Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

Zasady formatu 2HG - Two Headed-Giant. Po Polsku!

wt lis 08, 2005 10:08 pm

Dzięki nieskonczonej i bezgranicznej łasce twoface'a moge zamiescic tu tlumaczony przez Niego tekst. Wszyscy razem zakrzyknijmy : Dzieki!
Tekst tlumaczony byl na stronie www.magicthegathering.com czyli stronie oficjalnej.

Poniżej zamieszczam wolne tłumaczenie z ang. FAQ napisanego prze WoTC na temat Dwugłowego Giganta, czyli gry parami w Magic the Gathering.

Co to jest Dwugłowy Gigant Format (ang.Two-Headed Giant format)?

Dwugłowy Gigant to nowy sankcjonowany przez DCI format, w którym dwie drużyny składające się z dwóch graczy każda grają razem w jednej grze.

Jak drużyny zasiadają przy stole?

Każda drużyna zasiada razem po jednej stronie stołu. Każda z drużyn decyduje w jakiej kolejności siadają gracze. Gracz, który siedzi po prawej stronie w swojej drużynie jest graczem „pierwszym” a ten po jego lewej stronie to gracz „drugi”

Ile mamy życia?

Oby dwie drużyny mają po 40 życia.

Czy gracze z jednej drużyny dzielą się maną? Kartami?

Poza wspólnym życiem, drużyna nie dzieli się innymi dobrami (kartami, maną, itp.)

Przykład:
Gracz A ma [mtg=Glorious_Anthem]Glorious Anthem[/mtg] w grze. Tylko kreatury gracza A dostają +1/+1, a jego współgracza z drużyny kreatury nie dostają.

Czy gracze z jednej drużyny mogą patrzeć sobie na ręce i dyskutować na temat swojej strategii podczas gry?

Tak. Współgracze mogą patrzeć na swoje ręce i dyskutować na temat taktyki i zagrywek w każdej chwili. Jednakże nie mogą dotykać swoich permanentów lub manipulować innymi kartami współgracza (ręką, library czy graveyardem).

Jak mogą się porozumiewać współgracze?

Każda komunikacja jest dostępna oprócz pisemnej. Pisemna jest zabroniona gdyż łatwo w czasie turnieji przemycić notki od ludzi, którzy przyglądają się grze (co jest niedozwolone przez DCI).

Czy wszyscy gracze (obie drużyny) wykonują swoje tury w jednym momencie?

Nie. Każda drużyna wykonuje swoją turę wspólnie jak by byli jednym graczem, a następnie gra drużyna przeciwna wykonując swoją turę.

Czy gracze współdzielą fazy w turze?

Tak.

Przykład: [mtg=Verdant_Force]Verdant Force[/mtg] (At the beginning of each player’s upkeep, put a 1/1 green Saproling creature token into play under your control.) Z racji że drużyna ma wspólny upkeep otrzyma tylko 1 Saprolinga w swoim upkeepie i 1 Saprolinga podczas upkeepu drużyny przeciwnej.

Co się dzieje z priorytetami?
Drużyny mają priorytety a nie poszczególni gracze. Zasada: Aktywny Gracz, Nieaktywny Gracz jest zmieniona specjalnie dla Dwugłowego Giganta. Dużyna, której jest tura jest Graczem Aktywnym, adekwatnie drużuna przeciwna jest Graczem Nieaktywnym. Jeżeli jakieś decyzje muszą być podejmowane w tym samym momencie podejmuje je najpierw drużyna aktywna a potem drużyna nieaktywna, a następnie wszystkie wydarzenia są rozstrzygane jednocześnie.

W jakiej kolejności gracze z jednej drużyny dokonują decyzji, wyborów lub akcji?

Gracz może zagrywać czar bądź zdolność tylko wtedy gdy jego drużyna ma priorytet. Jeżeli dwóch graczy z jednej drużyny chce podjąć akcję w tym samym momencie, gracz Pierwszy (ten po prawej) decyduje czyja akcja będzie brana pierwsza pod uwagę.

W jaki sposób przechodzi priorytet do drużyny przeciwnej?

Jeżeli obydwu graczy z drużyny aktywnej spasuje (zrezygnuje z priorytetu do zagrywania czarów) priorytet przechodzi wówczas na drużynę przeciwną. Jeżeli obydwie drużyny spasują po sobie, wtedy objekt z wierzchu stosu zostaje rozpatrzony, następnie aktywna drużyna znowu otrzymuje priorytet i tak do rozpatrzenia całego stosu. Gdy stos jest pusty i obydwie drużyny spasują kończy się bieżąca faza i rozpoczyna się kolejna.

Co się dzieje gdy jakiś efekt daje jednemu z graczy dodatkową turę lub daje dodatkową fazę?

Gdy jeden z graczy otrzymuje dodatkową turę lub fazę, otrzymuje ją cała drużyna. Jeżeli jakiś efekt nakazuje opuszczenie fazy przez któregoś z graczy opuszcza ją cała drużyna. Jeżeli jakiś efekt pozwala na przejęcie tury przeciwnika, kontroler tego efektu przejmuje turę całej drużyny, tego gracza, który jest celem tego efektu.

Jak działa faza walki?

Każda z drużyn atakuje wspólnie. Podczas fazy walki, aktywna drużyna jest atakująca i każdy gracz w tej drużynie jest atakującym (nawet jeżeli jego stwory nie atakują). Adekwatnie obydwoje graczy z drużyny nieaktywnej jak i cała drużyna są obrońcami.

Jak się odbywa krok deklaracji atakujących?

Kiedy rozpoczyna się krok ataku aktywna drużyna wyznacza atakujących. Jeżeli jakiś ze stworów atakującej drużyny nie może zaatakować, któregokolwiek z graczy z drużyny przeciwnej, nie może atakować w ogóle. Aktywna drużyna atakuje razem i legalność tego ataku musi być legalna jako całość.

Jak się odbywa krok deklaracji blokujących?

Kiedy rozpoczyna się krok bloku, drużyna broniąca deklaruje blokerów. Stwory kontrolowane przez broniących się mogą blokować któregokolwiek z atakujących stworów (jeżeli pozwalają im na to inne warunki takie jak flying czy shadow). Obrońcy mają jeden wspólny krok bloku, i musi być on w całości legalny (a nie pojedynczo dla każdego gracza).

Jak odbywa się asygnacja obrażeń?

Kiedy rozpoczyna się krok zadawania obrażeń, aktywna drużyna anonsuje jak rozdziela obrażenia od atakujących stworów. Jeżeli atakujący stwór zaasygnuje obrażenia w broniącą drużynę, atakująca drużyna wybiera tylko jednego z graczy w którego obrażenia zostaną zadane. Następnie broniąca się drużyna anonsuje jak każdy z blokujących stworów zadaje obrażenia.

Czy drużyna przegrywa kiedy ich wspólne życie osiąga 0?

Tak. Jeżeli całkowite życie jest równe zeru lub mniej drużyna przegrywa w momencie gdy otrzyma priorytet. (to jest state-based efekt, więcej o state-base efekt w 420 pkt. zasad)

Jeżeli jeden gracz z drużyny przegrywa to czy drugi gra dalej?

Nie. Gracze przegrywają i wygrywają grę tylko jako drużyna a nie indywidualnie. Jeśli któryś z graczy z drużyny przegrywa grę, drużyna przegrywa. Jeśli któryś z graczy grę wygrywa, wygrywa cała drużyna. Jeżeli jakiś efekt zapobiega wygraniu gry przez któregoś gracza, jego drużyna nie może wygrać. Jeżeli jakiś efekt zapobiega przegraniu gry przez gracza, jego drużyna nie może przegrać.

Przykłady:
1. W grze Dwugłowy Gigant, jeżeli jakiś gracz kontroluje [mtg=Trenscendence]Trenscendence[/mtg], to gdy życie całkowite drużyny jest mniejsze niż zero, to ta drużyna nie przegrywa gry.

2. W grze Dwugłowy Gigant, jeżeli któryś z graczy ma pociągnąć kartę kiedy w jego library nie ma kart, to ten gracz przegrywa grę i cała jego drużyna.

3. W grze Dwugłowy Gigant, jeżeli gracz kontroluje [mtg=Platinum_Angel]Platinum Angel[/mtg], to ani on ani jego współgracz, ani cała drużna tego gracza nie mogą przegrać gry, a żaden z graczy drużyny przeciwnej ani ich drużyna nie mogą wygrać gry.

Jeżeli gracz zrezygnuje z gry, czy drugi gracz może dalej grać?

Nie. Jeżeli jeden z graczy zrezygnuje z gry, jego drużyna przegrywa.

Jak działają: obrażenia, strata życia, uzyskiwanie życie, które odnoszą się do życia jednego gracza?

Obrażenia, strata życia, uzyskiwanie życia odnosi się do każdego gracza osobno, a wynik jest dodawany do wspólnego życia.

Przykład: W grze Dwugłowy Gigant, gracz zagrywa [mtg=Flame_Rift]Flame Rift[/mtg], w takim wypadku każda z drużyn otrzymuje łącznie 8 obrażeń.

Jeżeli jakiś efekt potrzebuje wiedzy na temat stanu życia jednego z graczy, to jak je obliczamy?

Jeżeli jakiś efekt potrzebuje wiedzy na temat stanu życia jednego z graczy, to dzielimy wartość życia drużyny na 2 i zaokrąglamy w górę.

Przykład:
1. W grze Dwugłowy Gigant, drużyna ma 17 życia kiedy jeden z graczy zagrywa zdolność [mtg=Heartless_Hidegetsu]Heartless Hidegetsu[/mtg], w tym wypadku każdy gracz w tej drużynie ma 9 życia. [mtg=Heartless_Hidegetsu]Heartless Hidegetsu[/mtg] zadaje każdemu z tych graczy po 4 obrażenia łącznie 8 obrażeń, czyli ostatecznie drużyna pozostanie na 9 (17-8) życia.

2. W grze Dwugłowy Gigant, gracz kontrolujący [mtg=Test_of_Endurance]Test of Endurance[/mtg], drużyna wygrywa grę wtedy gdy podzielone życie graczy jest równe 50, czyli warunekl zostanie spełniony gdy wspólne życie drużyny będzie równe 99 lub więcej.

3. W grze Dwugłowy Gigant, gracz kontroluje [mtg=Lurking_Jackals]Lurking Jackals[/mtg], aby warunek został spełniony drużyna przeciwna musi mieć 20 lub mniej życia łącznie.

Jeżeli jakiś efekt ustawia wartość ilości życia każdego gracza w drużynie na konkretną liczbę, to na jaką wartość powinno się ustawić życie drużyny?

Jeżeli jakiś efekt ustawia wartość ilości życia każdego gracza w drużynie na konkretną liczbę,
to wartość życia drużyny będzie sumą tych liczb.

Przykład:
W grze Dwugłowy Gigant, jeden z graczy zagrywa [mtg=Biorythm]Biorythm[/mtg], jeżeli jeden z graczy ma 3 stwory a drugi ma 1-ego to życie ich drużyny zostanie ustawione na 4.

Jeżeli jakiś efekt ustawia wartość ilości życia gracza na konkretną liczbę, to na jaką wartość powinno się ustawić życie drużyny?

Jeżeli efekt ustawia wartość ilości życia gracza na konkretną liczbę, jego indywidualne życie otrzymuje taką wartość, wtedy jest obliczana wartość o ile wzrosło jego życie i ta wartość jest dodawana do ilość życia drużyny.

Przykład:
W grze Dwugłowy Gigant, gracz z drużyny, której życie równa się 25 zagrywa czar „your life total becomes 20”. Indywidualne życie tego gracza wyliczamy że jest równe 13 a jego wartość zmienia się na 20 czyli łączne życie drużyny wyniesie 32, gdyż życie wzrosło o 7.

Na zawodach Dwugłowy Gigant, z ilu gier składa się mecz?

Wszystkie mecze składają się tylko z jednej gry. Z racji, że zawodnicy w drużynie mogą się porozumiewać między sobą na temat strategii i wykonują swoje tury wspólnie, gra wydłuża się, dlatego ze względu na ograniczony czas turnieji jest rozgrywana tylko jedna gra.

Co się dzieje w przypadku gdy gra zakończy się remisem?

Remisy (gry bez rozstrzygnięcia zwycięskiej drużyny) nie liczą się. Tak długo jak na to pozwala czas na rozegranie meczu, drużyny kontynuują gry dopóki jedna z drużyn wygra.

Jak działa zasada Play-Draw (zaczynający-ciągnący) w grze Dwugłowy Gigant?

Drużyny losują, która z nich będzie rozpoczynać grę i nie będzie dociągać w pierwszej turze.
Wybór musi być dokonany zanim którykolwiek z graczy dociągnie karty. Jeżeli którykolwiek z graczy dociągnie i spojrzy na karty na ręce, jego dużyna musi zaczynać. Drużyna która zaczyna pomija fazę ciągnięcia karty.

Jakie są procedury przed rozpoczęciem gry właściwej w grze Dwugłowy Gigant?

Drużyny powinny postępować według następujących punktów:

1. Gracze powinni usiąść tak by Pierwszy gracz (gracz A) usiadł na prawo od swojego współgracza.
2. Gracze tasują swoje talie zgodnie z zasadami. (więcej o tym w Universal Tournament Rules, sekcja 21)
3. Gracze podają swoje talie przeciwnikom aby mogli dodatkowo potasować i przełożyć ich talie.
4. Jeżeli przeciwnik potasował talię gracza to ten gracz może dokonać ostatecznego przełożenia.
5. Każdy gracz ciągnie po 7 kart.
6. Każdy gracz po kolei decyduje czy wziąć mulgana.

Po tym gdy wszystkie muligany zostaną dokonane, gra się rozpoczyna.

Jak działają muligany w grze Dwugłowy Gigant?

Każdy gracz ma pierwszego muligana darmowego, czyli z jakiegokolwiek powodu może wtasować swoją rękę i dociągnąć ponownie siedem kart.

Po tym jak rozpatrzony zostanie pierwszy „darmowy” muligan gracze mogą brać następne muligany tak jak normalnie, czyli wtasowując swoją rękę do library i dociągając o jedną kartę mniej. Gracz może robić to ile razy zechce aż do momentu gdy ma zero kart na ręce.

W jakiej kolejności gracze biorą muligany w grze Dwugłowy Gigant?

Drużyna, która będzie rozpoczynać wybiera czy bierze muligana jako pierwsza. Współgracze mogą się naradzić w każdym momencie gry wliczając w to fazę muliganów. Gracz A decyduje jako pierwszy czy bierze muligana, a następnie decyzji dokonują kolejni gracze według ruchu wskazówek zegara. Jeżeli któryś z graczy raz zrezygnuje z wzięcia muligana, nie będzie go mógł już później wziąć.

Jak działa zasada „5 ekstra tur” po tym gdy minie czas przeznaczony na mecz w grze Dwugłowy Gigant?

Jeżeli czas określony na mecz minie zanim zostanie rozstrzygnięte zwycięstwo, aktywna drużyna dokańcza swoją turę, a następnie jest rozgrywane dodatkowe całe pięć tur. Jeżeli żadna z drużyn w tym czasie nie wygra mecz kończy się jako nierozstrzygnięty (remis).

Jaki format jest uznawany w w zawodach Dwugłowy Gigant?

Formaty dostępne w Dwugłowy Gigant to: Standard, Extended, Block, Vintage, Legacy i Sealed Deck.

Czy będą statystyki w Dwugłowym Gigancie?

Tak.

Jak będą działać statystyki w Dwugłowym Gigancie?

Wyniki z zawodów Dwugłowy Gigant będą zawarte w specjalnej tabeli statystyki „Mutiplayer”.

Czy mogę zobaczyć „Multiplayer” statystyki teraz?

Nie. Statystyki nie będą dostępne jeszcze przez jakiś czas. DCI poczeka do czasu gdy zbierze się więcej wyników turnieji.

W grach typu Dwugłowy Gigant jak drużyny powinny budować swoje talie?

Talia każdego gracza musi się składać minimum z 60 kart i musi się opierać na wszelkich zasadach określonych w Unified Deck Construction Rules.

Jakie są zasady Unified Deck Construction Rules?

Poza kartami landów, talie w jednej drużynie nie mogą zawierać więcej niż czterech sztuk takiej samej karty (licząc tylko angielskie nazwy kart).

Przykład:
Jeżeli jeden z graczy ma w swojej talii cztery kopie karty [mtg=Naturalize]Naturalize[/mtg] to jego współgracz z drużyny nie może mieć ani jednej sztuki w swojej talii.

Jak odnoszą się listy banów/restriktów do gry w typie Dwugłowy Gigant?

Zawody Dwugłowy Gigant korzystają z tej samej listy banów/restriktów co normalne zawody Single-player. Jeżeli karta jest zbanowana w tym typie, w którym jest rozgrywany w Dwugłowy Gigant nie może być w nim używana. Jeżeli karta jest zrestriktowana to może być używana tylko jedna kopia przez całą drużynę.

Czy są uzywane side-bordy w grze Dwugłowy Gigant?

Jako że jest rozgrywana tylko jedna gra w meczu, side-bordy są niedozwolone w grze Dwugłowy Gigant.

W grze Dwugłowy Gigant Sealed Deck Tournament, ile tournament packs i busterów otrzymuje każda z drużyn aby zbudować swoje talie?

DCI zaleca aby każda z drużyn otrzymała 1 tournament pack i cztery busterki albo 7 busterków. Każda z drużyn musi otrzymać tą samą kombinację.

Jak drużyny budują talie w grze Dwugłowy Gigant Sealed Deck Tournament?

Używając kart z otwartych busterków i tournament packów każda z drużyn musi złożyć po dwie talie, z której każda musi się składać minimum z 40 kart. Nie ograniczeń co do maksymalnej ilości kart w talii. Ani drużyny ani gracze nie są ograniczeni do czterech kopii tej samej karty w grze typu Dwugłowy Gigant Sealed Deck Tournament.

Czy są sidebordy w grze Dwugłowy Gigant Sealed Deck Tournament?

Jako że jest rozgrywana jedna gra w meczu, karty które nie zostały zawarte w talii podczas jej budowania nie biorą udziału w zawodach.

Gdzie mogę znaleźć zasady Comprehensive rules(w orginale po angielsku) dla gry Dwugłowy Gigant?

Zasady dla gry Dwugłowy Gigant mogą być znalezione pod adresem http://www.wizards.com/default.asp?x=magic/rules/tourneyplayer

Gdzie mogę znaleźć zasady DCI Floor Rules dla gry Dwugłowy Gigant?

Zasady dla gry Dwugłowy Gigant Floor Rules są częścią Magic: The gathering DCI Floor Rules i można je znaleźć pod adresem http://www.thedci%20.com/docs

Od kiedy mój lokalny organizator imprez może organizować sankcjonowane zawody Dwugłowy Gigant?

Zawody mogą być organizowane od 1 Października 2005.

Czy będzie jakiś specjalny program organizowania imprez Dwugłowego Giganta?

Tak. Informacje na ten temat będą znane pod koniec 2005 roku.

Zapraszam do dyskusji.
Ostatnio zmieniony śr lis 09, 2005 4:42 pm przez Hezor, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Nielubiepieczarkathor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 6135
Rejestracja: czw paź 31, 2002 6:00 pm

wt lis 08, 2005 10:15 pm

Hezor pisze:
do ktorej linka podam po drobnej batalii z Sejim

A co ma Seji do MtG? :shock: Chyba, że tu nie chodzi o Sialalalabamba!, tylko jakiś portal poświęcony szeroko rozumianemu RPG i Seji boi się (ach!) konkurencji...
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

wt lis 08, 2005 10:18 pm

Tak, wlasnie o to. Tez uwazam, ze to bezsens, ale zgoda na ominiecie regulaminu musi byc.
Zreszta nawet jak sie nie uda, to bedzie mial zaspamowana skrzynke, a to juz cos.
 
Awatar użytkownika
Nielubiepieczarkathor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 6135
Rejestracja: czw paź 31, 2002 6:00 pm

wt lis 08, 2005 10:20 pm

Hezor pisze:
Tak, wlasnie o to. Tez uwazam, ze to bezsens, ale zgoda na ominiecie regulaminu musi byc.

ONI (!) nas czasem cytują - podając źródło oczywiście, więc czemu my mielibyśmy tego nie zrobić?

Hezor podszywając się pode mnie pisze:
Sialalalabamba!


Ej! :D
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

wt lis 08, 2005 10:24 pm

Nielubiepieczarkathor - Powtarzam. Ja chce to wkleic, ale sa tu sily wyzsze. Masz jakies uwagi co do formatu?
 
Awatar użytkownika
Nielubiepieczarkathor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 6135
Rejestracja: czw paź 31, 2002 6:00 pm

wt lis 08, 2005 10:26 pm

W sumie pytania możnaby pisać dużymi literami, albo odgradzać je dwiema linijkami (ale lepiej to pierwsze) - byłoby nieco czytelniejsze.
 
Awatar użytkownika
Bubu
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 920
Rejestracja: śr lut 13, 2002 6:31 pm

wt lis 08, 2005 11:26 pm

nigdy nie interesowalem sie 2hg i nie chce mi sie szukac ale musze to wiedziec - co z Wishami?[url]
 
Awatar użytkownika
StilghAR
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 131
Rejestracja: śr lut 18, 2004 1:04 am

wt lis 08, 2005 11:44 pm

Ponieważ w 2HG gra się tylko jeden pojedynek, nie stosuje się sideboardu. Ergo - wishe są bezużyteczne...

Edit - no nie do końca. Zawsze można sobie nimi wrócic kartę, która została usunięta jakoś poza grę. :P
 
Awatar użytkownika
twoface
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pt lis 05, 2004 12:59 pm

Hej

śr lis 09, 2005 10:35 am

Stworzyłem to tłumaczenie dla wszystkich graczy MTG zainteresowanych tym formatem ponad wszelkimi innymi podziałami. Nie trzeba żadnych podziękowań.
A co do wishy to rzeczywiście stają się trochę mniej funkcjonalne, ale są różne toolsy do wyrzucania kart z library poza grę, więc może w jakimś dziwnym decku znajdą zwoje zastosowanie.
 
Speedyartur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 4:59 pm

śr lis 09, 2005 5:27 pm

Ja mam proste pytanko:

Mam stworka ze swampwalk'iem. Jeden z przeciwników posiada swamp'a drugi nie posiada. Atakuję..

A. Przeciwnicy nie mogą go blokować.
B. Gracz nie posiadający swamp'a może go zablokować.
C. Inna odpowiedź..
 
Awatar użytkownika
Macros
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1540
Rejestracja: sob maja 18, 2002 11:45 pm

śr lis 09, 2005 8:34 pm

@Hezor: Seji moze sobie mowic co chce, AFAIR M:tG ma autonomie. Polaczyli fora tylko dlatego, ze mielismy bardzo duzo odwiedzin. Jak wiadomo od samego pcozatku bylem tego przeciwnikiem i zasady zostaly okreslone: M:tG dziala tak jak dzialalo wczesniej, jezeli wczesniej mogles podac linka do k20.stedar.pl to teraz tez mozesz.
 
Awatar użytkownika
twoface
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pt lis 05, 2004 12:59 pm

czw lis 10, 2005 10:41 am

Speedyartur:
pozwolę ci samemu odpowiedzieć na to pytanie podając ci tylko coś co już napewno wiesz:
Swampwalk: This creature is unblockable as long as defending player controls a Swamp.
Każda z drużyn atakuje wspólnie. Podczas fazy walki, aktywna drużyna jest atakująca (atacking player=attacking team) i każdy gracz w tej drużynie jest atakującym (nawet jeżeli jego stwory nie atakują). Adekwatnie obydwoje graczy z drużyny nieaktywnej jak i cała drużyna są obrońcami (defending player=defending team).
 
Speedyartur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 4:59 pm

czw lis 10, 2005 11:26 am

No tak.
Czyli nie blokują.
To w sumie na najbliższym sealed deck 2HG jak nam się trafi Ivy Dancer to wrzucamy zawsze, bo w końcu jaka przeciwna drużyna nie będzie mieć foresta..
 
Awatar użytkownika
dragonian
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 803
Rejestracja: wt wrz 24, 2002 9:46 pm

czw lis 10, 2005 11:50 am

A ja mam pytanie odnosnie silda. Bo ogolna zasada jest taka ze nie mozna miec wiecej niz 4 karty jednego typu w druzynie. A co jesli trafi sie wiecej takich kart w sd?? Mozna grac wszystkimi czy tylko 4ma(wiem ze malo prawdopodobne ale warto wiedziec)
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

czw lis 10, 2005 12:58 pm

dragonian - Nie ma side. Gra sie do pierwszej wygranej, the best of one.
 
Awatar użytkownika
KosA
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 0
Rejestracja: śr lut 11, 2004 11:52 am

czw lis 10, 2005 1:32 pm

IMO sd to seald deck i IMO obowjązuje zasada limited "możesz mieć więcej niż 4 na drużyne"
 
Awatar użytkownika
Hezor
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3788
Rejestracja: pn lip 23, 2007 10:31 pm

czw lis 10, 2005 2:15 pm

Tfu, moj blad. W Limited nie obowiazuje limit 4 takich samych kart na druzyne.
 
Ceglus
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: pn cze 25, 2007 8:26 pm

sob cze 30, 2007 10:19 am

Przykład:
1. W grze Dwugłowy Gigant, drużyna ma 17 życia kiedy jeden z graczy zagrywa zdolność Heartless Hidegetsu, w tym wypadku każdy gracz w tej drużynie ma 9 życia. Heartless Hidegetsu zadaje każdemu z tych graczy po 4 obrażenia łącznie 8 obrażeń, czyli ostatecznie drużyna pozostanie na 9 (17-8) życia.


Jakoś tego nie rozumiem...
Drużyna ma życia 17, więc jakim cudem każdy gracz może mieć 9, na dodatek PO zagraniu tej karty? Zupełnie nielogiczne... Znalazłbym jeszcze parę takich sytuacji, tłumaczenie do bani...
 
Awatar użytkownika
Everplay
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 46
Rejestracja: pn wrz 18, 2006 2:53 pm

sob wrz 29, 2007 5:47 pm

A ja tam jestem wdzieczny. Gosc odwalil kawal dobrej roboty, a popelniac bledy to normalka. Przynajmniej mozemy z kumplami w 4 pograc :spoko:
 
Rudinho
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 10:59 am

pn kwie 07, 2008 2:06 pm

mam pytanie. czy gracz A moze blokowac gracza B?? Przykład: Drużyna A (gracze C i D) atakuje gracza A który niema żadnych potworków. Czy gracz B moze zablokowac ten atak swoimi potworkami??
 
Awatar użytkownika
mat3q
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: śr paź 24, 2007 7:13 pm

pn kwie 07, 2008 4:36 pm

nie mozna atakować gracza

można atakować drużynę (dwóch graczy) - mają oni wspólne życie
 
Awatar użytkownika
twoface
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: pt lis 05, 2004 12:59 pm

pt maja 16, 2008 2:29 pm

Ceglus pisze:
Przykład:
1. W grze Dwugłowy Gigant, drużyna ma 17 życia kiedy jeden z graczy zagrywa zdolność Heartless Hidegetsu, w tym wypadku każdy gracz w tej drużynie ma 9 życia. Heartless Hidegetsu zadaje każdemu z tych graczy po 4 obrażenia łącznie 8 obrażeń, czyli ostatecznie drużyna pozostanie na 9 (17-8 ) życia.


Jakoś tego nie rozumiem...
Drużyna ma życia 17, więc jakim cudem każdy gracz może mieć 9, na dodatek PO zagraniu tej karty? Zupełnie nielogiczne... Znalazłbym jeszcze parę takich sytuacji, tłumaczenie do bani...


A pomyślałeś? To żaden mój błąd. Zanim będziesz rzucał takimi oskarżeniami to najpierw zajrzyj do orginału.
17/2 = 8,5 zaokrąglasz w górę i masz 9.
Czar zadaje obrażenia równe połowie życia zaokrąglone w dół więc 9 / 2 = 4
4+4 = 8 , 17-8 =9.

Panowie moderatorzy trzeba śledzić zmiany w regułach. Według oficjalnych zasad z maja 2007 drużyna ma 30 życia. Może się coś jeszcze zmieniło w przypadku sealdów. Poczytajcie i poprawcie:
http://www.wizards.com/default.asp?x=dci/doccenter/home
 
Awatar użytkownika
Silvah
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 90
Rejestracja: pt lis 07, 2008 8:30 pm

pt lut 20, 2009 8:05 pm

Mam pytanie odnośnie karty [mtg=Callous_Oppressor]Callous_Oppressor[/mtg]
Czy przeciwnicy wybierają dwa typy kreatury czy tylko jeden?
Wybierają jako osobni gracze, czy jako jeden przeciwnik?
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

pt lut 20, 2009 8:32 pm

wybiera wskazany przeciwnik, tak samo jak przy [mtg=Duress]Duress[/mtg], czy [mtg=Vendilion_Clique]Vendilion Clique[/mtg]
 
Awatar użytkownika
Silvah
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 90
Rejestracja: pt lis 07, 2008 8:30 pm

ndz lut 22, 2009 10:46 am

hmm... ale tutaj nie pisze, że trzeba wskazać przeciwnika, po prostu Opponent wybiera typ kreatury, nad którym później Callous nie może przejąć kontroli, dlatego pytam czy w 2HG 2 osoby robią za jednego Opponenta i wybierają jeden typ krity, czy wybierają sobie osobno, np. jeden gra talią Elfów i wybiera sobie Elfy, a drugi Sliverami i wybiera Slivery? ^^ Nie gram na żadnych turniejach ani nic z tych rzeczy, ale warto znać zasady, bo tak to gra traci sens :)

Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

ndz lut 22, 2009 11:08 am

troche nie tak. karty typu [mtg=Innocent_Blood]Innocent Blood[/mtg], gdzie jest yrażnie napisane "each player" wskazuje że każdy z oponentów. w przypadku [mtg=Callous_Oppressor]Callous Oppressor[/mtg] wskazujesz konkretnego gracza.

najbardziej jaskrawy przykład. zagrywasz [mtg=Flamebreak]Flamebreak[/mtg]. wszystkie krity dostają za 3, lecz playerzy dostają za 6
 
Kosa92
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 83
Rejestracja: sob sie 16, 2008 8:36 pm

Re: Zasady formatu 2HG - Two Headed-Giant. Po Polsku!

pt kwie 30, 2010 9:22 pm

Wyszły Eldrazi to wyszło pytanie.
Czy jeśli atakuje Eldrazi z Anahilacją to który gracz poświęca i ile pernamentów? (chodzi mi o gre 2/2)
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

Re: Zasady formatu 2HG - Two Headed-Giant. Po Polsku!

pt kwie 30, 2010 9:38 pm

Ty wybierasz który gracz poświęca permanenty (równe liczbie przy Annihilatorze).
Ostatnio zmieniony pt kwie 30, 2010 9:41 pm przez Filciu702, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Zasady formatu 2HG - Two Headed-Giant. Po Polsku!

pt kwie 30, 2010 9:54 pm

Taka sama jest przy wszystkich Spectrach/Specterach(?) (choćby Hypnotic Specter
Ostatnio zmieniony pt kwie 30, 2010 9:55 pm przez Zephyel, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
saCOOL
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 418
Rejestracja: ndz lut 29, 2004 5:53 pm

Zasady formatu 2HG - Two Headed-Giant. Po Polsku!

śr lis 02, 2011 5:51 pm

przydałaby się aktualizacja jakaś maleńka ;)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość