucizny gwarantowana.
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

pn wrz 26, 2011 2:30 pm

A jednak jestem. :)

@Wiron

Takie rzeczy to już lepiej zostawić pod indywidualny styl graczy. Nikt nie będzie im bronił próbować być dobrymi. W sumie to nie trzeba nawet zmuszać ich do grania po stronie zła. Wystarczy, że będą mieć taką opcję. Nic więcej nie trzeba. :)

Co do dyskusji na temat ziem zła i dobra. Nie przekombinowywał bym. Chcę aby znalazło się miejsce na pustynie południa, klimat umiarkowany i lodowe zmarzliny. Nie chcę aby którekolwiek z tych miejsc miało jakieś konkretne skłonności ideologiczne. Wszędzie jest miejsce na dobro i zło. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie by ziemie opanowane przez zło były bardziej mroczne, drzewa na nich wyższe, o bardziej powykręcanych konarach, powietrze mniej przejrzyste, a wieczne chmury przybrały kolor przetykanej błyskawicami czerni. Taki system jest ok. :)
 
zigzak

WTS #14 - Dobrze być złym

pn wrz 26, 2011 2:36 pm

Nerv0 - tak, jest ok, nazywa się Faerun :P
A jeśli nie Faerun, to każde inne popfantasy. Wracamy więc do settingu klasycznego - ostatnio wyszło coś takiego, autorstwa Ramireza.
Nie za bardzo widzę sens robienia czegoś takiego po raz nty
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

pn wrz 26, 2011 2:46 pm

A czemu nie? Klasyczne fantasy jest bardzo popularne, jak Faerun. ;) A w końcu tego chyba chcemy, right? Żeby dużo ludzi to lubiło.

No a teraz wyobraź sobie, że to klasyczne fantasy podlejemy bitwami powietrznych statków i bohaterami w stylu Piratów z Karaibów. Robi się już mniej klasycznie co? A jeśli do tego wepchniemy graczy w buty przybocznych generała armii zła? Łapiesz o co mi chodzi? Nie chcę robić rewolucji w RPGach. Chcę zrobić taki klasyczny świat fantasy podlany tylko sosem z oryginalnych rozwiązań. Jeśli będziemy się starać być za bardzo oryginalni możemy zwyczajnie przedobrzyć, a to nigdy nie jest fajne.

W ramach inspiracji polecam wklepać jeszcze w google tytuł The vision of Escaflowne. :)
 
zigzak

WTS #14 - Dobrze być złym

pn wrz 26, 2011 2:47 pm

Earthdawn znasz?

Nerv0, zobacz ilu ludzi było zainteresowanych tworzeniem settingu fantasy w ankiecie WTSu. Jest urbanfantasy, ale to nie to samo co proponujesz.
Ostatnio zmieniony pn wrz 26, 2011 2:50 pm przez zigzak, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

pn wrz 26, 2011 2:47 pm

Tylko ze słyszenia, więc nie łapię alzuji. :)

Tfu, aluzji. :)
Ostatnio zmieniony pn wrz 26, 2011 2:48 pm przez nerv0, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
kbender
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 213
Rejestracja: pn lis 24, 2008 11:55 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

pn wrz 26, 2011 2:48 pm

Bo to o czym piszesz w 100% zawiera się w Earthdownie. Dość popularny system w naszym kraju.
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

pn wrz 26, 2011 2:56 pm

Nerv0, zobacz ilu ludzi było zainteresowanych tworzeniem settingu fantasy w ankiecie WTSu. Jest urbanfantasy, ale to nie to samo co proponujesz.


Nie patrzę tylko na to kto jest zainteresowany tworzeniem systemu, ale też na to co jest po prostu i po ludzku popularne. Fantasy sprzeda się zawsze. Przekombinowane fantasy już nie koniecznie. Ale rzucajcie pomysły. Ten z pustynią i lodem mnie zwyczajnie nie kupił. Jeśli pojawi się coś co po prostu mi się spodoba to nie będę marudził tylko powiem, że jest fajne i że chcę to mieć. Tyle. :)

Bo to o czym piszesz w 100% zawiera się w Earthdownie. Dość popularny system w naszym kraju.


No to już nic na to nie poradzę. To są elementy, które po prostu chcę u siebie mieć. To, że są popularne jest ku temu tylko kolejnym powodem. :)
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

pn wrz 26, 2011 3:04 pm

Miałem kiedyś taki mini settig - grałeś minionem.

Kazdy minion miał swoją specjalną cechę - czyli jeden stats wyzej i dodatkowe dzięki temu porfity.

Co prawda grałem na innej niź savagowej mechanice ale można by coś takiego załączyć.

Np:
Siła - super siła (wow - orginalnie)
Wigor - kolczaty pancerz
itp

No i gracze brali sobie miniony, a w efekcie robili komba.
Siłacz rzucał tym z wigorem itd.

No i można było dać sobie zabić miniona - nie groziły żadne konsekwencje - miało się jego potomka.

No i robiło się zadania dla złego lorda.
A czasem miało się bonusy.
Np.
Ulubieniec złego lorda - możliwość powiedzenia MG że się nie rzuciło, kiedy się rzuciło - tzn taki fuks z SWePla.

Pozdrawiam
Aes
Ostatnio zmieniony pn wrz 26, 2011 3:07 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

pn wrz 26, 2011 3:11 pm

Ulubieniec złego lorda - możliwość powiedzenia MG że się nie rzuciło, kiedy się rzuciło - tzn taki fuks z SWePla.


:D

A poza tym pomysł interesujący. Może wyciąłbym z tego miniony, a zamiast nich to zdobyte osiągnięcia dawałyby graczom takie przewagi w postaci super siły? Osiągnięcie "Przemiana w licza" jest tu całkiem dobrym przykładem. Podobnie jak "Mroczny rytuał". :)
 
zigzak

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

pn wrz 26, 2011 4:56 pm

Aes, troche nie rozumiem co napisales - mniej enterow i bardziej zlozone zdania, blagam :)
 
Awatar użytkownika
Wiron
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 12:23 pm

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

pn wrz 26, 2011 7:34 pm

W ramach inspiracji polecam humorystyczną przygodówkę "Ceville" gdzie gramy złym władcą który chce wrócić na tron.

A może tak jak w Overlordzie zrobić parodię przeciętnego fantasy? Z niziołkami ludożercami, krasnoludami z pejsami, elfami hipisami i kapłanami Bardzo Dobrego i Praworządnego Boga? Taki świat który tylko czeka na przyjście Złego Lorda który zrobi porządek.
 
zigzak

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

pn wrz 26, 2011 8:01 pm

Ja bym proponowal krasnoludy-polskich hydraulikow :) i wogole zrobic to bardzo niepoprawne politycznie. Amazonki teskniace za garami i pieluchami, emodrowy z grzywką....
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

wt wrz 27, 2011 9:07 am

Ostatnio zmieniony wt wrz 27, 2011 9:11 am przez Aesandill, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
zigzak

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

wt wrz 27, 2011 9:48 am

Dziękuję Tobie Pawle Sebastianie za tak rozbudowaną replikę na mą suplikę. :D
z Poważaniem, Zrozumieniem i wyrazami Najwyższego Szacunku,
Twoj na zawsze Przyjaciel,
Krzysztof Piotr Ślepowron-Raczyński
ROTFL!!!
:hahaha:
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

wt wrz 27, 2011 10:09 am

@ zigzak
:*
Nie bawie się tak, masz więcej literek w imieniu i nazwisku :(

Aha, i precz z krasnoludami hydraulikami. Zabawność powinna wynikać z kontrastu między poważnym światem mhrrokiem
Pozdrawiam
Aes
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

wt wrz 27, 2011 2:32 pm

A może tak jak w Overlordzie zrobić parodię przeciętnego fantasy? Z niziołkami ludożercami, krasnoludami z pejsami, elfami hipisami i kapłanami Bardzo Dobrego i Praworządnego Boga? Taki świat który tylko czeka na przyjście Złego Lorda który zrobi porządek.


I na to też powinno znaleźć się miejsce. Ja już od początku piszę o takiej właśnie parodii (tylko trochę mniejszej), ale zigzak mnie nie słucha. :) Może też powinienem używać bardziej złożonych form stylistycznych, jak Aes? :D
 
zigzak

WTS #14 - Dobrze być złym

wt wrz 27, 2011 2:46 pm

Czytasz prywatną korespondencję?!?!?!?!? :D

Ja cie słucham, i przecież przytupuję temu z przytupem, takiej parodii.

Chyba mnie nie słuchasz :P
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

wt wrz 27, 2011 2:51 pm

Nie czytam, tylko myszka mi się omskła. ;)

No i ja cię słucham, ale jestem strasznie przywiązany do klasycznego fantasy co też przycmiewa mi odbiór. :)

To pisałem ja nerv0. Po prostu nerv0. :)
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

wt wrz 27, 2011 7:15 pm

nerv0 pisze:
To pisałem ja nerv0. Po prostu nerv0. :)


Ta, po prostu... Weź to wymów ;)

Aha, była taka przygodówka z elfami hipisami itd.
Nie wchodzę w to :D
Pozdrawiam
Aes
 
zigzak

WTS #14 - Dobrze być złym

wt wrz 27, 2011 11:39 pm

Aes, Mój Serdeczny Przyjacielu, a w jaki projekt w końcu wchodzisz? :*
Napisz nam (najlepiej w osobnym wątku, tak na 500 słow pomysłu i drugie tyle wyjaśnienia :P) w jaki projekt byś wszedł, to Ci go nawet pomogę zrobic, albowiem Przyjaźń ma do Ciebie jest tak Wielka i nie chcę abyś czuł się Odrzucony.
Już widzę, jak Wielkim Błędem był brak mojego wsparcia dla Twego zamniętego już Projektu, i Wybaczyc sobie nie mogę, że Ciebie tak zawiodłem, Przyjacielu Serdeczny. :)

A tak serio i naprawdę, to naprawdę bardzo doceniam twoje "3 grosze" i wrzucaj ich proszę jak najwięcej do każdego projektu.
Pozdro (+ pozdro dla nervzera, za to że mu spamujemy na temacie :) )
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

śr wrz 28, 2011 12:12 am

nerv0 - naprawdę wybacz ten offtop :


Najlepszym moim zdaniem elementem tego settingu były owe osiągnięcia.

MG już przy tworzeniu scenariusza mógł by mieć do dyspozycji listę.
Na zasadzie.
Np:

MG chce sesje o bronieniu lochu przed bohaterami.

Ma listę :
- zbudować nieskuteczne pułapki
- wygłosić mowę wielkiego złego
- zdradzić i poświęcić wiernego sługę
- (...)
- wybuchnąc demonicznym śmiechem
- samemu wywołac spełnienie się przepowiedni (np. zabić wszystkich swoich potomków bo napisane że potomek Cie zabije - przeoczyć jednego i próbami zabójstwa zmusić go do zamachu na siebie)

Mg sobie odchacza kilka.
W tej sesji będą to:
- coś tam coś tam
- wygłosić mowę wielkiego złego
- inne coś tam coś tam


Gracze wiedzą jakie elementy będą premiowane i właściwie starają się spełnić te elementy a nie zwyczajowo zabić wroga.
------------
Ewentualnie owe elementy mogą być losowane czy po prostu stałe

Pozdrawiam
Aes
Ostatnio zmieniony śr wrz 28, 2011 12:14 am przez Aesandill, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
zigzak

WTS #14 - Dobrze być złym

śr wrz 28, 2011 8:31 am

A moze zrobic cos jeszcze bardziej odjechanego? MG prowadzacy druzyne NPCow, a gracze staja sie Menadzerami Podziemi - jeden zajmuje sie NPCami dajacymi wskazowki, (Public Relations) drugi konstrukcją lochow (Estate Manager) trzeci potworami ("non"Human Resources), Czwarty zas zajmie sie skarbaml (Property Manager) piaty zas pulapkami (Security Manager).
Kazdy z graczy ma swoich minionow, ktorymi kieruje i ktorzy ustawiaja wszystko jak nalezy (lub nie) tuz przed druzyną. Zadaniem mogloby byc np upchneicie Czerwonego Smoka w waski korytarz, czy naprawienie Szkieletow, ktore zostaly pogruchotane przez poprzednia druzyne.
Oczywiscie bylyby budzet, i poszczegolne departamenty by sie o niego klocily. Mozlowa by tez byla kampania, w ktorej Lochy & Co by zarabialo, eliminujac kolejnych bohaterow, zabierajac z ich trupow magiczne miecze i sakiewki. Potem zas rozlokowanie funduszy na nowe obiekty, potwory...

Mozna by z tego zrobic zakulisowe pokazanie, jak wiele istot musi sie nameczyc, zeby gracze w DDki mogli sobie przejsc. level. Przy okazji nabijajac sie zabsurdow w stylu - co ten smok tam je? Sciany? I jak sie obraca? Takze prosze grqc w DK i wyciagac pomysly :)
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

śr wrz 28, 2011 9:32 am

@ serdeczny zygzakowaty Przyjacielu

Mi się to podoba, lecz obawiam się że jego eminencja zero nervowa nerv0 może mieć coś przeciwko :D.
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

ndz paź 02, 2011 2:31 pm

Na razie powiem tyle: pomysł do rozważenia. Może nie jako główny motyw gry, ale mi się podoba. Na więcej nie mam czasu.

Wasz ukochany nerv0 0vren vel ver0n z Salem. :)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość