Zrodzony z fantastyki

 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

śr cze 13, 2012 12:01 pm

Więc tak
Skoro nie wywalasz magów, to trzeba wyjaśnić czym się metafizyczmie różnią? Chyba nie "listą czarów"
Wiesz, mi tam chodzi o to, żeby wywalić profesje w formie fabularnej, bo nie jestem w stanie pojąć tego zapisu..
Generalnie zostaw już tą mechanikę. Nie jest potrzebna i tylko wprowadza niepotrzebne zamieszanie.

Zrób teraz listę wątków w powieści, które mają być obecne w powieści, scen istotnych i tak dalej
Dalej, tak z ciekawości, jaką role u ciebie odgrywają podziemia?
 
zigzak

WTS Mk II #5 - Treskri

śr cze 13, 2012 5:50 pm

Mam nadzieję że nie przegapiliście tego:

http://polter.pl/zigzak,blog.html?14128

Zapraszam do wzięcia udziału
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

czw cze 14, 2012 1:25 pm

Pomysł z ostatniej chwili, który pomógłby w fabularnym zróżnicowaniu magów i kapłanów. Magowie używają run(ów?) i ewentualnie zwojów, kapłani nie potrzebują żadnych fizycznych "środków", "przekaźników" itp.

offtop: /Więcej, jak wrócę z W-wy z wpisem w indeksie. Grr. Tłuc się 15 km po jeden głupi wpis. :x /

@ up: Świetny pomysł, zrobię jak tylko zmajstruję "Los. ..." w pdf i wrzucę go na swoją stronę, żeby nie przepadł bezpowrotnie w trakcie pisania nowego tekstu (bo mam zamiar wykorzystać niektóre wątki).
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

ndz cze 17, 2012 12:00 pm

Oto nowa wersja opisu klas (przemianowanych na profesje).



Co zmienić, co wyrzucić? Wiem, że w tej chwili są 4 profesje mniej lub bardziej czarujące i tylko 2 bojowe...

EDIT: Na wikidot w opisie postaci pojawiły się również ich rysunki. Przynajmniej przy niektórych - Sneag, Valmai, Leagsaidh. Mam również Solamha, ale nie mogę się zdecydować, w jakim kolorze mają być jego skrzydła.
Ostatnio zmieniony ndz cze 17, 2012 12:01 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

śr cze 20, 2012 2:25 pm

Zill z pisaniem poczekaj aż zbierzesz więcej materiału
I nie xzajmuj się profesjami... i może wywal druida
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

pt cze 22, 2012 5:39 pm

Wywalenie druida to nie jest zły pomysł, a do profesji bojowych dojdzie tropiciel.

Dziś padam na nos, jutro będę robić zmiany na wikidot.
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

WTS Mk II #5 - Treskri

pt cze 22, 2012 5:46 pm

A ja uważam że druid powinien zostać. Skoro są wielkie lasy, skały i zwierzaki oraz klimaty arturiańskie to druid pasuję jak ulał. Chciałem poczekać aż będę miał siłę napisać więcej ale na razie nie mam do tego energii
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

pt cze 22, 2012 5:50 pm

Ale druidzi dedekowi to niepasujący pomysł
No i nie wiem, po co wciska się tu te opisy profesji. One są zbędne. Ogólnie powinno się już temat z mechaniką skasować bo jest zbędny
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

WTS Mk II #5 - Treskri

pt cze 22, 2012 5:54 pm

slann pisze:
Ale druidzi dedekowi to niepasujący pomysł


To trzeba ich tak przerobić żeby nawiązywali bardziej do swoich prawdziwych korzeni. Niech np. mają wyłączność na Wieszczenie

slann pisze:
No i nie wiem, po co wciska się tu te opisy profesji. One są zbędne. Ogólnie powinno się już temat z mechaniką skasować bo jest zbędny


Z tego co rozumiem dla Zi jest niezbędny bo pomaga jej to zobrazować sobie świat.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

pt cze 22, 2012 6:02 pm

Ja już mówiłem
Nie mogę dyskutować o świecie opisanym za pomoą terminów dedekowych. To abstraicja, której nie mogę pojąć
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

pt cze 22, 2012 6:39 pm

Co jest dedekowego w fabularnym pojęciu "druid"? Albo "wojownik"? Albo "siła"? Nic. A w tym temacie jest opis fabularny, nie mechaniczny.

A co do druidów, to już wcześniej pisałam, że chcę, by przypominali druidów celtyckich, a nie dedekowych.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

sob cze 23, 2012 9:02 am

No dobra, niech ci będzie, ale tylko ostrzegam, żebyś nie myślała rpgowo przy tworzeniu świata (już nie setingu)
Teraz właściwe pytania
Czemu akurat w tym momencie wyznaczono rok pierwszy?
Jaki jest styl ubierania się i arhitektury?
Jaki jest poziom technologicznyny?

Co do magów, może zrezygnujemy z ich powiązania z bogami i damy np klejnoty wbite w ciało?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

sob cze 23, 2012 11:33 am

Technologiczny poziom - a la średniowiecze. Może takie wcześniejsze (mroczne wieki, 4-6 wiek) niż późniejsze, do którego przyzwyczaiło nas fantasy.
Rok pierwszy - racja, trzebaby dać tu jakieś ważne wydarzenie.
Architektura - zależy jakiej rasy. Krasnoludy wycinają sobie całe bloki skalne, a elfy wolą w tych skałach rzeźbić i tworzyć budynki bardziej ozdobne. Ludzie nie budują budynków, chyba, że jakieś tymczasowe schronienia z kupy kamieni. Niski lud tworzy budynki podobne do elfich, tylko mniejsze.
Ubieranie się - elfy wolą ubierać się skąpo i lekko (chyba że wybierają się do walki) z powodu dość wysokich temperatur. Przybysze i inne istoty z Górnego Świata nie noszą nic albo prawie nic, bowiem jest tam naprawdę bardzo gorąco. Krasnoludy wolą chłodniejsze obszary, toteż noszą więcej, niż elfy. Niski lud z kolei bardziej przypomina elfy, jeśli chodzi o ubiór. Ludzie noszą skóry upolowanych zwierząt, a jak grube te skóry są zależy od tego, w której warstwie się ich spotka.
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

WTS Mk II #5 - Treskri

sob cze 23, 2012 11:38 am

slann, masz po prostu inny sposób myślenia niż Zireael ona najwidoczniej myśli bardziej analitycznie i jej odpowiada taki sposób budowania świata. Magia od bogów jednak wydaje mi się fajniejsza i bardziej celtycka a pomysł z kamieniami mocy to właśnie coś co mi zalatuje DDkami albo jakimś Dragon Agem
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

sob cze 23, 2012 12:47 pm

Generalnie, puki co nie ma sensu robić robić odzielnie magów i kapłanów.
I generalnie łatwiej by się ten seting pisało, gdy Zil nie lubiła erpegów i nie znała dedeka, ale jak mówiłem to już nieistotne.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

ndz cze 24, 2012 11:18 am

Czekaj, a ciepły miał być dolny świat, a górny zimny bo daleko od jądra ?
Trochę pomysłów.
Skoro robimy po celtycku, to może wprowadzamy Fomorian z mitologii? Różnokształtne istoty, dysponujące potężną mocą?
Dalej, na kim wzorujesz swoje elfy? Na Sidhe, Tuatha, Selie?

A skoro mam podziemia, to może zrobić jak w mitologii, gdzie Tuatha skryli się pod ziemią z powodu paktu z Irlandczykami. Można z tego wziąć pomysł.

Pięć świętych sztuk. Taki myk fabularny. Każdy wielki heros winien mieć opanowane wszystkie Wielkie Sztuki: Walkę, kowalstwo, Poezję i co tam dodasz.

Magia: dwa pomysły.
Magię ukradziono fomorom i jest związana z krwią

Magia to pakty z rzeczywistością. Pakt zawierając pakt z drzewami, może nimi manipulować, ale wymaga to od niego jakiegoś poświęcenia

I taki myk. Skoro ma być romantycznie, to niech każdy elfak ma swoje prawdziwe imię , które znane jest tylko jego bliskim, bowiem daje ono władzę nad nim.


Czyli mamy tu półnagie lub nagie elfki? 90% populacji męskiej już lubi ten seting
Jak z długością życia u elfów? I ogólnie ze śmiertelnością

I nadal podoba mi się pomysł z doroczną płodnością elfek. Rozwiązuje to nieco problem wielodzietności.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

ndz cze 24, 2012 4:29 pm

Elfy są wzorowane na Sidhe.

Za Tuatha/Seelie są fey, które przy okazji mogą spełniać rolę fomorian (zmiana kształtów już należy do ich atrybutów).

Prawdziwe imiona i magia związana z krwią - świetne!

Pięć świętych sztuk - super pomysł, może da się zrobić osiem (święta liczba dla mieszkańców tego świata)? Zobaczmy: walka, kowalstwo, poezja, genealogia, historia, dyplomacja... mam sześć.
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

pn cze 25, 2012 9:09 am

Znaczy fomorian bym dał, jako dziwną i tajemniczą rasę.

BTW fey zostali?

Sztuki to na pewno pieśniarstwo i polowanie. Historie bym połączył z geanologią, ale może robić walkę na szermierkę i zapasy? I dodać coś ala wróżbiarstwo... nie wiem

i w magi krwi rycie run na ciele?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

wt cze 26, 2012 11:33 am

Kolejna wersja opisu profesji (zawierająca trochę uwag i pomysłów slanna).



---------------------------------------------------------
Pracuję nad zarówno mechanicznym, jak i fabularnym odzwierciedleniem statusu postaci w społeczeństwie.

(Przy okazji - w mechanice pojawiły się ostatnio pewne zmiany, więc zapraszam do zerknięcia do odpowiedniego tematu)
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

śr cze 27, 2012 5:21 pm

Wczoraj dałem posta, ale wyparował.
Nad mechaniką ni będę się rozwodził, bo to sprawa drugorzędna
Jaką rolę pełnią podziemia?
Miałem coś jeszcze napisać... co z fizjologią elfaków.
Jak wyglądają stosunki społeczne, na ile są plemienne?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

czw cze 28, 2012 12:25 pm

Podziemia są z dwóch powodów - żeby nie było, że elfy mieszkają w lesie i po to, że oryginalnie miała być zmienna grawitacja.

Co do fizjologii: "Elfy pogardzają tzw. niższymi rasami głównie dlatego, że w przeciwieństwie do elfów pozostawiają po sobie brud i smród. Jedynie przybysze - fey oraz demony - nie muszą się odżywiać w zupełności, toteż nie posiadają również przemiany materii. Elfy pod tym względem plasują się pośrodku - muszą się odżywiać, ale ich przemiana materii nie pozostawia brudów."

Stosunki społeczne - plemienne u ludzi, a u pozostałych ras takie typowe fantasy. Tzn. mieszkają sobie w wioskach czy miastach.
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

WTS Mk II #5 - Treskri

czw cze 28, 2012 12:43 pm

Nie no Zireael, sorry ale to przesada czyli co odżywiają się ale nie wydalają ? Nie rób z elfów rasy Merry Sue. Z tym że przybysze i Fey nie musiały jeść to się zgadzam. Ale niech inne elfy jedzą normalnie,

Dalej popieram wniosek żeby elfki były płodne tylko raz na kilka lat. Akurat na brak okresu mogę się zgodzić bo to by miało pewne znaczenie symboliczne że elfy są rasą "czystszą" ale powinno to mieć również jakieś negatywne konsekwencje a nie tylko poprawiać wygodę życie elfek :razz:


Zireael pisze:
Podziemia są z dwóch powodów - żeby nie było, że elfy mieszkają w lesie i po to, że oryginalnie miała być zmienna grawitacja.


Ja bym wrócił do tego pomysłu z grawitacją fajny był, mam nadzieje że nie wywaliłaś tego wielkiego sztucznie wyhodowanego lasu ?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

czw cze 28, 2012 12:58 pm

@ Brilchan: Pomyślałam sobie po prostu, że herosi z legend zawsze są czyści i wspaniali, i nie muszą się przejmować takimi przyziemnymi sprawami, a ich wrogowie z reguły są brudni, zawszeni itp. Poza tym to tworzy ładną hierarchię - od istot "spoza świata" (przybyszy), przez elfy (ze świata, ale związane z bóstwami), do wszystkich innych.
 
Awatar użytkownika
Brilchan
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4532
Rejestracja: śr cze 20, 2007 8:49 pm

WTS Mk II #5 - Treskri

czw cze 28, 2012 1:06 pm

To nie mogą się załatwiać po prostu off screen jak 99% opowiadań ? Bo naprawdę tekst typu "my jesteśmy czyści wspaniali a nasz gówno pachnie kwiatkami" to trochę zalatuje Marry Sue, nie mówię żebyś od razu opisywała wychodki czy wymiotowanie bo nie mam ochoty tego czytać ale po prostu zostaw tą kwestie bez komentarza

Elfy i tak są już długowieczne, piękne, i inteligentne więc to moim zdaniem starczy za pokazanie środkowej części hierarchii

Nie czytałem Władcy Pierścieni ale pewnie nie ma tam sceny gdzie Frodo "idzie w krzaki za potrzebą", tak samo Roland nie przerwie sieczki Saracenów żeby się na nich odlać :razz: ale to nie znaczy że są jakimś nadludźmi którzy nie mają odbytów i pęcherzy

Znasz mnie i wiesz że nie jestem symulacjonistom ale tutaj brakuje mi konsekwencji, jak coś się je to trzeba to wydalić na chyba że je się energie. Zawsze może zrobić tak że elfy jedzą duszę albo żywią się energią z Feywild ale to by z kolej zniweczyło potrzebę polowań

Jeżeli potrzebujesz jakiegoś podkreślenia ich niezwykłości to niech nie mają gruczołów potowych. Miała byś dodatkowy powód żeby mieszkały blisko jądra planety i były półnagie (brak umiejętności utrzymania temperatury)
Ostatnio zmieniony czw cze 28, 2012 1:15 pm przez Brilchan, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

czw cze 28, 2012 2:52 pm

No i Zirael, jak napiszesz, że elfy nie robią kupy, to będziesz się użerać z pytaniami, czy mają odbyt i tym podobne, choć twój cel rozumiem.

Generalnie nieobecność załatwiania była obecna raczej w kulturach bliskiego wschodu, gdzie specyficznie traktowano płyny ustrojowe.

Doroczna ciąża ma na celu wytłumaczenie, czemu elfy są mało liczne, mimo długiego okresu płodności. Można zrobić też jak u Nordyjczków,gdzie 80% dzieci umiera jako niemowlęta.

No chyba, że niechciana ciąża jest ci potrzebna fabularnie.
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

czw cze 28, 2012 3:36 pm

Brilchan pisze:
Znasz mnie i wiesz że nie jestem symulacjonistom ale tutaj brakuje mi konsekwencji, jak coś się je to trzeba to wydalić na chyba że je się energie. Zawsze może zrobić tak że elfy jedzą duszę albo żywią się energią z Feywild ale to by z kolej zniweczyło potrzebę polowań

A ja właśnie czuję sie symulacjonistą i jakoś nie widzę przeciwwskazań, żeby trawiły wszystko. Nawet fizycznie mogą rozkładać całość pożywienia (np. samodzielnie wytwarzałyby enzymy, które pozwalają na rozkład błonnika mikroorganizmom w żołądkach przeżuwaczy), nadmiar azotu wydychać w postaci azotu cząsteczkowego, nadmiar siarki i fosforu w postaci siarczanów i fosforanów w pocie, metale też jako sole - wszystko czyste. A jeżeli mamy magię, to mogą po prostu zamieniać jedzenie na energię.

Brilchan pisze:
Jeżeli potrzebujesz jakiegoś podkreślenia ich niezwykłości to niech nie mają gruczołów potowych. Miała byś dodatkowy powód żeby mieszkały blisko jądra planety i były półnagie (brak umiejętności utrzymania temperatury)

Przecież elfy mają mieć przewagę nad ludźmi, a nie słabości.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

pt cze 29, 2012 8:24 pm

Zgadzam się z BartkiemChom.

Z innej beczki: co robić z kalendarzem? Wymyślać jakiś inny czy zastosować normalny z realu? Pytam, bo wspominałam już, że chciałabym przy rozdziałach dawać daty, żeby czytelnik mógł się połapać w chronologii i kolejności wydarzeń.
 
BartekChom
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 215
Rejestracja: pn sie 23, 2010 3:25 pm

WTS Mk II #5 - Treskri

sob cze 30, 2012 12:47 am

A jest już coś ustalone o porach dnia, porach roku i fazach księżyca (czy ich namiastkach)? W sumie w takim dziwnym świecie samo to, że rok ma kilkaset dni byłoby zbiegiem okoliczności (chyba że to ma być jakieś międzyświatowe prawo).
 
Awatar użytkownika
Aesandill
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1230
Rejestracja: wt mar 27, 2007 8:12 pm

WTS Mk II #5 - Treskri

sob cze 30, 2012 1:00 am

Kalendarz nasz - łatwiej komuś się połapać, jak miało by się już mieć mu chcieć.
Jakkolwiek nie po polsku napisałem, idea jasna ;)
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

sob cze 30, 2012 8:50 am

BartekChom pisze:
A jest już coś ustalone o porach dnia, porach roku i fazach księżyca (czy ich namiastkach)? W sumie w takim dziwnym świecie samo to, że rok ma kilkaset dni byłoby zbiegiem okoliczności (chyba że to ma być jakieś międzyświatowe prawo).


No właśnie nie ma, zastanawiam się nad tym właśnie.

Bril sugeruje, żeby dni albo miesiące nazwać a) po wzrastaniu roślin b) po zwierzakach c) po żywiołach i tym podobnych.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości