Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

czw lut 09, 2012 4:19 pm

Proszę w takim razie o przeniesienie do innego działu.

"Star Wars Roleplaying - Ships of the Galaxy". Prawie dokładnie to, o co mi chodziło. Odrobinę coś z tego zmienić i będę miała jak ulał. Rewelka.
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

czw lut 09, 2012 11:40 pm

Nie trzeba nic przenosic - po prostu zacznij myślec nad światem do tego - Skoro star warsowy ma swoje narzędza do konstrukcji statków, to chyba nie ma sensu robic na to nakładki - do star wars niepotrzebna.
Ale z pewnością mogłabyś to wykorzystac w settingu - a że akurat tak się składa, że po to tu się zbieramy, to możesz zacząc dłubac setting w którym taką mechanikę można by było wykorzystac.

KJeśli chcesz przenieśc ten wątek (ale jako co, przeciez to ani autorka, ani setting, ani mechanika, tylko lekki mod na SWR - Ships of the Galaxy?) to chyba sama powinnaś zdecydowac gdzie? Do sekcji Star Wars, do autorek?...

Ja proponuję jednak skupic się na settingu.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

pt lut 10, 2012 9:10 am

To rzućcie paroma pomysłami na setting.
Ja widzę to tak, że mamy planety rozmaite, zamieszkane każda przez kilka ras. Chciałabym uniknąć "one-type planet".
Ci, którzy chcą się wyrwać z nudy i szarości, decydują się na kupno statku kosmicznego i spędzają resztę (a przynajmniej większość) życia na jego pokładzie, w przestrzeni kosmicznej. Robią to też będąc pod wrażeniem odwiedzających pilotów, którzy ścigają się na specjalnych torach ponad powierzchnią planety, wykonując karkołomne ewolucje.
Najbardziej doświadczeni piloci mają nie tylko wierną załogę, ale mogą też stworzyć swoje własne floty kosmiczne (od kilku statków do nawet kilkudziesięciu).

--------------------------------------
Myślę, że zrobię z tego projekt na wikidot. Mechanika na jednej stronie tego projektu, opis settingu na drugiej. Wezmę sporo z tego SW i SWSE, ale bym zrobiła mechanicznie tak, jak to naszkicowałam w pierwszych kilku postach. Ale to nawiasem mówiąc.

--------------------------------------
Czekam na dalsze pomysły.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

pt lut 10, 2012 10:03 am

Mój setting do kosmicznej karcianki składa się z kilku czysto archetypicznych frakcji;

The megacorp - to korporacje nastawione czysto na zysk. Ich statki dążą do optimum efekt/koszt.

The Alliance - "Amerykańcy", demokracja, marines itd. Filozofia ich floty to praca zespołowa i minimalizacja strat.

The Syndicate - to piraci. Latają przerobionymi statkami innych frakcji, ich taktyka to zaskoczenie i w razie możliwości unieruchomienie wroga bez jego zniszczenia.

The Conglomerate to przymierze zbuntowanych kolonii, głównie wydobywczych. Ich statki to przerobiony sprzęt przemysłowy, mają niektóre atrybuty bardzo mocne (np pancerz ciężkich jednostek, reaktory, szybkość małych jednostek) ale są one mniej optymalne bojowo niż inne.

The Society - to poprawiona genetycznie elita, mają zaawansowane technologie i niesamowitych pilotów ale małe zasoby.
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

pt lut 10, 2012 10:56 am

Zireael - a przeglądałaś WTS i inne sf projekty? zajrzyj też do archiwum - tam się kisi kilka starych pomysłów.
link:
projekt-wts-archiwum-vf557.html
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

pt lut 10, 2012 11:38 am

zigzak pisze:
Zireael - a przeglądałaś WTS i inne sf projekty? zajrzyj też do archiwum - tam się kisi kilka starych pomysłów.
link:
projekt-wts-archiwum-vf557.html


Za linka dzięki, ale większość z nich to takie sf na planecie się dziejące, a nie w przestrzeni kosmicznej. Albo tak mało napisane, że nie wiem. A do "Mroźnych Głębin Boskiej..." boję się zajrzeć, bo widzę, że to jeden z najbardziej rozbudowanych WTSów.
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

pt lut 10, 2012 12:10 pm

To może... wymyśl coś sama? i przedstaw? My to mamy za Ciebie zrobić? Ja swój SF mam, Albi też, i Indoctrine itd... zrób swój, pisz, wrzucaj pomysły.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

pt lut 10, 2012 12:48 pm

Mówiłam od początku, że to taki luźny pomysł. No więc jest luźny pomysł, jak coś konkretnego przyjdzie mi do głowy, to napiszę.
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

pt lut 10, 2012 1:52 pm

Więc poczytaj coś na ten temat. No masz fajne materiały, choćby Mroźną głębię, ale od razu jest syndrom tldr - no to jak masz mieć pomysły, skoro nie ma skąd ich czerpać?
Tak samo było przy mechanikach - przeczytałaś jedną, dwie, reszta spojrzałas i nie zagłębiałaś się wi ich rozwązania - jak np w przypadku Savage Worlds czy Space.
Poczytaj trochę, dostałas naprawdę spore listy lektur - my ich nie polecamy po to, żeby się pochwalić że coś znamy, ale po to, żeby ci pomóc. Więc poczytaj sobie - kilka mechanik, kilka settingów SF czy nawet fantasy do tego Treskri i na pewno coś fajnego zacznie się rodzić. Inspiracji szukaj też w filmach, książkach, komiksach... whateva.
Ale żeby móc rozmwaiać o jakichś rozwiąaniach musimy mówić tym samym językiem. Musisz też mieć sporą bazę, żeby wiedzieć co chcesz, a czego nie chcesz. inaczej bedzie to wygladało tak jak dotychczas - wrzucasz kolejną zajawkę z ostatnio przeczytanego rozwiazania mechanicznego, która rozwala dotychczasowe założenia, i chcesz opinii - opinia jest bez sensu (jak np w Treskri) bo co chwila się zmienia to co chcesz tam wrzucic - z każdą nową zajawką.

Więc przemyśl to sobie, skup się na kilku detalach wokół których chcesz budować setting, rozbuduj go i przedstaw go w taki sposób, by był koherentny i trzymał się kupy.

Np - chcesz setting SF o pilotach mysliwców - super!
Myśliwce - z kim walczą?
czemu mysliwce?
czemu w kosmosie?
mając te elementy, mozesz określic - jakie są przyczyny konfliktu, jaka jest jego skala, jakie użyte środki, jacy bohaterowie...
obejrzyj też sobie star wars, star treka (całośc, zwłaszcza DS90, babylon 5, późniejsze stargate'y (sporo walk kosmicznych) space above & beyond, wing commandera, enemy mine, farscape... a potem będziemy rozmawiać, co byś chciała mieć co nie i dlaczego tak.

Jak ci powiem: zrób "żelaźniaki" ze space above & beyond a ty tego nie widziałaś, to skończy się na: ee, nie podoba mi się, bo nie znam.

Więc jak możemy ci pomóc?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

sob lut 11, 2012 3:47 pm

Czytam to, co podrzuciliście... (dopisek: orientuję się w języku sf, więc to nie problem.

A w międzyczasie właśnie prosiłabym o pomysły na tło świata, wyjaśnienia, dlaczego jest tak, a nie inaczej. Innymi słowy, wymyślajmy razem odpowiedzi na pytania zadane przez ciebie. A także na pytania, których trochę pozadawałam niżej.

Np - chcesz setting SF o pilotach mysliwców - super!
Myśliwce - z kim walczą?
czemu mysliwce?
czemu w kosmosie?


Dopisek: nie tylko myśliwców. Różnych statków.

Moje odpowiedzi:
1) Z potworami, innymi pilotami.
2) Patrz dopisek.
3) Bo na planecie jest szaro, nudno, ewentualnie biednie/niebezpiecznie (chyba, że macie lepszy pomysł).

--------------------------------------------------------------------------

Odświeżam sobie właśnie Stellar Frontier firmy Stardock i myślę, że w założeniu świata oprę się głównie na tej grze - z pewnymi zmianami (ruch w trzech wymiarach, handel, potwory w przestrzeni, anomalie etc).

