Ale weźmy pod uwage zwykłego chłopa. Ktoś go nauczył strzelać i co? od razu sieka na 200 metrów? Raczej wątpie.
Ja bym ten problem rozwiązał w ten sposób, że dodałbym umiejętność
strzał paraboliczny, która zwiększa zasięg 1,25 raza, potem można ją jak każdą rozwinąc i daje 1,5 i na końcu 2
(nie kumulaje się
ale to raczej jasne)
Wydaje mi się, że to uczciwe dla systemu i dla gracza.
Można jeszcze pomyśleć o ilości PD potrzebnych na wykupienia takiej umiejętności, ja byłbym za kolejno 50,100,200 bo wydaje mi się ze łatwiej zwiększyć zasięg z 1 na 1,25 niż z 1,5 na 2, ale to tylko domysły
Biorąc pod uwage strzelanie paraboliczne i ujemny mod. -20, to można przyjąć tak:
- w pierwszym strzele -20;
- potem dwa (o ile strzelec się nie rusza) po -10;
- następne bez modyfikatorów.
Ale to raczej w przypadku strzelania do walczących jednostek, ponieważ wróg dawno byłby przy nas
.
Ale nie zapominajmy o zasięgu maksymalnym, tutaj jest mod -40. Można zastosować tą samą zasade co wcześniej, czyli: 1x-40, 1x-30, 2x-20, 3x-10 - potem brak modyfikatorów. Zaś gdy w tym czasie przeciwnik wbiegnie w zasięg daleki to zmiejszenie mod. nie zmienia się więc:
- gdy przed chwią był jeden strzał z -40, to teraz będzie 2x-10
- jak był z -30 to teraz będzie 1x-10
- a gdy był któryś z mniejszych(od -20 do 0) to będzie bez modyfikatorów.
Wydaje mi się bardzo sprawiedliwe i odzwierciedlające realnie strzał paraboliczny.
Czekam na komentarze.