Mandris,
Jak już wspomniałem w privach, 4 edycja oferuje następujące:
1. Żywotność
a) Pierwszy stan zdrowia obliczany Krąg Ziemi x5, pozostałe standardowo x2
b) Alternatywnie Pierwszy stan zdrowia obliczany jw. x5, lecz pozostałe x3, x4, bądź nawet x5
2. Wyparowania pancerza
W 4 edycji jest wprawdzie więcej rodzajów pancerza, więc skupię się tylko na dwóch z 1 edycji:
- Pancerz lekki wyparowuje każdorazowo 3 punkty obrażeń
- Pancerz ciężki wyparowuje każdorazowo 5 punktów obrażeń
3. Wykorzystanie Punktów Pustki
- postać ma możliwość wykorzystania 1 Punktu Pustki w celu jednorazowej redukcji 10 punktów obrażeń. Oczywiście jeśli postać przyjmie np. 8 punktów, zredukuje w ten sposób wszystkie 8. Natomiast jeśli postać przyjmie np. 16 punktów, zredukuje w ten sposób 10, zaś otrzyma tylko 6.
Pozostałe zmiany (czerpiące z 4 edycji) odradzałbym wprowadzać, ponieważ strasznie naruszyłoby to równowagę zasad 1 edycji i lepiej byłoby już po prostu granie na zasadach czwórki. Z kolei te powyższe uważam, że śmiało możesz zastosować, ponieważ są względnie kosmetyczne.
W kwestii wprowadzania zupełnie własnych rozwiązań, uważam, że jest to zbędne, bo wg mnie czwórka ma bardzo przemyślaną mechanikę, dlatego zaadaptowanie do jedynki któregoś z ww. punktów - czy nawet dwóch lub wszystkich trzech - byłoby najmniej 'przekombinowane'
Pozdrawiam