Zrodzony z fantastyki

 
Hej...Ty!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 04, 2013 7:22 pm

Zaklęcia przemiany

pn paź 06, 2014 2:43 pm

Mam pytanie, gdyż mam problem z ustaleniem zasad dwóch dwóch/trzech zaklęć - Polimorfia (4lvl) i Alter self (2lvl) oraz zaklęcie odmłodzenia (o ile takie istnieje)

Dam przykład z naszej gry.
Jest sobie gracz (nie chwaląc się ja), który gra człowiekiem (kapłan/czarodziej/true necromancer) i w pewnym momencie drużyna sobie postanowiła że zagrają sobie trupami (mumia i wampiru), więc zaklęcia zdobyliśmy (summon undead V) i żeby nie było takiego hop siup rzucili ile lat minie zanim się ogarną i przebudzą.
Rzucili przykładowo - każdy po k20 - wyszło 36 lat.
Teraz ten mag/kapłan człowiek się zestarzał i chce się odmłodzić, gdyż jego atrybuty Si nie pozwalają mu nosić nawet worka z ziemniakami.

Teraz ten mag chce przemienić siebie w coś młodszego, zrobić przedmiot, aby mógł dorównać sile, zręczności i budowie swojej drużynie, której na czasie już nie zależy, a mnie czas niedługo dogoni i będą zakopywać moją postać zanim spotkamy losowy encounter.

Zauważyłem ze te dwa zaklęcia się od siebie różnią dlatego pytam:
1. Czy któreś zaklęcie może odmłodzić.
2. Czy jak rzucę na siebie zaklęcie polimorfii(w człowieka wojownika) to mogę sobie wybrać Si 18, Zr 18 i Bd 20 (pisze tam że zmieniają mi się atrybuty Si/Zr/Bd). Czy jak to działa?
Patrzyliśmy też statystki barbarzyńcy/wojownika o moim poziomie w Księdze Mistrza Podziemi, żeby je zastosować, ale nie chce kombinowania na siłę dlatego też się pytam.
___________________________________________
Tytuł zmieniony na lepiej oddający treść wątku.
Kamulec
Ostatnio zmieniony ndz paź 12, 2014 2:03 am przez Kamulec, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Elicor
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 43
Rejestracja: wt sty 14, 2014 10:14 pm

Czary, czary, czary... i zaklęcia!

pn paź 06, 2014 10:40 pm

1. Czy któreś zaklęcie może odmłodzić.

Kradzież Życia (steal life) z Księgi Plugawego Mroku. Było też coś w Book of Erotic Fantasy, jeżeli chce ci się korzystać z nie-Wizardowych dodatków. O ile pamiętam zaklęcie wywoływało chorobę Merlina, starzenie się wstecz. Oprócz tego istnieją różniste zaklęcia które "tylko" wydłużają życie. Zawsze można próbować życzenia oraz tworzenia własnych zaklęć.
2. Czy jak rzucę na siebie zaklęcie polimorfii(w człowieka wojownika) to mogę sobie wybrać Si 18, Zr 18 i Bd 20 (pisze tam że zmieniają mi się atrybuty Si/Zr/Bd). Czy jak to działa?

O ile w erratach i aktualizacjach nie znalazłem niczego co zakazywałoby taki wybieg to muszę cię ostrzec, że twój MG prawdopodobnie go zawetuje lub nałoży istotne ograniczenia. Ponadto nowsze podręczniki do 3.5 zawierają opis podszkoły polimorfii która znacząco, choć nie całkiem, ogranicza związane z tego typu zaklęciami wygłupy (np. poprzez zablokowanie zdolności klasowych oraz atutów na czas trwania zaklęcia).

Co można zrobić? Lisza można!
 
Hej...Ty!
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: pn mar 04, 2013 7:22 pm

Czary, czary, czary... i zaklęcia!

wt paź 07, 2014 4:06 pm

Wielkie dzięki.

Nie spodziewałem się tego typu zaklęć, mimo że moja postać zdobyło prawie na samym początku KPM.
U nas w drużynie (dosyć skąpej) każdy gracz czasem prowadzi, często na zmianę z innym.

A jeśli chodzi o lisza, to osobiście jestem wielkim wrogiem grania nieumarłymi, dają duże premie, ale ja widzę tylko przeszkodę w odgrywaniu mojej postaci.

Mam w drużynie dwóch nieumarłych i jak wprowadzam im np: kapłana z wysokimi RZT i CHA to od razu słyszę komentarze, że chce ich pozabijać, a jak rzucam im barbarzyńce na ich poziomie lub nawet wyższym to nawet ich nie trafia. Paladyn to może sobie dookoła nich potańczyć, czy coś w tym rodzaju. Sam nie wiem jakie rzucić im wyzwanie, żeby było śmiertelne i trudne i nie parało się odpędzeniom nieumarłym.
Grają oni Mumią(libris mortis) i wampir z poprawionych ras, dostępnych w internecie.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

Czary, czary, czary... i zaklęcia!

śr paź 08, 2014 12:26 pm

Hej...Ty! pisze:
2. Czy jak rzucę na siebie zaklęcie polimorfii(w człowieka wojownika) to mogę sobie wybrać Si 18, Zr 18 i Bd 20 (pisze tam że zmieniają mi się atrybuty Si/Zr/Bd). Czy jak to działa?
Polimorfujesz się w typowego przedstawiciela danej rasy, przyjmując jego Siłę, zręczność i budowę, więc przy polimorfi w człowieka będziesz mieć siłę/zręczność/budowę równą 10/11.

Jest epickie zaklęcie pozwalające wydłużyć życie.

Hej...Ty! pisze:
Mam w drużynie dwóch nieumarłych i jak wprowadzam im np: kapłana z wysokimi RZT i CHA to od razu słyszę komentarze, że chce ich pozabijać, a jak rzucam im barbarzyńce na ich poziomie lub nawet wyższym to nawet ich nie trafia. Paladyn to może sobie dookoła nich potańczyć, czy coś w tym rodzaju. Sam nie wiem jakie rzucić im wyzwanie, żeby było śmiertelne i trudne i nie parało się odpędzeniom nieumarłym.
Grają oni Mumią(libris mortis) i wampir z poprawionych ras, dostępnych w internecie.
Użyj wariantu, który zamiast turn/rebuke undead zadaje im obrażenia.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości