Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

pn paź 10, 2011 10:39 am

Portale bardzo fajny pomysł i podoba mi się. Takie pytanie, te portale działać jak portale z Gwiezdnych wrót? Tzn trzeba znać kod/hasło/technologię do ich użycia, czy chociażby wbić w konsolę gdzie chcemy się udać, czyli jeden portal w kilka miejsc zaprowadzić nas może, czy raczej tak jak w Herosach czyli po prostu w nie włazimy i lecimy tam gdzie prowadzą, czyli jeden portal prowadzi w jedno miejsce. A może jakiś mix? Niestety w Mass Effecta nie grałem nigdy i nie wiem jak to tam wygląda. Nie mam nic na swoje usprawiedliwienie;)
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

pn paź 10, 2011 10:48 am

Dobre pytania, warto się nad nimi pochylić. Zwłaszcza nad sposobem aktywacji portali. Myślę, że warto by wprowadzić coś takiego, jakiś rytuał, który je uaktywnia. Tak żeby byle przybłęda nie mogła sobie otwierać ich jak popadnie. Możemy też wprowadzić podział na portale jedno i dwustronne, oraz portale wielokierunkowe. W prostszych słowach:

- Portal jednostronny - przechodzisz ale już nie możesz wrócić. Być może portal po drugiej stronie jest uszkodzony.
- Portal dwustronny - możesz wejść i wrócić. Wszystko działają jak trzeba
- Portal wielokierunkowy - związany z innymi portalami wielokierunkowymi. Możesz wejść w jeden z nich i pojawić się w innym dowolnie przez siebie wybranym.

Mniej więcej tak by to wyglądało także w samym Mass Effecie.
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

pn paź 10, 2011 11:10 am

I to jest coś co mi się również podoba. Portale wielostronne i dwustronne są oki.

Co do portali jednostronnych można pomyśleć nad tym co napisałeś, czyli, że portal prowadzi gdzieś, po drugiej stronie portal jest uszkodzony i nie można wrócić, ale widzę jeszcze jedną opcję. Można pomyśleć o tym, że taki portal wrzuca Cię w miejsce gdzie nie ma portalu, a przynajmniej nie ma go w najbliższej okolicy. Nie ma więc możliwości powrotu w najbliższym czasie poprzez dokonanie naprawy Portalu.

Można także pomyśleć o tym, że nie ma portali jednostronnych. Są tylko dwustronne i wielostronne, jednak korzystanie z nich niesie z sobą pewne ryzyko. Wielostronne zostawiłbym jako działające zawsze jak trzeba, aby nie wprowadzać zbyt wielu komplikacji, natomiast dwustronne dzielą się na stabilne, czyli takie, które zawsze doprowadzają nas w jedno konkretne miejsce oraz niestabilne, które mają określony % wystąpienia szansy na losową teleportację gdzieś tam. Np takie portale prowadziłyby w ciekawe miejsca, ale byłoby to obarczone ryzykiem wyrzucenia nas gdzieś gdzie być może nigdy nie chcielibyśmy się znaleźć. Ot taki pomysł wpadł mi w głowę.
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

pn paź 10, 2011 4:58 pm

Dodajmy jeszcze możliwość stworzenia własnego portalu jednostronnego i sprzężenia go z istniejącym portalem wielostronnym. W ten sposób gracze będą mogli postawić w swoim lochu portal, z którego będą mogli się przeteleportować do złego podziemnego miasta aby załatwić swoje sprawunki i szybko wrócić do swojego lochu. Przyjmijmy, że to taka powszecna pratkyka początkujących złych lordów, wymagana przez Ministerstwo Zła. :) Coś takiego jak portal z DK, z którego przybywały do nas stwory. :)
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