Pomysły w punktach:
- mamy trzy rasy, które ze sobą walczą (muszę sprawdzić, czemu, ale chyba chodziło o jakąś ekspansję); inne pomniejsze rasy są sojusznikami tych trzech
- piloci handlują na planetach - czemu? czy przywożą wszystkie towary? czy tylko te, których na danej planecie brak? (jeśli wybierzemy ostatnią opcję, trzeba będzie zaznaczyć, których gdzie brakuje)
- piloci mogą kolonizować nowo odnalezione planety/księżyce; czemu ludzie się na co decydują (pewnie z podobnych powodów, co decydują się na zostanie pilotami, ale może znajdziemy lepsze rozwiązanie)
- czy piloci mogą zbierać z kosmosu jakieś surowce (energia/gaz/superduper kwas czy tam coś) czy nie? dla kogo te surowce? dla nich, czy dla planet?
- w przestrzeni, jak wiadomo, nie ma grawitacji. Czy przy planecie jest grawitacja? Czy statek będzie hamował, jak go obrócimy o 180 i damy gazu w drugą stronę, czy nie? Czy na planetach jest grawitacja?

-------------------------------------------------
Pomóżcie. Jak będziemy wszyscy zadawać pytania i szukać odpowiedzi, to razem wymyślimy z tego sensowny świat. Postawię wikidot i będziemy mogli pracować nad tym.
Zi
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

sob lut 11, 2012 4:34 pm

to brzmi jak założenia prostej planszówki. a co do ostatniego punktu, że nie ma grawitacji "jak wiadomo" i całej reszty... eh, go back to the drawing board :P
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

sob lut 11, 2012 5:00 pm

zigzak pisze:
to brzmi jak założenia prostej planszówki. a co do ostatniego punktu, że nie ma grawitacji "jak wiadomo" i całej reszty... eh, go back to the drawing board :P


Dlaczego prostej planszówki?

Jak odpowiemy na pytania typu dlaczego? i czemu? to nie będzie planszówka, tylko setting. Może nie jakoś super skomplikowany, ale setting.

Postacie graczy mogą być, kim chcą: szmuglerami, kolonizatorami, zabójcami do wynajęcia, najemnikami, a może honorowymi żołnierzami albo zwycięzcami niesamowitych wyścigów z planety DOS. Jakieś jeszcze koncepcje?

EDIT: Aha, może jeszcze budowniczymi nowych statków albo dyplomatami, próbującymi uzyskać pokój między rasami.
Ostatnio zmieniony sob lut 11, 2012 5:01 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

sob lut 11, 2012 6:12 pm

Ciri, ale to Ty masz jakiś pomysł czym ma byc ten setting - w tym co piszesz nie ma nic oryginalnego, to wszystko już jest i w Nemezis, i w Gasnących Słońcach, i Star Wars, i Aliens, i w kazdym innym SFie, nie wyłączając NOVEJ, Głębi Przestrzeni, Void Dancers, kbenderowej Ferry czy TROMA - choc podejrzewam że każdy z nich na pewno oferuje więcej niż "prosta planszówka" ograniczona do latania w kosmosie i handlowania z planetami kwasem z kosmosu.

Jeśli chcesz grac w proste SF, to po prostu weź Savage Space, Nemezis lub Star Wars, wywal co ci się nie podoba i graj bez tego - po co tu robic setting?

Jakbyś miała jakiś fajny, oryginalny pomysł, który można by rozwijac, jak miał kbender z SOJUZEM, Albiorix z ZOOMG czy przede wszystkim - chłopaki z "Mroźnej Głębi" - to fajnie, to mozna nad tym pracowac.

Więc pytam, masz jakiś pomysł na setting? Coś oryginalnego, albo chociaż ciekawego?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

sob lut 11, 2012 7:21 pm

Ruch w trzech wymiarach jest? I szalone wyścigi a la Megarace 3 lub wyścig Anakina są już gdzieś?

Mówiłam wcześniej, że nie siedzę tak w sf, żeby wiedzieć, czy coś już zostało wymyślone. Zresztą nie mam aspiracji do wymyślania koła i odkrywania Ameryki, to ma być po prostu dodatek na d20 Modern lub d20 Future lub SWSE.

A może razem wymyślimy coś oryginalnego, na czym to będzie można oprzeć skuteczniej niż tylko zlepek pomysłów? Albo zrobimy Sztampa Pilot i też może być... jak Kingdoms of Sztampa slanna :P
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

sob lut 11, 2012 7:27 pm

coś takiego już jest. Np Traveller lub Savage Space.
w sensie sztampy

A wyścigi są w NOVEJ, choc jako offtop, bo to nie interesuje zbyt wielu ludzi - jak już to walki kosmiczne, a to i tak nisza.
Ostatnio zmieniony sob lut 11, 2012 7:30 pm przez zigzak, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

sob lut 11, 2012 7:42 pm

Cytat z Savage Space:
Spaceship Movement
The tactical movement for spaceships on the table uses the vehicle movement rules from SWD for turning and acceleration. Otherwise they act just like normal chatacters. They do not have a sprint die, they need the Afterburner edge for that.


Gdzie tu jest ruch w trzech wymiarach? Jest mowa o skręcaniu i przyspieszaniu oraz normalnych postaciach z SWEX.

A o NOVEJ jakoś trudno znaleźć info, zigzak.

Travellera właśnie googlam, żeby się przekonać, jak to jest z tym ruchem w trzech wymiarach.
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

sob lut 11, 2012 7:45 pm

Ale po co ci te 3 wymiary? W RPG?

O Novej jest mało, bo ma byc mało. Jak bedzie skończona to będzie dużo. Wszystko co jest jest na polterze i domvorlden - wystarczy przepatrzec mojego bloga z zakładką Designer Log
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

sob lut 11, 2012 7:51 pm

W Karciance Kosmicznej chyba zrezygnuję nie tylko z trzech wymiarów ale również z dwóch i z jednego. Będzie zero wymiarów czyli punkt. Statki mogą znajdować się w tym punkcie (w walce) albo nie (w "ręce") :)
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

sob lut 11, 2012 7:52 pm

Ale po co ci te 3 wymiary? W RPG?

To jest właśnie oryginalny pomysł.

Trzy wymiary po to, że przestrzeń kosmiczna jest trójwymiarowa, a ze wszystkich gier sf najbardziej lubię te trójwymiarowe... (drugie wynika z pierwszego oczywiście).
Płaska przestrzeń kosmiczna zabiera połowę frajdy, czyli niesamowite manewry pilotów.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

sob lut 11, 2012 8:14 pm

Płaska przestrzeń kosmiczna daje całą frajdę w postaci manewrów w ogóle. Przestrzeń 3D sprawia że zamiast niesamowitymi manewrami zajmujesz się przez 3/4 czasu regulowaniem długości nóżek na których stoją figurki statków albo kombinowaniem jak tu umieścić jeden statek nad drugim na stole.

Zauważ że większość strategii kosmicznych w istocie rozgrywa się na płaszczyźnie. Wynika to po prostu z tego, że w trzech wymiarach ludzie się zwyczajnie gubią i nawet na komputerze więcej się zastanawiają "gdzie ja do cholery jestem" niż "jak ustawić flotę".

Rozbudowane rozwiązanie tego problemu w KK (z którego w końcu zrezygnowałem) była zasada trójkątów.

1. zapisujemy (zaznaczamy w jakiś sposób, rzetonami czy czymś) odległości między statkami między którymi odległość nas interesuje.
2. Odległości między każdymi trzema statkami muszą być prawidłowym trójkątem, tj żadna z nich nie może być większa niż dwie pozostałe.
3. Deklarując ruch zmieniamy odległość między ruszającym się statkiem a wszystkimi do których ta odległość jest w ogóle mierzona. Możemy np oddalać się od jednym a zbliżać do innych. Jedyne ograniczenie to zasada nr 2.

Koniec.
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

sob lut 11, 2012 8:37 pm

Ale po co ci te 3 wymiary? W RPG?
To jest właśnie oryginalny pomysł


To jest pomysł na oryginalny setting? Bo ja o tym mówiłem. A 3D jest naprawdę zbędne - tu bardziej bedą się liczyc względne odległości od siebie i względne prędkości, niż to czy ktoś jest nad czy pod tobą w walce.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

sob lut 11, 2012 9:17 pm

3D nie jest niezbędne w każdej chwili - do nawigacji można używać komputera pokładowego, który określa pozycję za ciebie; toteż śledzenie pozycji będzie na zwykłej kratce jak w dedekach), tylko do manewrów i do walki (w pewnych sytuacjach, patrz niżej. Pozycja w pionie staje się istotna, jeśli postać leci przez jakiś wąski tunel czy coś w tym stylu.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mamy przecież zasady latania w DMG, wystarczy je odrobinę przystosować. Chciałabym uzależnić rzeczy wymienione w DMG od Zręczności pilota.



EDIT 2: Względne odległości są istotne o tyle, że trzeba zauważyć przeciwnika i będzie jakaś kara, powiedzmy -1 za każde pole ponad x (przy czym x musi być dość spore). A coś takiego, jak względna prędkość, w świecie bez grawitacji... nie jest istotne. Grawitacja w kosmosie to tylko niepotrzebny kłopot, jak pokazuje FFE. Nie sposób trafić przeciwnika.
Ostatnio zmieniony sob lut 11, 2012 9:19 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

sob lut 11, 2012 10:02 pm

3 wymiary jeśli mają być dobrze wykorzystane, muszą być jakoś notowane i sensownie aktualizowane na bieżąco. Po wielu próbach - nie udało mi się wyrzucić planszy.
W wersji uproszczonej redukują się do dwóch, gdyż różnice taktyczne są, ale nie aż takie by trzeba je w każdej sytuacji uwzględniać.
Do tego, specyfika mojego systemu zakłada, że w przestrzeni międzygwiezdnej okręty mają duże prędkości (setki km/s) i starcie nie trwa długo poza sytuacją pościgu. Szansa by spotkało się na niewielkiej przestrzeni kilka statków w zupełnie różnych kierunkach lecących, jest niewielka.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

ndz lut 12, 2012 10:55 am

Może u ciebie - ale u mnie chodzi głównie o walki w kosmosie, z innymi statkami i potworami, toteż nie można tak zakładać.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

ndz lut 12, 2012 12:55 pm

Co to są te "płaszczyzny" ?

W jaki sposób względna prędkość może być nieistotna? Nie ma różnicy czy statki się zbliżają, oddalają czy utrzymują stały dystans? One walczą korespondencyjnie i nie przejmują się czy odległość jest 15 metrów czy 20 milionów kilometrów?
Ostatnio zmieniony ndz lut 12, 2012 1:07 pm przez Albiorix, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

ndz lut 12, 2012 1:30 pm

Jak to co. Płaszczyzna albo pionowa, albo pozioma (ukośnej nie ma)

Względna prędkość nie ma wpływu na walkę. Wpływ ma, czy statek widzisz i czy w niego trafisz biorąc pod uwagę karę za dystans. A dystans to nie względna prędkość. W D&D normalnym też dystans się zmienia, a nikt nie liczy względnej prędkości.

Może zamiast dyskutować o prędkości, zajmiemy się odpowiadaniem na pytania związane z settingiem?
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

ndz lut 12, 2012 1:44 pm

Ale jeśli np walka by się zaczynała od tego że statki oddalają się od siebie z dużą prędkością, to względna prędkość sprawia, że po jednej turze są one poza zasięgiem i tyle było bitwy. Albo - z dużą prędkością lecą kursem wymijającym. W pierwszej turze są dość daleko ale mogą walnąć salwę snajperską, drugiej turze przez chwilę są blisko siebie i mogą się ostrzeliwać, w trzeciej turze salwa snajperska na pożegnanie a w czwartej turze są już daleko poza planszą. Albo dajmy na to statek A goni statek B. Jeśli statek A leci szybciej to go dogoni jeśli leci wolniej to go nie dogoni. To jest względna prędkość. Ogólnie - jak można zignorować to, że statki po chwili wylatują z planszy? :)

Można zrobić coś innego - stwierdzić że nie wylatują. To znaczy - we wszystkich bitwach kosmicznych względne prędkości są po prostu pomijalne. Innymi słowy - w kosmicznej skali prędkości walczące floty stoją w miejscu, tylko kosmetycznie manewrują wokół siebie ale robią to powoli i w grę wchodzą niewielkie odległości, co najwyżej kilka tysięcy kilometrów. I tak jest we wszystkich symulatorach walki w kosmosie - ignorują scenariusz o którym pisał Indoctrine (statki zasuwają z dużymi, różnymi prędkościami) i zajmują się statycznymi walkami wokół jakiegoś stałego punktu np stacji kosmicznej czy planety. Zaraz Ci napiszę odpowiedzi na pytania settingowe.
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

ndz lut 12, 2012 1:49 pm

nie, panowie, ja wysiadam z tej kolejki, sorry Zireael, ale po prostu nie da się sensownie dyskutowac kiedy co chwila zarzucasz kwiatkami w stylu "względnej prędkości się nie liczy" czy "nie ma płaszczyzny ukośnej".

Oczywiście że się liczy, że się powinno liczyc - poczytaj sobie dyskusje nt walk w kosmosie, jake ześmy na blogach czy nawet tu na forum przeprowadzili bo tłuamczenie jeszcze raz wszystkiego nie ma sensu. Wejdz sobie na mój profil na blogach i poszukaj notek o walkach kosmicznych.

i teraz taka zagadka dla ciebie. jak masz żyrandol na suficie i kubek na stole - czy w przestrzeni jestes w stanie przeciągnąc między nimi linię?
A teraz jeszcze weź nogę od krzesła stojacego przy biurku wybierz na niej punkt. Czy mozesz pociągnąc linię prostą od kubka do nogi i od nogi do żyrandola, a z żyrandola do kubka? olej to, że ci stół przeszkadza i nie widac.
Więc jak już połaczysz je liniami, to bedziesz miała trójkąt, najmniejszą figurę która pozwala przedstawic płaszczyznę.
Pytanie - czy płaszczyzna bedzie ukośna?

Przestaw teraz kubek na półkę na drugim końcu pokoju
Czy krawędzie trójkąta się zmieniły? czy płaszczyzna jest "ukośna inaczej" teraz?

jest to wciąż dwuwymiarowa przestrzeń. w zupelnosci wystarcza do tego by opisac czy kubek może ostrzelac żyrandol, a żyrandol noge od krzesła.
Jeśli obrócisz kubek do góry nogami (lepiej żeby był pusty :P) to płaszczyzna się nie zmieni.

Czy teraz już łapiesz o co chodzi? To jest geometria przestrzenna.

Natomiast kwestia wektorów prędkości i kierunków to dużo poważniejsza sprawa - w kosmosie wszystko jest we względnym ruchu wobec siebie. i to z kosmicznymi prędkościami.

Jak w Twoich ukochanych ddkach pojawią się kiedyś pościgi samochodowe i modyfikoatory za strzelanie do ruchomego celu, to zobaczysz o co chodzi.

Na razie zas - poczytaj trochę
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

ndz lut 12, 2012 2:34 pm

Pomysły w punktach:
- mamy trzy rasy, które ze sobą walczą (muszę sprawdzić, czemu, ale chyba chodziło o jakąś ekspansję);


Same ludzkie kultury i archetypy są IMHO ciekawsze. Jak walniesz dwie rasy obcych to pewnie będą to kosmiczni wojownicy i kosmiczne elfy, oba archetypy spokojnie da się zrealizować w ramach ludzi i wypadnie to lepiej. Np kosmiczni wojownicy (obcy - klingoni, kilrathi, voroxowie, space orcs).
Jako archetypy ludzi:
Faszystowskie społeczeństwo klonów (Selekosa Void Dancers)
Społeczeństwo wyzwolonych więźniów (Selekosa Void Dancers)
Kosmiczni komuniści (Karcianka Kosmiczna)
Ludzie ze wszczepkami kontrolującymi myśli (Eve Online, Sansha's Nation)
Wyrzutki ze społeczeństwa utopijnego
Archetypy piratów:
Kosmiczna mafia (Eve Online, Serpentis)
Kosmiczni barbarzyńcy z dreadami (Eve Online, Angel Cartel)
Kosmiczni super sprytni piraci mądrale w klimacie Oceans eleven tylko w statkach (Eve Online, Guristas)

Kosmiczne elfy (wysublimowane zaawansowane kultury przerastające ludzi w tym czy owym albo we wszystkim ale upadające alboco) (obcy: Protosi, Eldarzy, Vau i Ur-obun i Ur-ukar)
Archetypy jako ludzie:
Genetycznie udoskonaleni potomkowie dawnych kolonistów Jowisza (Eve Online, Jovians)
Konspiracja genetycznie udoskonalonych elit walcząca z dominacją SI (Karcianka Kosmiczna)
Dwie genetycznie dopalone, miotające psioniką rasy ludzi z poprawionymi atrybutami społecznymi i intelektualnymi (Selekosa Void Dancers)
Hinduscy bogowie (Cywilizacja Rozproszona)
Genetycznie zróżnicowani potomkowie kolonistów w 0-G zwani Intruzami (Hyperion)

Ogólnie, ludzie dają radę wypełnić praktycznie każdy archetyp obcych i zwykle robią to ciekawiej i jest to bardziej współczesne (kosmici byli modni bardzoej tak 30 lat temu ;)

- piloci handlują na planetach

Jeśli chcesz settingu czysto kosmicznego, załóż że handlują na stacjach kosmicznych. Stacje windą orbitalną wysyłają towary na planety i z powrotem.

- czemu?

Doskonałe pytanie. Handlują żeby rozwijać się duchowo i doskonalić w sztuce kontaktów z innymi. Potem idą pomedytować dla pieniędzy.

czy przywożą wszystkie towary?

Oczywiście, masowo przywożą drewno na planety-dżungle i lód na lodowe planety ponieważ bo tak.

czy tylko te, których na danej planecie brak? (jeśli wybierzemy ostatnią opcję, trzeba będzie zaznaczyć, których gdzie brakuje)

Nie trzeba będzie, bo jeśli masz setting pulpowy o walkach w kosmosie to po prostu zakładasz że są tysiące planet i wymyślasz je na poczekaniu a nie rozpisujesz ich gospodarkę. Wystarczy Ci proste wyliczenie ile orientacyjnie da się zarobić na handlu zależnie od różnych czynników. Natomiast czy wieziesz marchewkę czy zamrożone ludzkie płody to już tylko koloryt sesji.

Możliwy zarobek jest tym większy:
* Im większe ryzyko po drodze (piraci, fronty wojen, anomalie)
* Im więcej zainwestujesz w towar (tym więcej sprzedasz, tadam!)
* Im dalej lecisz
* Im bardziej kłopotliwy jest towar (zajmuje dużo miejsca, jest radioaktywny, nielegalny, atakuje psioniką i zjada mózgi załogi)

Możliwy zarobek jest ograniczony:
* Zdolnościami handlowymi postaci
* Bogactwem kolonii

- piloci mogą kolonizować nowo odnalezione planety/księżyce;

Kolonizacja to gigantyczny temat na osobną kampanię. Kiedy piloci zaczynają kolonizować planetę, na najbliższe 50 pokoleń przestają być zasuwającymi po kosmosie pilotami.

czemu ludzie się na co decydują

Niewątpliwie ludzie kolonizują nowe teryturia bo po prostu lubią się męczyć.

- czy piloci mogą zbierać z kosmosu jakieś surowce (energia/gaz/superduper kwas czy tam coś) czy nie?

Do zbudowanej na grach komputerowych konwencji kosmicznej latanki należy odpowiedź TAK.

dla kogo te surowce? dla nich, czy dla planet?

W większości zapewne dla dużych rafinerii latających w przestrzeni które przerabiają ten szrot na nowe statki i armatki.

- w przestrzeni, jak wiadomo, nie ma grawitacji.

Nie ma ciążenia, to różnica. Grawitacja trzyma galaktyki więc jest.

Czy przy planecie jest grawitacja?

To pytanie mnie zabiło. Dlatego odpowiedziałem dopiero po dłuższym czasie. Musiałem się zreinkarnować.

Czy statek będzie hamował, jak go obrócimy o 180 i damy gazu w drugą stronę, czy nie?

Zasadniczo tak hamują statki w realistycznej fizyce, bo raczej nie opłaca się mieć osobnego dużego silnika do hamowania jak można mieć duży główny napęd. Ale w walkach w kosmosie w klimacie I Wojny Cię to nie obchodzi. Statek hamuje i zakręca zależnie od tego jakie ma parametry manewrowości, w sumie nie interesuje Cię czy to robi głównym ciągiem czy magiczną różdżką.
 
Awatar użytkownika
Dagome
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 9:31 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

ndz lut 12, 2012 2:57 pm

W D&D jest mechanika walki w przestrzeni :razz: mianowicie walki smoków opisane w opisie świata Smoczej Lancy :wink: .

Zi, jeśli śnią ci się spaceopery to przeczytaj cały cykl Honor Harrington czy inny Upadek Imperium Strachu :stupid: a nie baw się w robienie RPG co ci nie wychodzi. Na razie masz jakiś pomysł, wrzucasz ochłapa na forum i oczekujesz, że reszta ci powie co dalej z tym zrobić.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości