Zrodzony z fantastyki

 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

ndz lut 12, 2012 3:09 pm

Eno chłopaki. A w ilu systemach bitewnych liczy się prędkość względną? Nie licząc autorek?

E i no czemu wmówiliście zill, że do bitewniaka trzeba setingu? Pierw mechanika, potem seting. Np w takim travelerze nie ma w ogóle setingu.

Tak w ogóoe, to daj sobie spokój z tworzeniem setingu na forum. Do niczego w ten sposób nie dojdziesz. Najpierw wyraźnie sformułój czego chcesz, potem pogadaj w realu ze znajomymi
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

ndz lut 12, 2012 3:23 pm

Wydaje mi się, że równie dobrze może porozmawiac o settingu na forum, jak w realu. Przynajmniej notki zostają z takiej rozmowy.
Natomiast kwestia jest rzeczywiście w tym, ze nie ma tu pomysłu na setting, nie ma określonej wizji, jak to napisał Dagome, same ochłapy i zróbcie coś z tym. Więc może faktycznie Ciri, zrób setting, okresl co jest w nim ciekawego, zainteresuj nas jakoś, a nie każ wymyślac Tobie settingu. Ja wymyślam własny, Indoctrine także. Twojego wymyslac nie muszę od zera. Więc daj coś, nad czym można by podyskutowac - bo na razie to jest dyskusja o niczym. I ja akurat jestem zdania że potrzebny jest setting, a potem można dobrac do niego mechanikę. Zresztą dlatego pierwotne załozenia WTSu były takie, że robimy wszystko na Savage Worlds - zeby włąsnie nie było bezsensownych dyskusji nad mechaniką, a skupic się na swiecie. SW dośc łatwo "przetłumaczyc" na większosc popularnych mechanik PO stworzeniu settingu.

Chcesz, rób dalej po swojemu i upieraj się i przy Treskri, i tutaj przy formie, jaką przyjęłas.

Wg mnie o ile setting Treskri jest moze i ciekawy, to mechanicznie wogóle nie interesujący - jest to zlepek pomysłów nie pasujących do siebie, sklejanych "bo Ciri się tak podoba" i nie ma w nich ani większego pomyślunku ani nic. Rozlecą się przy pierwszych testach.

Zajmij się lepiej settingiem, przyjmij do potrzeb dyskusji jedną, GOTOWĄ mechanikę, a później, jak setting bedize gotowy, to sobie napiszesz własną, jeśli ci D&Dki czy SW nie pasują.
Przy czym ja proponuję jednak te SWPL, bo jest proste, mozna je łatwo modyfikowac na potrzeby settingu - uznaj to jako roboczy system operacyjny, nie wersję ostateczną.

Rób więc setting - inaczej mam wrażenie że jedyne co tu robimy to edukowanie ciebie w podstawach mechanik RPG - a mi się już nie chce.
Prędkośc się liczy chocby w Savage Worlds/Nemezis - pościgi.
Co do travellera - czytałeś go? Przecież tam jest setting i to ogromny.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

ndz lut 12, 2012 3:59 pm

Wy zaczęliście z ruchem i w ogóle rzeczami mechanicznymi... jak ja dałam wcześniej listę pytań settingowych kilka postów wyżej. Czekam więc na odpowiedzi na te pytania. Jak o nie prosiłam, to słyszałam "gdzie oryginalność', no to wam dałam odpowiedź, a zamiast zająć się pytaniami, uczepiliście się oryginalności.

Pytania settingowe! A potem reszta!
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

ndz lut 12, 2012 4:21 pm

Ziri, czy ty rozumiesz o czym się do ciebie mówi? TO TY TO WYMYŚL, zrób wizję świata, konkretną porywającą, a nie ochłapy i teksty w stylu "zróbcie mi setting bo nie mam pomysłu" nie masz pomysłu, to nie rób settingu.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

ndz lut 12, 2012 5:27 pm

Zdawało mi się że to Wspólne Tworzenie Settingu?

Zadałam pytania, możemy nad nimi pomyśleć.

-------------------
EDIT: Wymyśliłam właśnie, że skoro wyścigi są w tak niewielu settingach, to może właśnie na tym elemencie położyć nacisk? Że wyścigi odbywają się ponad planetami, a także w przestrzeni kosmicznej... do organizacji ich potrzebni są koloniści, a piloci do startów w nich oraz do chronienia ich przed potworami i do zbierania niezbędnych zasobów, które są potrzebne do stworzenia coraz bardziej szalonych torów.
Ostatnio zmieniony ndz lut 12, 2012 7:27 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

ndz lut 12, 2012 8:27 pm

Ciri - jeju, zrozum - tak, my ci mozemy pomóc opracowac setting, ale zeby go opracowac to najpierw musisz rzucic jakieś mieso na stół, zeby było z czego gotowac. Ty najwyraźniej nie masz pomysłu.
Proszę przedstawic spójną i ciekawą wizję świata w minimum 500 słów + drugie 500 słow wyjaśnienia dlaczego włąśnie te elementy mają byc ciekawe jako oryginalny setting SF.

Wtedy moze będzie o czym porozmawiac. Na razie nie ma.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

ndz lut 12, 2012 8:50 pm

Dobra, postaram się przedstawić taką zajawkę, jak tylko znajdę chwilę.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

ndz lut 12, 2012 9:49 pm

Ale tak w ogóle to dlaczego tak się przejmujecie settingiem do czegoś co ma być czymś na kształt planszówki?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

pn lut 13, 2012 9:24 am

Albiorix pisze:
Ale tak w ogóle to dlaczego tak się przejmujecie settingiem do czegoś co ma być czymś na kształt planszówki?


To nie ja, to zigzak. Więc nie "wy". A ja nie widzę problemu, żeby zrobić z tego mini-setting.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

pn lut 13, 2012 10:01 am

Więc:
* olej planety, grom komputerowym wystarcza stacje Tobie też. Planety są ale piloci się nimi za bardzo nie interesują i tyle.
* wymyślaj frakcje które różnią się okrętami i ewentualnie kulturą o ile to wypływa na styl walki w kosmosie. Fajnie żeby wzbudzały jakieś emocje ale statki ważniejsze.
* myśl o grywalności projektując mechanikę.
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

wt lut 14, 2012 9:38 pm

Ziri, ale jaki "mini-setting"? Przecież tu wogóle pomysłu nie ma, nawet na mikrosetting - że się lata między planetami? Po co? Za co? jaki jest cel gry? Cel postaci? Kim są postaci? setki pytań się cisną...
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 15, 2012 3:49 pm

Na pytania: "po co?" i "kim są postaci" odpowiedzi macie wcześniej.

Jaki jest cel gry w dedeki? Zdobyć chwałę. Tu tak samo.

Zajawka się pisze.
 
murrey
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: wt kwie 20, 2010 6:30 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

pt kwie 27, 2012 9:42 am

Bardzo podoba mi się ten pomysł i chętnie w coś takiego bym pograł. Na pewno podrzucę Ci kilka pomysłów o ile to jest kontynuowane.
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

śr cze 13, 2012 5:58 pm

Mam nadzieję że nie przegapiliście tego:

http://polter.pl/zigzak,blog.html?14128

Zapraszam do wzięcia udziału

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości