Głosu nie oddam, gdyż sam nie jestem pewien co bym najchętniej czytał. Ale mogę wyrazić swoje opinie o poszczególnych podpunktach.
Geografia - artykuły poświęcone geografii są bajeczne. Nie wiem czy najciekawsze, ale bardzo pożyteczne. Spodobał mi się zwłaszcza cykl o Chulcie. Szczegółowe opisy krain i miejsc pobudzają wyobraźnię do tego stopnia, że od razu zachciewa się przygody w danym regionie. Gdybym musiał zagłosować to prawdopodobnie postawiłbym właśnie na geografię.
Bóstwa - artykuły dotyczące bóstw są niezwykle ciekawe. Nie posiadam Wyznań i Panteonów, wiedzę o bogach czerpię jedynie z Opisu Świata, a sprawy istot wyższych zawsze uważałem za interesujące. Dlatego też artykuły o bogach czytam z wielką chęcią. Jednak poza opisem kleru czy świąt - IMHO mniej ciekawych, ale bardziej użytecznych - opis bóstwa jest jednym z mniej przydatnych, podczas gry, artykułów. Szansa na spotkanie z bogiem jest niewielka w porównaniu do częstotliwości napotykania przedstawicieli różnych ras czy organizacji.
Organizacje - interesujące i przydatne artykuły. Zwłaszcza spodobały mi się te o Czerwonych Czarnoksiężnikach i Magistrach. Jednak nie jest to typ artykułów, które czytam najchętniej. Kwestia gustu.
Rasy - czytam dużo i chętnie. Lubię wszelkie artykuły dotyczące wszelakich ras, gatunków, stworów i bestii. Zwłaszcza tych grywalnych. Informacje dotyczące kultury, historii czy anatomii mile widziane. Ciekawe inerpretacje starych czy też nowe szablony też lubię. Podobały mi się tu nakładki na grywalne rasy.
Teksty kulturowe - w zasadzie są powiązane z wszystkimi innymi. Obrzędy religijne, zachowanie przedstawicieli różnych ras czy krain, zmiany na przestrzeni wieków czy struktura jakiejś organizacji. Wszystko jest na swój sposób powiązane i tworzy kulturę. A takie artykuły jak choćby ten o narkotykach w Krainach to raczej ciekawostki. Te teksty powinny być raczej wplecione w resztę niż jako oddzielna pozycja.
Bohaterowie Niezależni - ci pojawiają się w geografii i organizacjach. Nic nie stoi na przeszkodzie by pojawiali się też w historii. Bogowie też mogą być wykorzystani jako BNi. Tak jak teksty kulturowe, bohaterowie niezależni powinni być raczej dodatkami do innych artykułów. Naprawdę rzadko zwracam na nich uwagę. Może i znajdzie się paru ciekawszych czy bardziej oryginalnych bohaterów, ale dobry MG nie powinien mieć problemów z wymyśleniem ich samemu.
Historia - artykuły dotyczące historii stanowią ciekawe uzupełnienie wiedzy o Krainach. Starożytne potęgi, legendarne bitwy, powstanie i upadek imperiów - to mnie interesuje. Wiedza ta jednak nie jest bardzo przydatna, gdyż można ją wprowadzić jedynie w postaci wspomnień lub ciekawostek wyczytanych czy zasłyszanych od kogoś. Raczej mało kto gra w czasach gdy Faerun był jeszcze młody, a kultury dopiero się rozwijały. Jednak teksty historyczne pozwalają lepiej zrozumieć obecny kształt państw, zachowanie przedstawicieli różnych ras czy obecny wygląd społeczeństw. Artykuły historyczne, choć może nie do końca przydatne, uważam jednak za niezwykle ciekawe.
To jest tylko i wyłącznie moje zdanie, nikogo więc nie zmuszam do choćby jego czytania, nie mówiąc już o akceptacji
.