Zrodzony z fantastyki

 
zigzak

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr lis 09, 2011 10:25 am

TS - oczywiście, rozumiem - przedstaw więc pełną wizję tego co ci się podoba, co jak i dlaczego tak. i co nam to da w grze. Zobaczymy, moze masz rację.
Ale wrzucasz cząstkowe pomysły i wątpliwości do zupełnie odmiennej (jak rozumiem) koncepcji niż ta którą przedstawiamy. Więc powtórzę - wrzuć własną, pełną.
 
Awatar użytkownika
kbender
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 213
Rejestracja: pn lis 24, 2008 11:55 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr lis 09, 2011 11:25 am

Oki, przeoczyłem to w wątku z mechaniką.
Przeczytałem, zmiana jest ok, jest logika, jest sens.
Jaką technologię podstawicie tutaj zamiast prochu? (to akurat kwestia fluffu, nie? ). BŁAGAM, NIE CEWKI GAUSSA :)
 
Awatar użytkownika
kbender
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 213
Rejestracja: pn lis 24, 2008 11:55 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr lis 09, 2011 11:56 am

Coilgun może być ;) Tylko nie gauss gun, bo trzeba będzie tego genialnego gaussa wprowadzić. I nie Tesla Coilgun, just Coilgun :)

/me happy

BTW, rozumiem że w piątek głosujemy nad kompletnym projektem mającym zasiedlić świat, wszystkich grup ludzi, ich korelacji (jeśli są czyimiś wasalami) itd? BEZ IGLICY!
Jeśli tak, to żeby się z tym nie pieścić przez kolejny miesiąc proponuję kompletny pomysł przenieść w CAŁOŚCI dalej, z najlepszymi smaczkami z cudzych pomysłów jako zewnętrzne mininarody... Zamknijmy temat do niedzieli i skupmy się na produkcji fluffu - histori, polityki, miejsc i postaci (czyli ruszmy w końcu sprawę zapychania podręcznika).

Iglicę zostawiamy Azteco, czy ją też próbujemy zasiedlić? Zigzak? Azteco?
Ostatnio zmieniony śr lis 09, 2011 12:03 pm przez kbender, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
zigzak

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr lis 09, 2011 12:01 pm

Niech Azteco wymyśla, a ja mu bedę przyświecał latarką jak będzie pisał :)

Poza tym, to bardzo dobra propozycja, prawie jakby była moja! ;)
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr lis 09, 2011 12:54 pm

Jak się coś da wepechnąc z Fallouta, to ja wpycham :)
Chociaż AesGun brzmiało by dobrze ;)
 
zigzak

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr lis 09, 2011 1:57 pm

Yuri, chodzi o to, że po prostu zastępujemy broń palną bronią akceleratorową. ot i cała róznica. Może wygladać tak samo, robić to samo itd, ale...

- ma ogromne magazynki, więc nie trzeba się babrać z amunicją - na sesję zawsze wystarczy
- przegrzewa się, więc ma wciąż ograniczenie szybkostrzelności itd - tyle że ammo nie trzeba odkreślać.
- Można by ją wystylizować na rózne fazery i inne blastery
Obrazek

albo

Obrazek

tudzież

Obrazek

inne ujęcie

Obrazek

Ale można też to zrobić na zasadzie takiej, jak stylizowano blastery z gwiezdnych wojen.

Chodzi o to, że w ten sposób mamy spluwy prostsze w obsłudze mechanicznej, a do tego jakoś tam wyrózniajace się z tłumu.

to drugie zdjecie garłacza jest zresztą stylistycznie dośc podobne do stylistyki okrętów
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

Re: WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspen

śr lis 09, 2011 2:49 pm

kbender pisze:
Jak się da coś wepchnąć z fallouta, to niech zostanie w falloucie. Serio.
.

To był żart :D
JA lubię fallouta, szczególnie jego klimat retro s-f. Ale nie jestem z wpychaniem wszystkiego :p

Siemasz Yuri, wiesz że zostałeś wyknuty ;) ?
 
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr lis 09, 2011 3:37 pm

Iglicy nie oddam, oj nie. Pisze się wszystko do niej, wrzucę jak będzie przynajmniej dla mnie zadowalające, a nie jest na razie.
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr lis 09, 2011 3:52 pm

Spluwy fikaśne do niesamowitej nauki.
To jest, wystarczy brać :D
 
Awatar użytkownika
YuriPRIME
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 115
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 1:55 pm

Re: WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspen

śr lis 09, 2011 6:26 pm

Też jestem za stylistyką bardziej normalną drugowojenną, z eksperymentalną bronią i specjalną co wygląda fikuśnie właśnie. :) Bo to fajnie wygląda.
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

śr lis 09, 2011 8:34 pm

Nie podoba mi się kwestia tego, że blotki mają mieć z dupy broń a gracze fajne zabawki. Nie przepadam za systemami, w których gracze to wielcy herosi mordujący hordy przeciwników, którzy i tak nic im nie mogą zrobić. I czasem im się natrafi jaka figurą, którą i tak rozwalą pstryknięciem palców ze swoim sprzętem. Walki prezentują się o wiele lepiej gdy stoją na wyrównanym poziomie i nawet blotka jest niebezpieczna. Wtedy gracze się zastanowią zanim zerwą komuś głowę z ramion bo im się nie spodoba, że chodzi w czapce.

Poza tym uważam, iż walka, która nie jest z góry wygrana prowadzi do bardziej emocjonujących sytuacji i większej pomysłowości.
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lis 10, 2011 10:54 am

Problem polega na tym, że nie macie jasno wybranych osób decyzyjnych i dlatego jest burdel. Naturalnym jest, iż każdy stara się ciągnąć w swoją stronę tłumacząc swoje koncepcje jako najfajniejsze i angażując do tego wytłumaczenia historyczne, których jest na tyle dużo aby wytłumaczyć niemal wszystko.
Szkoda, że zabrakło tak ważnego głosu Yuriego w kluczowych momentach, a jednocześnie nie miał kto zadecydować i się "postawić" w obronie wcześniej ustalonej koncepcji (oprócz Aesa).

Na Waszym miejscu zrobiłbym Grupę Trzymającą Władzę, niech to będą 3 osoby? Która będzie decydowała o kształcie kwestii spornych. Tutaj jest za dużo ludzi aby rozwiązania demokratyczne były możliwe, a bez takiego rozwiązania się "kłócicie" lub ktoś próbuje pchać na siłę swój pomysł wbrew wszystkim innym bo mu się podoba.
Oczywiście aby to miało ręce i nogi nie może mieć miejsca sytuacja taka, że jedna z najważniejszych osób (Yuri bez urazy:)) jest tak długo nieobecna. Chociaż powinna wyrazić swoje zdanie w tych spornych kwestiach jeśli nie ma czasu na ogarnięcie, a z pewnością ktoś wyłoży sprawę w sposób w miarę obiektywny, np Aes.

Ja muszę przyznać, że pierwotna koncepcja Goldstroma mnie urzekła. "Bujanie w obłokach" czyż nie jest to zajebiste? Koncepcja DieselGeist również. Setting wojenny, w którym nacje walczą o hzłoto także mi się podobał, podniebne walki na statkach płynących w chmurach. Im dalej idziemy, tym bardziej się to różni od pierwowzoru, co średnio mi się podoba.

Sądzę, że powinniście zacząć od dwóch rzeczy:
1) Wybrać tych 1,2 czy 3 ludzi, którzy będą decydowali w kwestiach spornych.
2) Określić raz i na zawsze podstawy świata.

I nie chodzi tutaj tylko o to czy dyszaki mają coile czy muszkiety.
Zbyt mi się ten projekt podobał żeby patrzeć jak on z wolna upada, gdyż nie ma komu decydować. Ogarnijcie się, bo minie jeszcze tydzień czy dwa i wiele osób straci tym wszystkim zainteresowanie. W tym część tych, którzy rzucali jakieś pomysły i z Goldstromu nic nie będzie, albo powstanie kiedyś jako autorka jednej osoby. Macie 20 stron zapisanych tekstem, a tak naprawdę nie macie nic, bo odnoszę wrażenie, iż nic nie jest ustalone. Nie może tak być. Sami mieliśmy ten problem całkiem niedawno z Cold Space, ale zdecydowaliśmy o kształcie świata raz i na zawsze i teraz praca idzie nam znacznie lepiej.

Macie mnóstwo pomysłów i koncepcji. Nadszedł czas aby podjąć ostateczne decyzje. Inaczej, wciąż zmieniając podstawy, ryzykujecie zniechęceniem takich ludzi jak Aes, który ileś zrobił w zakresie mechaniki, widać, że mu się ten projekt podoba i długo bronił jego pierwotnego kształtu, przy czym czynił to sam.
Mam nadzieje, że się dogadacie. Naprawdę nie chciałbym patrzeć jak Goldstrom upada, a na to się zanosi jak czytam ostatnie strony...
 
Awatar użytkownika
YuriPRIME
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 115
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 1:55 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lis 10, 2011 11:26 am

Primo. Aes, niech nic nie idzie do piachu, narobiliście się, git, mnie nie było, nie byłem w stanie sie pojawić, zarówno powody życiowe jak i zdrowotne. Mniejsza z tym. I żeby się nie zmarnowało, to ja się posłużę łatwą maksymą, którą tutaj przedstawiono wiele razy. Jak się bierze system i grę, to się ją dobiera względem gustu. Ten Goldstrom jaki opisałem do konkursu i na początku, to nawiązując do pytania bendera był dosłownie:
1) Zdecydowanie Proch, z bajerami jako elitarna broń (Czyli prochowce powszechne, a coile jako coś zajebistego, jak w komiksach, na filmach i w grach właśnie, gdzie się słyszy o tajnej broni z jakiegoś laboratorium dla nowej generacji super żołnierzy i się okazuje, że niemcy wynaleźli w podziemiach bunkra SS jakiś mega railgun - to dopiero fajna sprawa i cały feed pod przygodę)
2) Zdecydowanie odwzorowanie realnych kręgów kulturowych, nie nacji stricte. Z pastiszem i przerysowaniami cech.
3) dyszobójcy - Rycerze i wojownicy w walczących ze sobą mieczami i młotami kolosach
4) estetyka - pulpa
5) estetyka 20 międzywojennego czy lata 50 - pomiędzy, choć bliżej lat 40
6) dyszobójcy - estetyka pulpowa

Tak to było na dzień dobry. Z założenia tworząc settingi, chyba każdy opisywał COŚ w co sam chciałby zagrać, right? No i ja coś takiego opisałem, w coś takiego właśnie chciałem zagrać. Natomiast Dyszobójcy jako kloce z maczugami, piechota z jakimiś miotaczami plazmowymi i railgunami, oraz mroczna symulacja pola bitwy... W to bym po prostu nie grał. Nagrałem się już w Battletechy, kolejny raz to samo mnie nie kręci. Więc jako, że bym tego produktu nie nabył, zostawiam go innym klientom i innym twórcom. Jak słusznie wspomniałeś nieobecnych nie było, a prace szły dalej, więc dobrze wam szło, skoro udało się wam stworzyć coś spójnego co wam się podoba i jak twierdzicie jest spójne też mechanicznie.
Ja wiem, że to jednak nie jest gra dla mnie i bym w nią nie grał, tak też rozwijajcie dalej, ja wolę przejść na tył i zająć się dorzucaniem pomysłów, trzon oddam w takim razie wam. TS słusznie zauważył, że trzeba jakiegoś ośrodka decyzyjnego, wy macie więcej czasu i możliwości niż ja teraz w roku akademickim, więc powinniście ciągnąć to dalej.

Ale nie wmawiajcie mi, że się dziwić nie mogę czy coś :P Bo Goldstrom wyrósł mi w wyobraźni jako coś zupełnie innego, a to co widzę, to już inna gra i inny setting, na który akurat bym nie głosował, gdyby głosowanie nad settingami powtórzono.
Ostatnio zmieniony czw lis 10, 2011 11:30 am przez YuriPRIME, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
kbender
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 213
Rejestracja: pn lis 24, 2008 11:55 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lis 10, 2011 12:06 pm

@Tequila Slammer
I nastała jasność. (Piwo masz u mnie nadal ;) )

zigzak i Aesandill tworzą naczelną radę rabinów. Nie wiem, który przewodzi, ale ich głos jest decydujący (proszę, ustalcie między sobą i napiszcie to tutaj dla jasności).

Realizujemy koncepcję zigzaka i aesa. Od siebie proszę tylko o jeden spójny wpis (wiem że to męczące, ale czegoś takiego brakuje), który wyjaśni wszystkim o co dokładnie chodzi - wasza koncepcja odbiega nieco od tego co jest na stronie 1 tematu.

Konkurs na nacje trwa - czas wymyślania - do piątku. Do niedzieli głosowanie i przechodzi w całości koncepcja zwycięzcy.
Ostatnio zmieniony czw lis 10, 2011 12:15 pm przez kbender, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lis 10, 2011 2:18 pm

Zigzak
Ale ja go pilnuje
Może być?
Ostatnio zmieniony czw lis 10, 2011 3:52 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lis 10, 2011 2:29 pm

Aes Naczelny Strażnik Pulp-Fiction :P a właściwie anty. To dobrze brzmi ;) A poza tym faktycznie przyda się ktoś kto będzie równoważył pomysły zigzaka. Możecie stworzyć dobry zespół, jeśli się dogadacie jakoś, a myślę, że Wam się uda :) W sensie dobrych decyzyjnych.

Jest takie powiedzenie "czasami zła decyzja jest gorsza niż brak decyzji" i to jest właśnie taki czas. Pchnijcie Goldstroma w którą stronę to się rozwinie i pewnie zostanie ukończony. Ja bym najbardziej optował za pierwowzorem, który mi się najbardziej podobał, ale to Wy podejmujecie decyzje. Cieszę się, że może trochę pomogłem :)
 
Awatar użytkownika
kbender
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 213
Rejestracja: pn lis 24, 2008 11:55 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lis 10, 2011 2:42 pm

@Aesandill
Dzięki i wszystko jasne

@Tequila Slammer
Możesz zostać naczelnym przepychaczem (lub hydraulikiem) projektu. ;)
Ja czekam na wizję zigzaka i Aesandilla, żeby zobaczyć w którym kierunku pchną projekt. Choć przyznam, że tak jak Ciebie, to pierwotne założenia mnie tu przywiodły. Pulpa mi generalnie nie przeszkadzała ;)
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lis 10, 2011 2:55 pm

To może będę Hydraulik Czesiek? :lol:
 
Awatar użytkownika
kbender
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 213
Rejestracja: pn lis 24, 2008 11:55 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lis 10, 2011 3:03 pm

Jasne. Masz jakieś pomysły na nacje? :P
Moźna by zgłosić jakąś wspólną, lepiej dopracowaną koncepcję.
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lis 10, 2011 3:29 pm

Hmm musiałbym pomyśleć. Tyram przy wikii Cold Space i opisach japsów a także sowietów. Trochę mi to czasu pochłania. Ale dzisiaj się ogarnę jeszcze i podeślę Ci na PW swój pomysł. A hmm kierujemy się wizją zigzaka, iż obecne kraje są postkoloniami dieselgeist, które oderwały się od iglicy przez zbuntowane geisty, które później zostały zdetronizowane przez ludzi? Czy to nie jest jeszcze przyjęte? Bo trochę to zaważy na moim pomyśle ;)
 
zigzak

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lis 10, 2011 3:59 pm

możemy się kierowac tą wizją na razie. Za parę godzin rozwinę
 
Awatar użytkownika
Królik
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 201
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 8:42 am

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lis 10, 2011 8:36 pm

Naczelnymi Nazgulami zostali Zig i Aes. Dobrze rozumiem?

Postkolonie? Przyznaje się, że pierwszy raz czytam, ale ostatnio mało wchodzę i robię. Brzmi to sensownie w kontekście jednego języka i wspólnej technologii. Daje zaczepki dla Przeklętych, za które dziękuje.
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lis 10, 2011 9:20 pm

Tak. Jednak ja się nie wntrancam za bardzo w iglice Azteco, to Twoja działka :D.

Postkolonie brzmią sensownie
Ja się zgadzam
Ostatnio zmieniony czw lis 10, 2011 9:20 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
kbender
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 213
Rejestracja: pn lis 24, 2008 11:55 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

czw lis 10, 2011 11:34 pm

Jutro może mnie nie być przy kompie (znaczy się, pewnie nie będzie) więc Tequila Slammer pokaże naszą wspólną wizję narodów...

zigzak, czekam na Twoją wizję świata w jednej notce :P
 
Awatar użytkownika
YuriPRIME
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 115
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 1:55 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

pt lis 11, 2011 8:25 am

Ja proszę zatem, abyście kochani spisali dla tych koncepcji odnośnie osobny temat z nazwą jaką tam chcecie sobie temu nadać. Będzie najlepiej i się nie pomiesza. Bo wasze rdzenne założenia teraz są na stronach od 16-19, a trudno by zainteresowani nad tym ślęczeli przez kilkanaście stron postów by dojść do sedna :P
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

Re: WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspen

pt lis 11, 2011 7:10 pm

Okej wrzucam wizję nacji i nie tylko wymyśloną przez kbendera:

Oki, ja mam pomysł następujący (wysłałem podkładkę pod rozmowę z linkiem https://docs.google.com/drawings/d/1rfS ... TS9M4/edit).

Podzieliłbym świat na dwa okręgi - tych którzy "żyją w cieniu iglicy" i tych, którzy się wyzwolili.

Żyjący w cieniu iglicy, wciąż pozostają pod kontrolą DieselGeistów i pełnią specjalistyczne role w ich dominium. Każdy z tych narodów jest "upośledzony", tak, żeby nie mógł się usamodzielnić.

Sorry za błędy, ale piszę w pracy (a zaraz spadam na samolot). Nazwy robocze

Dieseldorf to industrialna wyspa - miasto, z fabrykami, ulicami, samochodami i smrodem. Ludność jest podzielona na kasty, bardzo sztywne i zajęte pilnowaniem swoich obowiązków - robotnicy - pracą, brygadziści, pilnowaniem robotników, inżynierowie, pilnowaniem produkcji, zarządcy - fabryk, projektanci - nowych urządzeń. Robi się tu wszystko z wyjątkiem silników (te na hzłoto są produkowane w iglicy, te na ropę na innej wyspie)

Kraina mlekiem i miodem płynąca(czy jakoś) to wielkie pastwiska i hodowle, zaopatrujące resztę w żywność. Ludzie są tu biedni i niedouczeni. Ochronę zapewniają inne wyspy. Ustrój anarchistyczno - filozoficzno - demokratyczny (wzorowany na idealnym świecie według starożytnych)

Produkcja silników do inna wyspa - znowu industrialna, tym razem z podziałem na gildie, w obrębie których można awansować, ale które się zwalczają.

Ostatnia kultura to żołnierze podzieleni na klany, w momencie osiągnięcia odpowiedniego wieku (powiedzmy 12 lat), dziecko jest przerzucane do swojej jednostki, w której spędza większość życia. Po 25 latach służby wracają do domu na stałe. Kobiety są równe w prawach z mężczyznami (tzn też są rekrutowane) aż do dnia zajścia w ciążę, kiedy są odstawiane do klanu.

I teraz część ciekawsza. Te kultury kolonizowały (w imieniu dieselgeistów) dalsze wyspy, które są niby niezależne, le po najlepsze silniki i rafinowane złoto i tak wracają do iglicy. Tutaj świetnie pasowałaby między innymi Twoja nacja (jako np załoga zbuntowanego okrętu wojskowego, który wyrwał się z kieratu i nieludzkiego traktowania i założył własny naród).
No i we własnym zakresie, niektóre z nich, weszły w kontakt z kulturami z poza "dominium DG", nasiąkając lekko ich wpływem (można nację wojowników zetknąć z narodem "Złotej Ordy" czy jak to się zwało, tworząc naród honorowych wojowników przecinających mieczami zbroje (bardziej w klimacie tureckim niż dalekowschodnim).

Generalnie dużo się tu upcha. A mnie raczej trzeba stopować, gdy jadę za daleko.




Ja ze swojej strony dorzuciłbym nację, która właśnie nie jest kolonijna, tylko może się wywodzić z ludzi, którzy uciekli spod władzy Dieselgeist. Krótki opis:

Ok
Widziałbym nację, która od dawna była trzymana w ryzach przez geisty. Stare legendy mówią, iż geisty wyrzuciły ich na ich wyspie bez środków do życia, aby Ci zbierali dla nich hzłoto. Natomiast żaden geist nie zawiadywał ich kolonią, robili to sami. Z biegiem czasu zaczęli traktować geisty nie jak bogów, lecz raczej tyranów, którzy zmuszali ich do wydobycia hzlota. Wraz ze wzrostem potęgi ich państwa pojawiły się pierwsze tendencje związane z odejściem od DieselGeist. Nie mogło to być jednak zrealizowane z uwagi na potrzebę posiadania oczyszczonego złota (nie wiem jak się teraz nazywa) do statków.

Nacja z założenia ma być dumna i honorowa, chociaż niekoniecznie ma kierować się takim kodeksem jak Japończycy. Mają mieć w sobie nutkę ciekawości i pewną chęć pędzenia ku przygodom, co uczyniło z nich wspaniałych żeglarzy i odkrywców. Z drugiej strony są dumni i dosyć wojowniczo nastawieni, co z cała pewnością nie ułatwia im kontaktów z innymi rasami. Z cech dodatkowych dał bym im coś co mają chyba wszyscy ludzie, ale u nich jest to jeszcze bardziej zarysowane czyli ciekawość i pęd do rozwoju. Przez to są postrzegani jako niezbyt rozważni, co zresztą jest prawdą. Nacja, która lubi dobrą zabawę i picie na równi z dobrą walką lub poznawaniem nowych krain. Ludzie Ci nie mogą usiedzieć długo na miejscu, zawsze się spieszą i nigdy nie mają czasu, szczególnie jeśli chodzi o nudne dyskusje lub handel czy negocjacje z innymi narodami. Nie ma wśród nich prawa w naszym rozumieniu tego słowa. Mają spisane prawa ogólne, klanowe, które są surowe. Między sobą liczy się słowo wojownika/rycerza/szlachcica, a nie spisana umowa. Ludzie Ci przywiązują uwagę do swych słów i nie mają w zwyczaju ich zmieniać. Jeśli coś postanowili to tak zrobią, są przez to uparci i mało elastyczni, ale za to niezwykle efektywni w dążeniu do postawionego przed sobą celu.

Chciałbym nację nieco porywczą, od której bije pewien pośpiech i ciekawość. Nację która przemierza ocean chmur z kapitanem na dziobie radośnie śmiejącym się podczas najgorszej burzy jaką kiedykolwiek widział. Nację, która ceni honor i dane słowo bardziej niż spisane umowy, która za nic ma etykietę, a jednocześnie nie jest bandą dzikusów, tylko dość specyficznym krajem, w którym ludzie zachowują się bardzo swobodnie. Z drugiej strony są dumni, uparci, często działają zbyt pochopnie i nierozsądnie, a nawet jeśli ktoś im wyjaśni, że nie mają racji to potrafią odrzucić rozsądek, gdyż tak dyktuje im serce czy też sumienie. Pogardzają ludźmi, którzy zawsze wszystko chcą przemyśliwać lub debatować nad czymś tygodniami. Mają być żywi i inni.

Ich społeczeństwo widzę podzielone na kasty. Wojownicy, mieszczanie, chłopi. Przy czym kasty nie są od siebie gorsze. Panuje swoista równość, a o wartości człowieka decydują przede wszystkim jego czyny a nie urodzenie. Może panować jakaś dynastia, lub ewentualnie król jest wybierany poprzez jakiś system starożytnych niebezpiecznych prób, które maja dowieść jego wartości.

Co więcej nie chcę żeby byli łupieżcami czy piratami, chociaż lubują się w walce i niejednokrotnie najeżdżają inne kraje. Czasami czynią to dla łupów, a czasami dla samej radości walki. Są serdeczni w przyjaźni i srodzy w gniewie.

EDIT:
I również czekam na streszczenie wizji zigzaku co do Goldstroma. Żeby cokolwiek dalej robić potrzeba mi wizji świata abym mógł zdecydować.
Ostatnio zmieniony pt lis 11, 2011 7:12 pm przez Tequila Slammer, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
zigzak

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

pt lis 11, 2011 9:53 pm

goldstorm-the-diesel-tales-vt65147.html
Tutaj wrzuciłem pierwszą częśc WIZJI :)

Ewentualne komentarze proszę tutaj.

Proponuję także zmianę nazwy settingu, na Diesel Storm.
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

pt lis 11, 2011 10:04 pm

Roboczo ok. Jako nazwa, niet. Niech to nie będzie angielska nazwa.
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS #2 - "Goldstrom!" Dieselpunk Action/Adventure/Suspenss

pt lis 11, 2011 10:36 pm

Ok cieszę się, że ogarnęliście spójną wizję, którą chcecie kontynuować :)
Kiedyś zgłosiłem się do robienia Goldstroma, dziś wypisuję się z projektu.
Jak będę miał czas i uda mi się śledzić Waszą pracę, a przy okazji na coś wpaść to oczywiście się wypowiem :)
Życzę Wam powodzenia przy projekcie.
Pozdrawiam

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości