Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 8:48 am

Kolejny już raz przyśniła mi się jakaś kosmiczna bitwa... stąd też przyszedł mi do głowy taki sobie pomysł:

Inspirowane Pardus, SWSE, FreeOrion, Stellar Frontier, Oolite, Frontier First Encounters i innymi grami tego gatunku, w które grałam...

- trzy atrybuty (po co więcej, skoro nie ma walki wręcz?)
- brak ras i klas
- tylko drzewka atutów (drzewko strzeleckie, szmuglera, mechaniki .... etc.)
- kilka umiejętności -> Pilotaż, Dyplomacja, Ukrywanie, Percepcja, Nawigacja
- turlamy d20 + mod
- postać dostaje ileś tam kasy na starcie (dość na statek)
- przez resztę gry postać = statek (tzn. ma pw i KP statku, ale używa swoich umiejętności i atrybutów, bo statki nie mają umiejętności ani atrybutów)
- dokupowywanie ekwipunku do statku (laserów, plazmy, blasterów, tarcz, poda, silników etc.)
- tarcze działają jak dodatkowa pula hp, która jest redukowana najpierw
- planety jako swego rodzaju "miasta", a gra toczy się w przestrzeni
- pula punktów akcji jak w M&M na jakieś niesamowite manewry a la zestrzelenie Gwiazdy Śmierci
- ruch w trzech wymiarach
- w przestrzeni kosmicznej jakieś tam potwory i różne anomalie
- kilka frakcji, do których można dołączyć

-----------------------------------------------
To tylko taki ogólny zarys. Czekam na propozycje i podpowiedzi, co jeszcze mogłoby się znaleźć, bowiem nie siedzę zbyt mocno w s-f.
Zi

P.S. Wasze pomysły będą mile widziane, ponieważ w przeciwieństwie do Treskri nie mam tu aż tak wyraźnej wizji na początku.
 
Awatar użytkownika
Morel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4566
Rejestracja: śr mar 03, 2010 10:59 am

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 8:56 am

Zireael pisze:
pula punktów akcji jak w M&M na jakieś niesamowite manewry a la zestrzelenie Gwiazdy Śmierci

Mutants&Masterminds?
Gdzie tam jakieś punkty są, bo nie rozumiem do końca tego stwierdzenia.

Zireael pisze:
- trzy atrybuty (po co więcej, skoro nie ma walki wręcz?)

Dlaczego nie ma walki wręcz? A abordaże, włamy komputerowe tego typu sprawy?

Zireael pisze:
- brak ras i klas

Yyyy eeee, We're alone in the universe?

Zireael pisze:
- tylko drzewka atutów (drzewko strzeleckie, szmuglera, mechaniki .... etc.)

Na jakiej zasadzie przydzielane/wybierane skoro nie ma klas?

Zireael pisze:
- kilka umiejętności -> Pilotaż, Dyplomacja, Ukrywanie, Percepcja, Nawigacja

Jak wyżej - system punktowy? Power Level?

Zireael pisze:
- przez resztę gry postać = statek (tzn. ma pw i KP statku, ale używa swoich umiejętności i atrybutów, bo statki nie mają umiejętności ani atrybutów)

Aha - a jak postać chce wyleźć ze statku (bo przybija do stacji kosmicznej i chce sobie walnąć kielicha) to trochę tak średnio jak ma 3 atrybuty, nie ma żadnej obrony, ani punktów życia, czy tam hpków.

I to tyle bo dalej nie chce mi się wymieniać. Wciskasz na siłę jakieś uproszczone d20 w otoczkę Scifi. Dodatkowo próbujesz zabrać coś z M&M i Nemezis.
Zrobiono Alternity. Można pograć. Zrobiono też mnóstwo innych settingów - Twój w chwili obecnej zupełnie niczym się nie wyróżnia.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 9:25 am

Dlaczego nie ma walki wręcz? A abordaże, włamy komputerowe tego typu sprawy?

Włamy komputerowe to nie walka wręcz, a o abordażach nie myślałam...

Yyyy eeee, We're alone in the universe?

Niekoniecznie, tylko nie ma syndromu obcego, który jest tak naprawdę ludziem, dającym premie do statystyk. Możesz się nazwać jakkolwiek i być kimkolwiek (człowiekiem, obcym, androidem), ale nie ma to wpływu na statystyki.

Na jakiej zasadzie przydzielane/wybierane skoro nie ma klas?

Postać może wybrać, powiedzmy, co ileś tam XP albo co poziom (zależnie od tego, czy poziomy będą czy nie).

Jak wyżej - system punktowy? Power Level?

Jeszcze nie wiem.

Aha - a jak postać chce wyleźć ze statku (bo przybija do stacji kosmicznej i chce sobie walnąć kielicha) ...

To jest już kwestia fabularna, a nie mechaniczna.

Zrobiono Alternity. Można pograć. Zrobiono też mnóstwo innych settingów - Twój w chwili obecnej zupełnie niczym się nie wyróżnia.

Poszukam w takim razie, o co chodzi w Alternity. Podasz jakieś pozostałe? SWSE znam...

Mnie chodzi o to, żeby był setting skupiający się na bitwach kosmicznych i statkach kosmicznych, a nie na całej otoczce typu: bar na planecie X, strzelanie z pistoletów etc. Bitwy i statki, a cała reszta jest tłem fabularnym.
 
Awatar użytkownika
Morel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4566
Rejestracja: śr mar 03, 2010 10:59 am

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 9:34 am

Zireael pisze:
Mnie chodzi o to, żeby był setting skupiający się na bitwach kosmicznych i statkach kosmicznych

Ale setting o bitwach kosmicznych to tak trochę nie teges "bez całej reszty" - można sobie pograć w jakiegoś bitewniaka w ten sposób przecież.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 9:39 am

Ale setting o bitwach kosmicznych to tak trochę nie teges "bez całej reszty" - można sobie pograć w jakiegoś bitewniaka w ten sposób przecież.


Może, ale to się dotrze później. Albo w ogóle nie będzie opisane mechanicznie, tylko będzie fabularnie. Historia postaci w normalnych fantasy RPG też rzadko przekłada się na mechanikę. Albo takie social skille - czasem są mechaniczne, czasem nie, a i tak z reguły przekładają się na rolplejowanie dobre.

Na razie mam nadzieję nie rozdrabniać się na dziesięć rzeczy, podocierać to co jest wyżej, a otoczkę najwyżej stworzymy później. Bo inaczej wyjdzie chaos jak w wątku o Treskri.

Swoją drogą, jeśli coś z tego wyjdzie, to też założę wiki na wikidot.
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 10:10 am

Ciri - nie chcę ci odbierać entuzjazmu, ale właśnie tłumaczę Savage Space na polski, piszemy NOVĄ, poza tym Indoctrine robi Głębię Przestrzeni a na ancientscrollu rozwija się TROM... i pewnie jeszcze parę innych autorek i projektów w tyym klimacie.
O Nemezis nie wspomnę.

Savage Space jest dość podobny do tego co proponujesz w kwestii walki statków.
znajdziesz go tutaj, na razie tylko w angielskim:
http://chaosmeister.files.wordpress.com ... on-1_0.pdf
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 12:07 pm

Podobnie jak Zigzak - uważam że szkoda czasu na kombinowanie nowej mechaniki kosmicznej, jak już sporo tego jest i się tworzy ;)
Oczywiście nie jestem obiektywny, sam mając swoją :D
Swoją drogą, masa z tym roboty i naprawdę trudno jest zbalansować wszystkie ważne elementy. Trzeci miesiąc testuję mechanikę FAST do GP i dopiero zbliżam się do finału :) Nadmienię, że sporo czasu temu miałem ją jako opcję, ale wrzuciłem do szuflady, więc de facto testowania było znacznie więcej...


@Zigzak, tak przy okazji, coś więcej o tym Tromie wiesz może? Na blogu wiele nie ma, ale chyba trochę osób miało już z tym styczność.
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 1:07 pm

a szukaj, szukaj - batiuszka gógiel obdarzy :)
Na ancientscrollu coś jest - grzeb za linkami.
Ja w sumie też nie wiem co to jest.
A, Ciri - jest jeszcze Void Dancers Selekosa, znajdziesz na forum z autorkami (nie chce mi się szukac linku) - też z "dziwną" mechaniką :)
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 2:49 pm

1) TROM dla mnie wygląda na coś, co ma tylko początek.
2) Alternity wygooglałam, ale nie wiem od czego zacząć. Jakby mi ktoś powiedział, gdzie tam są podstawowe zasady...?
3) NOVA - za dużo otoczki
4) Void Dancers - przekombinowana trochę mechanika tak na pierwszy rzut oka
5) Savage Space - podoba mi się kawałek o statkach, poza tym za dużo otoczki.

Dla mnie się liczą statki i walki w kosmosie, a nie cała reszta.

@ zigzak: Widzę, że jesteś zaciekłym wrogiem d20 :P
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 3:07 pm

d20 jest okropne, ma poziomy, hapeki i klasy - samo zło :)
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 3:19 pm

Albiorix pisze:
d20 jest okropne, ma poziomy, hapeki i klasy - samo zło :)


Z czego połowy tu nie będzie. Klas na pewno a poziomów raczej też nie. Tylko hapeki z tego zła zostają.

EDIT: To może maznę jakiś przykładowy statek i postać, żeby było widać, o co mi chodzi?
Ostatnio zmieniony śr lut 08, 2012 3:21 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 3:24 pm

5) Savage Space - podoba mi się kawałek o statkach, poza tym za dużo otoczki.

Jakiej otoczki? Czy ty to czytałaś? Przecież to sama mechanika jest, świat zajmuje jedną stronę, i to przykładowy. I to mechanika związana praktycznie WYŁĄCZNIE z walkami kosmicznymi (kilka stron sprzętu i cyborgizacji).
Coś wymyślasz.
Jasne że jestem wrogiem mechaniki d20 - jest dobra do łażenia po lochach i zabijania smoków, jeśli to kogoś interesuje. Mnie nie.
Ostatnio zmieniony śr lut 08, 2012 3:35 pm przez zigzak, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
slann
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4982
Rejestracja: pt paź 14, 2005 10:35 am

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 3:28 pm

Wiesz zil. Nie da się zrobić rpg o walkach statkami. Wtedy będzie bitewniak.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 3:34 pm

slann pisze:
Wiesz zil. Nie da się zrobić rpg o walkach statkami. Wtedy będzie bitewniak.


No to niech będzie bitewniak.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 3:50 pm

Mi wyszła karcianka. Ale stanęła na balansowaniu, tymczasem statki z wyższą inicjatywą zabijają wszystko.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 5:00 pm

Obiecałam, zrobiłam :wink:

Jeśli atak trafi (przebije KP), odejmuje się najpierw wartość hp w nawiasach (wartość tarczy), a później dopiero hp poza nawiasami.
Wielokrotne ataki tylko w przypadku posiadania odpowiedniej liczby broni.

Każda postać dostaje 4 pkt umiejętności na poziom (zakładając, że będą poziomy, inaczej będą korzyści jak w mechanice do Treskri).


Przykładowa postać ze statkiem
Ani (nota: poziom postaci 7 / wydane 2000 XP -> zależnie od tego czy weźmiemy poziomy czy kupowanie za XP.)
Mężczyzna człowiek; Zr 16 Int 14 Cha 12.
Atuty: wspaniały pilot I (+2 do Pilotażu), wspaniały pilot II (kumulujące się z wcześniejszym +2 do Pilotażu), mechanik I (+2 do Napraw)
Umiejętności: Pilotaż 4 rangi+3(Zr)+2+2=+11, Naprawa 0+2(Int)+2=+4, Dyplomacja +1(Cha), Ukrywanie +3(Zr), Percepcja +2(Int)

"Falcon"
mały myśliwiec; SW ??, hp 40 (tarcza 40), KP 10+1 (rozmiar mały) +3 (zbroja III)+3(premia za Zr pilota)=17; Szyb 60; Init +3 (Zr pilota); atak +3 (Zr pilota) +4 (laser I x2)=+7/+2;
Ekwipunek: tarcza II, zbroja III, laser I x2, silniki III

----------------------------------------------------
Tarcza I -> daje 20 hp tarczy
Tarcza II -> daje 40 hp tarczy
Tarcza III -> daje 60 hp tarczy
Tarcza IV -> daje 80 hp tarczy
Tarcza V -> 100 hp tarczy

Zbroja I -> +1 do KP
Zbroja II -> +2 do KP
Zbroja III -> +3 do KP
Zbroja IV -> +4 do KP
Zbroja V -> +5 do KP

Laser I -> +2 do ataku
Laser II -> +4 do ataku
Laser III -> +6 do ataku
Laser IV -> +8 do ataku
Laser V -> +10 do ataku

Silnik I -> szybkość 20
Silnik II -> szybkość 40
Silnik III -> szybkość 60
Silnik IV -> szybkość 80
Silnik V -> szybkość 100

-----------------------------------------------
1) Czy dodać Pilotaż postaci do KP i ataku statku - nie wiem, czy nie będzie to przegięcie?
2) Myślałam o jakimś rozmiarze statku, który by limitował ładowane doń wyposażenie (np statek ma 40 t pojemności, laser I zajmuje 4t, silnik I 10 t etc.)
3) Czy zastosować zasady latania z PMP?
4) Oczywiście, jak widzicie wyżej, koszty statku ani części nie są jeszcze określone.
5) Laser daje +2 do ataku, bo będzie jeszcze inna broń, dająca mniejsze premie.
6) Obrażenia jeszcze nieokreślone. Jakieś pomysły?

Jak widzicie, mechanicznie jest to super proste i nie wymaga długiego deliberowania. Ani też nie mam zamiaru tego
udziwniać i przekombinowywać. Ot, taki drobiazg który ma umożliwić rozegranie walk kosmicznych na mechanice d20.
Zi
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 5:41 pm

Jeśli mechanika ma być prosta, skirmishowa, ale jednocześnie ma stanowić bardzo ważny element, wręcz kwintesencję settingu, to... dziwnie to wygląda :)
Kto miałby takim skirmishem się zainteresować? Fan karcianek, planszówek?

Rzeczywiście, to jak prezentujesz, jest szybkie, krótkie i... No właśnie, to tak jakby tworzyć jakiś system arenowy.

Aha, planujesz ruch w 3 wymiarach. Wierz mi, to JEST trudne :) U mnie po grubo ponad roku testów wyszło, że realistyczna, dobrze odwzorowująca większość elementów walka w 3D musi odbywać się na planszy.
Model uproszczony także wymagał masy balansowania :)

2) Myślałam o jakimś rozmiarze statku, który by limitował ładowane doń wyposażenie (np statek ma 40 t pojemności, laser I zajmuje 4t, silnik I 10 t etc.)


Ja zrobiłem Punkty Montażu. Każdy model kadłuba ma mocowania zewnętrzne, strukturalne i wewnętrzne o różnych wielkościach. Na przykład generator zajmuje 3PM-W, czyli da się go zamontować jedynie na statku który posiada przynajmniej jedno PM wewnętrzne o rozmiarze 3 (nie można sumować mniejszych, bo są w różnych miejscach rozmieszczone).
Broń mocowana ja na wieżyczkach i to są też jakby PM, ale liczone oddzielnie. Tylko u mnie elementów jest "trochę" więcej ;) Rzuć okiem na kartę:
http://glebiaprzestrzeni.pl/Grafiki/Mysliwiec.pdf

Co do TROMa, to rzeczywiście, wiele nie ma na razie, ale wydawało się, że to projekt testowany dość długawo.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 5:50 pm

Jeśli mechanika ma być prosta, skirmishowa, ale jednocześnie ma stanowić bardzo ważny element, wręcz kwintesencję settingu, to... dziwnie to wygląda :)

Bo to nie ma być setting, tylko taka nakładeczka-broszurka na d20 do walk kosmicznych. Inna sprawa, że nie bardzo wiedziałam, gdzie to wrzucić... Jeśli setting, to taki bardzo mini-setting.
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 5:55 pm

Aha, to trochę zmienia postać rzeczy.

Właściwie to skirmish na d20 nie jest niczym zdrożnym, tylko pytanie zasadnicze: po co? Jakie miałoby to mieć zastosowanie?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 5:56 pm

Indoctrine pisze:
Aha, to trochę zmienia postać rzeczy.

Właściwie to skirmish na d20 nie jest niczym zdrożnym, tylko pytanie zasadnicze: po co? Jakie miałoby to mieć zastosowanie?


Ot tak, bo te bitwy kosmiczne mi się ciągle śnią :D

BTW nie wiedziałam, że istnieje taki termin jak skirmish. Człowiek ciągle się uczy...
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 6:13 pm

System umiejek wzorowany na Eve jest IMHO idealny do czegoś takiego.

1. Chrzanić logikę - umiejki dają bonusy do mnóstwa rzeczy - prędkości, zwrotności, pancerza, zasięgu broni, celności laserów, obrażeń zadawanych, skuteczności tarcz, energii produkowanej przez reaktor itd. Nie jest to bardzo realistyczne ale jest bardzo grywalne jeśli chodzi o rozwój postaci pilota. Bonusy z umiejek zwykle wynoszą około 5% na poziom.
2. Inne umiejki są potrzebne do tego żeby używać różnych urządzeń, np musisz mieć umiejkę "Zaawansowane lasery III" żeby używać efektywnie "Super Lasera Smażacz Ludziuf 15". Na wyższych poziomach tej umiejki "Super Laser Smażacz Ludziuf 15" może dodatkowo okazać się łątwiejszy do zamontowania (zużywać mniej zasobów statku).
3. Umiejek jest ogromne mnóstwo, dziesiątki, może nawet setki, jedna albo dwie do każdej klasy statku (myśliwiec, fregata, krążownik) i każdej klasy urządzeń pokładowych (tarcze, lasery, rakiety, komputery...) albo każdego "producenta" (technologie ludzi, technologie kosmicznych korników, technologie kosmicznych kaszalotów itd)
4. Umiejki mają nieduży zakres poziomów (w Eve można je rozwijać od 1 do 5). Tam gdzie chcielibyśmy dać graczom możliwość rozwoju dalej, istnieją umiejki "zaawansowane". Rozpoczęcie nauki umiejek zaawansowanych wymaga uprzedniego rozwinięcia wersji "podstawowej" na maksa.
5. Ogólnie, umiejki czasem wymagają uprzedniego wykucia innych umiejek na jakiś poziom. Np "Snajper Laserowy" wymaga "Lasery" na 3 itd. W ten sposób umiejki tworzą śliczne drzewko w którym można sobie planować karierę.

Ten system IMHO dałoby się fajnie przenieść na RPG papierowe.

Edit:

Ad 1: Innymi słowy, nie ma bezpośrednich testów umiejętności. Mechanika walki opiera się na parametrach statku, broni i wyposażenia. A te parametry możemy poprawić odpowiednimi umiejkami.
Ostatnio zmieniony śr lut 08, 2012 6:19 pm przez Albiorix, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Indoctrine
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 04, 2010 8:56 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 6:18 pm

Dodam jeszcze, że jak ktoś zainteresowany, niedzielę 19 lutego na Zjavie prowadzę pokaz mechaniki SIM i FAST do Głębi :) Można będzie naocznie się przekonać jak da się niektóre elementy rozwiązać. No i ponarzekać przy okazji ;)
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 6:54 pm

Indoctrine, ty spamerze Głębiowy! :D
Ciri, jesli to nakladka na ddeki, to moze to i fajny pomysl - ae zrob to jako nakladke na ddki, nie udziwniaj znowu. Ddkowcom sie to przyda moze - choc jak ktos chce grac w SFa to zagra w SFa, a nie w dedeki. No chyba ze w nic innego nie umie
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 7:48 pm

Ciri, jesli to nakladka na ddeki, to moze to i fajny pomysl - ae zrob to jako nakladke na ddki, nie udziwniaj znowu.


Przecież napisałam, że nie będę udziwniać.

@ Albiorix: Dzięki.
 
Awatar użytkownika
Albiorix
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2265
Rejestracja: pn gru 20, 2010 10:10 pm

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 7:58 pm

 
Awatar użytkownika
Morel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 4566
Rejestracja: śr mar 03, 2010 10:59 am

WTS Mk #? - Space Pilot

śr lut 08, 2012 10:02 pm

Zireael pisze:
Dla mnie się liczą statki i walki w kosmosie, a nie cała reszta.

To jest to bitewniak (pierwsze z brzegu zasady do jakiegoś skirmisza i jazda)

A Ty chcesz dodawać otoczkę. Ale jak jest otoczka, to może być jej za dużo.

Na siłę ciągniesz, na siłę - zupełnie bez sensu.....
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

czw lut 09, 2012 11:37 am

To jest to bitewniak (pierwsze z brzegu zasady do jakiegoś skirmisza i jazda)

To rzuć linkami...

EDIT: A wyżej już napisałam, że sobie może być bitewniak, ot, taki dodatek do d20 Modern albo SWSE.

EDIT 2: Wymyślmy zastosowanie dla innych atrybutów, skoro ma być to nakładka na d20 albo SWSE. Nadal zakładamy, że do naszych celów rasy i klasy mechanicznie nie są potrzebne i na mechanikę nie wpływają.
Ostatnio zmieniony czw lut 09, 2012 11:56 am przez Zireael, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

czw lut 09, 2012 1:31 pm

a to w Saga Edition nie ma mechaniki latania stakami?
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: WTS Mk #? - Space Pilot

czw lut 09, 2012 2:45 pm

zigzak pisze:
a to w Saga Edition nie ma mechaniki latania stakami?


Widzę, jest. Ale trochę dziwią mnie niektóre rozwiązania, jak się w to wczytuję. Po co statkom niekompletne atrybuty (Siła, Zręczność, Kondycja)? Po co statkom umiejętności? Część rzeczywiście mogłabym wykorzystać, dzięki za przypomnienie.

Poza tym chciałabym dać graczom możliwość rozbudowy statków, a nie "tu masz statystyki X-Winga, to sobie możesz się nim pobawić".

Dałabym statystyki jakichś typów (myśliwiec, krążownik, niszczyciel, baza kosmiczna), które można modyfikować za rozmiar w pewnych granicach. Ustalić, ile mieści się ekwipunku w każdym takim kadłubie, cenę za kadłub i za części... oraz jak się wykorzystuje umiejki gracza i jego atrybuty. Dodać jakieś regułki ruchu i dostrzegania przeciwników oraz handlu, żeby korzystało to też z umiejek i atrybutów gracza i tyle. Bardziej uniwersalne i dające większe możliwości postaciom graczy niż to, co wymyślili w SWSE.
Ostatnio zmieniony czw lut 09, 2012 2:46 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
zigzak

WTS Mk #? - Space Pilot

czw lut 09, 2012 2:58 pm

wiesz, ale te zasady też są do rozbudowy.
Rozumiem więc że teraz chcesz stworzyć sytem konstruoawania statków do d20?

Poczytaj sobie Nemezis, poczytaj sobie Savage Space. Tam te rozwiązania są - może coś skradniesz.
Polecam też polatać po forach fanów RPG Star Wars, bo na pewno znajdziesz już autorki/amatorki do konwersji i konstrukcji statków.

Niepotrzebna robota.
I najważniejsze - WTS to Wspólne Tworzenie Settingu, nie Mechaniki. Więc może dorzuć jakiś koncept świata, w którym byś chciała grać?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości