Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 12:01 am

Zwróć uwagę, że w Truman Show, Dark City i 13 piętrze 100% głównych postaci przez swoje główne wątki zajmuje się rozgryzaniem i wyłażeniem z systemu. W wersjach w których upakowanie ludzi w mieście to wielki spisek lub cud technologiczny, właśnie to będzie najciekawszą częścią świata i do badania tego będzie ciągnąć każda wścibska postać w ramach głównego questa. Mój opis, który de facto sprowadza się do "nic ciekawego w sumie" nie tworzy takich problemów.

Z innych przykładów - w Cyberpunku jest napisane co jest poza Night City i też w sumie nie ma tam nic ciekawego. Po prostu jest tam mniej ciekawych robótek.
W Sin City "poza miastem" istnieje, ludzie czasem jeżdżą tam na schadzki albo wyrzucać zwłoki albo mieszkają tam sobie spokojnie na wsi psychopatyczni mordercy. Żadnych odczapowych anomalii rzeczywistości. Żadnego "nie mogę wyrzucić tych zwłok poza miastem bo konwencja zabrania mi wyjechać"

-----------------

Wracając do Miasta - zdecydowanie potrzebuje ono ładnych mapek. Dość ograniczona przestrzeń (w przeciwieństwie do rozległych krain) to idealny cel dla ładnych mapek.
Mapa rozległej krainy powie Ci co najwyżej ile tygodni postaci maszerują między jedną sesją a drugą sesją. Zasuwając po mieście - możesz ciągle korzystać z mapki na samej sesji. A na ładnej mapce;
- charakterystyczne elementy architektury
- ważne drogi i mechanika uproszczonego podliczania czasu dojazdu z punktu A do B. Pościgi i wyścigi z czasem (np - dojedź na miejsce zbrodni zanim ktoś zatrze ślady) to częsty element
- dzielnice i podziały administracyjne i strefy wpłwyów ze szczególnym uwzględnieniem tego w jaki sposób najważniejsi urzędnicy i szychy każdej dzielnicy są skorumpowani lub porąbani.
- strefy wpływów gangów.
Ostatnio zmieniony pn paź 24, 2011 12:01 am przez Albiorix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
XLs
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: śr gru 16, 2009 9:38 pm

Re: WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 9:19 am

Ludzie to dajmy tam nieprzeniknioną pustynie parę fabryk i kilka budynków ekscentryków. Potem dalej dopiero front. Jak się gracze wbija na pustynie i zgubią się na niej to się im odechce szaleć poza miastem.

Co do dark City tam było inaczej. Nikomu tam nie przychodziło do głowy wybieranie się poza miasto! Ba nawet nikt się nie zastanawiał czy te poza tam jest. Jedynie bohater tam ruszał tylko dlatego ze nie chciał się wydostać, a dowiedział się że tam właśnie jest rozwiązanie.

Co do Trumana mamy inny problem, on jest uwięziony i stara się wyruszyć z miasta. I wszystko jest przeciw niemu co jeszcze podbudowuje go w tym zamiarze.

My powinniśmy mieć inne podejście, snuć domysły, plotki legendy. W momencie kiedy gracze uparcie na pierwszej sesji oleją mg będą chcieli uciec za miasto... dajmy im pustynie. Jest nudna i spełnia swoja role. Oczywiście będą tam inne rzeczy ale trzeba będzie znać ich lokalizacje.

Chociaż panowie nie po to buduje się wizje miasta która ma zmuszać do gry by gracze na pierwszej sesji chcieli z stamtąd uciekać. To bez sensu! To jak grać w batmana po to by zacząć sesje na której jedzie się na wakacje. Dusza pomysłu jest miasto!

A co do samego miasta...

Ograniczone terytorium spowodowało ze trzeba było poradzić sobie z zmieszczeniem takiej ilości ludności. Miasta zaczęły rosnąć w górę. Wszędzie otaczają ludzi wieżowce, a ludzie unikając najniższych poziomów poruszają się pomostami między budynkami a także latającymi środkami transportu.

Niesamowicie nasilony ruch pojazdów, który pewnie w takim miejscu jest 10-cio krotnie większy niż w najbardziej tłocznym współczesnym mieście powoduje smog. Na dolnych dzielnicach ludzie jeżeli żyją to w przerażających warunkach. A nie mieszkających tam ludzi przybywających w interesach poznaje się po kaszlu lub gazowych maskach.

Zresztą policja rzadko odwiedza takie miejsca, dzięki temu jest to idealna kryjówka szumowin jak i tajnych interesów. Jednak mieszkają tam ludzie dobrego serca którym nie wyszło w życiu i ich się broni...
Gazety nie przejma się przecież śmiercią kogoś z dolnych poziomów. W końcu to musiała być szumowina, która zasłużyła na swój los. To ze nie przejmują się tym gazety nie znaczy że nie przejmują się tym gracze...

Obrazek
Obrazek

A miasto to totalny tygiel kultur, włosi obok Japończyków, obok Rosjan, Amerykanów, Polaków. Każdy zna najmniej 2 języki biegle, a w 10 innych umie zamówić piwo, w tym w takiej samej ilości umie powiedzieć "rzuć bron". Rodzi to konflikty interesów organizacji mafijnych, jak i powoduje ciągłe nieporozumienia kulturowe! Ba często po prostu ludzie są ofiarami dyskryminacji.

Świat jest pełen neonów, nawet w śród mrocznych ulic pojawiają się kolorowe reklamowe napisy. Reklamuje się wszystko od płatków, przez domy publiczne. Przy zamówieniu klusek u ulicznego sprzedawcy chińskiego makaronu ten proponuje jeszcze 10 produktów, w tym odkurzacz i telewizor. Cóż co robić trzeba przetrwać. Sprzedaż jest jedną z dróg do tego.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Słyszeliście ostatnio o nowej technologi? Wiecie atomowa! W radio mówili! Ładują to dziś nawet do latarek. Oczywiście zaczęło się od pojazdów, jednak coś jest nie tak...
Obrazek
Obrazek

Widziałem starego mężczyznę z tabliczka "Energia atomów, piecze twoje tosty, a pył zabija twoje dzieci". Przerażające, jednak nie wierze w to, przecież tu na 20 poziomie nie spada żaden pył. Wiem że o tego człowieka pytał ktoś z korporacji Atomixs. Od tamtego czasu go nie widziałem. Może dostał prace.

W brukowcu znów pisali o jakimś bohaterze, dziwne że ludzie wierzą w taki chłam. Przecież żadna porządna gazeta o tym nie pisze. Na pewno jest to nowa metoda, aby ściągać od tych biedaków z dołu pieniądze. Oni pożywiają się takimi nowinkami, tak samo jak artykułami o tytule "Dywan chciał mnie zabić". Śmieszne, "Szkarłatna Gorączka znów ujawnia spisek korporacji." Bzdura, jaki spisek? Że niby firma w której pracuje od 10 lat dodaje do swoich produktów środki uzależniające? Bzdura i jeszcze raz bzdura! Boże muszę zjeść szybko płatki, ręce mi się trzęsą potrzebuje ich! Szybko do szafy, to na pewno spadek cukru, na pewno, prasa kłamią... o są, puste? Boże nie!

Obrazek
Do biura weszła kobieta, piękna kobieta... Normalnie by schowałem butelkę whiskey, ale mam to gdzieś. Mówiła piękne rzeczy, starała się mnie zbajerować i zmusić do pracy przeciw korporacji. To pułapka, wiem to na pewno. Może i jestem opojem, ale jestem też "szkarłatną gorączką" i widziałem ją. Korporacyjna szuja i szpieg... ciekawe co szykuje. Przyjmę zlecenie i sprawdzę to. Ciekawe czy ćma mi pomoże. Wyjdzie zadzwonię, mam nadzieje że nie ma znów tych swoich paranoidalnych misji i nie ukrywa się w piwnicy. Choć nawet tam go znajdę, tylko cholera nie chce mi się do niego jechać
 
zigzak

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 9:27 am

Bardzo mi sie te koncepty podobaja xls :)
tak pin up to jest to! (feministki nas zjedza, ale i tak tu zadna nie zaglada :) )
 
Awatar użytkownika
XLs
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: śr gru 16, 2009 9:38 pm

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 9:45 am

@Zigzak
Ja tam jestem za każdą feministką która chce mieć równe prawa. Chce ginąć na wojnie niech ginie! My wszyscy jesteśmy tacy sami:P choć nikt się nie chce przyznać.
Faceci kochają piękne kobiety, kobiety kochają przystojnych facetów. Każdy twierdzi ze liczy się charakter i niech tak zostanie:P

Po za tym każda pin up kobieta ma mój głos:) (takiej pin up feministce mogę dać się zjeść:D)
Ostatnio zmieniony pn paź 24, 2011 9:53 am przez XLs, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
zigzak

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 9:53 am

Ja tez jestem za rownouprawnieniem, co nie przeszkadza mi sie slinic do pinup girls :)
Tak wiec po tej dygresji, wrocmy do twmatu - podobaja mi sie te koncepcje. Za bastionami maily byc okopy, ale pas pustyn po horyzont tez moze byc.
 
Awatar użytkownika
XLs
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: śr gru 16, 2009 9:38 pm

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 10:13 am

Okopy też mogą być. Ale chodzi o to że w kolo pusty teren i daleko gdzieś w oddali... po prostu trzeba wiedzieć jak dotrzeć i mocno postarać się by tam trafić. Co spowoduje że jak będzie odpowiednia przygoda i powód to można zrobić tam ciekawa sesje drogi!

Miasto niech żyje w miarę spokojnie w swoim smogu. Niech czołgi nie wjeżdżają do środka. Jednak od czasu do czasu jakiś nalot, jest dobrym pomysłem. Szczególnie ze w jednym budynku mieszka tysiąc ludzi albo i więcej, wiec spowoduje to tysiące ofiar. A jednocześnie mamy pole do wysnuwania setek domysłów! Czy ktoś zdradził, czy może to idealna strategia wroga, a może korporacja chciała usunąć oponentów i pod pozorem nalotu niszczy cały blok dzielnicowy. W końcu jeden trup to morderstwo, 100 to ludobójstwo a 1200 to statystyki i kolejny powód by pchać kasę do wojennego budżetu, który pcha kasę do wojskowych korporacji.

Daje to bardzo duże pole na działania graczy.

Dodatkowo kwintesencja powinna być prosta. Najważniejsze jest by znaleźć jak najwięcej zajęć dla graczy w mieście. Bo są bogate settingi w których nie ma co robić. Tu musimy dać tego dużo.

Proponuje zbieranie i wrzucanie plotek! Takich legend na styl wycinków z brukowców, o mieście, o mrocznych wydarzeniach, teorie spiskowe, jak i o samych bohaterach! Da nam to dużo klimatu, jak i da wiele pomysłów na przygody. One są najważniejsze. Więc liczę na was, wrzucajcie plotki, pogłoski, spiski.


PS. Co myślicie o napisaniu w późniejszym etapie do Gramela o krytykę naszych pomysłów? Może to się przydać w etapie w którym będzie trzeba zejść na ziemie i stworzyć grywalna wersje. Ludzie z doświadczeniem to ludzie z doświadczeniem moim zdaniem będzie to bardzo przydatne
Ostatnio zmieniony pn paź 24, 2011 10:54 am przez XLs, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
zigzak

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 11:23 am

Tak
tak
tak
i
tak!
:)

okopy bylyby na tyle ciekawe (nawet puste) ze mozna by w nich urzadzac dungeon crawle :)
poza tym jest pare fajnych horrorow dziejacych sie w okopach.
Noo i na piechote lazenie po nich jest dosc ciezkie.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 11:28 am

"Bombardują twoją dzielnicę, rzuć k10, na 1-3 giniesz automatycznie, niezależnie od wszystkiego, bo rozpada się twój budynek" nie wydaje mi się żeby to dawało wiele pola dla graczy.

Za to schrony - owszem. Rozbudowana sieć schronów pod miastem. Ludzie pędzący do nich po ostrzeżeniach - niektóre ostrzeżenia mogą być fałszywymi alarmami.

Możliwości fabularne:
1. Bycie zamkniętym na ograniczonym terenie, na nieokreślony czas, z wrogami, przyjaciółmi, byłymi kochankami i mnóstwem losowych ludzi.
1.1. Może w schronie uda się dorwać kogoś kto na powierzchni był niedostępny?
1.2. Może ktoś chce dorwać nas?
1.3. Może poznamy kogoś kogo nie poznalibyśmy w normalnych okolicznościach, nowe kontakty, nowe zlecenia.
1.4. Może będziemy musieli usiąść ze swoimi wrogami i grzecznie porozmawiać a nawet współpracować?
1.5. Survival po zawaleniu się jakichś wejść i przejść
1.6. Przemytnicy znający i kopiący tajne przejścia
1.7. Gangi nożowników specjalizujące się w działaniu w tłumie stłoczonych cywili
1.8. Pościgi, ukrywanie się i eksploracja po opuszczonych korytarzach
1.9. Ukrywające się grupy odciętych od świata zwyrodnialców
2. Pusta powierzchnia w czasie zagrożenia nalotem. Opustoszałe ulice, wycie syren, przemykające się pojedyncze sylwetki, poczucie stałego zagrożenia - a może właśnie spada Ci na głowę bomba?
2.1. Szabrownicy i włamywacze rabujący w tym czasie domy i sklepy oraz ochotnicza straż sąsiedzka i bohaterowie próbujący ich z narażeniem życia powstrzymać.
2.2. Różne rodzaje szemranych typów korzystające z tego czasu do załatwiania najczarniejszych interesów.
2.3. Reflektory przeczesujące niebo nad pustymi dzielnicami.
 
Awatar użytkownika
XLs
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: śr gru 16, 2009 9:38 pm

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 11:36 am

Mi chodziło właśnie o takie wykorzystanie! Mamy schrony mamy chaos, mamy teorie w koło których można tworzyć przygody! Tu nie chodzi o to by wrzucać budynek na głowę graczy, ba niech się nawet nie zalalają. Chodzi o to że mogą oni ratować ludzi, powstrzymywać nalot, szukać zdrajcy który robi dziurę w systemie obronnym, powstrzymywanie korporacji która chce wyłudzić na obronność więcej kasy.

Przecież miasto płaci korporacja! Spisek Spisek. Im więcej spisków itd w koło korporacyjno - rządowych, tym więcej na działanie w mrocznej rzeczywistości. Do tego agenci wynajęci przestępcy. Paranoja!:D

Schrony są zarąbiste! Trzeba kupić schron, tzn miejsce w schronie. Czeka się w kolejce, a jak podpadniesz to stracisz swoje miejsce. Możesz zginąć, chyba że zapłacisz. Znów uciskanie biednych, niepokoje publiczne, protesty!
Ostatnio zmieniony pn paź 24, 2011 11:39 am przez XLs, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
zigzak

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 11:43 am

A moze by tak wrzucic jako jeden z wielu alternatywnych motywow, ze co jakis czas wlaczaja sie syreny i trzeba leciec do schronow. I nic sie nie dzieje. Ale ci co zostali na powierzchni znikaja/opowiadaja dziwne historie/dostaja swira/zostaja mokra plama na podlodze.
Kto to robi? Korporacje? Wojsko? Wrog? Demony? Duchy? Kosmici?
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 11:50 am

W Noir robią to najczęściej bandyci - rabunki i terror na nielicznych pozostałych to dobre zajęcie, pojedynczy ludzie nie zdołają się obronić. Mogą wykorzystywać legendy miejskie i biegać w maskach czy nieco nietypowych strojach, dając początek kolejnym legendom - o "człowieku bez twarzy" albo "chudym olbrzymie". Ale czasem i ofiary i niedoszłych sprawców znajduje się rzeczywiście w trudnym do wyjaśnienia stanie, pozwalającym przestraszyć się kosmitów nawet twardym racjonalistom. To fajny motyw :)
 
Awatar użytkownika
XLs
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: śr gru 16, 2009 9:38 pm

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 12:09 pm

Bardzo fajny motyw. Albiorix dodaj do tego duże gangi okradające wtedy bank, albo jakieś organizacja załatwiające mroczne spiski i robi się ciekawie. Można dodać nawet sceny pościgu podczas nalotu, tymi latającymi samochodami miedzy spadającymi kawałkami budynków. Ogień!
Ostatnio zmieniony pn paź 24, 2011 12:13 pm przez XLs, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
zigzak

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 12:14 pm

Ja bym dodal jakies niebezpieczenstwo, ktore zagraza frajerom ktorzy sie jednak nie schowali w trakcie alarmu.

I rozne alternatywne formy "nalotu": bombardowanie, atak gazowy, chmura radioaktywnego pylu z pustyni, plaga egipska (atak szaranczy, ptakow hitchocka), najazd marsjan :)
po wyjsciu z bunkra uwijaja sie ekipy strazackie, policja, pozary w paru miejscach, tego typu motywy. Po godzinie sytuacja jest zawsze opanowana i wszystko wraca do normy, jakby nic sie nie stalo
Ostatnio zmieniony pn paź 24, 2011 12:22 pm przez zigzak, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
XLs
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: śr gru 16, 2009 9:38 pm

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 12:20 pm

Panowie to może wydzielimy sobie jakieś zadanie np do jutra każdy z nas wrzuci 4 bohaterów (przykładową drużynę). Albo inaczej 3 złoczyńców, lub 3 spiski/haczyki/wydarzenia fabularne. Co wy na to? lepiej to unormuje prace.

Ps zigzaku ogłaszamy nabór do grupy projektowej dla grafika?
Ostatnio zmieniony pn paź 24, 2011 12:27 pm przez XLs, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 12:31 pm

Ja to bym chciał mapkę. Mapka zawierałaby docelowo rysunki kluczowych budynków i była inspirująca. Mam 0.0 talentu graficznego ale myślę, że fajnie byłoby ją choć naszkicowac a potem nakładać pomysły prosto na mapkę.
 
zigzak

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 12:40 pm

Ja zas nie jestem chetny do tworzenia mapki na tym etapie. Raczej bylbym za wrzucaniem lokacji w tym etapie, wraz z zachaczkami fabularnymi - zoo, muzeum, kasyna, burdele, kina, opera, banki, restauracje, ratusz, pasaz handlowy, szpital, metro, lotnisko sterowcow i bombowcow, elektrownia, oczyszczalna sciekow, fabryki, port, schrony, parki, akwarium, lunapark, szpital psychiatryczny (arkham asylum) siedziby korporacji, przykladowe dzielnice (BEVERLY HILLS, ghetto, slumsy, blokowiska) tego typu sprawy. I to nawet przed bohaterami. I przed mapką.
Ostatnio zmieniony pn paź 24, 2011 12:44 pm przez zigzak, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
XLs
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: śr gru 16, 2009 9:38 pm

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 12:43 pm

Mapka tak naprawdę to średni pomysł jeżeli ma obrazować całe miasto to ja odpadam. Warto by środowisko było elastyczne, więc dokładne mówienie co i gdzie często przeszkadza. Jednak mapka jednej dzielnicy olbrzymiego miasta może być dobrym pomysłem coś przyszykuje.

Dodaje moja mapkę proponuje dodawanie na niej własnych punktów. Projekt mapy autorski! (wielka przeróbka Chicago)
Można dorzucać rzeczy, jak chcecie to ściągajcie i dopisujcie co wam pasuje! Jest to oczywiście mapa nocna

Jak zatwierdzimy punkty na mapie stworze odpowiednie pola i punkty do wklejania i podpisywania miejsc
Moim zdaniem forma taka pozwala na dużą dowolność i nie trzeba przejmować się poprawkami i tym czy sensownie jest zrobiona ta ulica:]

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn paź 24, 2011 3:12 pm przez XLs, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
XLs
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: śr gru 16, 2009 9:38 pm

Re: WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 3:27 pm

zigzaku może jakaś linia fabularna do momentu "TERAZ"?
 
zigzak

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 3:59 pm

Wrzuc ta mape na google docs i podrzuc linka tutaj.
 
Awatar użytkownika
XLs
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: śr gru 16, 2009 9:38 pm

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 5:13 pm

 
zigzak

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 6:18 pm

ty, a zrób edytowalny, co? :P
 
Awatar użytkownika
XLs
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: śr gru 16, 2009 9:38 pm

Re: WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

pn paź 24, 2011 6:26 pm

 
zigzak

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

śr paź 26, 2011 8:13 am

Dobra, probowalem sie przebic przez ta mapke, edytowalem, wyostrzalem, bawilem sie na wszystkie sposoby - trza nam innej :)
Wlasnie, atomowe napedy trzeba wprowadzic, konieszna.
Tylko od razu chce zaznaczyć, ze nie chcialbym tutaj widziec pancerzy wspomaganych, dyczobojcow czy szkieletow - to juz jest w innych WTSach. No chyba ze jako wytwory Niesamowitej Nauki, albo Moce Superbohaterow (w stylu Iron Mena).
Co zas do superbohaterow - w sumie sporo z nich w "kanonie" zaczynalo jako propagandowy pulp dla zolnierzy frontowych (dobrym przykladem jest Captain America), zachecajaca do rekrutacji pod skrzydla wujka Sama.
Z kolei Watchmeni wyrosli z pogromcow przestepcow, choc sami tez pozniej brali udzial w wojnie.
Mozna by wiec zrobic takie dwa typy supersow - "wojskowi" i "cywilni". Wojskowi mogli by byc weteranami, efektami eksperymentow i programow stworzenia superzolnieża, czyli tacy bardziej ubermensche, a "cywilni" to byliby po prostu desperaci w maskach, walczacy z przestepczoscia i Systemem. Ci pierwsi mogliby miec wiec wieksze moce, ale tez byliby bardziej niestabilni - choc moze niestabilni powinni byc wszyscy, bo przeciez Batman czy Rorschach tez do konca normalni nie byli.
W kazdym razie proponowalbym wprowadzenie jakiejs puli Czlowieczeństwa, punkty Obledu czy Empatii - teoche jak w starwarsach czy cyberze. Im wiecej mocy, tym mniej ludzki jestes, wiec tym mniej przejmujesz sie ludzmi, zwyklymi smiertelnikami. Tym bardziej stajesz sie "zly" - przestajesz byc bohaterem ludu, a corqz bardziej koncentrujesz sie na sobie i wlasnych interesach. To by dodalo troche mroku do naszych bohaterow, tego wlasnie Noir o ktorym mowilismy.
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

śr paź 26, 2011 8:56 am

Byle nie Punkty Empatii, która to odpowiada za coś jednak innego niż opisujesz zigzaku. Pula człowieczeństwa pewnie by była ok. Należy również pamiętać, że duża potęga daje spore możliwości. Taki superbohater może być na początku bohaterem ludu, dopóki nie zda sobie sprawy, że może stanąć ponad prawem sam dla siebie. Albo może nie tyle ponad prawem co zechce sam zmienić system. Rozumiecie, będzie wydawało mu się, że robi dobrze, że to co robi wymaga ofiar, coraz większych, aż w końcu wszystko będzie mógł zrobić byle osiągnąć cel.

Chcecie zrobić tak, że superbohaterowie będą biegali w swoich lateksowych pedalskich wdziankach? Czy jednak podarujecie im tego obciachu? Muszę przyznać, że pomysł z superbohaterami wyjątkowo mi się nie podoba :) Zamierzacie dać możliwość grania takimi superbohaterami graczom? Czy nie dacie im wtedy zbyt dużej przewagi nad większością przeciwników? Ok jest to człowieczeństwo, ale w sumie fajnie będzie pograć superbohem, który będzie tępił przestępców a to, że przy okazji zdemoluje połowę dzielnicy to nic to:) Pomyślcie też o zrównoważeniu tego:)

Atomowe napędy w samochodach mają być? Fajnie, w jaki sposób rozwiążecie problem wypadków samochodowych, które mogą doprowadzić do wybuchu takiego małego reaktora i w konsekwencji milionów innych samochodowych i rozwalić miasto?
Ostatnio zmieniony śr paź 26, 2011 8:58 am przez Tequila Slammer, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
zigzak

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

śr paź 26, 2011 9:22 am

W cp2020 byla wlasnie Empatia, odpowiadajaca za czlowieczenstwo, jej brak zas - za cyberpsychoze,i odczlowieczenie.
Uzylem wiec skrotu myslowego, choc z drugiej strony empatia, a wiec wspolczucie jest jak najbardziej na miejscu jako miernik "bohaterskosci" postaci.
Co do grania superbohaterami - jak najbardziej sie da, polecam Almanach Superbohaterow zeby zobaczyc jak. Zbalansowani beda przez mechanike, przez uklad przygod (jesli druzyna zechce grac superbohaterami, dostanie innego poziomu przygody niz ekipa tancerek z kabaretu :) )i przez ich wlasne slabosci - juz wlasnie niestabilnosc psychiczna, o ktorej pisalem wyzej, jest takim ogranicznikiem - chcesz byc potezniejszy? Ok, ale jestes tez bardziej wyalienowany i szalony. To nie grzeczny i milutki spiderman czy superman w cywilu :)
kolejna sprawa - trykoty czy piżamy - czemu nie? Klasyk. Jesli ktos bedzie wolal ubierac sie w łachy jak rorschach - prosze bardzo, pelerynka, pizama z majtkami na wierzchu - jasne!
Co zas do reaktorow - pewnie, to problem, ale nie wsadza sie do aut ogromnych reaktorow, tylko malutkie - i jasne, zdrzaja sie wycieki radioaktywne (skaweni w kanalach? :) mega krokodyle? Pingwin z batmana?) ale eksplozja wymaga sporo roboty - jak chodzby scisniecia pierwiastka do masy krytycznej, co jest dosc skomplikowane. A nawet jesli - promien eksplozji ne bedzie w ulamku nawet porownywalny do hiroszimy, bo w reaktorze jest kilka gram plutonu, nie pol kilo czy 50. Poza tym to jest klimat!
Wlasnie - wszyscy maja palic papierosy, lekarze maja je zalecac, heroine bedzie sie bralo tak jak dzisiaj aspiryne, ludzie beda pili absynt litrami, wyciek z reaktora wyciera sie szmattka do szyb i bierze Rad-X :) To ma byc "brudne". Umieranie na raka, i choroby popromienne rowniez tu widze. Cena za postep cywilizacyjny.
 
Awatar użytkownika
Tequila Slammer
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 584
Rejestracja: śr cze 22, 2011 10:27 pm

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

śr paź 26, 2011 10:52 am

CP był dość specyficznym system a empatia pewnie była pomylona przez Polskich tłumaczy lub była błędem. Empatia nie jest współczuciem, empatia odpowiada za odczuwanie uczuć innych, rozumienie ich czy coś takiego. Jest to tylko umiejętność, która o niczym nie świadczy. Zauważ, że można nie posiadać umiejętności empatii i jednocześnie charakteryzować się wysokim poziomem człowieczeństwa. Z drugiej strony można mieć wysoką empatię i być psychopatycznym mordercą, która umiejętność pomaga w chorym zajęciu. Dlatego uważam, iż empatia jako miernik człowieczeństwa jest całkowicie chybiona.

Jasne, że w reaktorach samochodowych będzie mało materiału z uwagi na niewielką wielkość. Nadal jednak z pewnością wystarczy to do wybuchu i zapoczątkowania reakcji łańcuchowej w milionach samochodów w mieście.

Tak powiem, że pedalskie kostiumy z mrokiem mi się nie kojarzą :P Raczej śmieszą, to już nieważne czy to będzie bohater jak spiderman, czy jak jakiś doktor zuo czy inny wynalazek. Taka wizja kompletnie nie pasuje do mroku ani do wizji miasta. Sugerowałbym raczej uczynić superbohaterów mrocznymi ludźmi, którzy może i faktycznie osłaniają twarz, ale w sumie wyglądają bardziej na bandziorów a nie na kolorowych idiotów. Od razu mi się kojarzy, że taki spiderman dostaje na wejściu łomot od złych charakterów bo trafił nie do tego filmu i tutaj dobro nie zawsze wygrywa, a fajni ładni bohaterowi dostają wpie.... ;) Ja bym uczynił bohaterów takimi typami spod ciemnej gwiazdy (przynajmniej ich wygląd fizyczny) a nie przebierańcami pokroju spidermanów i innych manów.

Co do samochodów to się oczywiście czepiam :P Sam pomysł jest fajny, ale postanowiłem się czepiać :P Nie za złośliwości albo z chęci zniechęcenia Was do pracy, pomyślałem jednak, że to może Wam pomóc w opracowaniu czegoś fajnego, jeśli czasem ktoś dorzuci krytykę.

Przyczepię się do kwestii potęgi. Co z tego, że jesteś wyalienowany? Gracze zazwyczaj są wyalienowani jako podróżnicy, którzy nigdzie nie zagrzewają miejsca. A co do szaleństwa... jasne można to nieco zostawić w gestii MG, lub nawet pozwolić czy nakazać graczom odgrywanie nieco szaleństwa, ale nie oszukujmy się nie będą samodestrukcyjni w tym szaleństwie, bo to byłaby głupota. W CP motyw Cyberpsychozy był nieco losowy z tego co pamiętam. Groził utratą bohatera i to było faktycznie ograniczeniem. Szaleństwo i wyalienowanie nie moga być traktowane jako balansowanie, raczej jako utrudnienia. Motyw chorób psychicznych przewija się w wielu systemach, np. w Warhammerze, jasne utrudnia on i urozmaica grę, ale z balansem to nie ma niczego wspólnego.
Gracze będą grali tak żeby przeżyć i nie można ich zmuszać szaleństwem do wszystkiego, przynajmniej nie zbyt często, bo to rodzi zniechęcenie przy nadużyciu możliwości MG.
 
Awatar użytkownika
XLs
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: śr gru 16, 2009 9:38 pm

Re: WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

śr paź 26, 2011 11:37 am

Obu wam panowie przyznaje racje!
zigzaku Autka w twej koncepcji są idealne! o to chodzi woda chłodząca reaktor w celach oszczędności zlewana do ścieków itd! Po prostu idealnie bije w moją wizje
Tequila Slammer Masz racje jest to reakcja łańcuchowa! Jednak ilość tych atomowców docelowo ma być tak niska jak ilość 2 letnich merców G klasy na polskich drogach

A bohaterowie Powinni być trochę Watchmenowym kompromisem. Pamiętacie Punishmana znanego z koszulki? Po za tym można ubierać w trykoty jak ktoś chce. Why not:) Ogólnie przecież można prezentować oba podejścia jak w Watchmanie. Jednak gracz niech się zastanowi:, czy chce wyglądać jak chodzące stoisko z tandetnymi pamiątkami z nad polskiego morza, czy jednak będzie lepiej być mnie widocznym.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

śr paź 26, 2011 11:46 am

Może jednak zostawić graczom kwestię wyglądu ich bohaterów? Jeśli ktoś chce walczyć z bandytami przebrany za wielką truskawkę, to jego koncept a nie systemowy :) Co można i trzeba ustalić w systemie to skąd się biorą moce. Jeśli mają jakiś związek z traumą, tragedią lub szaleństwem, to postaci rzeczywiście będą mroczne.
 
Awatar użytkownika
XLs
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 76
Rejestracja: śr gru 16, 2009 9:38 pm

WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

śr paź 26, 2011 11:56 am

Moze nniech będą tacy przez dragi, poswiecenie, promieniowanie, kase itd?

TZN koleś może poświęcać całe życie na walkę z czymś, całe życie ćwiczy, ładuje się jakimiś substancjami wychodzi na ulice i ratuje ludzi. Może jak batman mieć pieniądze i ładować w sprzęt który go wspiera. Może też być niezwykłym geniuszem, detektywem i wynalazca i mieć szósty zmysł. Może promieniowanie lekko wpłynęło na wyostrzenie pewnych cech?

Superbochaterskość i moce niech będą bardziej subtelne niż człowiek piramida, czy człowiek wacik.
Niech promieniowanie chemia itd nie zamienia ich w górę macek, lecz wyostrza zmysły. Ćwiczenia prowadzone przez życie niech powodują lepszą formę. Jednak główna bohaterskość niech wynika z decyzji o walce, wybranej formie i poświęceniu. Moce to tylko pomoc lub przekleństwo.

Kurde nie wiem czy ująłem to jak trzeba. Szef zagląda przez ramie;)
 
Awatar użytkownika
Wiron
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 91
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 12:23 pm

Re: WTS Mk II # 4 Night, Hell, Gasoline

śr paź 26, 2011 12:13 pm

Mili i kolorowi bohaterowie nie pasują do świata i to jest w nich ciekawe. Nikt nie bierze gościa z majtkami na spodniach na poważnie. Do czasu aż wybije ci obstawę i złapie lecącą kule. A jeśli ktoś to nie pasuje może uznać że to plotki lub rządowa propaganda.

Jestem przeciwko punktom empatii czy człowieczeństwa. W większości dobrych superbohaterskich historii to wyboru bohaterów decydują o tym czy są dobrzy ci źli. Po prostu im potężniejsza moc tym łatwiej iść po linii najmniejszego oporu.

Myślę że gracze mogą wybrać dowolne źródło mocy. Przybysz z innej planety, magia, psonika, eksperymenty naukowe itd. Tyle że nie musi mieć racji. Bohater może myśleć że pochodzi z innej planety ale tak naprawdę te wspomnienia zostały wszczepione w laboratorium. I powoli dowiaduje się tego w trakcie przygód.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości