kbender
Ocena: +4(+1) [troll]Oki, witam, to ja, czepialski.
Czepiam się w ramach konstruktywnej krytyki, jeśli uznasz, że rzeczy, które wytykam są przemyślane, to spoko, ale jeśli zostały wrzucone "na szybko", to może warto je przemyśleć?
1) Apostrof w nazwie - jak to fonetycznie wymówić?
2) Spis treści. Geografię i klimat bym połączył, jako że klimat jest podzbiorem geografii.
3) Przy wchodzeniu w podstrony wywala mi się Network Error
4) Przy 40 w cieniu i 60 w słońcu, śmiertelność musi wynosić 100%. Najcieplejsze chyba miejsce na naszej planecie (Dolina Śmierci) miało jako rekordową temperaturę coś pod 57 stopni Celsjusza. Poza tym temperatura 42~45 stopni Celsjusza powoduję śmierć u ludzi, jeśli nie mają masy wody (a z tego co piszesz, świat to pustynia) więc setting jest dosłownie zabójczy. Sprawdź średnie temperatury pustynii na Ziemi, wynoszą w lecie 30~35 C, w zimę 15~25).
Sugeruję zejście w dół o CO NAJMNIEJ 20 stopni w celu uniknięcia absurdów i samozapłonów. Pustynia nie musi być tak gorąca, przerażający jest raczej brak wody (patrz, stosunkowo chłodna w zimę Gobi)
Poza tym, jakie rośliny mają żyć i wytwarzać tlen bez wody? Czy może istnieją jakieś głębokie podziemne źródła wody, czy też trzeba dodać parę oaz?
Proponuję zapoznanie się z Earthdown - Przebudzenie Ziemi - system traktuje też o wyjściu ras z podziemnych schronów po wielkim kataklizmie, który zniszczył powierzchnię. Może znajdziesz tam trochę inspiracji.
Pomysł z wojną elfy vs smoki - cool.
Pomysł z wychodzeniem z podziemnych schronów (apokalipsa w fantasy), też cool.
Tak czy inaczej, powodzenia i czekam na więcej (Daj znać, jak zapełnisz podstrony!)
[pokaż treść] [kto ukrył]
07-11-2011 15:22Malaggar
Ocena: +1(+1) [troll]miało jako rekordową temperaturę coś pod 57 stopni Melecjusza
Dokładnie 56,7 stopnia, bodajze w Furnace Creek w drugiej dekadzie XX wieku (wiedziałem, że zapamiętywanie niewartościowych informacji jednak się opłaca
)
[pokaż treść] [kto ukrył]
07-11-2011 15:28kbender
Ocena: +4(+1) [troll]Nawiasem mówiąc zapraszamy na forum Wspólnego Tworzenia Settingu (gdzieś tutaj na polterze)
wspolne-tworzenie-settingu-projekt-wts-vt64722.htmlStaramy się wspólnie pracować nad pomysłami na światy RPG. Jak na razie (A bawimy się od wakacji) nikt się jeszcze nie obraził, więc jest dobrze
[pokaż treść] [kto ukrył]
07-11-2011 15:44zigzak
[del] [ed] Ocena: +1(+1) [troll]Ale ty Aes jestes wentylem bezpieczeństwa
inaczej wszyscy juz dawno ucielkibyśmy z domu.
[pokaż treść] [kto ukrył]
07-11-2011 16:14kbender
Ocena: +2(+1) [troll]Byśmy się pożarli i pogryźli
[pokaż treść] [kto ukrył]
07-11-2011 16:15zigzak
[del] [ed] Ocena: 0(+1) [troll]Ja bym tam uciekł
[pokaż treść] [kto ukrył]
07-11-2011 16:19Aesandill
Zobacz profilOcena: +2(+1) [troll]@ zig
Uciekł... taa.. wywalili by Cie.
Ale proszę, nie SPAMujmy już bo się Zi na nas obrazi.
A pań nie wolno tak traktować
Pozdrawiam
Aes
[pokaż treść] [kto ukrył]
07-11-2011 16:26Indoctrine
Ocena: 0(+1) [troll]Warunki strasznie ekstremalne, ale to już wspomniano..
Okresy historyczne za długie, dodatkowo tak długowieczna rasa jak elfy, miałaby ograniczone opcje ewolucyjne.
Poza tym, każdy system tworzony, jest zawsze czymś pożądanym
[pokaż treść] [kto ukrył]
07-11-2011 21:12zigzak
[del] [ed] Ocena: +1(+1) [troll]Indoctrine "Cywilizacja 5000 A.C." - na pewno za długie te okresy historyczne?
Belka w oku się kłania
[pokaż treść] [kto ukrył]
07-11-2011 21:37Indoctrine
Ocena: 0(+1) [troll]@Zigzak
No tak, ale u mnie się ludzie rozwinęli
[pokaż treść] [kto ukrył]
07-11-2011 21:52Zireael
Ocena: 0(+1) [troll]@ kbender, malaggar: Dzięki, poprawię.
@ Indoctrine: Można tę "Cywilizację ..." gdzieś znaleźć, bo chętnie się zapoznam...?
----------------------------
Poleciało kilka komciów nie na temat, ale zapraszam do dalszych uwag (na temat, pleeease?)
[pokaż treść] [kto ukrył]
08-11-2011 09:09zigzak
[del] [ed] CiriOcena: 0(+1) [troll]To sie nazywa Glębia Przestrzeni i jest "realistyczna", tzn że przez 3000 lat od dzisiaj ludzie wciąż zachowują się jak ludzie, tylko że mają staki kosmiczne. Na tym polega rozwoj u Indoctrine, pomimo tego że wedle uczonych postęp naukowy rośnie wykładniczo, a ilość posiadanej wiedzy podwaja sie za kazdym rqzem w o polwe krotszym okresie niż poprzednim. Znajdziesz ją na blogu Indoctrine.
co zas do tego twojego świata - spokojnie możesz wywalić po jednym zerze z każdego interwału miedzy atakami smokow. Nie rozumiem czemu gorny swiat mial zostac zniszczony przez druga generacje smokow i obrocony w pustynie - same sobie zepsuly tereny łowieckie i habitat?
Dalej - elfy zyjace na pustyni powinny miec ciemna karnacje, zeby sie chronic przed sloncem, a elfy podziemne powinny być blade z braku slońca.
Co do temperatur to bym sie nie czepial - temperatura w sloncu spokojnie moze osiagac takie wartosci jak wspomniala Ciri (w cieniu bedzie o pare, parenascie stopni niższa). Inna sprawa, ze taka temperatura powodowalaby strasznie silne wiatry na powierzchni, co daje zwiekszona erozje i moze tlumaczyc czemu nic nie rośnie. Dalaby rowniez (wskutek erozji) fantastyczne formacje skalne i mnostwo lokacji.
Jednak blog nie jest najlepszym miejscem na takie dyskusje - a szczerze mowiac, nie chce mi sie wchodzić na forum w ddkach, jak mamy wlasny WTS, ktory zajmuje sie autorkami grupowo, brainstormowo. Jak chcesz, zaloz temat tam, to byc moze znajda sie chetni by ci pomoc konstruktywnie.
[pokaż treść] [kto ukrył]
08-11-2011 09:33Indoctrine
Ocena: 0(+1) [troll]@Zirael
Ad meritum - blade elfy brzmią dziwnie, rozumiem, że z inglisha pale elf brzmi lepiej
Docelowo setting będzie po naszemu?
Pół-blady elf - to znaczy elf nie do końca blady czy blady pół-elf?
Zigzak nawiązał do mojej autorki - Głębia Przestrzeni. Na stronce
www.glebiaprzestrzeni.pl jest krótkie demko.
I tak, ludzie pomimo 3000 lat pozostali ludźmi, tylko na wyższym poziomie rozwoju technicznego. W końcu od ostatnich paru tysięcy lat, poza technologią aż tak bardzo jako gatunek się nie zmieniliśmy (i fizycznie i mentalnie).
[pokaż treść] [kto ukrył]
08-11-2011 10:05Zireael
Ocena: 0(+1) [troll]@ zigzak, Indoctrine - założyłam temat w dziale WTS, link w notce blogowej. Poproszę uwagi spod tej notki blogowej wrzucić tam, to będzie nam faktycznie łatwiej pracować.
[pokaż treść] [kto ukrył]
08-11-2011 12:19
Przerzuciłem na szybko