pn paź 10, 2011 5:31 pm

Z tym tworzeniem portali to bym uważał. Idąc za stwierdzeniem, jeśli coś jest dostępne dla wszystkich to przestaje być ciekawe. Upowszechniając portale wyeliminowalibyśmy je jako fajny aspekt gry, każdy by jakiś miał, zaraz byłoby ich tysiące i wybuchłoby z tym potworne zamieszanie. Ja bym raczej postawił na z góry ustalone portale, o które trzeba walczyć jeśli chce się je mieć. Do ewentualnego stworzenia portalu wrzuciłbym w wymaganiach jakieś rzadko spotykane substancje, przedmioty, może trudną do opanowania magię co mogłoby owszem zostać zrealizowane, ale byłoby znacznie bardziej skomplikowane niż zdobycie terenu na którym portal już się znajduje. Można by to nawet uczynić wątkiem większej kampanii.

A co do stworków, to można pomyśleć o czymś na kształt DK. Gracze pewnie chcieliby mieć własne stwory jeśli mają być władcami podziemi. Tyle, że zamiast jakichśtam pomieszczeń w lochu przyjąłbym raczej jako kryterium dołączania stworków do BG ich dotychczasowe dokonania.

Co do samych portali to uczyniłbym je pilnie strzeżoną tajemnicą i raczej rzadko występującą anomalią, a nie czymś co nikogo nie dziwi i spotkać to można na codzień. To wydaje mi się bardziej realne. W razie potrzeby można by również zrobić kilka portali ogólnie dostępnych, które prowadza w wiele różnych miejsc i tym samym nierozsądnie jest budować sobie siedzibę tuż przy nich.
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

wt paź 11, 2011 10:21 am

Ok, rozumiem tok rozumowania z portalami. Niemniej jednak chciałbym umożliwić jakiś łatwy sposób powrotu graczy do swojego podziemia. Gdy będą wyruszać osobiście na jakieś wyprawy będą musieli jakoś wrócić na swoje włości. Nie chciałbym aby sam powrót stawał się tematem na osobną sesję. :)

Stwory na służbie graczy: jak najbardziej. Nie będziemy się ograniczali tylko do komnat. Gracze powinni także sami się o nie zatroszczyć. Nekromanta w czasie swych przygód znajdzie księgę, która umożliwi mu stworzenie większej ilości nieumarłych. Gracze mogą zdecydować się poprowadzić negocjacje z plemieniem orków bądź goblinów i przekonać ich by się do nich przyłączyły. Chcą mieć na służbie demona? Muszą odkryć rytuał przyzwania i związania go swoją wolą. A może smok? Zapowiada się wyprawa w odległe góry. Najlepiej wziąć ze sobą oddział najemników/łowców smoków. Na koniec zostanie problem upchnięcia go gdzieś w lochu. Same próby zdobycia co rzadszych i bardziej egzotycznych stworów mogą być materiałem na niejedną przygodę. :)
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

wt paź 11, 2011 10:53 am

No to może coś na zasadzie Serca Podziemi rodem z DK? Gracz może wrócić do lochu korzystając z czaru/rytuału czy czegoś takiego. Szczerze mówiąc jestem zwolennikiem raczej utrudniania graczom życia niż ułatwiania:P Wiesz, chodzi mi o to aby gracze nie mogli ni z tego ni z owego klepnąć się w drogę powrotną do siebie. Myślę, że talizman umożliwiający teleportację do Serca Podziemi byłby optymalny. Jednakże wprowadziłbym jakieś ograniczenia w korzystaniu z niego, nie muszą być skomplikowane. Skorzystanie z kamienia wymaga np. godzinnego rytuału i tyle. W ten sposób problemu z powrotem w sumie nie ma a z drugiej strony nie śmigną w trakcie walki do domciu coby się napoić miksturkami i nie wrócą za 5 minut:)
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

wt paź 11, 2011 10:55 am

Dokładnie o czymś takim myślałem. Tak żeby nie okazało się, że gracze mogą sobie po prostu czmychnąć z pola walki. :)
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

wt paź 11, 2011 11:28 am

To jeszcze pytanie odnośnie kwestii technicznej lochu. Chciałbyś aby gracze mieli każdy swój loch, czy coś na zasadzie wspólnego kompleksu? Wiem, że to kolejne pytanie kosmetyczne, ale jestem dociekliwy.

Wspólny kompleks zaoszczędziłby zamieszania z notatkami, rysunkami podziemi i ogólnym kłopotem z ogarnięciem tego, że gracze muszą się wpierw spotkać zanim gdzieś pójdą. Zresztą sam motyw z lochem mnie interesuje. Ja bym to zrobił na zasadzie wspólnego lochu dla całej drużyny, gdzie każdy z graczy ma swój kąt na robienie czego tam chce a reszta lochu jest wspólna. Dla MG byłoby to sporym ułatwieniem jak sadzę, a i gracze nie powinni narzekać na to.

I jeszcze pytanie o koncepcję lochu. Ma to być coś co gracze komnata po komnacie sobie rozplanują? W sumie taki koncept wydaje się być ciekawy. Można wymyślić kilka komnat/pokoi które gracze będą kupowali za złoto/bogactwa czy tam zlecali chochlikom budowę. W sumie takie chochliki jak w DK mogłyby być śmieszne.
 
zigzak

WTS #14 - Dobrze być złym

wt paź 11, 2011 1:40 pm

mozna zrobic z tego jakąś planszówkę nawet - gracze rywalizujący o "dotacje" na swoje lochy - tylko jak to zrobic na mechanice SW? :)
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

wt paź 11, 2011 5:43 pm

Mamy więc taką samą koncepcję. :) Wspólny loch z kątem dla każdego gracza. Różne komnaty, za które gracze trochę zabulą. Budować będą to takie DKowe chochliki.

@zigzak

Warto by się nad tym pochylić. Nie musimy idealnie kopiować wszystkich rozwiązań SW. Poza tym to wszystko można upchnąć w RPGu. :)
 
zigzak

WTS #14 - Dobrze być złym

wt paź 11, 2011 6:08 pm

Nerv0, ja się nad niczym nie zamierzam pochylic kiedy mi to proponujesz :P

Masz złą reputację przez te obrazki, wiesz....

:D

A tak serio - WTS jest pod SW. I do tego trzeba by to dostosowac najpierw - jak się nie będzie dało, to pomyslimy co z tym zrobic.
Namówcie Kuźnię Gier i zróbcie planszówkę :)
 
solcys
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: śr gru 08, 2010 8:22 am

WTS #14 - Dobrze być złym

wt paź 11, 2011 6:30 pm

@nerv0
"możliwość gry średnio inteligentnym zombie, który wywrze zemstę na wszystkich swoich pobratymcach ubitych w Left 4 dead"
http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=4411
Tak mi się skojarzyło ;)
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

wt paź 11, 2011 6:42 pm

:)Wywiedziałem się od Ciebie wielu ciekawych rzeczy na temat projektu. I przyznać muszę, że mi się podoba. Z chęcią bym nad nim popracował. Raczej w kontekście krain, historii, lokacji takich tam rzeczy. Na mechanice SW się nie wyznaję i nawet zbytnio mi nie podchodzi ona:P Dodatkowo mogę popracować nad wszelkimi aspektami w rodzaju tych o których pisałem tutaj.
Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Wiron
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 12:23 pm

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

wt paź 11, 2011 8:13 pm

Lochy można bardzo łatwo zrobić na zasadach siedziby.

Granie mhrrrocznym lordem jest fajne ale przydałoby się coś urozmaicające postaci graczy. Proponuję proste archetypy np:

Szara eminencja
Dziel i rządź to twoja dewiza. Gładkimi słówkami i pustymi obietnicami pociągasz za sznurki w całym królestwie. Twoje plany są tak skomplikowane że aż przyprawiają o ból głowy wszechwiedzące bóstwa.

Szalony naukowiec

Mówili że jesteś szalony i w sumie mieli rację. Jesteś mistrzem w tworzeniu morderczych maszyn i pokracznych potworów. Zarówno twoje zwycięstwa jak i porażki przypieczętowane są efektowną eksplozją.

Wezyr (zawada)
Los pokarał cię służbą dla jednego z BG. Odwalasz brudną robotę kiedy on zbiera laury. Ale nic nie szkodzi, przygotujesz
na zamach i przejmiesz władzę. To nic że z poprzednich wyszedł cało, za 154 razem musie się udać.

Mroczny Rycerz
Czarna zbroja z kolcami, przeklęte ostrze i rumak ziejący ogniem - to twoje narzędzia pracy. Uwielbiasz brutalne rozwiązania i działanie w terenie. Tam gdzie się pojawiasz ludzi ogarnia rozpacz. Dokładnie, jesteś poborcą podatków.

Oczywiście to archetypy dla bardziej zaawansowanych postaci do których początkujący złoczyńcy będą starali się dążyć.


Rozwinąłbym też pomysł Rady Zła. Zamiast jednej centralnej kilka mniejszych, zwalczających się na wzajem. Każda ma własne cele i dążenia, typowe dla sztampowego zła np:

Zakon Końca Świata

Koniec Świat jest bliski ale nie wystarczająco. Przyłącz się do nas i przyspiesz proces ostatecznego upadku. Zapewniamy opiekę emerytalną.

Armia Pokoju
Na świeci jest tyle okropnych wojen. Jako zatroskani o losy świata obywatele musimy z tym skończyć. Podbijmy świat raz na dobre, niech wszyscy ukorzą się przed nami a ci którzy się sprzeciwom zginą od naszych mieczy.
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

śr paź 12, 2011 12:00 pm

@zigzak

Pomyślimy, ja sawydże znam tylko z Jazdy Próbnej, w którą zaopatrzyłem się z okazji tego projektu. Wydają się być na tyle uniwersalne, że zmieści się w nich wszystko co tu robimy. A jak się nie zmieści do rzucimy kilka zasad dodatkowych i już się mieścić będzie.

Faktycznie, nie ma co się nad tym za bardzo pochylać. Widział ktoś mydło? Może jakaś nieletnia mangowa prostytutka z ogonem? ;)

@TS

No i bardzo fajnie, bo mnie samego jakoś tak tworzenie krain i całej tej wizji świata nudzi i męczy. :)

@Wiron

Kapitalne archetypy. Dokładnie o takich rzeczach myślałem! :D

A co do Rady Zła. Zaczynam się poważnie zastanawiać, czy nie stworzyć tego centralnego Miasta Zła, w którym będą się znajdowały różnego rodzaju ministerstwa i instytucje: Ministerstwo Kontroli Tajemnych Obrzędów i Mrocznych Rytuałów. Ministerstwo Zarządzania Portalami. Rada Nadzorcza. UOKiK, służby starające się zapobiegać moobbingowi (czyli nachalnemu tępieniu i gnębieniu mniej doświadczonych przyszłych złych lordów przez bohaterów ;)).

BTW, widzę już tytuł rozdziału wprowadzającego w tym podręczniku: "A więc ty też chcesz zostać złym lordem?", oraz tworzenie postaci w stylu wypełniania CV składanego na ręce jakiegoś urzędnika z Rady Zła. :)
 
zigzak

WTS #14 - Dobrze być złym

śr paź 12, 2011 12:47 pm

To wogole polecam Strugackich "Ponoedzialek zaczyna sie w sobote" - tam masz INBADCZAM, instytut badania czarow i magii, w ktorym portierem jest wampir abstynent :)
 
Awatar użytkownika
nerv0
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 869
Rejestracja: pt cze 06, 2008 2:13 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

śr paź 12, 2011 1:03 pm

O, też bardzo fajny motyw. Im więcej tego typu instytucji tym lepiej. Będzie czym mieszać w fabule. No i wiemy do kogo gracze będą składać podania o dofinansowanie na rozbudowę izby tortur. :)

EDIT

Ale fajnie by było gdyby wypowiedział się o tym jeszcze TS, bo on dobre pomysły ma i może wyłapać u mnie jakiś syntax error. :)
Ostatnio zmieniony śr paź 12, 2011 1:05 pm przez nerv0, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

śr paź 12, 2011 3:18 pm

Archetypy są bardzo fajne. Jednak umieściłbym je raczej jako cel graczy, niż postać, którą już zaczynają grać. Archetypy są postaciami posiadającymi niemałą władzą i umiejętności, gracze powinni to zdobyć a nie dostać, gonienie króliczka czasami bywa fajniejsze niż samo złapanie go:)

Co do urzędów to również jest super pomysł. Wprowadziłbym to na wstępie gry jako tworzenie postaci. Zamiast tworzyć na zasadzie tylko losowania jak we wszystkich RPGach to jest. Jak? Krótki przyklad.

Nowy gracz (bez statystyk i tym podobnych rzeczy) wkracza do miasta Zła, gdzie haltuje go banda zakutych w płytówki kolesi od których dochodzi mocna woń alkoholu. Na napierśnikach widać wymalowane krzywe litery układające się w napis "Pieklicja". Gracz wciągany jest do jakiegoś budynku, a postacie informują go, że to "Urząd Centralnej Ewidencji Działalności Zła" (lub coś takiego). Gracz wpychany jest do dużej sali i dostaje numerek 997462 w kolejce:P Przed nim kolejka, że te z czasów komuny można uznać za przyjemne oczekiwanie. Co gorsza końca nie można odnaleźć nigdzie.
Nagle z jakiegoś megafonu (czy czegoś) zostaje odczytany numerek gracza. Instruujący go gdzie ma iść.
Gdy już wejdzie do pomieszczenia stanie naprzeciwko kogoś o aparycji diabła w garniturze, kto zacznie zadawać pytania:
"Imię i Nazwisko!" - Zaraz przecież gracz nie wie, cóż niech wymyśla a jak się będzie ociągał to diabeł powie "Bezimiennych topimy w gorącej smole".
I tak się odbędzie tworzenie postaci w sensie jej imienia i losowania charakterystyk a także wybierania umiejętności. Nie sucho siedząc przy browarze z MG tylko w atmosferze ciągle popędzającego nas urzędasa, który czyni niepochlebne uwagi:P

Gdy już gracz zostanie jako taki stworzony można zabrać go do kolejnego urzędu, np. "Urzędu Planu 5-letniego". W tym urzędzie gracze zostaną wypytani co chcą robić, a wyjątkowo pomocny urzędnik zaproponuje im różne archetypy postaci, które tak fajnie opisał wiron. Zapomni jednak dać im przydziałowych kartek na ekwipunek.

Kolejnym urzędem przez który przejdą będzie "Urząd d/s Zaopatrzenie", gdzie gracze zostaną zapytani o kartki na ekwipunek. Jak to nie mają? Sprzedali? Jak nie wiedzieli, że coś takiego jest? Cóż, niewiedza ich nie tłumaczy:D. Gracze dostaną tam np. pogięty miecz, zardzewiałą zbroję, chociaż ciuchy dałbym in normalne, najlepiej jakieś więzienne pasiaki dla zwały. Pieniądze także by dostali, tyle że fałszywe:D Ot tak żeby mieli trochę pod górę na starcie i aby zrozumieli, że trafili do miejsca gdzie każdy każdemu wilkiem, a oszustwo jest normalne, podobnie jak głupie kawały (np. ten z fałszywymi pieniędzmi, który robiony jest każdemu nowemu).

Taki pomysł na niecodzienne stworzenie postaci. Może fajniejszy niż losowanie takie jak w każdym innym systemie.

EDIT: Aha i oczywiście urzędy w późniejszym etapie gry także są bardzo fajne. Trzeba ich trochę wymyślić. Tak aby może nawet rozpocząć pierwszy scenariusz na zasadzie próby rejestracji własnego lochu:D gdzie urzędnicy będą graczom przeszkadzać, żądać łapówek, oszukiwać ich i takie tam:P Moglibyśmy wtedy napisać od ręki pierwszy scenariusz, w którym tworzy się postać i uzyskuje własny loch, a przy okazji wprowadza graczy w przerysowany i śmieszny świat zła:)
Ostatnio zmieniony śr paź 12, 2011 3:21 pm przez Tequila Slammer, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

śr paź 12, 2011 3:25 pm

@ Tequila Slammer
Bohater, nie Gracz na miłość szatańską!
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

śr paź 12, 2011 3:37 pm

Tutaj to AntyBohater :razz:

UOKiK - Urząd Oszustw, Krętactw i Konfidencji :lol:
ONZ - Organizacja Napadów Zbrojnych

Myślę, że fajnie byłoby porobić urzędy takie jak są w sensie skrótów nazw, tylko rozwinąć je w pokraczny sposób:) Pewnie wywoła to sporo śmiechu przy pierwszym zasłyszeniu zmienionej nazwy.
 
zigzak

WTS #14 - Dobrze być złym

śr paź 12, 2011 3:45 pm

UNICEF - od "UNICEstFiać" :)

A pomysł z takim robieniem postaci jak proponuje TS ma jaeszcze jedną zaletę - MG jak potrzebuje konkretnych archetypów, to mówi - mamy wakat na piekarza, szewca albo wozaka, wybierac, bo kolejka czeka!" :)

Przyspieszy to robienie postaci :)
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

śr paź 12, 2011 4:02 pm

No to może od razu UNICESTF :P

Można też wrzucić kilka stronnictw:
PO - Piekielni Oszuści :lol:
PiS - Potęga i Szaleństwo
PSL - Partia Szalonych Lunatyków
SLD - Stronnictwo Lewicowo Diabelskie

No dobra pierwsze mi się podoba a resztę tak tylko dopisałem:P Akurat te partie do stolicy Zła się nadają jak ulał:P
 
Awatar użytkownika
Wiron
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 12:23 pm

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

śr paź 12, 2011 4:22 pm

Ja już widzę kilka pomysłów na różne kampanie.

Od zera do antybohatera
Na początku zamiast czarnej zbroi maźnięta czarną farbą kolczuga, a najmroczniejsze zaklęcie w arsenale graczy to „gaszenie światła”. Stopniowe zdobywanie potęgi, pięcie się na szczyty niegodziwości.

Nie ma to jak w lochu
Rozbudowywanie lochu, budowanie nowych pomieszczeń, ustawianie wymyślnych pułapek, reklama przyciągająca bohaterów.

Podbijamy świat

Manipulujemy władcami i dowodzimy armiami rzucamy klątwy na całe królestwa. Zabawa dla bardziej zaawansowanych lordów zła.

Ratujemy świat
Nie da się podbić świata jeśli ktoś zrobi to przed nami. Sabotujemy plany konkurencji, podkładamy im świnie i ukradkiem pomagamy bohaterom idiotą. Wcielamy się w tajemniczego nieznajomego w czarnym płaszczu, dajemy im namiary na magiczne artefakty i dajemy im wskazówki dotyczące pokonania naszego konkurenta. Tylko żeby nikt się nie dowiedział bo będzie wstyd przed całą Radą Zła

Chcemy być dobrzy
Bohaterowie są potężnymi Lordami Zła ale na starość chcą się nawrócić. rozwiązują problemy metodami złoczyńców w dodatku znacznie przesadzonymi. Sprowadzają przez przypadek jeszcze większe problemy. Powiedzmy że chcą zdjąć kotka z drzewa. Zamienią drzewo w krwiożerczego enta, a ten strzęsie z siebie kiciusia i ruszy na miasta siać chaos i zniszczenie. Zadanie wykonane.

Udawane zło
BG zajmują się pozorowanymi atakami na królestwa. Muszą tak wszystko ustawić by inwazja wyglądała groźnie i aby żadna ze stron nie poniosła zbyt wielkich strat. Tylko ani słowa sługusom i Radzie Zła – oni myślą że to na serio. Opłacają ich urzędnicy chcący ukryć braki w skarbcu i bohaterowie chcący zasłynąć w walce.

Zaczynanie od zera to nie jedyny fajny sposób rozgrywki. :D

A co do tworzenia bohatera tak jak to opisał TS to dobry pomysł ale raczej dla gry komputerowej niż papierowego RPGa :razz: Tyle różnych początków ilu MG, nie ma co narzucać od góry.
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

śr paź 12, 2011 4:29 pm

No tak, w sumie zamysł miał być tylko na stworzenie postaci, wątek początku rozgrywki później dodałem ale można go wywalić.
 
zigzak

WTS #14 - Dobrze być złym

śr paź 12, 2011 4:33 pm

kolejną konieczną inspiracją będzie "Dr. Horrible sing along blog", doskonale pokazujący ewolucję antybohatera, oraz przykładowego antypatycznego bohatera pozytywnego (i sympatycznego bohatera negatywnego również :) )

A także Megamind i Pinky & Brain :)

The Incredibles (Iniemamocni) też się nadadzą
Ostatnio zmieniony śr paź 12, 2011 4:38 pm przez zigzak, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #14 - Dobrze być złym

śr paź 12, 2011 5:04 pm

Aha dobra zigzak już to napisał a ja nie zauważyłem :P
Ostatnio zmieniony śr paź 12, 2011 5:05 pm przez Tequila Slammer, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Wiron
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 12:23 pm

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

czw paź 13, 2011 8:31 am

Jakoś nie widzę Zła mającego własne państwo z rozbudowaną administracją. Jak oni się dogadali i dlaczego ktokolwiek miałby się trzymać ustalonych reguł? Jestem zły, chrzanie zasady. Kłóci mi się to z koncepcją Złego Lorda który robi co chce i nikomu nie podlega. Jeśli gracze mają dla kogoś pracować to właśnie dla takiej szychy. Łaskawie będzie uczyć BG tajników bycia złym, a BG będą wykonywać dla niego brudną robotę i będą dawali się pomiatać.
Ewentualni można stworzyć podział na Praworządnie Złych którzy działają zgodne z zaleceniami Rady Zła i Chaotycznie
Złych którzy przed nikim nie odpowiadają.

Inny pomysł to Targi Zła, gdzie Lordowie spotykają się co roku by zobaczyć najnowsze machiny wojenne, prototypowych minionów, nowe mordercze zaklęcia. Przy okazji plotkują na temat swoich osiągnięć. To ciekawy sposób na rozpoczęcie kampanii - wyśmiewają BG za brak sukcesów i parę spektakularnych porażek. Ale oni jeszcze im pokażą i za rok będą brylować w towarzystwie.
Ostatnio zmieniony czw paź 13, 2011 8:32 am przez Wiron, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
zigzak

WTS #14 - Dobrze być złym

czw paź 13, 2011 8:47 am

Oczywiscie Chaotyczni Źli beda moeli dwa razy wieksza biurokracje i bardziej skomplikowana organizacjecje - o mogą np miec sejm, jak w Polsce! :D nic nie beda w stanie ustalic, za to caly czas beda sie klocic :)

Evil League of Evil z dr Hrorrible to moglby byc sam szczyt, do ktorrego daza gracze.
 
Awatar użytkownika
Wiron
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 12:23 pm

Re: WTS #14 - Dobrze być złym

czw paź 13, 2011 9:00 am

To może niech Chaotycznie Źli bez przerwy będą się kłócić o definicję zła, kanon zła i wygrażają sobie "Ty wcale nie jesteś zły, to tylko twoje nieoficjalne podejście" :razz:

A na serio po prostu nie chcę by wszystko było robione na jedno kopyto. Zło ma wiele odcieni.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości