Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 25
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

WTS Mk II #5 - Treskri

śr lis 16, 2011 1:47 pm

Sfery Dysona bez magii jako konstrukcji stablinej stworzyć by się nie dało.

Jak skała nie będzie miała lustrzanej powierzchni lub nie będzie przezroczysta, to światło będzie odbijane.

W górnym świecie nie będzie w stanie żyć jakakolwiek istota posługująca się wzrokiem, bo zaraz oślepnie. Nie wspominasz nic o przystosowaniu. Ponadto tak wielka siła światła powodowałaby nagrzewanie się wszystkiego.

W tym świecie można znaleźć wszystko - od jezior magmy, przez zbiorniki wodne, oceany soli, gigantyczne rozpadliny na ogromnych lasach kończąc

Wszystko to pochłania światło, więc wracamy do tego, że będzie ciemno.

Zgadzam się, że całość przekombinowana.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

śr lis 16, 2011 2:54 pm

Wracając do skał/światła. A co, jeśli owe magiczne skały nie tylko są przezroczyste, ale też wzmacniają światło (jak soczewka)? W końcu nie mówimy tu o 100% skał, tylko o małym ułamku...

Kamulec pisze:
W tym świecie można znaleźć wszystko - od jezior magmy, przez zbiorniki wodne, oceany soli, gigantyczne rozpadliny na ogromnych lasach kończąc


Wszystko to pochłania światło, więc wracamy do tego, że będzie ciemno.


Jeziora (magmy, wody, soli) pochłaniają światło, więc nad nimi będzie całkiem ciemno lub prawie ciemno. W przypadku rozpadlin to zależy co jest na jej końcu, jak dziura, to leci duuużo światła... Zresztą, jeśli jezioro jest po przeciwnej stronie niż źródło światła, to będzie je odbijać (z wyjątkiem magmy). W lasach też mamy światło, więc nie mów, że zaraz tak pochłania...

@ powyższe: Przekombinowany? Może. Ale chcę, żeby pasowało do różnych stylów gry. Nie każdy chce łazić po ciemku i przeciskać się przez wąskie korytarze... Poza tym jednorodność jest nudna.
 
zigzak

WTS Mk II #5 - Treskri

śr lis 16, 2011 3:39 pm

No nie wiem, może i takie przekombinowanie nada jakiejś oryginalności.
Pamietaj jednak, że potem mg musi to opisać jakośgraczom - a do takich opisów dobrze jest stworzyć spójny i logiczny opis świata fizycznego.

@Kamulec - racja, bez magii by się rozpadła - na szczęście to w końcu świat magiczny :)
Po drugie, jeśli "słońce" nie będzie jakąś gwiazdą, tylko niewielkim słabo świecącym jądrem (w stylu np takiego z "Darksun") to wystarczy. Albo jakieś chmury gazów kłębiące się wokół "rdzenia", tworzące "zachmurzone niebo" :)

Poza tym - w sferze dysonowskiej masz normalną powierzchnię, Ciri, z morzami górami i oceanami. tyle ze horyzont zakrzywia się w górę, nie w dół.
Jesli trudno to sobie wyobrazić, to polecam np spojrzeć na koło do biegania dla chomika :)
To prosty model, tylko oczywiście grawitacja jest na dole - w sferze D jest rozłożona rowno na ścianach sfery - czyli widziałabyś przez lunetę ludzi łażących po suficie, gdyby Rdzeń nie zasłaniał.

Dalej, mam patent na fajny świat podziemny, właściwie całe universum. Kładę na to TM, Copyright i Registered :)

Wyobraźcie sobie wszechświat wypełniony "ziemią" :)
Zamiast planet mamy olbrzymie sferyczne kawerny, wewnątrz których istnieją "rdzenie/słońca". kazdy świat ma podobną do naszej cywilizację.
Podróżuje się pomiędzy nimi przez Worm Hole (sic!) czyli tunele kopane przez ludzi (i moze jakieś wielkie czerwie, wędrujące między światami?).
Cały wszechświat światów fantasy do zapchania.
Jak mówię, kładę na to TM i nie udostępniam bez zgody do wykorzystania :)
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

śr lis 16, 2011 5:59 pm

Eh, Zi, ty to chyba za małą wiedzą georfizyczną masz, żeby się za tak oryginalny świat zabierać.
W półprzezroczystych skałach na granicy Średniego i Górnego Świata nie widziano żył minerałów, natomiast mówi się, że są one pełne magii. Nikt jednak nie odważył się sprawdzić, co się stanie, jeśli zacznie się kuć w tej wyjątkowej skale, ze strachu przed magiczną katastrofą.

To możesz być pewna, że ewentualni gracze, kimkolwiek by nie byli, postanowią to sprawdzić.

W ogóle widziałaś kiedyś wodę? Taka pospolita ciecz. Wydaje się, że dobrze światło przepuszcza, a tu w oceanie, poniżej 400 metrów panują już całkowite ciemności. U ciebie zaś występują kilometry półprzeźroczystych skał!
Do tego sprawa temperatur, wiesz: u nas się ziemia kręci, jest dzień i noc, różne kąty padania światła, różne ilości energii. Ty masz kulę z grzejnikiem w środku, opatuloną kilometrowym płaszczem skał. Czemu więc Średni świat jeszcze się nie ugotował? Co odbiera ciepło? Skały?
No właśnie, ciągle te skały. Do póki nie określisz ich dokładnych właściwości. świat będzie nielogiczny/niegrywalny.
Nie wiem, po cholerę ci to słońce w świecie podziemi? Jest przecież tyle innych opcji, że głowa boli (choć akurat świecące rośliny, to niezbyt ambitne rozwiązanie. Po co w ogóle one świecą?)
W sumie to żeby ten świat zreanimować, trzeba by zacząć od zmiany historii, a więc rozpatrzenia tego, jak wyglądał świat, nim pojawiły się na nim elfy/życie/inteligencja. Jakie zachodziły zmiany, itp.
A historia przybycia elfów wcale nie musi być taka długa. Zamknij ją w tysiącu lat. Uprości ci to masę rzeczy. Naprawdę.
Co z tego że w innych światach elfy żyją wieki, może tu, na początku mogli żyć tylko tyle, co ludzie (albo krócej). Z czasem dopiero zyskaliby długowieczność, swoiste dostosowanie. No i znajdzie się czas na walkę ze smokami, upadki miast i inne badziewia.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

śr lis 16, 2011 7:20 pm

A zaraz trzeba mieć wiedzę geofizyczną i dokładną odpowiedź na wszystko? To nie FR, żeby wyspy latały i obok siebie były pustynie i morza :D, ale to też nie jest świat realny i nie musi się rządzić takimi samymi prawami, jak świat realny.

Uznajmy, że woda jest bardziej przejrzysta niż nasza, a skały lepiej przyjmują ciepło. I tyle... (dodam do wikidota jutro)

Namrasit pisze:
W półprzezroczystych skałach na granicy Średniego i Górnego Świata nie widziano żył minerałów, natomiast mówi się, że są one pełne magii. Nikt jednak nie odważył się sprawdzić, co się stanie, jeśli zacznie się kuć w tej wyjątkowej skale, ze strachu przed magiczną katastrofą.

To możesz być pewna, że ewentualni gracze, kimkolwiek by nie byli, postanowią to sprawdzić.


A wtedy będzie bum i sesji nie będzie, bo wszyscy zginą... :P

--------------------------------------------------------------------

Następne pytania? (nie mam nic złego na myśli, wręcz przeciwnie, im więcej pytań i pomysłów tym lepiej...)
Ostatnio zmieniony śr lis 16, 2011 7:22 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

WTS Mk II #5 - Treskri

śr lis 16, 2011 9:05 pm

A zaraz trzeba mieć wiedzę geofizyczną i dokładną odpowiedź na wszystko?

Ideału się nie osiągnie, ale co nielogicznie nie powinno razić. Może się po ZK znieczuliłaś :razz: Jak się nie wie, że korbacz, to bat, to nie przeszkadza, że w D&D i Warhammerze jest tak nazwany kiścień. Ciężko jednak zakładać, że grający będą w rozważanych kwestiach ignorantami. Sądzę, że choćby wspomniana kwestia przepuszczania światła przez wodę jest znana większości grających w RPG spośród mających maturę za sobą.

Skały lepiej przyjmują ciepło - ależ to bez znaczenia. Nie ważne, jakie dasz ciepło właściwe, w końcu zostaną dostatecznie mocno nagrzane chyba, że będą mogły oddać ciepło dostatecznie szybko.
Ostatnio zmieniony czw lis 17, 2011 1:28 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

WTS Mk II #5 - Treskri

śr lis 16, 2011 9:31 pm

Krótki zarys pomysłu na to, dlaczego to wszytko tak wygląda i skąd światło wziąźć


Jak widać klasycznie, ale chyba bardziej składnie.
 
zigzak

WTS Mk II #5 - Treskri

śr lis 16, 2011 10:50 pm

Namrasit - bardzo fajne! :)
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

czw lis 17, 2011 12:00 pm

zigzak pisze:
Namrasit - bardzo fajne! :)


Owszem, ale tu chodzi o to, że powierzchnia nie jest istotna. Elfy pojawiły się już po tym, jak bóstwa uwięziły smoka i zrobiły kulę... etc...
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

WTS Mk II #5 - Treskri

czw lis 17, 2011 5:17 pm

Luz, zamiast magów wstaw bóstwa, niech smoki też będą jakimiś dziećmi, półbogami, czy czymś tam. Jak pisałem, to tylko ubogi szkielet historii, może da ci jakieś nowe pomysły/ułatwi kreowanie świata.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk II #5 - Treskri

czw lis 17, 2011 5:24 pm

Ja Ci polecam raczej zupełnie inne podejście...

Wymyśl wszystko sama.
Nikogo nie słuchaj.

Konsultuj się ale nie rób zlepku pomysłów 15 losowych osób. To nie ma szans wypaść dobrze.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

pt lis 18, 2011 9:41 am

Właśnie się konsultuję i dlatego tak czekam na pytania i inne uwagi. Natomiast z pomysłów innych biorę to, co mi pasuje.

Luuzik.
 
zigzak

WTS Mk II #5 - Treskri

pt lis 18, 2011 9:50 am

Ciri. I bardzo dobrze, ale jesli czekasz na pytania, to też na nie odpowiadaj. I sama je zadawaj.

Moim zdaniem szkielet ktory przedatawil ci Namrasit, pomysl JAK to zrobic, jest bardzo prosty i bardzo dobry.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

pt lis 18, 2011 8:39 pm

Moim zdaniem szkielet ktory przedatawil ci Namrasit, pomysl JAK to zrobic, jest bardzo prosty i bardzo dobry.


Który pomysł Namrasita masz na myśli? Historię jutro zedytuję dla jasności. Dodałam dziś opisy krasnoludów, niskiego ludu i półelfów.



Jutro postaram się opisać fey i demony, a także dodać parę rzeczy z podręcznika o Podmroku typu rozpadliny etc.

Z zasadami zdecydowałam się na mieszankę D&D 3.5 i Pathfindera.
 
zigzak

WTS Mk II #5 - Treskri

pt lis 18, 2011 9:29 pm

Ten ktory mowilem ze jest fajny - ten z historia swiata i swiecacych smokach w jajach.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

ndz lis 20, 2011 6:30 pm

EDIT: Skasowano,
Ostatnio zmieniony pn lis 21, 2011 1:46 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
zigzak

WTS Mk II #5 - Treskri

ndz lis 20, 2011 6:38 pm

Temperatura jest tutaj najniższa, w granicach 5-15 stopni,


No to chyba jest to najpłodniejsza i najżyzniejsza kraina, bo to są temperatury optymalne do rozwoju życia.

Światło w tej warstwie pochodzi niemal wyłącznie od słońca. Jest ono tak silne, że przenika przez półprzezroczyste skały do Średniego Świata. Mieszkańców Górnego Świata jest zbyt mało, by zasłaniali je mieszkańcom niższej warstwy.


No już o tym było, że to bez sensu jest. Tak samo jak "superprzejrzysta woda" w oceanach.

Z tą grawitacją działąjaca tak i siak tu i ówdzie to trochę przekombinowałaś.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

ndz lis 20, 2011 7:04 pm

Ad 1. Podkreśliłam, że elfom najbardziej pasuje środkowy zakres temperatur, 5-15 to dla nich za zimno.

Ad 2. To co z tym fantem zrobić?

Ad 3. Czemu? Istnieją w D&D takie światy i takie plany, gdzie jest zmienna grawitacja. A skoro to jest świat 3D, i można chodzić po suficie, to zmienna grawitacja ma większy sens niż gdzieś indziej.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

WTS Mk II #5 - Treskri

ndz lis 20, 2011 7:35 pm

Podtrzymuję swoje uwagi i podpisuję się pod zigzakowymi z powyższej wiadomości.

Wielu kowali, a także czarodziei, krasnoludów oraz niskiego ludu, jest w stanie dokładnie określić położenie złóż.

Na jakiej podstawie kowal określa położenie rudy?

Nie chodzi tu o brak miejsca, ale o ograniczony miejscami dostęp do powietrza i pożywienia.

Jak ograniczony dostęp powietrza i czemu przeszkadzać ma to dużej istocie, a małej nie, skoro jednocześnie piszesz, że nie chodzi o brak miejsca?

Ad 1. Podkreśliłam, że elfom najbardziej pasuje środkowy zakres temperatur, 5-15 to dla nich za zimno.

A dla zimowych wilków 5 stopni to za ciepło :razz:

Ad 2. To co z tym fantem zrobić?

Skasować słońce (które i tak obchodzisz magicznymi grzałkami i dodatkowymi źródłami światła), dodać miejscowe, magiczne źródła światła.
 
zigzak

WTS Mk II #5 - Treskri

ndz lis 20, 2011 7:46 pm

Ad ad1 - nie no jasne, niech im pasuje - ale właśnie okolice 5-15 to najbardziej żyzne w naszym klimacie. Odpowiednia ilośc opadów, nasłonecznienia itd, oraz temperatura. OCzywiscie w tym swiaecie słonca nie ma, nie wiem jak z deszczem, ale taka temperatura oznacza dobrą wilgotnosc. A więc dużą ilośc roślin, a więc i zwierząt, a więc - bogaty ekosystem, dużo bardziej niż w naprawdę upalnych 25-30 stopni (na ziemi takie temperatury średnie to są na pustyniach chyba)

ad ad2 i 3 - ale tu nie ma fanta żeby cos z tym zrobic :)

Zobacz, weź sobie bańkę mydlaną. Powiedzmy że to odpowiednik planety. Ludziki żyjące na bańce będą sobie chodzi po jej powierzchni. W twoim świecie mogą chodzic odwrotnie, wewnatrz bańki, traktujac jej wewnętrzą powierzchnię tak jak my traktujemy naszą powierzchnię. załaczam ci rysunek.
Te "góry" na nim to może by górny świat, cieplejszy pod nimi zaś może byc siec tuneli itd.
Załączniki
przenicowany świat.jpg
(37.35 KiB) Nie pobierany
Ostatnio zmieniony ndz lis 20, 2011 8:35 pm przez zigzak, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

ndz lis 20, 2011 8:43 pm

Eh Zi, jedno to ci jednak muszę przyznać - jesteś mistrzynią przekombinowywania.

Zireael pisze:
Ad 1. Podkreśliłam, że elfom najbardziej pasuje środkowy zakres temperatur, 5-15 to dla nich za zimno.

A to nie mogą sweterków założyć? Wiesz temperatura, tak 12 stopni, to jest całkiem znośna, nawet przy pracy na dworze.

Tak jeszcze wrócą do idealnie przeźroczystej wody. Skoro plankton w niej żyje, to raczej przeźroczysta już tak nie będzie. No chyba że to przeźroczysty plankton, zjadany przez przeźroczyste ryby, które następnie pożerają przeźroczyste rekiny. Wtedy to już prędzej.

Zireael pisze:
Ad 2. To co z tym fantem zrobić?

Wywalić, po co ci te przeźroczyste skały, jak wprowadzasz miejskie słońca? Ich racja bytu traci sens.
Zireael pisze:
Ad 3. Czemu? Istnieją w D&D takie światy i takie plany, gdzie jest zmienna grawitacja. A skoro to jest świat 3D, i można chodzić po suficie, to zmienna grawitacja ma większy sens niż gdzieś indziej.

Grałaś kiedyś sesje na takim planie? Fajnie było?
Wiem czym jest normalna grawitacja, ale, w takim razie, czym ona jest w twoim świecie? Działa na życzenie? Losowo? W poniedziałek w dół, we wtorek w prawo?

Zapędziłaś się za bardzo. Patrząc na świat opisywany w powieści, to nie potrzebnie komplikujesz wszystko. Skoro, jako autorka, nie jesteś w stanie udzielać odpowiedzi na proste pytania, to nikt nigdy nigdzie tego świata nie wykorzysta.

Wyobraź sobie wielką kulę mieszaniny wodoru, żelaza i krzemu, w której działające siły powołują do istnienia wewnętrzne prądy, zwane Wiatrami Dusz. W miejscach, gdzie wiatry się krzyżują, powstają puste przestrzenie, w przestrzeniach tych żyją jednorożce, które patatają sobie po płaszczyźnie sfery, od czasu do czasu będąc pochłaniane przez Mroczne Wilki, istoty mieszkające w Wichrach.

Jak widzisz, świat niezwykle oryginalny.

Życzę miłej gry :P
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

ndz lis 20, 2011 8:55 pm

Uważaj namarst, bo zrobię o tym przygodę.
Ja raczej pytam o ogólny pomysł na seting. Bo początkowo miał to być dugeonworld, teraz nie jestem pewien.
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2079
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

ndz lis 20, 2011 10:28 pm

slann pisze:
Uważaj namarst, bo zrobię o tym przygodę.

Heh, to by było straszne :P
slann pisze:
Ja raczej pytam o ogólny pomysł na seting. Bo początkowo miał to być dugeonworld, teraz nie jestem pewien.

Mi to wygląda, że to ma być taki dugeonworld, tylko że odwrotny, cokolwiek to znaczy. Takie nadziemia podziemia. Choć w sumie, to teraz sam też nie wiem w którą stronę, przy zmiennej grawitacji, te lasy w końcu rosną.

zigzaku, ładny obrazeczek :D

Zi też powinna taki zrobić, od razu wiele by wyjaśnił.
Ostatnio zmieniony ndz lis 20, 2011 10:31 pm przez Namrasit, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
zigzak

WTS Mk II #5 - Treskri

pn lis 21, 2011 12:35 am

A dziękuję, dziękuję :)

Po prostu wydaje mi się że Ciri nie do końca złapała ideę Sfery Dysona (choc tu raczej bardziej na miejscu byłby Pierścień Nivena) jeśli chodzi o tą całą grawitację.

Stąd też obrazek poglądowy :)

A że jestem beztalencie rysunkowe, to już inna inszośc.

Po prostu wydaje mi się, że pomysł przenicowania jest prosty i łatwy - odpowiednio pogrubiając "skorupę" (to zielone na rysunku) i ryjąc w niej tunele w stylu tych skaveńskich z Warhammera, oraz tworząc odpowiednio dużo gór i płaskowyży (te szare na rysunku), znajdujacych się blizej słońca/jądra (to zółte w srodku sfery) uzyskasz Ciri odpowiedniki świata dolnego (tunele w zielonym) i górnego (na szczytach szarego).
Oczywiście w szarym też można drążyc tunele, miec kawerny itd. Szare może byc zryte kanionami w których czają się niezliczone puebla, płyną rzeki, rosną lasy...
Co ty masz z tymi wilkami orłami i tym trzecim badziewiem?
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

WTS Mk II #5 - Treskri

pn lis 21, 2011 12:56 am

Moim zdaniem, skoro się konsultujesz, dobrym rozwiązaniem byłoby wyliczenie, jakie cechy ten świat musi mieć. Wtedy łatwiej byłoby coś sugerować.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

pn lis 21, 2011 1:44 pm

Kamulec pisze:
Moim zdaniem, skoro się konsultujesz, dobrym rozwiązaniem byłoby wyliczenie, jakie cechy ten świat musi mieć. Wtedy łatwiej byłoby coś sugerować.


Elementy kluczowe: elfy, fey, demony, jaskinie, światło, las, trójwymiarowość (czyli łażenie po każdej powierzchni)

Kamulec pisze:
Jak ograniczony dostęp powietrza i czemu przeszkadzać ma to dużej istocie, a małej nie, skoro jednocześnie piszesz, że nie chodzi o brak miejsca?


Duża istota potrzebuje więcej powietrza, więcej tlenu. I nie chodzi tu o mechanikę, ale logikę.

Co ty masz z tymi wilkami orłami i tym trzecim badziewiem?


Aluzja do mitów i literatury anglo-saskiej, z której skądinąd mamy zarówno Piękny Lud, jak i Dwór Seelie/Unseelie, jak i parę innych rzeczy w D&D.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ostatnio zmieniony pn lis 21, 2011 1:54 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
zigzak

WTS Mk II #5 - Treskri

pn lis 21, 2011 1:52 pm

I czemu to łazenie po kazdej powierzchni ma slużyć? Poza udziwnieniem?

Co zas do fauny - moze najpierw wykorzystaj "jaskiniowy" inwentarz jak nietoperze, pająki, czerwie, slepe ryby, lwy jaskiniowe czy weze, krety i szczury, itp. Skoro to ma byc swiat podziemny, to niech trzyma klimat swiata podziemnego. Orły fruwajace w jaskiniach sa jakies takie malo przekonywujące
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk II #5 - Treskri

pn lis 21, 2011 2:00 pm

zigzak pisze:
I czemu to łazenie po kazdej powierzchni ma slużyć? Poza udziwnieniem?

Co zas do fauny - moze najpierw wykorzystaj "jaskiniowy" inwentarz jak nietoperze, pająki, czerwie, slepe ryby, lwy jaskiniowe czy weze, krety i szczury, itp. Skoro to ma byc swiat podziemny, to niech trzyma klimat swiata podziemnego. Orły fruwajace w jaskiniach sa jakies takie malo przekonywujące


Ad 1. Skoro to są jaskinie i mamy strop, to czemu po nim nie chodzić? W FR mamy jaszczury wierzchowe i jeżdźców jeżdżących na nich po suficie. Zawsze mnie dziwiło, czemu takowy jeżdziec nie spadnie na podłogę, stąd pomysł z różną grawitacją.

Ad 2. "Jaskiniowy" inwentarz już jest - chyba że coś pominęłam. :wink:

----------------------------------------------
Jakieś uwagi do nowej wersji klimatu?
 
zigzak

WTS Mk II #5 - Treskri

pn lis 21, 2011 2:18 pm

Hm, a gdzie jest ten inwentarz? Bo ja widzialem wilki orły i bezwlose bydło (to ostatnie to jakies klimatowe jeszcze)
jaszczurka lazaca po suficie jest w deche - elf biegajacy po nim jest dziwny. A co do niespadania jeźdzców - dobra uprzęż wystarczy do rozwiązania tej zagadki :)

wyslalem ci rysunek - czy taka koncepcja swiata odpowiada?
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

WTS Mk II #5 - Treskri

pn lis 21, 2011 3:43 pm

Siodło antygrawitacyjne: Grawitacja zawsze w stronę "dołu" siodła.

Powierzchnia rządzona przez smoki, z małą ilością ludzi zwalczanych przez nie. Żyje tam dzika fauna, jak np. wilki. Elfy jako rasa podziemna, która nie wychodzi na powierzchnię niemal wcale, bo nie chce skrócić długiego życia w konfrontacji ze smokiem, może też potrzebuje do życia czegoś, co jest tylko pod powierzchnią (lub przynajmniej tam mu dzięki tej rzeczy wygodniej). Elfy mogą dysponować jakimś środkiem, który pomaga im w kontaktach z określonymi zwierzętami (może są pośród nich po prostu druidzi, którzy w tym świecie nie mogą być ludźmi).

Tunele pod powierzchnią powstały w wyniku wszechmocnego działania magii (raz tu rozkruszy, tam popchnie, tu przyciągnie). Czy działają te siły nadal i czy często się trafiają, to inna sprawa.

Światło pod powierzchnią pochodzi od magicznych efektów np.:
obszary świecącego pyłu fey
świecące grzyby
świecące kryształy

źródłem ciepła są: magiczny, brunatny grzby, który płonie nie wytwarzając dymu, wieczne węgle, kryształy buchających płomieni. W pewnych obszarach będą znajdowały się serca ognia i lodu różnej wielkości, czyli magiczne kamienie, które wydzielają lub pobierają temperaturę. Pierwsze będą otoczone magmą, a na duże odległości przekazywały ciepło będą przez podgrzaną wodę - ona też będzie odpowiadała za to, że nie rozchodzi się ciepło w nieskończoność. Kamienie te mogą powstawać samorzutnie i tak samo się dezaktywować po jakimś losowym czasie.

Duża istota potrzebuje więcej powietrza, więcej tlenu. I nie chodzi tu o mechanikę, ale logikę.

Będzie niskie stężenie tlenu w powietrzu? To pociągnie za sobą też problemy dla ludzi.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 25

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości