Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
 
zigzak

WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

wt lut 21, 2012 11:21 pm

ale nie rozumiesz problemu.
Nieważne czy to liczba "korzyści" (czykolwiek są) czy to ich wartośc.
Nieparzyste liczby mają tę wredną zdolnośc, że po podzieleniu zostają jakieś połówki. Zaokrąglając je w górę (czy w dół,jakkolwiek) penalizujesz graczy którzy wzięli więcej, a nagradzasz tych którzy wzięli mniej.

i to jest bez sensu.
masz kolesia z dwiema "korzyściami" (czymkolwiek są, nazwa nieintuicyjna i nic nie mówiąca) i drugiego z jedną, który "wydał punkty tworzenia postaci" (czy jakolwiek się to tam robi) na coś innego. Obaj mają taki sam modyfikator do "czegokolwiek do czego tam jest potrzebny" przy czym gracz z jeną korzyścią pewnie wydał te punkty lepiej gdzie indziej, Nie mówiąc już o tym, że żeby faktycznie podnieś bonus z korzyści, trzeba skakac co dwie, czyli dwa razy płacic expekami, żeby de facto osiagnac wyższy poziom.

Jest to głupie, utrudniajace i niepotrzebne.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

śr lut 22, 2012 2:37 pm

Hmm... jakie proponujesz rozwiązanie wobec tego, żeby uniknąć liczb nieparzystych? Branie zawsze po dwie korzyści?

Co do nazwy "korzyści" - sam pisałeś, że może się nazywać jakkolwiek...
 
zigzak

WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

śr lut 22, 2012 2:42 pm

Nie dzielić nic. Po prostu. Jak najmniej działań matematycznych w mechanice.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

śr lut 22, 2012 8:23 pm

To jak uzależnić punkty zmęczenia, rzuty obronne itp od potęgi postaci? Samymi rosnącymi drzewkami korzyści?
 
zigzak

WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

śr lut 22, 2012 10:01 pm

tak jak to robią w innych mechanikach. Nie dzielic nic.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

czw lut 23, 2012 1:55 pm

zigzak pisze:
tak jak to robią w innych mechanikach. Nie dzielic nic.


Jeśli nic nie dzielić, to jak zwiększać punkty zmęczenia, rzuty obronne? Pytałam wyżej o to samo. Przypominam, że nie ma poziomów...
 
zigzak

WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

czw lut 23, 2012 7:41 pm

Dodając. Po prostu. Nie polowki, cwiartki i całki, tylko pelne liczby. Odpowiedzialem ci już wczesniej. Nie dzielić
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

pt lut 24, 2012 3:25 pm

1) Zamieniłam połówki i inne ułamki na całkowitą liczbę korzyści. HP przemianowane na punkty zmęczenia.
2) Dodałam akapit o trenowaniu.
3) Jakie kości najlepsze? 1k20, 2k10 czy 3k6?
4)
nic nie zrozumiałem,


Jeśli coś jest niezrozumiałe, piszcie, wtedy mogę przeformułować tak, żeby było zrozumiałe.
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

pt lut 24, 2012 3:38 pm

Im więcej kości tym bardziej spłaszczony wykres rozrzutu.

Przy 1k20 będziesz mieć więcej bardziej skrajne wyniki, przy 3k6 środkowe będą pojawiać się znacznie częściej.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

sob mar 03, 2012 11:08 am

Dzięki.

Jakieś uwagi do mechaniki?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

śr mar 07, 2012 9:09 pm

Dodano zasady zagłodzenia/pragnienia i uduszenia (no co, realne niebezpieczeństwa w dziczy).

Mam zamiar popracować w jakiejś wolnej chwili nad grywalnym arystokratą oraz nad odpowiednikami dedekowskich szablonów (pół-czart, pół-X, wampir etc. etc.).

Macie jakieś pomysły, żeby postacie zdobywały złoto (i ew. pedeki) w sposób inny, niż klasyczne intrygi/walki? Myślałam o jakimś rozwiązaniu z założeniem gildii/posiadaniem burdelu/szkoły/akademii czy czegoś tam innego. Macie jakieś dobre pomysły, jak to opisać mechanicznie?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

sob mar 10, 2012 9:09 pm

Dodano:
- arystokratę i adepta
- wysłannika bogów (ścieżka rozwoju)
- szablon wampira

Dla ciekawych: dokładna historia rozwoju mechaniki tutaj. Na razie po angielsku, ale jutro postaram się tę notkę przetłumaczyć na polski.
Ostatnio zmieniony sob mar 10, 2012 9:10 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

pn mar 12, 2012 2:35 pm

Notki przetłumaczyć nie zdążyłam.

Dodałam dwie kolejne klasy (mędrca broni i wojownika wiary), a także szablony pół-czartów. Z tym, że czartów różnych (a w związku z tym i różnych pół-czartów) będzie mniej niż w dedekach. Niektóre są nieciekawe, inne się dublują...
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

śr mar 14, 2012 7:15 pm

Dzisiaj dodałam sporo rzeczy, m.in. kolejną wersję charakteru (wybieramy pewne cechy, np. szczery, troskliwy, okrutny itp. i je odgrywamy - nie ma to wpływu na mechanikę jako taką).
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

ndz mar 18, 2012 3:58 pm

Minęło kilka dni, pojawiło się sporo rzeczy, m.in. użycie dla Inteligencji. Potrzebuję jeszcze jakiegoś uniwersalnego użycia dla Charyzmy i każdy atrybut będzie potrzebny graczowi...

Oprócz tego - ekwipunek, zasady obciążenia, zasady podróży, choroby... mam zamiar niedługo dopisać trucizny, a także przedmioty magiczne.

EDIT: Pomysł z ostatniej chwili - połączyć XP z pieniędzmi tak jak w OD&D?

----------------------------------------------------------
Na dniach na moim blogu powinno pojawić się porównanie mojej mechaniki z dedekami. Później być może również porównanie z Savage Worlds.
Ostatnio zmieniony ndz mar 18, 2012 4:38 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

sob mar 24, 2012 9:19 pm

Porównanie już się pojawiło.

Nadal myślę nad jakimś użyciem dla Charyzmy, a także paroma innymi rzeczami. Na dzień dzisiejszy poprawiłam tylko cechy charakteru odrobinę.
 
zigzak

WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

sob mar 24, 2012 10:15 pm

Ziri, gdzie sie pojawilo? Na poltku nic nie ma.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

ndz mar 25, 2012 2:03 pm

zigzak pisze:
Ziri, gdzie sie pojawilo? Na poltku nic nie ma.


Na mojej stronce. Teraz wrzuciłam też na poltka, ale nie mogę zwalczyć, żeby tabelka ładnie wyglądała...
 
zigzak

WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

ndz mar 25, 2012 2:32 pm

No to jak chcesz o czyms dyskutowac tutaj, to wrzucaj tutaj. Nie bede sie odnosil do tony roznych odnosnikow w 15 roznych miejscach.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

pt mar 30, 2012 6:16 pm

Drobne przeróbki. Mechanika zmęczenia wygląda teraz tak:

Zmęczenie
Punkty zmęczenia = (liczba korzyści + suma premii z atrybutów)
Zgodnie z nazwą odzwierciedlają one zmęczenie i kondycję postaci, a nie jej energię życiową.
Manewr 1. lub 2. poziomu zabiera 2 punkty zmęczenia; 3. lub 4. - 4 punkty; 5. lub 6. - 6 punktów; 7. lub 8. - 8 punktów; 9. - 10 punktów. Rana (patrz wyżej) zabiera 4 punkty. Ciężka rana (utrata ręki, nogi) zabiera 6 punktów.

Postać, której punkty zmęczenia spadną do 0, nie może podejmować żadnych działań, póki nie odpocznie chociaż 10 minut poza walką.

--------------------
Jakieś uwagi? Myślałam, żeby dać modyfikatory związane ze zbroją (w kolczudze i w pełnej płycie postać się by męczyła jeszcze bardziej).

P.S. Mechaniką zajmuję się jedynie w wolnych chwilach, a przede wszystkim skupiam się na świecie.
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

pt mar 30, 2012 7:20 pm

Oj to nie będzie raczej działać dobrze.

Zbroja chroni przed... punktami zmęczenia, ale w zbroi szybciej nabija się zmęczenie. Coś tu nie działa.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

sob mar 31, 2012 9:28 am

Aesandill pisze:
Oj to nie będzie raczej działać dobrze.

Zbroja chroni przed... punktami zmęczenia, ale w zbroi szybciej nabija się zmęczenie. Coś tu nie działa.


Zbroja chroni przed ranami. To, że rany męczą, to inna para kaloszy.
Chodzi mi o to, żeby ograniczyć bieganie dookoła w ciężkich zbrojach...
Jako że postać na starcie ma ok. 20 punktów zmęczenia, pomyślałam, żeby rozbudować trochę listę rzeczy, które męczą.
Może bieg? Użycie Atletyki?
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

ndz kwie 01, 2012 1:15 pm

Prosta sprawa. Chcesz ograniczyć graczy którzy biegtają w płytach? Nudź o otarciach, pytaj jak maja zamiar wdrapać się na ścianę w pancernych rekawicach i kaftaniku czy poproscić ich zrobili coś precyzyjnego w rękawicach zimowych, i uswiadom im że pancerne nie są bardzej wygodnę. Itd.
Nie zakuwaj ich w zasady które sobie przeczą, tylko w logikę która dusi pajacowanie.

Od kiedy płyty nosi sie na codzień. Przeciętny szukacz guza gościńcowy a szczególnie jaskiniowy raczej nie zakuwał by się w metalową trumne. A w jaskiniach to nawet tródno mi sobie wyobrazić by ktokolwiek był tak głupi. szczególnie że pancerz to sprawa bitewna.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 01, 2012 1:22 pm przez Aesandill, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

pn kwie 02, 2012 1:30 pm

Przeniesiono "na bok" wszystko, co z magią związane, skoro świat jest low-magic.

Nowe rozwiązanie...

Punkty boskiej łaski
Postać otrzymuje punkty boskiej łaski, które może zużytkować na manewr lub na czar za:.
- czyny zgodne z "dogmatem" swojego patrona ? - decyzja MG
- wykonanie misji na rzecz patrona ? - decyzja MG
- bycie potomkiem bóstwa (2 punkty x liczba korzyści)
- bycie wybrańcem bóstwa (4 punkty x liczba korzyści)
- bycie boskim wysłannikiem [ścieżka rozwoju] (2 punkty x liczba korzyści)

Manewr wymaga 2 punktów, czar dwa razy więcej.

Gracz nigdy nie wie, ile posiada punktów boskiej łaski. Postać, która nie posiada już punktów, nie może wykonać manewru ani rzucić czaru. Co więcej, bóstwo może się zdenerwować, jeśli bohater wciąż prosi o dar, na który nie zasługuje. Skutki takiego gniewu określa MG - może to być np. grom znikąd, wsparcie dla rywala, nagła utrata wpływów lub majątku albo nawet gwałtowna śmierć.
 
zigzak

WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

wt kwie 03, 2012 12:43 am

w star wars West End Games - tych prawdziwych, nie w dedekowych syfach - były bardzo fajne zasady nagradzania postaci Force Pointami za zachowania zgodne z Dobrem (heroizm, obrona słabszych itd). Tutaj można by je zastąpic nagrodami za działanie zgodne z etosem boga którego się obiera na patrona.
Natomiast gracz powinien wiedziec ile ma punktów łaski. Jesli mu się skonczą, może je brac na kredyt, ale wtedy (znów jak w SW WEG z Dark Side) jest szansa że zostanie przez bloga przeklęty albo coś. Może oczywiście odpokutowac swoje grzechy, wydając kolejne zarobione w przyszłości punkty łaski na zdjecie punktów niełaski.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

sob kwie 14, 2012 2:46 pm

Może w takim razie zrobić tak, że gracz wie, ile ma mniej więcej punktów - około 20, około 10 etc. ale nie wie, że ma ich np. 15?

--------------------------
Tak w ramach poszerzania wiedzy - znacie dobre systemy oparte na skali 1-100 zamiast na d20? Zastanawiam się, co jest lepsze, albo czy dałoby się rozszerzyć tabelę atrybutów do 1-20 lub nawet 1-100 (w tej chwili jest 1-10).
 
zigzak

WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

sob kwie 14, 2012 3:26 pm

Tak. BasicRPG. Albo inaczej - Zew Cthluhlu.
Do tego Warhammer Fantasy Roleplay I i II edycja
Ostatnio zmieniony sob kwie 14, 2012 3:27 pm przez zigzak, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

sob kwie 14, 2012 5:43 pm

Imho mechaniki procentowe nie są złe.
Ale nie do tego systemu.
Imho najlepsze są 2k10 i 3k6
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

pt kwie 20, 2012 11:55 am

Myślę na razie tylko nad rozszerzeniem atrybutów. Ze skali 1-10 do skali 1-20 albo nawet 1-100.

Na razie jest tak:

0 -> beznadziejny
+1 -> kiepski
+2 -> poniżej średniej
+3 -> średnia wartość, atrybut przeciętnego człowieka
+4 -> dobry
+5 -> bardzo dobry
+6 -> znakomity
+7 -> wspaniały
+8 -> legendarny
+9 -> ponadludzki
+10 -> boski

---------------------------------------
Jeśli rozciągniemy to do 1-100, może być tak:
0-4 -> beznadziejny
5-14 -> kiepski
15-24 -> sporo poniżej średniej
25-34 -> poniżej średniej
35-44 -> średnia
45-64 -> ponad średnią
65-74 -> dobry
75-84 -> znakomity
85-89 -> legendarny
95-98 -> ponadludzki
99-100 -> boski

--------------------------------
Rozszerzenie skali atrybutów pozwoliłoby na ciekawsze postaci i więcej rzeczy mogłoby modyfikować te atrybuty. Np. "korzyści" czy "zalety" zamiast dodawać +5 do ataku, dawałyby +5 do Siły...
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - moja mechanika (m.in. do Treskri)

pt kwie 27, 2012 9:40 am

Przyszło mi do głowy, żeby umiejętności zamienić na testy atrybutów. Albo odwrotnie - usunąć atrybuty, zostawić tylko umiejętności...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości